-
Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców
11:39 27.11.2023
... odróżniać od gwarantowanego przez unijną dyrektywę 14-dniowego prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość (podobnie jak gwarantuje to art. 27 polskiej ustawy o prawach konsumentów). Pułapka dla sprzedającego Trybunał Sprawiedliwości UE odpowiedział, że wykonanie przysługującego konsumentowi prawa do odstąpienia od umowy zawartej na ...
Tematy: bezpłatny okres próbny, abonament, umowa, prawo do odstąpienia od umowy -
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
11:16 23.11.2023
... również najniższą cenę z ostatnich 30 dni przed obniżką. To dla konsumentów rzeczywisty punkt odniesienia, który pozwala ocenić atrakcyjność oferty. Informacja o najniższej cenie ... i środowisko naturalne. Pomoc dla konsumentów: 801 440 220 lub 22 266 76 76 porady@dlakonsumentow.pl Rzecznicy konsumentów w twoim mieście lub powiecie Wojewódzkie ...
Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny -
Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen
00:22 22.11.2023
... należy, że zachowanie przedsiębiorcy w zakresie informowania o obniżkach cen podlega ocenie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który będzie mógł uznać daną praktykę za naruszającą zbiorowe interesy konsumentów, a w związku z tym ukarać przedsiębiorcę stosowną karą, wynoszącą do 10 % obrotu osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym ...
Tematy: Black Friday, Omnibus, zakupy, ceny -
Black Friday czy Fake Friday? Jak zorganizować promocje zgodne z Dyrektywą Omnibus
13:30 21.11.2023
... przed obniżką oraz najniższej cenie od wystawienia produktu. W nowych zasadach wdrożonych w OMNIBUS chodzi m.in. o wykluczenie sztucznie zawyżonych cen i wprowadzanie konsumentów w błąd. Zasady ogólne dotyczące promocji Regulaminy na stronie: Umieść regulamin sklepu, politykę prywatności, politykę plików cookies, a także odbierz zgody. Podczas ...
Tematy: Omnibus, Black Friday, Cyber Monday, zakupy -
Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena
12:00 20.11.2023
... któremu mogliby zweryfikować hasła marketingowe obiecujące wyjątkowe okazje. Po zmianie prawa wystarczy, że zapoznają się z najniższą ceną z 30 dni przed obniżką, ... dla konsumentów, m.in. nowe zasady reklamacji. Już w najbliższą środę, 22 listopada o godz. 13:00 zapraszamy na najnowszy odcinek webinaru, tym razem na temat prawa do reklamacji usług ...
Tematy: Black Friday, Cyber Monday, Black Week, ceny -
UOKiK: eBilet zwróci klientom opłatę serwisową
10:59 16.11.2023
... zamówienia, może dokonać zakupu niezgodnego ze swoimi planami budżetowymi, nie chcąc poświęcać czasu na rozpoczynanie procesu od początku. Przejrzysty dla konsumentów sposób prezentacji cen minimalnych będzie dotyczył zarówno serwisu eBilet, jak i wszystkich przekazów marketingowych. Ponadto eBilet został zobowiązany do zwrotu opłaty ...
Tematy: eBilet, UOKiK, decyzje UOKiK, ochrona konsumentów -
Czy w salonie dealerskim musi być cennik samochodów?
00:40 05.11.2023
... napisu na towarze lub opakowaniu. W cenniku uwidacznia się ceny towarów przeznaczonych do sprzedaży detalicznej umieszczonych w miejscu niedostępnym lub niewidocznym dla konsumentów. Wywiesza się je, wykłada lub udostępnia w inny sposób w miejscu sprzedaży towarów (§ 8). W związku z powyższym pojawia się pytanie: czy w salonie dealerskim powinien ...
Tematy: cena, ceny, polityka cenowa, zarządzanie cenami -
Prawo do naprawy: zachęty dla konsumentów do naprawiania produktów
09:21 26.10.2023
Europosłowie przyjęli rozwiązania zachęcające konsumentów do naprawiania produktów zamiast kupowania nowych. W środę Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów przyjęła stanowisko w sprawie nowego "prawa do naprawy" dla konsumentów, przy 38 głosach za, 2 przeciw i braku wstrzymujących się. Propozycja ma na celu zwiększenie liczby napraw w ...
Tematy: prawo do naprawy, prawa konsumentów, prawa konsumenta, gwarancja -
Odpowiedzialność za produkty wadliwe - jakie zmiany w dyrektywie unijnej?
13:01 20.10.2023
... odpowiedzialność biznesu i dbałość o to, by produkt pojawiający się na rynku spełniał wszystkie wymagania. Ma to się przełożyć na lepszą ochronę konsumentów, którzy będą mogli liczyć na adekwatne odszkodowanie, jeśli dany produkt spowoduje u nich powstanie szkody - zarówno o charakterze fizycznym, jak i szkody niematerialnej ...
Tematy: odpowiedzialność za produkty wadliwe, produkty wadliwe, wadliwe produkty, produkty niebezpieczne -
Płaciłeś za kontakt z infolinią Orange? Sprawdź jak otrzymać zwrot kosztów
13:09 06.10.2023
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) zakwestionował dwie praktyki spółki Orange Polska. Pierwsza polegała na pobieraniu opłat za połączenia z infoliniami obsługowymi Orange i nju mobile, również w sytuacji, gdy konsument miał w ofercie darmowe rozmowy do sieci komórkowych i stacjonarnych. Jak się okazuje, Orange naliczała opłaty również ...
Tematy: infolinia Orange, Orange, UOKiK, nju mobile