-
Jakość obsługi klienta a pokolenie Y
... się w swoim przekonaniu albo już wprowadziło strategię w życie. Jak firmy przygotowały swoje strategie? Badanie wykazało, że 75% firm wierzy, że w przeciągu następnych 3 lat ... i marketing wirusowy (taki jak promocyjne komunikaty wysyłane online od jednego klienta do drugiego). Co więcej, respondenci twierdzą, że udogodnienia, bardziej niż cena ...
-
Administracja publiczna: jakie trendy w obsłudze klienta?
... w zakresie obsługi klienta w administracji publicznej na rok 2016. Zmiany te dotyczą systemów informatycznych do zarządzania treścią, kanałów obsługi klienta, a także kwestii ... i włączyło je w swoje strategie budowania zaangażowania klientów. Rok 2016 będzie okresem, w którym takie skoncentrowane na kanałach cyfrowych strategie zaczną obejmować ...
-
Obsługa klienta a nowe sposoby komunikacji
... mobilne nadal nie są traktowane jako pełnoprawny element obsługi klienta. Raport Genesys zatytułowany „Zbliżając się do klienta” („Getting Closer to the Customer”) to efekt ... raport określa ich mianem Pokolenia Y. W 60% badanych firm, które wdrożyły nowe strategie komunikacji, zadanie pokierowania nowymi kanałami zlecono właśnie takim osobom. Gdzie ...
-
Obsługa klienta: Internet i Web 2.0
... klientom kanałów obsługi wykorzystujących Internet oraz koncepcję Web 2.0. Rozbudowa internetowego centrum obsługi da operatorom możliwość "bycia dokładnie tam, gdzie jest klient" i w konsekwencji pozwoli pozyskać ich przychylność - wynika z raportu Capgemini Polska. Kluczowe strategie nowej generacji obsługi klienta przewidują wykorzystanie ...
-
Kanały komunikacji: preferencje klienta w 2009
... przez firmy strategie kontaktu z nimi. Badanie wykazało, że w 2009 roku ponad 90% konsumentów korzystało z wielu kanałów komunikacyjnych. Badanie zrealizowane przez Ovum na zlecenie firmy Alcatel-Lucent i jej marki Genesys, zostało opracowane na podstawie danych z 2009 roku i wskazuje główne konsekwencje słabej jakości obsługi klienta. „Mniej ...
-
Zarządzanie doświadczeniem klienta
... obsługi klienta jest zróżnicowany sposób działania, szczególnie istotny w przypadku grup docelowych. Jeżeli wiadomo, jacy są najbardziej dochodowi konsumenci, to już połowa sukcesu. Drugą stanowi świadomość ich wartości. Bez rozumienia istoty pojęcia „wartość klienta ...
-
Nowoczesne strategie orientacji na klienta
... standardów w zakresie sposobów obsługi i cech oferty czyli od klienta oczekuje się dostosowania do sposobu działania przedsiębiorstwa. Podejście takie nie wymaga daleko idącej współpracy czy ściślej zgodności procesów po stronie klienta i firmy. Wymianie podlegają głównie czynności, a firma musi stale przekonywać klienta o korzyściach płynących dla ...
-
Sektor MSP i strategie wyjścia z kryzysu
... niż specjaliści z pozostałych regionów. Był to jedyny region, gdzie specjaliści z zakresu finansów i rachunkowości postawili na pierwszym miejscu poprawę jakości i usprawnienie obsługi klienta, przy czym skupiali się również w znacznym stopniu na kosztach, co odzwierciedla ogólne tendencje w całej Europie. „W Polsce małe i średnie przedsiębiorstwa ...
-
Dobra konsumpcyjne: lojalność i zaufanie klienta najważniejsze
... wzroście będą: nowe cyfrowe kanały sprzedaży i strategie dystrybucji (53%), innowacje produktowe (43%), działania ... konsumentów (32%), strategią i systemami sprzedaży i obsługi omnikanałowej (25%) oraz bezpieczeństwem produktów i żywności (19%). ... komunikacji i oferty oraz proaktywna obsługa klienta (po 28%). Coraz większego znaczenia nabiera także ...
-
Rynek samoobsługi w call center
... call center. W tym czasie wymagania klientów rosły, a konkurencja na rynku stawała się coraz silniejsza. Dlatego też kierownicy centrów obsługi klienta stale rozwijali strategie obsługi klienta poprzez coraz bardziej zróżnicowane kanały komunikacji (takie jak telefon, serwis internetowy czy e-mail), jednocześnie starając się obniżyć koszty poprzez ...
-
Jak inteligentna automatyzacja wpływa na procesy biznesowe?
... inteligentnej automatyzacji chce poprawić jakość obsługi klienta i interakcji z nimi, a 23 proc. chciałoby dokonać transformacji modelu obsługi klienta wpływającej na efektywność operacyjną. ... inteligentną automatyzację jako jeden z komponentów transformacji cyfrowej. Strategie transformacji mają kluczowe znaczenie dla zabezpieczenia najcenniejszych ...
-
Sprzedaż, marketing, technologie i cyfrowa transformacja - trendy 2023
... procesów i tworzenie nowych usług. Trend 4 – Przedsiębiorstwa będą inwestować w strategie obsługi holistycznej (ang. total experience, TX), aby zwiększyć lojalność i sympatię klientów i pracowników. Połączenie inicjatyw w zakresie obsługi klienta (CX) i obsługi pracowników (EX) będzie mieć zasadnicze znaczenie dla zwiększenia przychodów ...
-
Gdzie po fundusze?
... nas najwygodniejsze. Możemy skorzystać z tradycyjnych kanałów dystrybucji, w postaci punktu obsługi klienta biura maklerskiego lub oddziału banku, albo wybrać firmę ... nadzorowani przez nią. Zarządzający profesjonalnie opracowują i w zdyscyplinowany sposób wdrażają strategie inwestycyjne. Analizują papiery wartościowe właściwie reagując na zmiany ...
-
Portale społecznościowe a zagrożenia dla MŚP
... śledzenia działań konkurencji, poprawy jakości obsługi klienta, budowania działań marketingowych i wizerunkowych oraz generowania bezpośrednich przychodów. Moda na Web 2.0 oraz rosnące wykorzystywanie mediów społecznościowych przez biznes niosą za sobą zagrożenia dla właścicieli firm. Firmowe strategie dotyczące mediów społecznościowych i polityki ...
-
Innowacyjne firmy mają lepsze wyniki finansowe
... technologie. To także nowoczesne modele biznesowe czy unikalne pomysły w zakresie obsługi klienta, których rola ma szczególne znaczenie w przypadku firm współpracujących z dużą rzeszą ... co najmniej 100 mln dolarów, aby poznać stosowane przez te organizacje strategie i praktyki z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw. Badanie przeprowadzono przez ...
-
Media społecznościowe znacznie efektywniejsze niż call center
... 87% użytkowników Pinterest choć raz dokonało zakupu dzięki informacjom pozyskanym w serwisie. 6 kroków do stworzenia strategii obsługi klienta w social mediach Powyższe dane wskazują, że warto wdrażać strategie działania w mediach społecznościowych pod kątem budowania relacji firmy z klientami. Salesforce poświęcił temu dwa poradniki adresowane do ...
-
Social media: jak banki wykorzystują swoje kanały?
... klienta (co jest zgodne z kontrowersyjnym przekonaniem wielu marketingowców o tym, że lepiej jest pozyskać nowego klienta, niż utrzymać starego). W tej kategorii najczęściej pojawiają się informacje o działaniu internetowych systemów transakcyjnych i przerwach technicznych w realizacji transferów. W kategorii obsługi klienta ...
-
Skuteczna strategia w handlu bazuje na CX
... bardzo wiele zróżnicowanych czynników, z których część można i należy kontrolować. - Przykładowo w branży modowej na CX składają się nie tylko najwyższe standardy obsługi klienta, lecz także elementy takie, jak opakowania produktów, visual merchandising, światło, zapach, muzyka, a nawet rodzaj posadzki zastosowanej w salonach. Wszystko powinno być ...
-
Relacje z klientem w e-biznesie
... klienta w tworzeniu wartości oraz wysoką digitalizacją produktu. Umożliwia dokonywanie indywidualizacji na wielu płaszczyznach: produktu, ceny, komunikacji czy obsługi klienta ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe wyzwania branży
... oraz rosnących oczekiwań ze strony klientów, muszą przystosować swoje strategie. W batalii o rynkową pozycję pomóc im mogą bez wątpienia dane o klientach, wespół z ... danych do postaci użytecznych i dynamicznych informacji, które wspierają jakość obsługi klienta w procesach sprzedaży, marketingu i serwisu po zakupie (dotyczy zarówno procesów online ...
-
Strategia w firmie
... strategie HR, finansów czy badań i rozwoju. Poszczególne strategie cząstkowe powinny być opracowywane przez ludzi, których one dotyczą. Sytuacja, w której strategie ... W sytuacji gdy jako kluczową przewagę konkurencyjną określono szybkość obsługi klienta, to zarówno dyrektor działu obsługi klienta, jak i szeregowy pracownik call center powinni to mieć ...
-
7 najważniejszych trendów marketingu 2022
... strategie muszą być konsekwentne i wewnętrznie spójne, bo duża liczba dostępnych kanałów znacznie zwiększa złożoność całego procesu. Ukierunkowanie na potrzeby klienta i szybkie wprowadzanie innowacji, z uwzględnieniem pomysłów i inicjatyw konsumenckich może sprawić, że finalne doświadczenia klienta ... jakość obsługi – mówi Bartosz Bobczyński, dyrektor ...
-
5 strategii zarządzania danymi, które poprawią skuteczność kampanii marketingowych
... , ale także wspierać tworzenie pożądanego user experience. Jakie są zatem strategie zarządzania danymi niezbędne do tworzenia skutecznych, cyfrowych kampanii marketingowych? Dane i ... wydali już 3,4 mld dolarów na zautomatyzowanych specjalistów ds. obsługi klienta, doradców zakupowych i rekomendacje produktowe oraz merchandising związany z ...
-
E-klient - zachowania nabywców
... walce o klienta staje się znajomość klienta, do którego kierowana jest oferta i umiejętne stosowanie narzędzi, ... , kolejek, braku pomocy obsługi bądź wręcz nieprofesjonalnej i niemiłej obsługi. Wśród zalet e-sklepów należy podkreślić ... . Marketing wypracował także pewne strategie pozwalające walczyć o lojalność klientów internautów. Przypisy [i] ...
-
Ubezpieczenia: obsługa online nie jest priorytetem
... portali internetowych polskich majątkowych towarzystw ubezpieczeń w kontekście sprzedaży i obsługi klienta. Porównanie obecnych funkcji portalu online wśród ubezpieczycieli Top10 i ubezpieczycieli Direct pokazuje, że ubezpieczyciele przyjęli różne strategie i w sposób wybiórczy udostępniają funkcje portali online. Wszystkie towarzystwa ...
-
Help desk i polski rynek
... strategie i ... obsługi klienta w firmie zewnętrznej, w ciągu 6 miesięcy 2004 roku usprawniono obsługę klientów poprzez koncentrację komunikacji (serwisy, wsparcie techniczne, kurierzy, informacja) w jednym miejscu, wprowadzono jednolite standardy obsługi zgłoszeń, zwiększono liczbę odebranych zgłoszeń (o 21 proc.) i skrócono średni czas obsługi klienta ...
-
Czy ubezpieczenia dogonią bankowość mobilną?
... dopasowania oferty do potrzeb klienta, mając nadal na względzie oczekiwanie łatwości zakupu i obsługi polisy. Będzie wymagało to od ... klienta cyfrowego. Informacje o raporcie Raport KPMG w Polsce pt. „Jeden klik do ubezpieczenia – czy Polacy są gotowi na kanały cyfrowe? Oczekiwania i zachowania konsumentów cyfrowych a skuteczne strategie ...
-
CRM - czy to się opłaca?
... klienta", która prowadzi do przeprojektowania wszelkich działań, wymaga zmian procesów pracy, która jest wspierana (a nie kierowana) przez technologię CRM. Należy zrozumieć, że CRM jest "łańcuchem reakcji" hamowanym raczej przez nowe strategie ... oprogramowanie klasy CRM by faktycznie zwiększyć jakość obsługi klienta i móc powiedzieć, że wdrożyło się ...
Tematy: -
Marketing mobilny w Australii
... mobilny, bez brania pod uwagę innych opcji i praw rządzących przedsiębiorstwem. Strategie marketingu mobilnego Dla firmy iTouch Australia mobilny marketing to „komplet ... subskrybentów bez dużych nakładów finansowych oraz bez obciążania pracowników biura obsługi klienta. Wprowadzenie w życie Klienci, którzy zapisali się w tym czasie na subskrypcję ...
Tematy: marketing mobilny, marketing -
Strategia brand butler
... butler, to tylko kilka z nich uruchomiło pełne, zintegrowane strategie asystowania. Zintegrowane strategie muszą być tworzone wokół esencji marki, co oznacza potrzebę ... pierwsze, nie należy mylić wsparcia i obsługi klienta na wysokim poziomie z asystowaniem konsumentowi. Wysoki poziom obsługi, czy chociażby aplikacje ułatwiające zdobycie informacji ...
-
Prowadzenie sklepu internetowego - logistyka
... klienta. Po prostu nie musimy już za każdym razem odpowiadać na zapytania klienta dotyczące zamówienia. Magazynowanie to największe wyzwanie dla sklepów internetowych. G. Chodak wskazuje na trzy magazynowe strategie ... wadą strategii „bez magazynu” jest pogorszenie poziomu obsługi klienta wynikające z wydłużenia czasu realizacji zamówienia. Powód ten ...
-
Budowanie marki: jakich błędów unikać?
... i wdrażać opracowane strategie jej pozycjonowania - ... obsługi klienta, aby wyróżnić się na rynku. Największy problem z obsługą klienta nie polega na tym, że jest ona jakoś szczególnie zła. Problem polega na tym, że ciężko się dzięki niej wyróżnić. Ile firm, których pracownikami są czytelnicy, szkoliło swoich pracowników z zakresu obsługi klienta ...
-
Logistyka stawia na sprzedaż wielokanałową
... stosującymi strategię wyczekiwania. Bodźce i nowe strategie Ponadto, jako najważniejsze bodźce do przyjęcia strategii wielokanałowej wymieniane są: obsługa klienta (32%), poziom usług (23%) i koszty frachtu (11%). Jednakże jedna trzecia respondentów (33%) nie jest przygotowana do obsługi takich form sprzedaży. Zaledwie 2% respondentów uznało ...
-
Outsourcing w Polsce 2011-2012
... klienta. Jedną z najważniejszych fuzji na polskim rynku outsourcingu w 2011 r. było utworzenie Grupy Outsourcing Experts. Powstała ona w wyniku połączenia grupy kapitałowej ArchiDoc ze spółkami należącymi do Funduszu Neo Investments. Tendencje konsolidacyjne w Polsce odzwierciedlają światowe strategie ... lub Biura Obsługi Klienta, a przedsiębiorstwo ...
-
Pandemia zmienia zachowania konsumentów. Jak reaguje biznes?
... 83 proc. ankietowanych potwierdziło, że ich firma tworzy na nowo swoje strategie działania, aby odpowiadać na oczekiwania i zapewniać wyjątkowe doświadczenia klientom. ... jako wizualne formy instrukcji obsługi, asystentów głosowych wbudowanych w produkty i usługi, AR i VR wykorzystywane w procesie obsługi klienta. Przeprowadzone przez SAS globalne ...