W czym programmatic jest lepszy od zwykłej reklamy?
2016-08-04 12:10
Przeczytaj także: Zacznij myśleć o programmatic
Korzyści biznesowe, jakie daje programmatic
Programmatic odpowiada na potrzebę wzrostu wydajności, precyzji i efektywności reklamy online. Technologia pozwala na dynamiczną optymalizację kreacji reklamowych, przez co są one lepiej dopracowane i bardziej skuteczne. W Polsce marketerzy cenią go za dużą oszczędność czasu, lepszą optymalizację i dokładniejsze targetowanie.
Złap ten moment dzięki Programmatic
Użytkownicy częściej, szybciej i chętniej wyszukują informacji o produktach za pomocą smartfonów i tabletów. Włączamy Wi-Fi i w kilku krótkich sesjach uzyskujemy potrzebne informacje. Google nazywa ten nowy trend w zachowaniu mikromomentami. Programmatic pomaga wstrzelić się we właściwą chwilę. Łącząc poszczególne elementy układanki, można wychwycić intencje zakupowe klienta i skierować do niego odpowiedni komunikat.
Programmatic na świecie i w Polsce
Obecnie najlepiej rozwiniętym rynkiem programmatic są Stany Zjednoczone. Już ponad 70% firm wdrożyło tego typu rozwiązania. W Europie udział reklam display w modelu programmatic jest wciąż niewielki. W 2013 roku było to średnio 21%, przy czym w krajach Europy Środkowej i Wschodniej ta wartość nie przekroczyła 10%. W Polsce udział tych kampanii zdecydowanie rośnie. Według badania przeprowadzonego przez IAB Polska, w tej technologii kupuje 89% respondentów, co dużo mówi o potencjale tego rozwiązania.
fot. mat. prasowe
Wdrożenie programmatic
Już 7 na 10 firm przyznaje się do wdrożenia programmatic.
Jakie możliwości daje programmatic?
To przede wszystkim docieranie do odpowiednich użytkowników w odpowiednim czasie na podstawie zebranych danych. Dzięki temu marketerzy są w stanie trafiać do szerszego grona odbiorców bez konieczności inwestowania ogromnych środków. Dzięki programmatic jesteśmy w stanie skoncentrować się na indywidualnym kliencie i trafiać do niego z przekazem, którego potrzebuje.
Programmatic to także szansa rozwoju dla specjalistów z branży reklamowej. Trend ten wymusi na nich zmianę sposobu myślenia i nauczenia się nowych narzędzi, jak chociażby DoubleClick. Firmy z kolei nie mogą przestać inwestować w ludzi. Konieczny będzie wzrost specjalistycznej wiedzy pracowników na temat narzędzi opierających się o nowe technologie.
fot. mat. prasowe
Światowe wydatki na programmatic
W 2017 roku firmy z całego świata wydadzą na programmatic 33 mld USD.
![Rynek reklamy napędzany przez online [© pixabay.com] Rynek reklamy napędzany przez online](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama/Rynek-reklamy-napedzany-przez-online-249180-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
-
Reklama online prawie 30% w górę w II kw. 2021
-
IAB Polska: reklama w internecie znowu zaskakuje
-
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)