-
Usługi pośrednictwa w sprzedaży niekiedy bez podatku u źródła
... sprawie istotne będzie odkodowanie znaczenia pojęć: „usług doradczych”, „usług badania rynku”, „usług zarządzania i kontroli”, „usług reklamowych” oraz „usług pośrednictwa”. Przepisy ustawy ... Romanowski, Charakter prawny umowy o pośrednictwo, Monitor Prawniczy Nr 2/1997). W zgodnej opinii orzecznictwa sądowego oraz doktryny prawa nie może być mowy ...
-
Plany polskich pracodawców
... temat spodziewanych trudności w pozyskiwaniu pracowników w konsekwencji otwarcia niemieckiego i austriackiego rynku pracy istotnie dzieli respondentów badania Plany Pracodawców, będącego kwartalnym sondażem opinii polskich przedsiębiorców w kluczowych obszarach ich działalności. Większość odpowiadających przedstawicieli firm - 58% - nie spodziewa ...
-
Leasing w Polsce: jaką ma jakość?
... poziomu jakości obsługi klientów i dalszy rozwój dedykowanej dla każdej branży oferty przy profesjonalnym zaangażowaniu sił sprzedaży. Nasze badania potwierdzają ten kierunek rozwoju. – dodaje. W opinii badanych przez BZ WBK Leasing przedsiębiorców, pracownicy firm leasingowych są bardzo zaangażowani w sprzedaż produktów (92%), przedstawiają ofertę ...
-
Dotacje unijne: opinia o innowacyjności
... innowacyjności polskiej gospodarki. Szczególny nacisk położony został na wzrost nakładów B + R (badania i rozwój) w przedsiębiorstwach. Nawet nazwy poszczególnych osi priorytetowych, na ... przeznaczony na opracowanie dokumentacji aplikacyjnej, należy uwzględnić czas opracowania takiej opinii oraz jej koszt. Trudno tutaj wyrokować, o tym jak długo ...
-
Komunikacja w firmie: warto postawić na otwarty feedback
... osób z którymi rozmawiamy. Dlaczego tak o nią trudno w polskich firmach? Otwarte wyrażanie opinii – jak to wygląda w pracy? Pracownicy często boją się otwarcie mówić ... od pracowników jest Pulsometr iniJOB. Odpowiednie wprowadzenie pracowników i przygotowanie ich do badania organizowanego w firmie jest równie istotne co samo narzędzie. Pracownicy ...
-
Banki: plus za bankowość elektroniczną, minus za personalizację
... na celu pogłębienie wniosków z raportu KPMG „[Cyfrowy] Klient nasz pan”. Analizą objęto 20 marek z branży bankowej. Celem tego dodatkowego badania było poznanie opinii polskich konsumentów nt. ich doświadczeń klienckich związanych z korzystaniem z wybranych produktów: konta osobistego, karty kredytowej oraz kredytu hipotecznego na wszystkich ...
-
Równość płci na rynku pracy. Czy kobiety mają powód do niezadowolenia?
... zawodowej w ostatniej dekadzie częściej deklarują właśnie ludzie młodzi, a podzielanie tej opinii spada stopniowo wraz z wiekiem. To polepszenie widzi aż 75% przedstawicieli pokolenia ... mężczyzn do wykonywania niektórych prac fizycznych, jednak w przypadku badania grupy, która już w danym środowisku funkcjonuje powinno dochodzić do niwelowania ...
-
Reputacja i dowód społeczny. Tak się podbija zagraniczny rynek e-commerce
... społecznym dostarczanym przez innych użytkowników – podsumowuje Krawczyk z TRUSTMATE.io. Kluczowe bariery i specyfika polskiego rynku zidentyfikowane w raporcie Asymetria wpływu opinii: Badania cytowane w raporcie TRUSTMATE wskazują, że negatywne opinie mają znacznie silniejszy wpływ na wzrost postrzeganego ryzyka i rezygnację z zakupu (β=−0,48 ...
-
Budżet domowy polskiej rodziny
... Domowe Finanse. Z badania wynika także, iż potrzebne są działania informacyjne i edukacyjne dotyczące planowania domowych budżetów. Celem badania przeprowadzonego przez TNS OBOP była identyfikacja postaw, opinii i zachowań Polaków w zakresie planowania budżetów domowych i podejmowania ważnych decyzji finansowych. Wyniki badania dowodzą, że Polacy ...
-
Jakość obsługi klienta u jubilera
... , choć oczywiście sporo zależy od ich aktywności i wyników wcześniejszych elementów rozmowy sprzedażowej. Z badania wynika, że nie najgorzej wypadła ocena starań konsultantów, by podtrzymywać rozmowę poprzez wyrażanie swoich opinii oraz zachwalanie wyboru dokonanego przez klienta. 68,8 proc. badających potwierdziło takie zachowanie pracowników ...
-
Polski konsument lojalny w kryzysie
... , nie osłabiło pozycję konsumenta – w przypadku poszukiwania promocji mówimy więc raczej o korzystaniu z sytuacji niż zmianie nawyków zakupowych" – komentuje Marzena Białasek, koordynatorka badania, ARC Rynek i Opinia. 1/3 Polaków lojalnie stawia na markę Dzieląc polskich konsumentów według ich nastawienia do promocji w 2009 roku, widać ...
-
Kupno mieszkania w budowie to ryzyko
... mieszkań sprzedanych na tych etapach zaawansowania robót spadł względem ostatniego badania o odpowiednio 8 i 5 pp. … choć wciąż wiodą prym Wciąż jednak największy ... zakupem mieszkania na etapie budowy przynajmniej częściowo powinna zabezpieczać umowa z deweloperem. W opinii Home Broker, który współpracuje obecnie z ponad 200 deweloperami i obsługuje ...
-
Social media jako narzędzie marketingowe
... wysoką pozycję mają również serwisy społecznosciowe i blogi, które - zdaniem autorów badania - będą jeszcze zyskiwać na znaczeniu. Okazuje sie, że z siłą ... pryzmat firm z sektora IT. Co prawda - jak pokazują z kolei opublikowane w maju badania Instytutu Badawczego Randstad - aż 67 procent internautów aktywnych w społecznościach doskonale zdaje ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2013 i prognoza III kw. 2013
... zatrudnionych pracowników opłacając im nieobowiązkowe kursy i szkolenia. Rok 2013 przyniósł pierwsze oznaki ożywienia gospodarczego, ale w opinii wielu firm MŚP dopiero kolejne lata będą pozytywne dla światowej gospodarki. Z badania Instytutu Keralla wynika, że co czwartyprzedsiębiorca spodziewa się, że gospodarki wyjdą z kryzysu w 2014 roku ...
-
Imigranci w Polsce. Tolerancja coraz mniejsza
... fala, styczeń 2016, N=1268; druga fala, marzec 2017, N=1072. Pierwsza fala badania (2016) dotyczyła opinii na temat przyjmowania imigrantów przez Polskę. Te pytania zostały powtórzone w drugiej fali badania (2017). Druga fala badania została dodatkowo uzupełniona o pytania dotyczące postrzegania osób różnych narodowości – te dane pochodzą ...
-
Pracodawcy w erze pracownika. Jak powinni sobie radzić?
... do utrzymania zaangażowania pracownika. Tymczasem badania pokazują, że nawet jeśli ... badania tylko co dwa lata lub nawet rzadziej. Wielu prezesów zgodnie twierdzi, że pracownicy to najcenniejsza wartość ich firmy. Tylko jeśli to prawda, to czy liderzy i menadżerowie organizacji nie powinni z nimi rozmawiać, a także wysłuchać ich zdań i opinii ...
-
Podmioty powiązane: Usługi niematerialne a specjalna strefa ekonomiczna
... nie skutkują dla spółki uzyskaniem porady czy opinii, a zatem nie stanowią usług doradczych ani też usług badania rynku, ani innych, o których mowa w art. 15e ust. ... o podobnym charakterze”, o których mowa w tym przepisie, w szczególności podobnym do usług doradczych i badania rynku. Dyrektor poinformował, że z ustawy o CIT nie wynika też, aby koszty ...
-
Praca fizyczna: kiedy fachowcy godzą się na niższe zarobki?
... podwyżkę w ciągu 12 miesięcy od badania. Co interesujące, jeszcze częściej badani deklarują, że taką podwyżkę otrzymali (51,5%). Analizując badania warto zwrócić uwagę na ... nie zgadza się z tym stwierdzeniem, nieco więcej – nie odkłada regularnie (27%). W opinii badanych wysokość zarobków wydaje się być podstawowym czynnikiem ograniczającym możliwości ...
-
Ograniczony dostęp do mediów społecznościowych dla młodzieży. 75% Polaków na "tak"
... bo i problemów w przestrzeni publicznej przybywa – przewiduje Michał Pajdak, współautor badania z platformy ePsycholodzy.pl. Dodatkowo, jak komentuje psycholog Michał Murgrabia ... . Ponadto Michał Pajdak podaje, że jeden z najważniejszych brytyjskich tygodników opinii dokonał analizy zakresu samobójstw i hospitalizacji z powodu okaleczeń. Zrobił to na ...
-
Ulgi podatkowe na działalność badawczo-rozwojową. Fakty i mity
... badawczo-rozwojową, w tym – na zakup materiałów i surowców, ekspertyz oraz opinii czy na uzyskanie patentu. Od 2022 r. podniesiono limit odliczeń w ramach ... państwo może wspierać przedsiębiorstwa. Niższe stawki podatkowe zachęcają firmy do inwestowania w badania i rozwój, co w dłuższej perspektywie może przynieść korzyści gospodarce jako całości ...
-
Sektor logistyczny wpadł w objęcia geopolityki
... (Ti). Wyniki tegorocznej edycji badania przeprowadzonego wśród 550 profesjonalistów ds. zarządzania procesami logistycznymi jednoznacznie wskazują, że globalne zależności w handlu i łańcuchach zaopatrzenia ulegają rekalibracji i dywersyfikacji. Wieloaspektowe zmiany zachodzą niemal na każdym polu, ale w opinii ekspertów logistycznych mają jeden ...
-
Oszczędne tankowanie
... z aerodynamiką -; nikt. Dane te pochodzą z raportu Shell "Oszczędne tankowanie" - pierwszego w Polsce badania znajomości i przestrzegania zasad ekonomicznej jazdy. Celem badania było sprawdzenie spontanicznej wiedzy, a w drugiej fazie - opinii kierowców na temat porad "Oszczędnego tankowania" Shell i stopnia ich przestrzegania. Pomimo że Polacy są ...
-
Administracja publiczna a skuteczny PR
... korzystających z określonej usługi. Po czwarte, można stosować monitoring społeczny czyli systematyczne badania lokalnej opinii publicznej (np. opinie o podziale budżetu, badanie stosunku do władzy lokalnej). Po piąte, istotne są systematyczne badania marketingowe (ocena różnych usług świadczonych przez władze lokalne). Otwarte drzwi i pozostałe ...
-
Skuteczny marketing szeptany
... do zakupu produktu. Natomiast prosumenci: oceniają i polecają (bądź odrzucają) produkty Oddziaływanie opinii konsumenckich na decyzje zakupowe jest bardzo silne. Coraz więcej internautów korzysta z serwisów umożliwiających wymianę opinii i recenzji produktów. Także w Polsce. Badania z 2007 roku pokazują, że prawie 2/3 z nas przed dokonaniem zakupu ...
-
Oczekiwanie na świadczenie rehabilitacyjne a wypowiedzenie umowy
... pracownik nie jest reprezentowany przez zakładową organizację związkową, nie musi zasięgać takiej opinii. Jeżeli pracownik jest wskazanym imiennie uchwałą zarządu członkiem ... Pracodawca ma obowiązek w takim przypadku skierowania pracownika na kontrolne badania lekarskie. Zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego z 10 września 1976 r. w razie niewykonania ...
-
Serwisy społecznościowe a wizerunek firmy
... nich z marką pracodawcy i uzyskać w nich rzetelne informacje o firmie. A te, zdaniem kandydatów pochodzą od pracowników. Respondenci badania "Kandydaci 2.0" za najbardziej wiarygodne źródła pozyskiwania opinii o obecnym pracodawcy uznali obecnych i byłych pracowników oraz znajomych a, co ciekawe, wśród najmniej rzetelnych wymieniono strony kariery ...
-
Atrakcyjny pracodawca to stabilność zatrudnienia
... sobie stabilność zatrudnienia, a coraz mniej atrakcyjne warunki finansowe. W 2. edycji badania przeprowadzonego przez instytut badawczy IMCA International na zlecenie firmy Randstad ... przekazywanych w poczcie elektronicznej. Laureaci wyłaniani są na podstawie opinii potencjalnych pracowników, a liczba respondentów (7 000 osób) jest trzykrotnie ...
-
Konsumenci a usługi ubezpieczeniowe
... , mimo pozytywnych doświadczeń związanych z likwidacją. Klienci, przyzwyczajeni do wyszukiwania w Internecie informacji i opinii o produktach przed ich zakupem, coraz częściej oczekują, że taką możliwość będą mieli także w przypadku ubezpieczeń. Z badania Ernst & Young wynika, że 32% klientów zadeklarowało, iż poświęcili na znalezienie odpowiedniej ...
-
Mikro i małe firmy 2012
... związane z sytuacją własnego przedsiębiorstwa. Najważniejszymi barierami rozwoju są w opinii przedsiębiorców koszty pracy, wysokość podatków oraz obciążenia biurokratyczne. Trzecia ... .). Lekki wzrost w finansowaniu działalności bieżącej i inwestycyjnej firm z zewnętrznych źródeł Badania prowadzone przez Pekao po raz trzeci pokazują stopniowy wzrost ...
-
Najlepsze sklepy internetowe 2012
... w Polsce mamy już ponad 19 mln internautów. Ilu z nich robi zakupy w Internecie? Z badania Ceneo wynika, że ponad 90%! A ponad połowa z nich zakupy w sieci robi przynajmniej raz ... , a 60% szuka takich opinii jeszcze na innych, niezależnych serwisach (np. w porównywarkach cenowych). Co czwarty badany zasięga opinii znajomych. Niepokojącym wydaje ...
-
Bankowóz z tylko częściowym odliczeniem podatku VAT?
... ono m.in. opinie z zakresu informatyki śledczej, księgowości śledczej, badania pisma, badań fizykochemicznych, badania broni. W toku prowadzonych prac występuje konieczność transportu akt sprawy i materiałów dowodowych (przedmioty wysokowartościowe) z jednostek zlecających wykonanie opinii do siedziby Biura. Konieczny jest także transport gotówki ...
-
Dlaczego Polacy boją się LPG?
... podczas podejmowania decyzji o instalacji autogazu. O wiele większe znaczenie mają dla prowadzących inne powody. Mity rządzą obawami Z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Mands Badania Rynku i Opinii, na zlecenie firmy doradczo-analitycznej Information Market SA, wynika, że jedynie 14,3 proc. odpowiadających w sondażu posiada już taką ...
-
Mieszkanie i edukacja dzieci, czyli Polak inwestuje 5 mln zł
... ceny nieruchomości mogą się wahać, ale również dlatego, że jako aktywa są one wyjątkowo trudno zbywalne. W opinii prof. Małgorzaty Bombol ze Szkoły Głównej Handlowej, wyniki badania można również próbować tłumaczyć z punktu widzenia kształtowania się wartości materialistycznych i postmaterialistycznych w społeczeństwie. – Musimy pamiętać, że wielu ...
-
Klucz do sukcesu w handlu? Zrozumieć pokolenie Y
... w serwisie internetowym. W tych podróżach klienci wykorzystują różne kanały komunikacji i obsługi. Niestety w opinii badanych osób, udostępniane przez sklepy sposoby kontaktu wciąż pozostają ... pokoleń takie działania mogą kojarzyć z inwigilacją, jednak, jak pokazuje badania Salesforce, blisko dwie trzecie (61%) młodych ludzi z pokolenia Y chętnie ...
-
Firmy budowlane i ich otoczenie biznesowe: jest dobrze czy nie?
... chcą konkurować wiedzą inżynierską i projektową – metodami produkcji budowlanej. Wbrew obowiązującej opinii należy postawić na bardziej przemyślane projekty typu Design and Build– ... , czego oznaką jest zatrudnianie pracowników ze Wschodu (z Ukrainy). Jednocześnie respondenci badania KPMG i PZPB wskazują, że na rynku wciąż brakuje dobrze wyszkolonych ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem