kultura organizacyjna - wiadomości i porady tematyczne
-
Płaca przyciąga, kultura zatrzymuje - nowe trendy w motywacji pracowników
00:30 03.10.2025
... firmy. Jeśli tego zabraknie, odejdzie, a wraz z nim cenne kompetencje, których żadna rekrutacja nie zastąpi natychmiast – dodaje Agnieszka Krzemień. Płaca przyciąga, kultura organizacyjna zatrzymuje Raport pokazuje również rozdźwięk pomiędzy tym, co przyciąga nowych pracowników, a tym, co ich zatrzymuje w organizacjach. Wynagrodzenie i benefity (36 ...
Tematy: zaangażowanie w pracę, satysfakcja z pracy, motywowanie pracowników, lojalność pracowników -
Neuroróżnorodność na rynku pracy - jak wykorzystać potencjał osób w spektrum autyzmu
12:14 20.09.2025
W Polsce żyje około 400 tys. osób w spektrum autyzmu, jednak zaledwie 2% z nich jest aktywnych zawodowo, co jest pięciokrotnie niższym wynikiem niż średnia unijna. Osoby neuroróżnorodne posiadają unikatowe kompetencje - takie jak koncentracja, skrupulatność i lojalność - które są wręcz poszukiwane na rynku pracy. Jednakże bariery rekrutacyjne i ...
Tematy: autyzm, osoby autystyczne, neuroróżnorodność, różnorodność w miejscu pracy -
Dlaczego warto projektować miejsca pracy przyjazne neuroróżnorodności?
00:45 23.07.2025
Chcesz budować zespół, w którym znajdą się osoby z ADHD, w spektrum autyzmu czy z trudnościami w uczeniu się? Zacznij od zrozumienia ich potrzeb. Proste zmiany w rekrutacji, komunikacji i organizacji pracy mogą znacząco zwiększyć komfort i zaangażowanie neuroatypowych kandydatów i pracowników. To nie koszt, lecz inwestycja w lojalność, ...
Tematy: różnorodność, inkluzywność, różnorodność w miejscu pracy, Diversity & Inclusion -
Samodzielność czy mikrozarządzanie: jak styl zarządzania wpływa na rozwój pracowników?
00:15 15.07.2025
... – mówi Piotr Wajgielt, Executive Manager w Wyser Executive Search. Bariery blokujące samodzielność Jedną z głównych przeszkód utrudniających rozwój samodzielności jest kultura niskiego zaufania, w której delegowanie postrzegane jest nie jako element rozwoju, ale zagrożenie. Dodatkowo pracownicy często obawiają się konsekwencji ewentualnych błędów ...
Tematy: zarządzanie pracownikami, styl zarządzania, kultura organizacyjna, warunki pracy -
Koncepcja DEI trafia pod strzechy. O równość i różnorodność walczą także małe firmy
00:50 01.11.2024
Koncepcją DEI (ang. Diversity, Equity, Inclusion), a więc działaniami zmierzającymi do zapewnienia różnorodności, równości i włączającej kultury organizacyjnej, jeszcze do niedawna interesowały się przede wszystkim duże, międzynarodowe korporacje. Ostatnie badanie LeasingTeam Group wskazuje jednak, że coraz aktywniejsze na tym polu są również ...
Tematy: różnorodność, różnorodność w miejscu pracy, Diversity & Inclusion, dyskryminacja w miejscu pracy -
Sygnaliści w firmie - co należy wiedzieć o procedurach i jak je wdrożyć
11:29 27.09.2024
Wprowadzenie nowej ustawy o ochronie sygnalistów, która weszła w życie 25 września 2024 roku, stanowi istotny krok na drodze do podniesienia standardów etycznych w polskich przedsiębiorstwach oraz instytucjach publicznych. Dla wielu pracodawców oznacza to konieczność nie tylko dostosowania swoich procedur wewnętrznych do nowych regulacji, ale ...
Tematy: ustawa o ochronie sygnalistów, ustawa o sygnalistach, sygnalista, dyrektywa o sygnalistach -
Oczekiwania pracowników i pracodawców to 2 różne światy?
09:04 17.05.2024
PageGroup przedstawił wyniki drugiej już odsłony globalnego badania Talent Trends 2024 The Expectation Gap. Opracowanie potwierdza, że oczekiwania pracowników a rzeczywistość oferowana przez firmy to nierzadko dwa różne światy. Na czym polegają te rozbieżności? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Skąd bierze się rosnąca rozbieżność oczekiwań pomiędzy ...
Tematy: satysfakcja z pracy, motywowanie pracowników, rynek pracy, tendencje na rynku pracy -
Czym dla pracowników jest kultura organizacyjna?
11:00 22.09.2023
... oraz wizerunek organizacji na rynku, m.in. poprzez „marketing szeptany” prowadzony przez zadowolonych pracowników. – dodaje Agnieszka Czarnecka. KULTURA ORGANIZACYJNA WAŻNA JUŻ NA ETAPIE REKRUTACJI Kultura organizacyjna jest także jednym z elementów, które mogą zachęcić lub zniechęcić kandydatów do pracy w danej organizacji. Wyniki badania pokazują ...
Tematy: zarządzanie zasobami ludzkimi, HR, kultura organizacyjna, CSR -
Trendy HR 2023: nadchodzi redefinicja miejsca pracy
10:29 28.02.2023
Pojawiła się najnowsza odsłona corocznego raportu "2023 Global Human Capital Trends Report" autorstwa Deloitte - opracowania rzucającego światło na najbardziej aktualne tendencje w zakresie HR. Tym razem mowa jest m.in. o konieczności redefinicji miejsca pracy, usprawnienia efektywności pracy zespołów oraz zarządzania ryzykami. Polscy menedżerowie ...
Tematy: HR, Human Resources, dział hr, zarządzanie kadrami -
Relacje międzyludzkie w pracy: jak nam się układa z przełożonymi?
09:53 01.09.2021
Wymagania pracowników ulegają wyraźnym zmianom. Dziś liczą się dla nich nie tylko godziwe zarobki, ale również atmosfera w pracy, która wywiera niewątpliwy wpływ na zaangażowanie w wykonywane obowiązki. Atmosfera z kolei w przeważającej mierze uzależniona jest od jakości relacji międzyludzkich, w tym od stosunków panujących na linii pracownicy - ...
Tematy: rynek pracy, pracownicy, tendencje na rynku pracy, zadowolenie z pracy


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem