eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › W czym programmatic jest lepszy od zwykłej reklamy?

W czym programmatic jest lepszy od zwykłej reklamy?

2016-08-04 12:10

W czym programmatic jest lepszy od zwykłej reklamy?

Programmatic ©  Federico - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Programmatic to najszybciej rozwijający się trend branży internetowej, związany nie tylko wyłącznie ze sprzedażą reklam. W Polsce na razie 24% marketerów zna jego działanie, jednak należy spodziewać się, że ta tendencja wkrótce ulegnie zmianie. Za kilka lat prawie połowa reklam będzie sprzedawana w technologii programmatic. W czym tkwi przewaga programmatic nad ,,zwykłą” reklamą? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w publikacji agencji Bluerank - ,,Programmatic, czyli…?”.

Przeczytaj także: Zacznij myśleć o programmatic

Korzyści biznesowe, jakie daje programmatic


Programmatic odpowiada na potrzebę wzrostu wydajności, precyzji i efektywności reklamy online. Technologia pozwala na dynamiczną optymalizację kreacji reklamowych, przez co są one lepiej dopracowane i bardziej skuteczne. W Polsce marketerzy cenią go za dużą oszczędność czasu, lepszą optymalizację i dokładniejsze targetowanie.

Złap ten moment dzięki Programmatic


Użytkownicy częściej, szybciej i chętniej wyszukują informacji o produktach za pomocą smartfonów i tabletów. Włączamy Wi-Fi i w kilku krótkich sesjach uzyskujemy potrzebne informacje. Google nazywa ten nowy trend w zachowaniu mikromomentami. Programmatic pomaga wstrzelić się we właściwą chwilę. Łącząc poszczególne elementy układanki, można wychwycić intencje zakupowe klienta i skierować do niego odpowiedni komunikat.

Programmatic na świecie i w Polsce


Obecnie najlepiej rozwiniętym rynkiem programmatic są Stany Zjednoczone. Już ponad 70% firm wdrożyło tego typu rozwiązania. W Europie udział reklam display w modelu programmatic jest wciąż niewielki. W 2013 roku było to średnio 21%, przy czym w krajach Europy Środkowej i Wschodniej ta wartość nie przekroczyła 10%. W Polsce udział tych kampanii zdecydowanie rośnie. Według badania przeprowadzonego przez IAB Polska, w tej technologii kupuje 89% respondentów, co dużo mówi o potencjale tego rozwiązania.

fot. mat. prasowe

Wdrożenie programmatic

Już 7 na 10 firm przyznaje się do wdrożenia programmatic.


Jakie możliwości daje programmatic?


To przede wszystkim docieranie do odpowiednich użytkowników w odpowiednim czasie na podstawie zebranych danych. Dzięki temu marketerzy są w stanie trafiać do szerszego grona odbiorców bez konieczności inwestowania ogromnych środków. Dzięki programmatic jesteśmy w stanie skoncentrować się na indywidualnym kliencie i trafiać do niego z przekazem, którego potrzebuje.

Programmatic to także szansa rozwoju dla specjalistów z branży reklamowej. Trend ten wymusi na nich zmianę sposobu myślenia i nauczenia się nowych narzędzi, jak chociażby DoubleClick. Firmy z kolei nie mogą przestać inwestować w ludzi. Konieczny będzie wzrost specjalistycznej wiedzy pracowników na temat narzędzi opierających się o nowe technologie.

fot. mat. prasowe

Światowe wydatki na programmatic

W 2017 roku firmy z całego świata wydadzą na programmatic 33 mld USD.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: