-
Kiedy ubezpieczenie pracownika w koszty podatkowe firmy?
Zasadniczo kwoty ubezpieczenia pracowników przedsiębiorca nie może zaliczyć do kosztów podatkowych. Po spełnieniu jednak określonych warunków, mogą one obniżyć podstawę do opodatkowania. Co do zasady, zgodnie z przepisami podatkowymi, wydatków w postaci składek opłacanych przez pracodawcę z tytułu zawartych lub odnowionych umów ubezpieczenia na ...
-
Ubezpieczenie kierowcy to jego przychód z umowy o pracę
... pracowników (kierowców, odbywających podróże służbowe poza granicami kraju), uiszczane przez spółkę, nie stanowią przychodu z tytułu stosunku pracy poszczególnych pracowników. W konsekwencji nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych (dalej „podatek PIT”). Ze względu na rotację pracowników w okresie ubezpieczenia ...
-
Od 1 I 2008 r. kolejne obniżenie składki rentowej
... 2008 r. Od 1 stycznia 2008 r. stopa procentowa składki na ubezpieczenia rentowe dla wszystkich ubezpieczonych, w tym pracowników, wynosi 6% podstawy wymiaru, a zatem od wynagrodzeń za grudzień 2007 r., wypłaconych w styczniu 2008 r., należy naliczyć składkę na ubezpieczenia rentowe w nowej wysokości. Składkę w wysokości 1,5% podstawy wymiaru ...
-
Zasiłek chorobowy: co należy wiedzieć?
... ubezpieczenia chorobowego, 4 lata ubezpieczenia społecznego przed 1.1.1999 r. z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej oraz rok ubezpieczenia społecznego z tytułu pobierania zasiłków dla bezrobotnych. Ponieważ do wymaganego 10-letniego okresu ubezpieczenia ... wyłania się nowy zakład, który przejmuje pracowników poprzednika na podstawie nowych ...
-
ZUS w pigułce. Jak rozliczać składki ZUS?
... z ubezpieczeń Wyrejestrowania osoby prowadzącej działalność (i współpracującej przy prowadzeniu działalności) z ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego dokonujemy składając do ZUS formularz ZUS ZWUA, jak w przypadku pracowników. 7. Zwolnienia z opłacania FP w przypadku osób prowadzących działalność W 2009 roku zostały wprowadzone ...
-
Przejęcie firmy: jakie dokumenty do ZUS?
... przez tych pracowników członków rodziny z ubezpieczenia zdrowotnego składając formularz ZUS ZCNA. Natomiast podmiot przejmujący powinien sporządzić i przekazać do ZUS: zgłoszenia pracowników do ubezpieczeń na formularzu ZUS ZUA, od daty przejęcia, zgłosić do ubezpieczenia zdrowotnego formularz ZUS ZCNA członków rodziny tych pracowników. Uwaga ...
-
Branża transportowa: płaca minimalna w Austrii i Holandii
... i Rady 2014/67/UE z 15 maja 2014 r. w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71/WE dotyczącej delegowania pracowników. Tym razem przyszedł czas na Austrię oraz Holandię, czyli ... pracownika do ubezpieczenia społecznego. Czyli pisząc konkretnie - dokument ubezpieczenia społecznego E101 zgodny z rozporządzeniem (EWG) nr 1408/71, albo dokument ubezpieczenia ...
-
Polisa ubezpieczeniowa: benefit, który ma znaczenie?
... ubezpieczenia grupowego, składka i tak jest atrakcyjna dla pracownika, bo stosunkowo niższa od składek w indywidualnych ubezpieczeniach na życie. Trzeba jednak pamiętać, że to pracodawca negocjuje wysokość sum ubezpieczenia i częściej są one dostosowane do specyfiki przedsiębiorstwa niż indywidualnych potrzeb pracowników. Ubezpieczenia grupowe ...
-
Zatrudnienie za granicą a ubezpieczenie społeczne
... , pracownik podlega polskim ubezpieczeniom społecznym i pracodawca jako płatnik ma obowiązek opłacać z tego tytułu należne składki na ubezpieczenia społeczne. Inaczej jest, gdy pracodawca oddelegowuje swoich pracowników za granicę w celu wykonywania pracy w podmiocie zależnym od polskiego podmiotu, będącego pracodawcą dla delegowanej osoby. Wówczas ...
-
Składki ZUS przedsiębiorcy - ulgi
... zgłoszenia siebie w ZUS do ubezpieczenia zdrowotnego, kiedy już prowadzi działalność gospodarczą - nie wyrejestrowuje się z tego ubezpieczenia, w składanych za ... na FGŚP. Zwolnienie z obowiązku opłacania składki na ten Fundusz obejmuje pracowników w rozumieniu art. 10 ustawy o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy. ...
-
Moda na ubezpieczenie grupowe?
... , gdyby każdy z pracowników szukał podobnego zakresu i sumy ubezpieczenia indywidualnie. 3 osoby to już grupa Dotyczy to w szczególności segmentu małych firm, dla których jest coraz szerszy wybór możliwości grupowego ubezpieczania, co zwiększa szansę dopasowania propozycji adekwatnej do potrzeb klienta. Grupowe ubezpieczenia mogą kupować firmy ...
-
Obowiązki pracodawcy zatrudniającego co najmniej 20 oraz 50 osób
... na ten dzień nie zgłaszali nikogo do ubezpieczenia chorobowego - według stanu na pierwszy miesiąc, w którym dokonali takiego zgłoszenia; dokonywanie miesięcznych wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych; obowiązek ten obciąża pracodawców zatrudniających co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy ...
Tematy: obowiązki pracodawcy, regulamin wynagradzania, regulamin pracy, PFRON, wpłaty na PFRON, zwolnienia grupowe, zwolnienie pracownika, zwolnienie z pracy, redukcja etatów, związki zawodowe, odprawa przy zwolnieniu, odprawa przy zwolnieniach grupowych, FGŚS, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Socjalnych, BHP, obowiązki pracodawcy w zakresie BHP, ubezpieczenie chorobowe -
Skomplikowana refundacja składek z PFRON
... rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 grudnia 2007 r. w sprawie refundacji składek na ubezpieczenia społeczne osób niepełnosprawnych – pracodawcy zatrudniający niepełnosprawnych pracowników oraz niepełnosprawni przedsiębiorcy, którzy chcą skorzystać z refundacji składek ZUS powinni złożyć stosowne informacje w PFRON ...
-
Ubezpieczenie wypadkowe 2015: w dużych firmach ważna wypadkowość i branża
... . Składki na dwa sposoby Firmy które zatrudniają co najmniej 10 pracowników mogą płacić składki na ubezpieczenie wypadkowe swych pracowników na dwa sposoby. Pierwsza metoda wyznaczania wysokości składek ubezpieczenia wypadkowego dotyczy firm zgłaszających do ubezpieczenia społecznego 10 i więcej osób, ale jednocześnie nie mających obowiązku ...
-
Jakie powinny być świadczenia pozapłacowe w małych firmach?
... ubezpieczenie podnosi atrakcyjność pracy i lojalność pracownika Prawie 90 proc. pracowników małych przedsiębiorstw uważa, że ich związek z firmą stanie się znacznie bardziej trwały, jeśli pracodawca dostosuje benefity, na przykład dodatkowe ubezpieczenia, do ich indywidualnych, konkretnych potrzeb. Jednak zdecydowana większość małych firm ...
-
Wypadek przy pracy: w czym pomaga ubezpieczenie pracownicze?
... do pracy. Jest to wydatna pomoc, jednak ustawowo uregulowane kwoty tych świadczeń, nie zawsze są w stanie pokryć potrzeby pracowników. W takim przypadku z pomocą przychodzą ubezpieczenia pracownicze – grupowe polisy na życie i polisy zdrowotne. Z reguły zakładają wyższe limity w porównaniu ze świadczeniami publicznymi. Co więcej, wypłaty ...
-
Składki podstawowe w ramach PPE a koszty podatkowe
... w jednej z następujących form : 1. funduszu emerytalnego, 2. umowy o wnoszenie przez pracodawcę składek pracowników do funduszu inwestycyjnego, 3. umowy grupowego ubezpieczenia na życie pracowników z zakładem ubezpieczeń w formie grupowego ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym, 4. zarządzania zagranicznego. Pracodawca jest ...
-
Składki emerytalno-rentowe na urlopie wychowawczym: zmiany
... przez pracodawcę, dopłat pracodawcy do dodatkowego ubezpieczenia pracownika, bonów lub wypłat w gotówce przyznawanych w jednakowej wysokości lub jednakowym wskaźnikiem procentowym w stosunku do płacy pracownika, określonej w umowie o pracę, wszystkim pracownikom lub grupom pracowników, z okazji uroczystych dni, świąt, rocznicy powstania ...
-
Ubezpieczenie OC członków zarządu i spółki a koszty podatkowe
... wieku oznaczonego w umowie. Kosztem uzyskania przychodów mogą być więc opłacone przez pracodawcę składki z tytułu zawartych lub odnowionych na rzecz pracowników umów ubezpieczenia: na życie (dział I, grupa 1), na życie, jeżeli są związane z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (dział I, grupa 3), wypadkowego i chorobowego, jeśli są uzupełnieniem ...
-
Rozliczenie odpisów na ZFŚS
... pracowników. Pracodawcy, którzy zatrudniają co najmniej 20 pracowników, biorą pod uwagę: zatrudnienie na dzień 1 stycznia każdego roku, zatrudnienie w przeliczeniu na pełne etaty (nie liczbę faktycznie zatrudnionych pracowników), tylko pracowników ... : Zwiększenie odpisu na ZFŚS: Wn „Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia”, Ma „Zakładowy ...
-
Napiwki w restauracji a składki ZUS
... od kwoty napiwków otrzymanych przez pracowników restauracji należy odprowadzić składki na ubezpieczenia społeczne? To zależy od sposobu otrzymywania napiwków przez pracowników. Otóż należność z tytułu napiwków nie jest wprawdzie wynagrodzeniem za pracę, ale jest świadczeniem uzyskiwanym przez pracowników w związku z wykonywaniem pracy. Należy uznać ...
-
Pakiety medyczne a obowiązek podatkowy i składkowy
... , jak i ubezpieczenia, nie ma trudności z indywidualizacją świadczenia. W momencie wykupu tych usług znana jest zarówno globalna kwota przypadająca do zapłaty, jak i liczba pracowników, dla których wykupiono świadczenie. Niejednokrotnie znana jest również wartość jednego pakietu. W tej sytuacji ustalenie przychodu na poszczególnych pracowników jest ...
-
Samochód służbowy w sektorze MSP
... , przedsiębiorcy prowadzący małe i średnie firmy, oddający w ręce pracownika służbowe auto, najczęściej nie mają ubezpieczenia na wypadek nieszczęśliwych, także śmiertelnych w skutkach wydarzeń drogowych z udziałem ich pracowników. Na pytanie „Czy zabezpieczyli się Państwo, jako pracodawca przed odpowiedzialnością prawną/karną w razie ewentualnego ...
-
Utrata płynności finansowej: umorzenie składek ZUS
... 1998 r.: składki na ubezpieczenia społeczne; składki na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych; 2. za okres od 1 stycznia 1999 r.: składki na ubezpieczenia społeczne – z wyłączeniem składek finansowanych przez ubezpieczonych niebędących płatnikami składek na własne ubezpieczenia (np. pracowników); składki na Fundusz Pracy ...
-
Wynagrodzenie minimalne a świadczenia pracownicze 2012
... 500 zł pomniejszone o 13,71%). Dla pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy najniższa podstawa wymiaru ulega zmniejszeniu proporcjonalnemu do wymiaru czasu pracy. 2.7. Obniżona podstawa wymiaru składek dla przedsiębiorców Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą na ...
-
Składki ZUS za wspólników spółki cywilnej
... z konta spółki na konta wspólników. Płatnikiem składek jest każdy podmiot zobowiązany do opłacania składek na ubezpieczenia społeczne z jakiegokolwiek tytułu. Płatnikami składek na ubezpieczenia społeczne są: pracodawca - w stosunku do pracowników i osób odbywających służbę zastępczą, a także w stosunku do tych osób, które przebywają na urlopie ...
-
Zawieszenie działalności: podatek dochodowy, VAT i ZUS
... poz. 1378). Jak stanowi ust. 1 i 1a powołanego artykułu, przedsiębiorca niezatrudniający pracowników może zawiesić wykonywanie ... ubezpieczenia zdrowotnego - na formularzu ZUS ZCNA, osoby współpracującej przy prowadzeniu działalności gospodarczej z ubezpieczeń - na formularzu ZUS ZWUA oraz członków jej rodziny zgłoszonych wcześniej do ubezpieczenia ...
-
Polisa ubezpieczeniowa OC dla pracownika z podatkiem dochodowym
... art. 808 § 1 zdanie pierwsze powołanej ustawy Kodeks cywilny, ubezpieczający może zawrzeć umowę ubezpieczenia na cudzy rachunek. (...) Mając na uwadze treść wniosku ... , że wykupienie polisy ubezpieczeniowej dla pracowników odbywających zagraniczną podróż służbową nie będzie generować po stronie pracowników powstania przychodu, o którym mowa w art. ...
-
Praca tymczasowa a ciąża: zmiany w prawie zaszkodzą kobietom?
... : zmianę przepisów ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa w stosunku do pracowników tymczasowych i odstąpienie od zasady, że pracownica tymczasowa, aby nabyć prawo do świadczeń należnych z tytułu macierzyństwa musi posiadać tytuł ubezpieczenia w momencie porodu. Wskazane byłoby zatem dokonanie ...
-
Wypadek przy pracy - kto za to zapłaci?
... – podkreśla Anna Materny z Gothaer. Zadbaj o dodatkowe ubezpieczenie Dodatkowe ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków zarówno dla pracowników, jak i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą mogą być dobrym uzupełnieniem tzw. ubezpieczenia wypadkowego. – Ochrona ubezpieczeniowa nie musi obejmować tylko zdarzeń mających miejsce ...
-
Ubezpieczenie firmy
... zakresu ubezpieczenia o ryzyko wandalizmu. W przypadku, gdy firma zatrudnia pracowników, pracodawca winien zawrzeć ubezpieczenie osobowe dla pracowników. Ubezpieczenia obejmuje odpowiedzialność za wypadki, które mogą wydarzyć się podczas pracy zawodowej, w drodze do pracy i z pracy, do domu oraz w życiu prywatnym. Dodatkowo umowa ubezpieczenia może ...
Tematy: -
Należności z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne - zmiany
... Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, za okres od 1 stycznia 1999 r.: składki na ubezpieczenia społeczne – z wyłączeniem kwot finansowanych przez ubezpieczonych niebędących płatnikami składek na własne ubezpieczenia (np. pracowników, zleceniobiorców), składki na Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, składki na ...
-
Zaległe składki ZUS od dopłaty do wypoczynku
... ubezpieczeniowych u poszczególnych pracowników zakład pracy ma obowiązek sporządzenia korekty raportów ZUS RCA oraz deklaracji ZUS DRA. Pracownik finansuje część składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz całą składkę na ubezpieczenie chorobowe i zdrowotne. Natomiast pracodawca finansuje część składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe ...
-
ZUS 2017 - najważniejsze zmiany
... przez nich nienależnie opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne czy też roszczeń związanych ze zwrotem nadpłaconych składek w okresach przeszłych. 2) Nowe zasady zatrudniania i rozliczania cudzoziemców zza wschodniej granicy Już wkrótce mają obowiązywać nowe zasady przyjmowania pracowników z Białorusi, Ukrainy, Gruzji, Rosji, Mołdawii ...
-
Rozliczenie wynagrodzenia: zmiany od 1 stycznia 2008 r.
... powyższe zmiany oznaczają dla portfeli pracowników? Na przykładzie pracownika otrzymującego wynagrodzenie w wysokości 1.500 zł, któremu nie przysługują podwyższone koszty uzyskania przychodu widać, że płaca neto wzrośnie o około 25 zł. Przykład: Wynagrodzenie za listopad 2007 r. 1. Składki na ubezpieczenia społeczne = 235,65 zł emerytalne ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem