-
Krytyczne opinie o firmie w Internecie
... sytuacji, gdy w sieci już pojawiły się głosy krytyki na temat pracy w naszej firmie? Najważniejsza jest oczywiście weryfikacja takich sygnałów, bo anonimowe pomówienia mnożą się w ... ktoś, kto nie potrafił porozumieć się ze swoim kolegą w pracy, ale z pracy w firmie był zadowolony? - mówi Magdalena Godyń, HR manager agencji doradztwa personalnego Work ...
-
Ubezpieczenia w firmie: zasady i korzyści
... , zanik lub zmiana napięcia zasilania. Drugim rodzajem ubezpieczeń stosowanych powszechnie w firmach są ubezpieczenia finansowe. Potrzeba ich stosowania pojawia się w firmie po osiągnięciu fazy wzrostu i dojrzałości. Ubezpieczenia te pozwalają chronić zasoby finansowe: (1) chronią przed sytuacją, w której przedsiębiorstwo nie uzyskuje zasobów ...
-
Bilans pandemii: zwolnienia z pracy w co 8. firmie, mają być kolejne
O tym, że pandemia negatywnie przełoży się na przychody wielu rodzimych firm, wiadomo było już na jej początku. Ostatnie badania zrealizowane przez Polski Instytut Ekonomiczny i Polski Fundusz Rozwoju tylko to potwierdzają. Na przełomie kwietnia i maja o dającym się odczuć spadku przychodów mówiło 67 proc. firm, a więc o 10 p.proc. więcej niż ...
-
Skuteczne reprymendy i przywództwo w firmie
Czy udzielanie komuś reprymendy jest kiedykolwiek właściwe? Zdecydowanie tak. Mimo że reprymenda może zostać odebrana jako reakcja negatywna, to jeśli zostanie udzielona z troskliwą szczerością może okazać się skutecznym narzędziem motywacyjnym dla wydajnych pracowników, którzy ostatnio, z jakiegoś powodu, nie pracują tak dobrze jak zwykle. ...
-
Nowe stawki VAT: skutki w firmie
Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami rządu, od 2011 roku zaczną obowiązywać nas nowe stawki podatku VAT. Wprowadzenie stawek 5, 8 i 23 procent, może wydawać się niewielką zmianą, jednak przy braku odpowiednich kroków na pewno będzie odczuwalne przez wszystkich podatników. Małe i średnie firmy produkcyjne, które nie mogą zrekompensować podwyżek ...
-
Redukcja zatrudnienia: jak ją przeprowadzić?
... kryteria to: kryterium stażu pracy, kryterium społeczne i kryterium efektywnościowe. Warto zauważyć, że negatywny wpływ podjętych decyzji na lojalność osób pozostających w firmie jest tym większy, im dłuższy staż w przedsiębiorstwie ma zwalniany pracownik i im trudniejsza jest jego sytuacja życiowa. Niezwłoczne informowanie wszystkich pracowników ...
-
Kiedy i jak złożyć kontrofertę pracownikowi?
... efekcie zatrzymanie jednego pracownika może spowodować odejście innych. Zmiany w wynagradzaniu powinny zatem dotyczyć, w miarę możliwości, wszystkich osób zajmujących dane stanowisko w firmie (należy się przecież spodziewać, że także inni pracownicy będą chcieli w przyszłości negocjować wyższe stawki wynagrodzeń, jeżeli nie odpowiadają one rynkowym ...
-
Zarządzanie ryzykiem: jak to robić efektywnie?
... i prawdziwe, jednak dla wielu osób również mało namacalne. Stąd warto podjąć się przeprowadzenia rzetelnego rachunku sumienia, przez pryzmat konkretnych zdarzeń w firmie: Jakie kwoty strat do tej pory miały odzwierciedlenie w wynikach firmy z powodu niewypłacalności odbiorców, nieterminowości dostawców, kar, odszkodowań, odsetek karnych, kosztów ...
-
Polacy a przejęcia i fuzje w energetyce
... prawie 60% pytanych uważa, że po sprzedaży lub przejęciu wzrasta poziom inwestycji w firmie i dostępność firmy dla klienta (56%) rozumiana jako zwiększona liczba placówek i punktów ... 32% badanych uważa, że fuzje i przejęcia wpływają pozytywnie na poziom inwestycji w firmie; niecałe 13% twierdzi, że taki wpływ nie zachodzi, zaś jedynie 9% ocenia go ...
-
Atmosfera w pracy: 3 sposoby na malkontentów
... chce tego zrobić lub jego narzekania wiążą się z wygórowanymi oczekiwaniami, należy postawić granicę i jasno zakomunikować, że bezpodstawne marudzenie nie jest w firmie mile widziane. Spełniając natychmiastowo nieadekwatne żądania podwładnych, jedynie wzmocnilibyśmy w nich postawę roszczeniową, dlatego nie należy tego robić – dodaje. Narzekanie to ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2016 i prognoza I kw. 2017
... Co czwarty respondent przyznaje, że miniony kwartał zaowocował pogorszeniem sytuacji w firmie. To oznacza wzrost o 12,4 pkt proc. kw./kw. – mówi Izabella Młynarczyk, ... do ostatniego pomiaru więcej reprezentantów sektora MŚP negatywnie ocenia sytuację w firmie. Zdaniem co czwartego badanego minione trzy miesiące przyniosły pogorszenie kondycji firmy ...
-
Rezygnacja z pracy to poważna decyzja
... , jak świetna jest nowa firma i jak dużo będziesz w niej zarabiał. Pozostań pokorny i odnoś się z szacunkiem do ludzi, których opuszczasz. W nowej firmie nigdy nie mów źle o poprzedniej oraz nie ujawniaj poufnych informacji. Może to zwrócić się przeciwko Tobie, a nowy pracodawca z pewnością zapamięta ...
-
Lewiatan: sektor małych i średnich przedsiębiorstw 2007
... skontrolowały 31% MSP, PIP 16,9%, SANEPID 25,3%, Straż Pożarna 11,9%, UOKiK 3,3%, a Inspekcja Ochrony Środowiska 5,4% MSP. Ciągle zdarzają się kontrole prowadzone w firmie w tym samym czasie, przez różne instytucje kontrolne. W 2006 r. taka sytuacja miała miejsce w 5,8% firm, czyli w 22% kontrolowanych w ciągu roku przez dwie ...
-
Opinie konsumentów istotne dla firmy
... źródłem wiedzy, nie tylko o konkretnym produkcie, ale też o marce czy firmie. Poza tym nikt nie wierzy w istnienie absolutnej perfekcji, w to, że ... i szczerych opinii. Zbieranie takich wypowiedzi powinno stać się jednym z najważniejszych procesów w firmie. To, że są i pozytywne, i negatywne, stanowi ich zaletę. Nieprzychylne należy przeanalizować z ...
-
Program dobrowolnych odejść
... . Program dobrowolnych odejść stosuje się najczęściej wtedy, gdy można pozwolić sobie na pewną „dowolność” w doborze osób, które zakończą pracę w danej firmie. Jeśli jednak redukcjami mają zostać objęci wszyscy pracownicy określonej jednostki organizacyjnej, proponowanie wybranym pracownikom „dobrowolnego” odejścia zwyczajnie traci sens i jest ...
-
Dobry wizerunek w Internecie i spory staż. To wzmacnia wiarygodność firmy
... nie tylko negatywne opinie o firmie, ale też jakikolwiek brak informacji o niej. 47% właścicieli firm, jeśli nie znajdzie informacji o firmie w Internecie, czuje się ... byleby mówili. Wciąż najbardziej ryzykowną cechą pozostają niepochlebne opinie o firmie w Internecie. – Firmy niestety wciąć nie doceniają potencjału jaki tkwi w Internecie. ...
-
Rekomendacje: czy warto polecać znajomych do pracy?
... znajomych do pracy poprzez systemy gratyfikacji. Jeśli osoba zarekomendowana się sprawdzi i przepracuje określony czas w firmie, pracownik otrzymuje, np. bonus pieniężny. Polecajmy z rozwagą Polecając kogoś do pracy, szczególnie w firmie, w której sami pracujemy, zachowajmy ostrożność i kierujmy się jedynie chęcią otrzymania premii. Pamiętajmy, że ...
-
Czy nowe osiedla będą bardziej eko?
... pakietu szkoleń oraz licznych benefitów, co sprawia, że średni staż pracy w naszej firmie wynosi ponad 5 lat, a 20 proc. pracowników jest zatrudnionych dłużej niż 10 ... dyrektor działu inwestycji w Nickel Development Zasady znane jako ESG były obecne w naszej firmie jeszcze zanim takie nazewnictwo stało się popularne. Szczególnie widoczny jest aspekt ...
-
Rekordowa wygrana i finał głośnej sprawy z fiskusem
... oraz dyrektorów finansowych przed odpowiedzialności cywilną, podatkową oraz karną. Równie istotne może okazać się istnienie procedur, które wprowadzają podział kompetencyjny w firmie, pozwalający na pozostawienie odpowiedzialności za dane obszary u osób, które rzeczywiście się nimi zajmują, w przeciwnym razie ostatecznie za wszystko odpowiadać ...
Tematy: decyzja podatkowa, postępowanie podatkowe, karuzela podatkowa, należyta staranność, kontrola podatkowa, odpowiedzialność karna skarbowa, odpowiedzialność podatkowa, zobowiązanie podatkowe, odpowiedzialność członków zarządu, podatki spółki, business judgement rule, kodeks spółek handlowych, spółka, spółka kapitałowa -
Domena firmowa: dane abonenta powinny być aktualne
... do dysponowania usługą. Jeżeli wykonanie strony WWW zlecone zostanie zewnętrznej firmie, należy dopilnować, aby Abonentem domeny prowadzącej do witryny stał się zleceniodawca ... zostały podane dane pracownika, zajmującego się rejestracją czy odpowiedzialnego w firmie za administrację serwisem. Po zakończeniu współpracy z pracownikiem, mogłyby wystąpić ...
-
Reputacja jako kapitał firmy
... na rynku. Wizerunek w uproszczeniu można określić jako wyobrażenie otoczenia o firmie. Tak więc reputacja to wykorzystywanie wartości jej wizerunku, to jakościowe ... co nie nazwane, nie istnieje, bo cóż wynika z anonimowości? Nazwa daje firmie status prawny i odróżnia w otoczeniu, dobrze zaprojektowania i chroniona prawnie daje gwarancję istnienia na ...
-
ISO 9001 a konkurencyjność firmy
... ISO spadł z 71% do 35%. W 2008 roku prawie połowa badanych firm zleciła kompleksowe wdrożenie systemu firmie zewnętrznej. Jak wynika z badania, najczęściej stosowane kanały zdobycia informacji o firmie zewnętrznej to rekomendacje znajomych czy partnerów biznesowych, a w dalszej kolejności Internet i prasa specjalistyczna. Okazuje się również ...
-
Rośnie popularność cloud computing
... technologiami przetwarzania w chmurze musi pozytywnie odbić się na wynikach sprzedaży serwerów” – mówi Stanisław Rejowski, Dyrektor Działu Produkcji Serwerów Actina Solar w firmie ACTION S.A. Z przeprowadzonych przez IDC badań wynika, że firmy, które już zdecydują się na inwestycję w cloud computing, preferują raczej tworzenie prywatnych ...
-
Komunikacja z mediami w zarządzaniu kryzysowym
... dziennikarze potrafią liczyć), faksy na wszelki wypadek choć większość z nich wysyła wiadomości za pomocą poczty elektronicznej, wspomniane wcześniej pakiety informacyjne o firmie w formie folderów oraz możliwość ich ściągnięcia ze strony internetowej instytucji pod zakładką dla prasy, plan miejsca zdarzenia przedstawić możemy w formie ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2010 i prognoza IV kw. 2010
... odsetek wskazujących, że ten kwartał był stosunkowo dobry i przyniósł poprawę firmie (wzrost 2 pkt. proc. kw/kw oraz 7 pkt. proc. r/r). Równolegle zmalała o 3,2 ... że sytuacja kraju pozostanie bez zmian w ostatnim kwartale (38,5 proc.) Myślenie o własnej firmie tradycyjnie cechuje lepsze oczekiwanie, niż myślenie o kondycji całej polskiej gospodarki, ...
-
Polskie firmy redukują inwestycje
Aż 2/3 polskich przedsiębiorstw deklaruje, że ogranicza inwestycje, z czego blisko co czwarta w znaczącym stopniu w stosunku do potrzeb. Najbardziej negatywnie na decyzje inwestycyjne firm wpływają zatory płatnicze, polityka podatkowa państwa oraz bariery prawne utrudniające rozpoczynanie nowych przedsięwzięć - takie wyniki przynosi najnowsze ...
-
Impreza sportowa jako koszty podatkowe firmy?
... finansową Twojej firmy. A zatem również taki wydatek może stanowić koszt podatkowy. Takie samo stanowisko zajmują także organy podatkowe. Miesięcznik Koszty w Firmie. W jednej publikacji znajdziesz rozwiązania dotyczące rozliczania kosztów w firmie z punktu widzenia 3 dziedzin: podatków dochodowych, VAT, ustawy o rachunkowości.
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2012 i prognoza III kw. 2012
... własnej firmy. Najbardziej spadły pozytywne nastroje small biznesu w odniesieniu do tego, co wydarzy się w ich własnym przedsiębiorstwie. Poprawy w trzecim kwartale w firmie spodziewa się 24,5 proc. badanych. W poprzedniej edycji badania optymistów było aż 39,7 proc.! Przybyło także pesymistów. Gorszej sytuacji spodziewa się ...
-
Ujawnienie środka trwałego: odsetki podatkowe?
... negatywne skutki w podatku dochodowym. Rozpatrzmy następującą sytuację: Przedsiębiorca kupił maszynę o wartości początkowej przekraczającej 3 500 zł. Pierwotnie miała być ona używana w firmie przez okres 10-11 miesięcy, w związku z czym nie spełniała definicji środka trwałego i wydatek na jej nabycie przedsiębiorca zaliczył od razu w ciężar ...
-
Automatyczny wzrost płac w Polsce?
... całej gospodarki nie zawsze musi przekładać się na poprawę sytuacji poszczególnych firm. Brak możliwości zwolnienia od konieczności wzrostu płac w danej firmie, może mieć daleko idące, negatywne konsekwencje. Z drugiej jednak strony, proste zasady wzrostu wynagrodzeń zwiększają przejrzystość polityki płacowej w przedsiębiorstwie i ograniczają ...
-
Polski system podatkowy mało przyjazny
... większość respondentów jest oceniania negatywnie. Aż 80% uważa, że zmiana ta nie pomogła w eliminacji zatorów płatniczych, a jedynie zwiększyła obowiązki administracyjne w firmie. Pozytywny efekt dostrzega tylko 12% badanych. - Po pełnym roku obowiązywania przepisów można stwierdzić, że potwierdzają się obawy, które zgłaszali przedsiębiorcy ...
-
Transport drogowy: działania proekologiczne opłacalne
... wymagało rzeczowej argumentacji i konsekwencji w egzekwowaniu nowych zasad. Są to zmiany, które nie zaszły automatycznie. Ale stały się już dobrym zwyczajem w firmie. Oczywiście wymagało to zmiany mentalnej – zwłaszcza u starszych pracowników, tych z dużym stażem i przyzwyczajonych do określonych standardów, które… standardami być przestały ...
-
Nie wyrzucaj CV, możesz zniszczyć wizerunek firmy
... , ekspert eRecruiter. – Jednak często zapomina się, że istotnym elementem procesu dbania o kandydatów jest również troska o kandydatów, którzy nie zostali w naszej firmie zatrudnieni. Takie osoby mogą zostać ponownie zaproszone do kolejnych rekrutacji, co w konsekwencji skróci czas prowadzonych procesów, zmniejszy ich koszty i znacząco ...
-
Wizerunek firmy: mądrze zarządzaj negatywną opinią
... działa doskonale, zdaniem np. pracowników jest bezsensowne. Ważne, by przekuć negatywny odzew na pomysły zmian w firmie i zdiagnozować złe praktyki. W tym celu należy monitorować oceny w sieci, a następnie ustalić czy istnieje jakaś prawidłowość. ... utnie wszelkie spekulacje i utwierdzi pozostałych, że co jak co, ale komunikacja działa w firmie ...
-
Jak rekrutacja wpływa na zachowania konsumentów?
... danego procesu rekrutacji lub przypomnienia o nadchodzącym spotkaniu. Te wszystkie drobne, ale niezwykle ważne rzeczy składają się na ostateczną opinię kandydatów o firmie – podkreśla Julia Urbańska, marketing manager w eRecruiter oraz koordynatorka Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Niezadowolony kandydat nie pozostaje bierny Firma może ...