-
Za co chwalimy i krytykujemy hotele w internecie?
09:32 13.08.2023
... powyższej analizy wykorzystaliśmy widget SentiOne pozwalający na monitorowanie i analizowanie recenzji. Pomaga on właścicielom sklepów, hoteli czy usług automatycznie zbierać i analizować opinie konsumentów. Wbrew temu, czego można by się spodziewać, polskim turystom nie przeszkadzają tak bardzo wysokie ceny pobytu - te znalazły się dopiero ...
Tematy: hotele, obiekty hotelowe, wakacje, opinie konsumentów -
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy Omnibus?
00:44 26.03.2023
... opinii klientów sklepu internetowego. Jeśli sprzedawca zbiera i udostępnia opinie kupujących o produktach dostępnych w e - sklepie, nowe przepisy zobowiązują do wskazania czy – a jeśli tak, to w jaki sposób – sprzedawca dba, by publikowane opinie pochodziły od konsumentów, którzy rzeczywiście używali danego produktu lub go kupili. W towarzystwie ...
Tematy: Omnibus, e-commerce, e-sklepy, sklepy internetowe -
Omnibus. Czy można publikować tylko pozytywne opinie klientów?
13:50 23.01.2023
... może publikować tylko pozytywne opinie? Dyrektywa Omnibus podaje także przykłady działań związanych z publikowaniem opinii, które będą uznawane za nieuczciwe praktyki rynkowe. Praktyką handlową wprowadzającą w błąd będzie twierdzenie, że opinie o produkcie zostały zamieszczone przez konsumentów, którzy rzeczywiście używali danego produktu ...
Tematy: Omnibus, opinie klientów, Omnibus, ochrona praw konsumenta -
Dyrektywa Omnibus w praktyce, czyli co budzi największe wątpliwości
13:32 19.01.2023
... który zobowiązuje do informowania kupujących o tym, w jaki sposób na stronie zamieszczane są opinie. W szczególności, w jaki sposób sprzedający weryfikuje, czy opinie zamieszczane na stronie internetowej rzeczywiście pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli – mówi Gabriela Halla-Popławska. Wielu przedsiębiorców jeszcze ...
Tematy: Omnibus, e-commerce, e-handel, handel internetowy -
Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce
10:03 11.01.2023
... opinie o sprzedawanych przez siebie produktach/ usługach, a inne obowiązywać będą platformy rankingowe, zajmujące się stricte gromadzeniem opinii. Konieczność dostosowania się do nowych przepisów Implementacja dyrektywy OMNIBUS wprowadza do krajowego porządku prawnego jeszcze inne obowiązki, zwłaszcza informacyjne, jakie wobec konsumentów ...
Tematy: Omnibus, e-commerce, e-handel, handel internetowy -
Prawa konsumenta 2023 - co się zmieni od 1 stycznia?
00:45 31.12.2022
... dokonanej w celu uzyskania wyższego plasowania produktów w wynikach wyszukiwania. Opinie konsumentów. Każdy przedsiębiorca, który zapewnia dostęp do recenzji produktów, będzie musiał podawać informacje, czy i w jaki sposób weryfikuje ich autentyczność, a także czy zamieszcza wszystkie opinie, czy tylko te pozytywne. Wprost zakazane będzie też ...
Tematy: prawa konsumenta, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, reklamacja -
Dyrektywa Omnibus wejdzie w życie w 2023 roku? Jak wpłynie na e-commerce?
12:05 23.11.2022
... , który zobowiązuje do informowania kupujących o tym, w jaki sposób na stronie zamieszczane są opinie. W szczególności, w jaki sposób sprzedający weryfikuje, czy opinie zamieszczane na stronie internetowej rzeczywiście pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli – mówi Gabriela Halla-Popławska. Przedsiębiorca ma również ...
Tematy: Omnibus, e-commerce, e-sklepy, sklepy internetowe -
Dyrektywa Omnibus w e-commerce. Jak przygotować się na zmiany?
11:06 30.09.2022
... , który zobowiązuje do informowania kupujących o tym, w jaki sposób na stronie zamieszczane są opinie. W szczególności, w jaki sposób sprzedający weryfikuje, czy opinie zamieszczane na stronie internetowej rzeczywiście pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli – mówi Gabriela Halla-Popławska. Przedsiębiorca ma również ...
Tematy: Omnibus, e-commerce, e-sklepy, sklepy internetowe -
Omnibus, czyli koniec z fake reviews
00:48 19.07.2022
... również zbierają opinie. Jest to praktyka, która nie narusza praw konsumentów. Przedsiębiorca w takim przypadku musi jednak pamiętać, że ponosi odpowiedzialność za to, czy zewnętrzne strony przeglądarki faktycznie weryfikują pozostawiane tam opinie. Oczywiście można tego wszystkiego nie robić rezygnując po prostu z sekcji „opinie” na własnej ...
Tematy: Omnibus, ochrona praw konsumenta, prawa konsumenta, prawa konsumentów -
Prawo konsumenckie - jakie zmiany nas czekają?
00:15 13.07.2022
... decyduje się „pójść na skróty” i takie opinie zakupić. W świetle nowych przepisów przedsiębiorca, który umożliwia dostęp do opinii i komentarzy konsumentów o produktach, będzie zobligowany do wykazania czy i jakie działania podejmuje, aby publikowane opinie pochodziły wyłącznie od konsumentów, którzy faktycznie zakupili dany towar. Nie wystarczy ...
Tematy: prawo konsumenckie, Omnibus, ochrona konsumentów, e-commerce