-
Czym kończą się opóźnienia w płatnościach?
... płatniczych przedsiębiorców z sektora MŚP przeprowadzonego przez BIG InfoMonitor wynika, że prawie 30% przedsiębiorców ma problem z zachowaniem płynności finansowej w swojej firmie. W grupie przedsiębiorstw sprzedających towary bądź usługi z odroczonym terminem płatności, kłopot z płynnością dotyka niemal co 3 ankietowanego. Ponad połowa firm ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 8/2018
... , przez śledzenie zachowania ludzi na innych stronach internetowych". Nakazał też firmie "usunięcie wszelkich danych dot. belgijskich obywateli, które Facebook zebrał nielegalnie". ... kontynuowała swoją działalność. Za każdy dzień zwłoki w podporządkowaniu się wyrokowi firmie grozi kara 250 tys. euro. Facebook poinformowała, że złoży apelację ...
-
Firmy technologiczne powinny walczyć o zaufanie
... konsumentom prawo decydowania o ich danych, a przede wszystkim muszą je chronić – komentuje wyniki Larry Solomon, dyrektor generalny ds. zarządzania zmianami korporacyjnymi w firmie telekomunikacyjnej AT&T. Przyszłość jest w naszych rękach Eksperci podkreślają, że tempo innowacji stale się zwiększa. Świadomi tego młodzi ludzie coraz wyraźniej ...
-
5 sposobów na zarządzanie kryzysowe w dobie pandemii
... proc. ankietowanych Deloitte zapytanych o to, czego nauczył ich ostatni kryzys w firmie i co, by zmienili, odpowiedziało, że zrobiliby więcej, aby lepiej ... zaistnieniu kryzysu. W ich składzie powinny znaleźć się osoby, które mają wiedzę o firmie, odpowiednie narzędzia do jej kontrolowania, rozumieją, w jaki sposób zarządzać oraz są w stanie ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... i zatrudnienia (odpowiednio 55% i 44%) oraz zła atmosfera w pracy (30%). 79% respondentów uważa, że epidemia wpłynęła na cyfryzację sposobu pracy w firmie, czyli przykładowo konieczność pracy zdalnej, używanie komunikatorów, organizowanie telekonferencji. Analiza pytań otwartych wskazuje, że zdecydowana większość pracowników dostrzega pozytywne ...
-
EY: 90% firm twierdzi, że pandemia nadwyręża etykę w biznesie
... odgrywa kluczową rolę w budowaniu postaw etycznych. W Polsce tylko 7% ankietowanych uważa, że to dział compliance (zarządzający ryzykiem braku zgodności) jest odpowiedzialny w firmie za zapewnienie uczciwego postępowania pracowników – na świecie 18% badanych wyraziło taki pogląd. W przypadku postaw indywidualnych blisko co czwarty (23%) badany ...
-
Rynek pracy: pracownicy pomagają firmom przezwyciężyć pandemię
... 44,7% zatrudnianych oraz 48,6% zatrudniających. Respondentów badania zapytano m.in. o to, jak pracownicy mogą w jak najbardziej skuteczny sposób pomóc firmie w przezwyciężaniu negatywnych następstw pandemii. Na pierwszym miejscu wskazano wsparcie w zapewnieniu bezpieczeństwa w czasie pracy i zachowaniu restrykcyjnych warunków – takiej odpowiedzi ...
-
Branża IT w pandemii: bez podwyżek i awansów
... został poproszony o wykorzystanie urlopu. Agata Miller, lider zespołu IT w firmie rekrutacyjnej i outsourcingowej Devire wskazuje, że w największych kłopotach znalazły się te ... dwa nowe projekty przypadało pięć zlikwidowanych - przyznaje Ewelina, Security Specialist w firmie z branży IT. Mniejsza skłonność do zmian Rotacja i częste zmiany projektów ...
-
7 skutecznych sposobów na kryzys wizerunkowy
... efektywne zespoły składają się zarówno z wewnętrznych profesjonalistów, którzy mają wiedzę o firmie, jak i zewnętrznych ekspertów, którzy potrafią spojrzeć na tę sytuację z dziennikarskiej ... kontrolą, niż w mediach społecznościowych. Ważne jest, aby śledzić, co mówią o Twojej firmie w Internecie. Firmy są narażone na utratę 22 procent swojej reputacji ...
-
Pandemia niszczy karierę zawodową Polek?
... . respondentek ma wątpliwości co do sensu kontynuowania kariery w swojej dotychczasowej firmie. Głównymi powodami są: brak równowagi między pracą a życiem prywatnym (53 proc ... dzisiejszą sytuację jako okazję do przemyśleń na temat budowy nowej kultury organizacyjnej w firmie. To, jak będą postępować w najbliższym roku pracodawcy, czy dołożą starań, ...
-
Coraz więcej niezapłaconych faktur. Jak eliminować zatory płatnicze?
... , powinni postarać się, aby opóźnione płatności nie miały w ogóle miejsca w firmie i nie niosły negatywnych konsekwencji. Łatwiej powiedzieć niż zrobić? Niekoniecznie, bo w tym ... są inne podmioty z sektora B2B. To zobowiązanie się banku do zapłaty firmie określonej kwoty wskazanej w gwarancji, na wypadek, gdyby jej kontrahent czy partner biznesowy nie ...
-
Fikcyjna umowa o pracę po zabiegu in vitro?
... , że kobieta nie powinna poszukiwać pracy oraz podejmować zatrudnienia w nowej firmie po przeprowadzeniu procedury in vitro i przypuszczając, że może się ona powieść ... . Niedopuszczalne jest również zadawanie pytań kandydatkom czy też zatrudnionym w firmie zmierzających do pozyskania informacji o planach dotyczących macierzyństwa lub ciąży. ...
-
"Siła kobiet" - Well.hr analizuje praktyki firm i podpowiada, jak zadbać o rozwój i wellbeing kobiet w organizacji
... . Ważnym elementem oferty PKN ORLEN dla pracowników są także regularnie prowadzone w firmie badania profilaktycznych dostosowane do potrzeb różnych grup wiekowych i płci. ... Polsce i CEO TVN - Nie da się przecenić kobiecych „role models” w organizacjach. Jeśli w firmie kobiety są widoczne, zajmują wyższe stanowiska, to łatwiej jest pomyśleć o ...
Tematy: wellbeing -
Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego: problemy pracowników i firm
... psychicznego pracowników. 52% respondentów badania Wellbee – liderów i specjalistów HR – uważa, że komunikacja ma ogromny wpływ na komfort pracowników oraz atmosferę w firmie. Co więcej, aż 96% decydentów i 95% pracowników uznaje ją za najważniejszą kompetencję przyszłości. Komunikacja i transparentność to w tym przypadku również klucz ...
-
Pracownicy mają doła
... tyle powszechne, że pracodawcy coraz częściej próbują poradzić sobie z tym problemem. Najczęściej bezskutecznie, gdyż błędnie interpretują powody złej atmosfery w firmie. Działania, które mogłyby uzdrowić sytuację, to umożliwienie pracownikom sprawowania większej kontroli nad pracą. Premie i uznanie przełożonych powinny uświadomić zatrudnionym, że ...
Tematy: badania społeczne -
NIK krytycznie o A1
... potrzeby i prawnych możliwości renegocjacji umowy o budowę i eksploatację autostrady w celu zabezpieczenia interesu ekonomicznego Skarbu Państwa. Zdaniem NIK należałoby rozważyć cofnięcie koncesji firmie GTC.
-
Bezpieczeństwo i awarie systemów IT 2007
... uwagę na opracowywane strategie przywracania działania systemu po awarii oraz zapewniania ciągłości działalności” - mówi Piotr Nogaś, Presales Consultant Manager w firmie Symantec. „Aby wyeliminować przestoje, firmy powinny wdrażać w środowiskach korporacyjnych takie rozwiązania, które pozwalają zapewnić wysoką dostępność i umożliwiają przywracanie ...
-
Strefa euro: słaba sprzedaż w XI 2007
... rekordy cen. Na fali zainteresowania metalami mocno zyskała też miedź, co korzystnie przekładało się na notowania KGHM. Praktycznie dzięki tej firmie nasz rynek uniknął wczoraj spadku. Najważniejsze wydarzenia z 08.01.2008r.: Listopadowa sprzedaż detaliczna w strefie euro spadła o 1,4% r/r. Listopadowe zamówienia fabryczne ...
-
Finansowy cykl życia firmy: jak się przygotować?
... finansowania aktywów. Wraz z rozwojem firmy powinny dynamicznie rosnąć poszczególne wielkości finansowe takie jak przychody, zyski, aktywa trwałe i obrotowe, które pozwalają firmie dalej się rozwijać. Firma wchodzi w okres młodzieńczy. W tym okresie znacznej poprawy wyników finansowych najczęściej pojawia się czynnik mogący zahamować dalszy ...
-
Sytuacja ekonomiczna dużych firm 2009
... na rezygnację z inwestycji. Większość dużych przedsiębiorstw planuje inwestycje w latach 2009-2010. Zakłada jednak, że ich skala będzie mniejsza od planowanej i potrzebnej firmie. Zdaniem PKPP Lewiatan i Deloitte wyłaniający się z badania obraz dużych przedsiębiorstw po pierwszych miesiącach kryzysu nie jest pesymistyczny. Widać, że firmy ...
-
Żołnierz rezerwy jako pracownik wg KPP
... typu zadań kosztem pracodawcy. KPP zdecydowanie negatywnie ocenia tę propozycję. Wynika z niej bowiem, iż pracodawca utraci wpływ na zatrudnienie w swojej firmie przez okres trwania przydziału kryzysowego. Eksperci sygnalizują także, że proponowany zapis będzie niekorzystny dla niepracujących rezerwistów, którzy będąc związani kontraktem ...
-
Internauci odczuwają kryzys finansowy
... codziennym skutki kryzysu finansowego, uważa, że kryzys ma wpływ na ich pracę i życie zawodowe. Najczęściej wskazywali oni na pogorszenie sytuacji w firmie czy branży, w której pracują, oraz uskarżali się na kłopoty ze znalezieniem pracy, przypadki obniżenia zarobków czy problemy z wypłatą. „Dziedziny życia ...
-
Składki ZUS: jak uzyskać ulgę?
... (Dz.U. nr 163, poz. 1016). ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sadami administracyjnymi (Dz. U. nr 153, poz. 1270. Płace w firmie pomogą ci uniknąć pomyłek w rozliczeniach płacowych dzięki poradom ekspertów, które odpowiadają prawie na wszystkie pytania związane z rozliczaniem wynagrodzeń i nowymi przepisami.
-
Tydzień 42/2009 (12-18.10.2009)
... koncernu energetycznego Enea (transakcja ta miała dać do budżetu 8-10 mld zł). Także nie wykazał zainteresowania powiększeniem swoich udziałów w tej firmie szwedzki Vattenfall, który przy wejściu na giełdę kupił 18% akcji (skarb państwa ma dziś jeszcze 67%, a 15% jest zarezerwowane dla ...
-
Kadra menedżerska coraz częściej do wymiany
... będzie to propozycja objęcia innej pozycji w organizacji (jeśli jest taka możliwość) czy też zorganizowanie pomocy dla pracownika w znalezieniu zatrudnienia w innej firmie. Jest wielce prawdopodobne, że cechy danej osoby są tymi, których może brakuje w innej organizacji - podsumowują eksperci z Antal International.
-
Wygląd zewnętrzny pracownicy a wypowiedzenie umowy
... wypowiedzenia w każdym wypadku należy jednak do sądu pracy. Pytanie: Zatrudniam pracowników na stanowisku kasjer-sprzedawca. Mam zamiar zwolnić pracownicę zatrudnioną w mojej firmie od 1 grudnia 2009 r. na czas nieoznaczony. Głównym powodem jest jej wygląd zewnętrzny (tj. niedbanie o higienę osobistą, brudne ubrania itp.) Pomimo ...
-
Nieściągalne wierzytelności: koszty podatkowe
... ustawodawca zapisem art. 12 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym… 3. Spółka z o.o. nie mogąc skutecznie wyegzekwować czterech wierzytelności o znacznej wartości, sprzedała je firmie windykacyjnej. Na sprzedaży tej poniosła stratę. Czy jej wartość będzie dla niej stanowić koszt podatkowy? Nie zawsze strata z tytułu sprzedaży ...
-
Odszkodowanie dla ex-pracownika w koszty firmy
... sądową, miał na celu jedynie uniknięcie lub też ograniczenie ciążących na stronie skarżącej należności. Podstawa prawna: Art. 15 updop. Płace w firmie pomogą ci uniknąć pomyłek w rozliczeniach płacowych dzięki poradom ekspertów, które odpowiadają prawie na wszystkie pytania związane z rozliczaniem wynagrodzeń i nowymi przepisami ...
-
Polski system podatkowy zasługuje na słabą ocenę
... z przeprowadzonego badania, 69% respondentów uważa, że zmiana ta nie wpłynie na eliminację zatorów płatniczych, a jedynie zwiększy obowiązki administracyjne w firmie. - Potencjalnie interesujący projekt ustawy o redukcji niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce przekształcił się – jak to często bywa z ustawami podatkowymi – w ciężki ...
-
Elastyczne zatrudnienie - sposób na sezon urlopowy
... zarówno dla zleceniobiorcy, jak i zleceniodawcy. Umowę o pracę regulują przepisy Kodeksu Pracy, natomiast umowy zlecenie przepisy Kodeksu Cywilnego. Jeśli kontrola w naszej firmie wykaże, że zlecenie jest tak naprawdę umową o pracę, będziemy musieli uregulować zaległe składki wraz z odsetkami, wypłacić zaległe wynagrodzenie chorobowe oraz ...
-
Ochrona zdrowia: należy liczyć koszty pośrednie
... rentowe. Analiza kosztów związanych tylko z bezpośrednim leczeniem pacjentów nie wystarczy, by poznać ekonomiczne konsekwencje związane z chorobami – mówi Łukasz Zalicki, Partner w firmie doradczej EY i ekspert ds. rynku zdrowia. - Uwzględnianie kosztów pośrednich choroby ma istotne znaczenie przy ocenie technologii medycznych, takich jak leki ...
-
Koszty uzyskania przychodu w 2014 r. bez zmian
... – nie może zastosować tutaj kosztów 20%. Szerzej na ten temat pisaliśmy w artykule: Prawa autorskie: 50% koszty uzyskania przychodu w 2014 r. Koszty w firmie Z początkiem 2014 r. bez większych zmian pozostają także zasady rozliczania kosztów uzyskania przychodów przez przedsiębiorców. Definicja ogólna kosztów nie uległa zmianie ...
-
Atmosfera w pracy: czujesz się nielubiany?
... będzie to wymagać czasu i wysiłku, ale będziesz mógł odmienić swój wizerunek wśród współpracowników. Pomyśl o tym, kiedy zaczynałeś swoją pracę w tej firmie, i wszystkim co robiłeś, aby zyskać akceptację i szacunek grupy. Zboczyłeś z tej drogi? Poświęciłeś zbyt dużo czasu na sprawy, które nie wiążą ...
-
Stres w pracy może być przyjacielem
... ” i pojawianie się dodatkowych obowiązków. W dobie kryzysu gospodarczego do tego wszystkiego dodatkowo dochodzi obawa o utratę pracy. Niepewność co do własnej przyszłości w firmie w wielu przypadkach zamiast działać mobilizująco obniża koncentrację i wydajność, co tylko jeszcze pogłębia poziom odczuwanego stresu. Planuj życie zawodowe i prywatne ...
-
Relokacja: jakie korzyści zawodowe i osobiste?
... firm sprowadzają, z tych już dobrze prosperujących pracowników z doświadczeniem, żeby przeszkolili dopiero co przyjęte osoby. Taki szkoleniowiec właściwie robi przysługę swojej firmie, więc może oczekiwać szczególnych wyrazów wdzięczności w postaci większego wynagrodzenia. Jest jeszcze trzecia sprawa – pracownicy, którzy sami, z różnych powodów ...