eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościeGospodarka.pl poleca › Jak przygotować mailing, aby nie trafić do spamu

Jak przygotować mailing, aby nie trafić do spamu

2019-04-12 05:45

Jak przygotować mailing, aby nie trafić do spamu

Mailing - jak nie trafić do spamu © faithie - Fotolia.com

Aby zrealizować skuteczny mailing musimy pamiętać o różnych kwestiach. Wśród nich są: właściwy wybór bazy mailingowej i odpowiednie targetowanie wysyłki. W drugim etapie skupiamy się na odpowiednim przygotowaniu samej kreacji: przyciągającym tytule, atrakcyjnej grafice i przekonywującej treści. Kolejną kwestią o której trzeba pamiętać jest uniknięcie trafienia do spamu, by adresaci mieli możliwość zapoznania się z naszą wiadomością. W poniższym artykule spróbujemy podpowiedzieć, jak to zrobić.

Przeczytaj także: Jak temat maila wpływa na open rate i skuteczność mailingu?

Wiele programów pocztowych stosuje filtry antyspamowe, by użytkownicy nie dostawali na swoje skrzynki niechcianej poczty. Algorytmy stosowane w filtrach nie są doskonałe (zdarzają się tam również maile, które nie są spamem). Cały czas są więc poprawiane i udoskonalane. Jest jednak kilka aspektów, na które na pewno warto zwrócić uwagę, by zwiększyć szanse naszej przesyłki na dotarcie do adresatów.

Dlaczego niektóre wiadomości trafiają do spamu a inne nie?


Programy, które mają za zadanie odróżnić wiadomości chciane od niepożądanych, stosują pewne stałe reguły, pozwalające na odpowiednią klasyfikację przychodzących wiadomości. Algorytm, który skanuje otrzymane wiadomości, sprawdza ich tytuł i nadawcę oraz porównuje treść maila z wymogami ustalonymi w danym filtrze. Gdy mail w jakiejś „kategorii” spełnia warunki uznania za spamowy, to dostaje punkty ujemne. Gdy suma wszystkich punktów z różnych kryteriów przekroczy określony poziom, cała wiadomość zostaje zakwalifikowana jako spam.

Na co zwrócić uwagę przygotowując kreację?


Jest kilka aspektów, na które koniecznie powinniśmy zwrócić uwagę przygotowując naszą kreację, by spełniła ona kryteria wiadomości niespamowej. Poniżej najważniejsze z nich:

Słowa zakwalifikowane jako spam
Filtry antyspamowe są wyczulone na pewne słowa i znaki. Lepiej, żeby nie było ich w naszej wiadomości; zarówno w tytule, jak i w treści. Przykładami takich nieodpowiednich słów, uznawanych za spamowe są: promocja, viagra, darmowy, free, kupon, oferta specjalna, extra, kup teraz itp.

Jeśli zależy nam na umieszczeniu tego typu hasła w wiadomości, dobrym rozwiązaniem może być umieszczenie go w postaci grafiki. Dzięki temu będzie niewidoczne dla filtrów a jednocześnie widoczne dla użytkownika.

Unikajmy także symboli walut np. $, dużej liczby wykrzykników lub innych znaków oraz słów pisanych w całości wielkimi literami.

Proporcje między ilością tekstu a grafiką, ilość i wielkość obrazków
Jeśli w wiadomości jest mała ilość tekstu w porównaniu do zawartej w niej grafiki, to na pewno będzie to miało niekorzystny wpływ na postrzeganie naszego maila przez filtry antyspamowe.

Warto więc zadbać o to, by możliwie dużo treści przekazać w postaci zwykłego tekstu i kodu HTML. Używajmy też w kreacji altów (tekstów pod obrazkami). Sposobem na dodatkową ilość tekstu może być również umieszczenie na końcu mailingu rozbudowanej stopki. Im więcej tekstu w mailingu, tym lepiej.

Waga wiadomości
Im większa waga mailingu, tym większe prawdopodobieństwo trafienia do spamu. Bezwzględnie nie powinna ona przekroczyć 400 kB, jednak starajmy się nie przekraczać 50-60kB.

Załączniki
Unikajmy przesyłania załączników w naszych mailingach. Pliki, które chcielibyśmy przekazać odbiorcom mailingu, lepiej udostępnić na naszym serwerze a w mailu umieścić link przekierowujący do niego.

Link do wypisania się z bazy
Zgodnie z aktualnymi wymaganiami ustawowymi w wysyłanych mailingach powinna znaleźć się możliwość wypisania się z bazy. Sprawdźmy, czy mailing wysyłany dla nas, jest dostosowany do tych wymogów. Jeśli nie, to nasza wysyłka również może trafić do spamu.

Test mailingu pod kątem spamu


Przed realizacją wysyłki warto przeprowadzić test mailingu. Możemy założyć w tym celu skrzynki pocztowe u najpopularniejszych dostawców poczty i sprawdzić czy próbny mailing, nie został zakwalifikowany przez nich jako spam.

Znaczenie nadawcy, który zrealizuje dla nas mailing


Filtry antyspamowe badają nie tylko same maile. Sprawdzają również czy adres lub domena nadawcy nie znajdują się na naszej osobistej „czarnej liście” oraz na jednej z czarnych list adresów wysyłających spam. Bardzo istotna jest tutaj reputacja nadawcy (właściciela bazy).

Realizując wysyłkę zwróćmy również uwagę, w jaki sposób powstała baza do której wysyłamy nasz mailing i czy przy zapisie do niej jest stosowana metoda Double Opt-in. Oznacza to, że w chwili zapisu użytkownik dostaje na skrzynkę mailową link aktywacyjny. Dopiero potwierdzenie chęci zapisania do bazy poprzez kliknięcie w ten link powoduje aktywację konta i dodanie adresu do bazy (w przeciwieństwie do zapisu Single Opt-in, gdzie mail jest dodawany do bazy bez żadnego potwierdzenia). Ma to zasadniczy wpływ na skuteczność całego naszego mailingu - mamy pewność, że adresy mailowe, do których będzie realizowana nasza wysyłka faktycznie istnieją i są aktywne a osoba, która mail dostanie, świadomie zapisała się właśnie do tej bazy.


Skuteczny mailing

Wyślij precyzyjnie targetowany mailing

Szukasz nowych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów? Skorzystaj z naszej bazy mailingowej. Mamy ponad 760 tys. adresów e-mail i różnorodne kryteria targetowania. Pomożemy w doborze właściwej grupy docelowej i przygotowaniu kreacji.

Biuro reklamy eGospodarka.pl

Telefon: (22) 621 07 85
E-mail: reklama@egospodarka.pl
Skype: eGospodarka.pl