-
Ignorując głos pracowników, blokujesz rozwój firmy
... i motywują do pracy, co ułatwia mu wykonywanie zadań i podnosi poziom satysfakcji. Pracownicy są zatem „Specjalistami ds. Swojej Firmy”. Posiadają cenne informacje na temat ... chcieli wyszukiwać słabych obszarów i sposobów na ich wzmocnienie. Zmień „mówię” na „słucham” Badania Emplo, pozwoliły na zebranie informacji na temat tego, jakie działania ...
-
Świadczenia pozapłacowe. Czy oferta spełnia oczekiwania?
... komunikacja. Tymczasem z badania Hays Poland wynika, że zarówno benefity często nie odpowiadają na potrzeby pracowników, jak również pomijaną kwestią jest odpowiednie komunikowanie zawartości pakietu benefitów i warunków korzystania z nich. Pracodawcy nie przykładają także należytej uwagi monitorowaniu satysfakcji z oferty pozapłacowej. Niemal ...
-
Milenialsi przejmują rynek pracy
... , możliwość realizacji swoich pasji pozwala millenialsom na czerpanie większej satysfakcji z pracy i silniejsze zaangażowanie w zawodowe obowiązki. Pokolenie urodzone w latach 80. ... przed nimi – mówi Lucyna Pleśniar, Prezes Zarządu People. Amerykański ośrodek badania opinii publicznej Pew Research Center millenialsów definiuje jako grupę osób ...
-
Usługi dla biznesu oferują wynagrodzenia wyższe o nawet 20%
... przytacza TOP 10 oczekiwań pracowników wobec samego lidera. Według respondentów prowadzonego przez Leanpassion badania wybitny lider: szanuje innych ludzi (68%), zapewnia przestrzeń do popełniania błędów i uczenia ... pozostawia także sama prezentacja pozapłacowych korzyści, które także mają wpływ na poziom satysfakcji pracowników. Ci z kolei, często ...
-
Dbałość o wellbeing pracowników: opłacalna pod warunkiem
... tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak wellbeing pracowników przekłada się na wzrost satysfakcji z pracy, rotacje i utrzymanie klientów? Jaki procent firm w Polsce posiada ... inicjatyw wellbeingowych jest zaangażowanie i zainteresowanie pracowników (według 42% uczestników badania na całym świecie). Liderzy organizacji mogą nadawać ton kulturze i ...
-
Jakie benefity pracownicze w branży nieruchomości?
... specjalistów i menedżerów w sektorze nieruchomości? Z przeprowadzonego przez firmę Antal badania wynika, że najbardziej oczekiwanym benefitem w tej branży są premie i ... pracowników? Najprostszym sposobem będzie zapytanie o to samych zainteresowanych, np. w ankiecie satysfakcji pracownika czy badaniu komunikacji wewnętrznej. Doświadczenie wielu firm ...
-
Pracodawcy w 2022 r.: Nowy Ład to nie koniec wyzwań
... ”, to pewnego rodzaju „przetasowanie” wśród pracowników. Już w 2020 roku, wyniki badania przeprowadzonego przez People zwiastowały zapowiedź tego trendu. W ankiecie przeprowadzonej w czerwcu i ... mają trudności z realizowaniem swoich codziennych zadań, nie mówiąc o czerpaniu satysfakcji z wykonywanej pracy. Pandemia uwydatniła bowiem znaczący spadek ...
-
Kobiety w IT to nie tylko programistki
... najbardziej przydatne w pracy w branży. Specjalizacje i technologie popularne wśród specjalistek i kandydatek IT Z badania przeprowadzonego przez No Fluff Jobs wynika, iż ponad połowa pracujących w IT kobiet ... nasze badanie, praca w tym sektorze przynosi specjalistkom IT dużo satysfakcji, na co wpływ ma z pewnością nie tylko obcowanie z nowymi ...
-
Jak sytuacja gospodarcza wpływa na karierę zawodową Polaków?
... czekają na pewniejsze czasy. PRZESTÓJ NA WIELU PŁASZCZYZNACH Wyniki najnowszego badania Hays Poland, przeprowadzonego w październiku wśród blisko 1000 specjalistek i specjalistów pokazują, ... taka strategia może przyczyniać się do powstawania nadgodzin, mniejszej satysfakcji pracowników oraz większego ryzyka ich odejścia z organizacji. Jak wynika z ...
-
Sztuczna inteligencja oszczędza czas. Firmy chcą go wykorzystać inaczej niż pracownicy
... kreatywność i innowacje. Ta niechęć dotyczy nie tylko zaufania, ale także satysfakcji płynącej z osobistego zaangażowania w te bardziej istotne zadania. To niezdecydowanie ... w roli kluczowych podmiotów stymulujących integrację AI w wielu sektorach. Co więcej, badania dotyczące pokolenia Z przeprowadzone na początku tego roku podkreślają, że ...
-
Akceptacja w zespole czyli zaufanie w roli głównej
... i mogą pracować efektywnie. Jak pokazują badania, zaufanie w zespole przekłada się ... badania opublikowanego w Harvard Business Review (Zak, 2017) wykazały, że w firmach o wyższym poziomie zaufania jest: 74% mniej stresu, 106% więcej energii w pracy, o 50% wyższa produktywność, 13% mniej dni chorobowych, 76% więcej zaangażowania, 29% więcej satysfakcji ...
-
Ranking ASO
... z punktacji związane są głównie z procedurami mającymi istotny wpływ na poziom satysfakcji i lojalności klientów, co potwierdzili sami klienci badanych marek w dyskusjach grupowych, ... serwisem, chociaż zdarzały się przypadki, że z niektórymi serwisami wylosowanymi do badania nie było możliwości skontaktowania się poprzez Internet w ogóle. Warto ...
-
Wypalenie zawodowe kierownika produkcji
... zachowanie pracowników, presja czasu – główne źródło trudności, potrzeba satysfakcji zawodowej – brak uznania, niedostateczne relacje interpersonalne (w ... najważniejszą częścią życia, której podporządkowuje się wszystko, w tym i życie prywatne. Badania potwierdzają, że znacznie rzadziej problem wypalenia zawodowego dotyka kierowników, którym nie ...
-
Organizacja eventów na dobrym poziomie
... - czytamy w raporcie z badania branży event marketingowej w Polsce. Badania, które stały się podstawą opracowania raportu, przeprowadziła firma Millward Brown. Już od ... do Klubu Agencji Eventowych. Celem jednostki badawczej było przebadanie poziomu satysfakcji firm korzystających z usług agencji eventowych, pozycji event marketingu w marketing mix ...
-
Kiedy waloryzacja i podwyżka wynagrodzenia?
... decyzji i działań z zakresu zarządzania wynagrodzeniami (M. Armstrong, 2009). Warto zatrudnić specjalistę ds. wynagrodzeń i benefitów i przeprowadzić badania opinii pracowników. Da nam to informacje na temat satysfakcji i zaangażowania pracowników, oraz pozwoli ocenić system wynagrodzeń. Polityka płacowa powinna być monitorowana pod kątem korzyści ...
-
Trendy HR: nowe technologie i pracownik jak klient
... od marketingu i rozwoju produktów, którzy nie skupiają się już jedynie na satysfakcji klienta i patrzą szerzej na jego doświadczenie, eksperci od zarządzania pracownikami ... im odpowiednich doświadczeń, które sprawiłyby, że będą oni zadowoleni z pracy. Jak wynika z badania Deloitte w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy aż 55 proc. firm w Polsce planuje ...
-
Wynagrodzenia - trendy 2017
... to nie tylko w wynikach Raportu płacowego Sedlak & Sedlak 2016 (uczestnicy badania planowali zwiększyć poziom wynagrodzeń pracowników fizycznych średnio o co najmniej 4%). Również ... 2016 roku organizacja WorldatWork zbadała wpływ premii na poziom zaangażowania, motywacji i satysfakcji pracowników. Wyniki analiz pokazały, że ponad 60% firm postrzega ...
-
Finansowanie ochrony zdrowia a jakość systemu dla pacjentów
... w 35 państwach europejskich, Polska znalazła się na 32 miejscu. W ostatniej edycji badania, która została przeprowadzona w 2018 roku, polski system ochrony zdrowia uzyskał ... które pozwolą im zminimalizować negatywny wpływ tych zobowiązań na poziom satysfakcji pacjentów. Warto tutaj bliżej przyjrzeć się zadłużeniu szpitali, które zazwyczaj odpowiada ...
-
Robotyka czy 5G? Które nowe technologie są kluczowe dla firm?
... świecie spodziewają się, że nowoczesne technologie w tym zakresie wpłyną na zwiększenie satysfakcji klientów (33 proc.), pomogą w dostosowaniu do obwiązujących przepisów (34 proc.) ... zmniejszenie kosztów, co często okazuje się kluczowe dla działalności firmy. Wyniki badania na całym świecie różnią się w zależności od regionu, jednak tylko w rejonie ...
-
Customer experience: kto przoduje w ochronie danych osobowych?
... urządzeń. O bezpieczeństwo danych osobowych obawiamy się praktycznie wszyscy Z badania zrealizowanego przez Genesys wynika, że o bezpieczeństwo i odpowiednie wykorzystywanie ... . „Zapewnienie spersonalizowanego doświadczenia w obsłudze klienta jest kluczem do poprawy jego satysfakcji i zwiększenia lojalności. Nie da się jednak tego zrobić bez danych ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
... dalszy plan, ustępując miejsca doświadczeniom konsumenta i poziomowi odczuwanej przez niego satysfakcji. Co bardziej doświadczeni marketerzy są już świadomi tego, że o ... Wincza z firmy Mood Media, specjalizującej się w customer experience oraz marketingu sensorycznym. Badania wykonane przez firmę Sitel Group pokazały, że aż 79,1% konsumentów uważa, ...
-
Czy warto wdrażać programy financial wellness w czasie pandemii?
... są bardziej skupione na pracy. Oferowanie wsparcia finansowego sprzyja większej satysfakcji z pracy, która została mocno nadszarpnięta przez pandemię. Przygotowanie pracowników na ... one pozytywnie na funkcjonowanie firmy. W powyższym artykule powołaliśmy się głównie na zagranicznie badania, szczególnie te amerykańskie. Nie zmienia to jednak faktu, że ...
-
Komunikacja miejska w Warszawie jak w Brukseli
... czynników, indeks badania Microsoft sugeruje, że inteligentniejsze rozwiązania i usługi mobilności pozytywnie wpływają na społeczeństwa i ich samopoczucie. Miasta, które dobrze wypadają pod kątem inteligentnej mobilności mają bardziej zadowolonych mieszkańców. Tendencja ta jest bardzo widoczna na wykresie, gdzie poziom satysfakcji z życia rośnie ...
-
Polacy o zarobkach: niezadowoleni z pensji, ale o podwyżki nie proszą
Na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna ukazały się wyniki badania zrealizowanego przez prof. Dominikę Maison, którego celem było rzucenie światła na wynagrodzenia Polaków. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące m.in. satysfakcji z otrzymywanych zarobków oraz skłonności do negocjowania z pracodawcą warunków wynagrodzenia. Oto, co udało się ...
-
Zwolnienie polskiego pracownika tańsze niż w UE
... zatrudniającym coraz większą swobodę - to najważniejsze wnioski z najnowszego badania "International Dismissal Survey" przeprowadzonego w 25 krajach Europy przez ... powodów leżących po stronie pracownika (np. naruszenie postanowień umowy o pracę, brak satysfakcji pracodawcy z wyników pracy pracownika) oraz z przyczyn ekonomicznych, tj. niezależnych od ...
-
Pełna satysfakcja z pracy praktycznie nie istnieje?
... – mówi Lucyna Pleśniar, Prezes Zarządu firmy doradztwa personalnego People. Z badania zrealizowanego przez Instytut Gallupa wynika, że odsetek osób określających swoje ... często zbyt późno. Prostym i pomocnym narzędziem do zbadania poziomu satysfakcji z pracy i zaangażowania pracowników jest tzw. stay interview, czyli rozmowa z pracownikiem o jego ...
-
4 osobowości pracowników i 1 rynek pracy
... . Kluczowym wymiarem oceny pracodawcy są wynagrodzenia i benefity Wyniki przeprowadzonego badania potwierdzają, że wśród czynników racjonalnych, wpływających na ocenę ... współczesnym rynku pracy opiera się przede wszystkim na partnerstwie oraz wzajemnej satysfakcji pracownika i pracodawcy. Tylko holistyczne podejście do modelu współpracy, znajomość ...
-
Perennialsi vs Millenialsi. Jak zapobiec wojnie pokoleń w firmie?
... być w wielu krajach ograniczeniem prawnym dla aktywności zawodowej, a sam rodzaj prac, które dziś wykonujemy, nie jest tak męczący fizycznie jak kiedyś – tłumaczy ... pracownikom innowacyjne narzędzia firma zwiększa szansę na podniesienie satysfakcji swoich klientów. A jest o co walczyć. Według badania „Walker’s Customers 2020”, 86 proc. kupujących w ...
-
Rozwój zawodowy i co jeszcze? Co powinni oferować pracodawcy?
... kwestie jak spójność wartości wyznawanych przez firmę czy etyka biznesu. Badania przeprowadzone przez Hays Poland potwierdzają, że Polacy widzą swoją przyszłość zawodową ... oraz wizerunek firmy. Odejście od obecnego pracodawcy jest powodowane brakiem satysfakcji w wymienionych obszarach – złymi relacjami, nieatrakcyjnymi warunkami zatrudnienia lub ...
-
Dobre ogłoszenie o pracę. Co to znaczy?
... czołówce oczekiwań kandydatów. Wśród elementów ogłoszeń wskazywanych przez respondentów niedawnego badania Pracuj.pl „Preferowany pracodawca, czyli kto?” jako kluczowe znalazły się ... zamieszcza. Warto pamiętać, że ludzie pracują zawodowo dla wynagrodzenia, rozwoju i satysfakcji. Dobre ogłoszenie o pracę powinno jasno precyzować, jakich umiejętności ...
-
Dodatkowe urlopy i uprawnienia pracowników - jak ma się przygotować pracodawca?
... kontakt między pracownikiem a pracodawcą pozwala na skuteczniejszą komunikację w firmie. Według badania przeprowadzonego przez firmę McKinsey we wrześniu 2020 roku, niemal 40 ... stron osiągała korzyści lub zysk. Celem win-win jest osiągnięcie wspólnych korzyści i satysfakcji, poprzez współpracę i zrozumienie potrzeb każdej ze stron. Zmiany dotyczące ...
-
Rynek pracy, czyli pesymizm pracowników i problemy firm
... minione lata ożywienia rekrutacyjnego. Znajduje to odzwierciedlenie w wynikach najnowszego badania Hays Poland „Rynek pracy 2024. Półroczny przegląd trendów”, w którym udział ... mogą na siebie przyjąć jednostki i wciąż utrzymywać wysoki poziom efektywności i satysfakcji z pracy. Pracodawcy dochodzą do tej konkluzji i w związku z tym stopniowo otwierają ...
-
4-dniowy tydzień pracy? 65% polskich pracowników jest na tak
... obaw, 65% polskich pracowników popiera 4-dniowy tydzień pracy - wynika z najnowszego badania Manpower. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy polscy pracownicy mają ... produktywności. Wręcz przeciwnie, w niektórych przypadkach odnotowano wzrost efektywności i satysfakcji zespołów – podkreśla Justyna Mazur, manager rekrutacji stałych w Experis. – Okazuje ...
-
Rynek pracy: jakie szanse na zatrudnienie i podwyżki wynagrodzeń?
... podwyżki wynagrodzeń? Zatrudnienie – w jakich branżach są szanse na wzrost? Z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Gi Group Holding w lutym ... sobie sprawę z tego, że kwestie finansowe pozostają najważniejszym czynnikiem satysfakcji zawodowej i poważnym argumentem w przypadku zmiany zatrudnienia, a to ma fundamentalne znaczenie w ...
-
Czy wolontariat pracowniczy może nadać sens pracy?
... i rozwiązuje problemy, zyskuje nie tylko pewność siebie, ale także doświadcza satysfakcji z realnego wpływu, jaki wywiera. Ta świadomość staje się źródłem głębokiego ... pracowniczy to umożliwia. Z perspektywy pracodawcy chodzi właśnie o zaangażowanie. Dlaczego? Bo badania pokazują, że zaangażowani społecznie pracownicy są bardziej przywiązani do firmy ...