-
Black Friday w cieniu dyrektywy Omnibus
09:16 16.11.2023
W Polsce pod hasłem Black Friday kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu związanego ze Świętami Bożego Narodzenia. Można powiedzieć, że przedświąteczny ruch napędzają nie tylko same Święta, ale i Black Friday. Z punktu widzenia marketingu w większości przypadków pod hasłem Black Friday kryją się klasyczne zabiegi związane z promocją ...
Tematy: Black Friday, Omnibus, zakupy, zakupy świąteczne -
Boże Narodzenie wypada słabiej niż Dzień Singla i Black Friday
13:42 27.11.2019
GfK po raz kolejny bierze pod lupę zachowania konsumentów, przyglądając się tym razem ich aktywności zakupowej w czasie poprzedzających Boże Narodzenie akcji wyprzedażowych. W Europie przedświąteczną okazją do zakupów w okazyjnych cenach jest przypadający w tym roku 29 listopada Black Friday. W Chinach – Dzień Singla, który obchodzony był 11 ...
Tematy: zakupy, zakupy świąteczne, wyprzedaże, akcje promocyjne -
Opodatkowanie nagród w akcjach motywacyjnych
12:49 12.08.2019
Przedsiębiorcy, w celu zwiększenia zainteresowania oferowanymi przez siebie usługami, organizują często rozmaite akcje marketingowe. Akcje te przybierają różny charakter – mogą to być przykładowo promocje lub konkursy skierowane do odbiorców końcowych oferowanych usług. Zdarza się także, ...
Tematy: podatki od nagród, programy motywacyjne, akcje promocyjne, podatek od nagród -
Wyprawka szkolna. Czy promocja „back to school” się opłaca?
11:37 22.07.2019
Wprawdzie wakacje w pełni, ale witryny sklepów oraz półki hiper- i supermarketów powoli zaczynają nas kusić hasłem „back to school”. Atrakcyjne ceny mają skusić rodziców do wcześniejszego skompletowania wyprawki szkolnej. Czy takie zakupy mają ekonomiczny sens? Odpowiedzi no to pytanie udziela ekspert portalu Kapitalni.org. Sztab marketingowców w ...
Tematy: promocje, akcje promocyjne, wyprawka szkolna, artykuły szkolne -
Sprzedaż towaru za symboliczną złotówkę w podatku CIT
13:40 03.07.2019
W obrocie gospodarczym często można natrafić na promocję, w ramach których przedsiębiorcy oferują swoim klientom kupno jakiegoś towaru za symboliczną złotówkę. Możliwość nabycia towaru po tak atrakcyjnej cenie, uzależniona jest zazwyczaj od zakupu określonej liczby takiego samego lub innego towaru. Przeprowadzana w ten sposób akcja promocyjna ma ...
Tematy: przychody podatkowe, szacowanie przychodu, wydatki na reklamę, reprezentacja i reklama -
Zarządzanie klientami - wskaźnik CLV
13:17 05.11.2010
Zwykle dla firmy klient to klient. Trzeba obsługiwać każdego i nie grymasić. Jednak często zdarza się, że trzeba wybierać np. do akcji promocyjnej, gdy budżetu wystarczy tylko na 1500 klientów. Których wtedy klientów wybrać? Czym się kierować w wyborze? Istnieje kilka rodzajów wskaźników: RFM, SOW, PCV, jednak nie zawsze udzielają one klarownej ...
Tematy: wskaźnik CLV, wskaźnik SOW, zarządzanie klientami, akcje promocyjne -
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
01:10 25.02.2010
... przykład podzielą cenę na kilka składników produktów, bo przecież cena garnituru to cena spodni, marynarki i kamizelki, prawda?); wspólna promocja – przedsięwzięcie promocyjne podejmowane wspólnie przez kilka firm; nagrody za lojalność – działania wspomagające częstotliwość zakupu, na przykład zbieranie określonej liczby kapsli, stempli na ...
Tematy: akcje promocyjne, kampanie promocyjne, prawa konsumentów, marketing i sprzedaż -
Podatki od nagród dla kontrahentów
14:13 06.02.2006
Marketingowcy poświęcają coraz więcej uwagi konstruowaniu programów mających na celu motywowanie pracowników kontrahentów do zwiększania obrotów z firmą. Wiąże się to z określonymi kwestiami podatkowymi. Adresatami akcji promocyjnych, których celem jest zwiększenie sprzedaży, nie są wyłącznie finalni odbiorcy, czyli konsumenci. Dla marketingowców ...
Tematy: podatki od nagród, programy motywacyjne, akcje promocyjne, podatek od nagród -
Sponsoring a podatki
11:31 19.07.2005
Działania promocyjne i reklamowe są ściśle związane z oferowanymi przez podatników produktami czy usługami i dotyczą intensyfikacji ich sprzedaży zarówno poprzez ich reklamę, jak i motywowanie ...
Tematy: sponsoring, podatki, akcje promocyjne, umowa sponsoringu -
Promocje sprzedażowe a podatki
16:14 29.05.2005
... akcje inne niż sprzedaż premiowa, przy odpowiednim sformułowaniu ich zasad, mogą stanowić tzw. wsparcie sprzedaży. Tym niemniej w praktyce podatkowej władze podatkowe najczęściej utożsamiają je z działaniami reklamowymi. RYCZAŁTEM CZY WEDŁUG SKALI, czyli podatek dochodowy od osób fizycznych Nieco innego spojrzenia na akcje promocyjne wymaga ...
Tematy: promocje sprzedażowe, podatki, akcje promocyjne, konkursy