08:55 15.12.2021
Polacy w coraz większym stopniu obawiają się o swoje finanse - wynika z najnowszej, czwartej fali badania EY Future Consumer Index. Zaniepokojenie dosięga już 3 na 4 respondentów. Dla porównania, zaledwie cztery miesiące temu odsetek ten był o 18 punktów procentowych niższy. Jest to niewątpliwie skorelowane z poczuciem niepewności co do momentu, w ...
12:21 25.11.2021
... proc. badanych przyznaje, że impulsywne kupowanie nie jest im obce. Najmniej takich wskazań jest wśród osób 65 plus, 45 proc. Zakupowe szaleństwa zależą też od dochodów i wykształcenia. Według badania im wyższe zarobki i niższe wykształcenie, tym łatwiej pozwolić sobie na spore wydatki ...
10:26 02.11.2021
Polacy ograniczają swoje wydatki. Wybuch pandemii i związana z tym niepewność przyszłości spowodowały, że zaczęli się uważniej przyglądać swoim budżetom. Rosnące wciąż ceny towarów i usług powodują natomiast, że rodacy dłużej zastanawiają się nad tym, co i ile kupują, co zapobiega marnowaniu żywności. Odsetek Polaków tracących na zakupach ...
10:00 30.06.2021
Pokolenie Z już dziś stanowi pokaźną część naszej populacji - w 11 krajach, w których Mastercard przeprowadziło swoje najnowsze badanie, jego przedstawiciele stanowią już 7,2% społeczeństwa, a ich grupa liczy sobie już około 11,5 mln osób. Warto przyjrzeć się ich zachowaniom, zwyczajom i wyznawanym wartościom tym bardziej, że już niedługo ich ...
12:13 25.05.2021
Pandemia zmieniła nasze zachowania i nawyki. Przyczyniły się do tego przymusowa izolacja, zamknięcie sklepów, konieczność zachowania dystansu społecznego. Czy te nawyki przetrwają? Z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że jedna trzecia przedsiębiorców uważa, że część z tych zachowań się utrwali i co gorsza będzie ...
09:31 17.05.2021
Niespodziewany wybuch pandemii nie pozostał bez wpływu na zachowania konsumentów, wśród których szczególnie zauważalny stał się zwrot w stronę zakupów online. Czy ten trend okaże się trwały? Niekoniecznie - najnowsza odsłona badania EY Future Consumer Index wskazuje, że kupujący powoli wracają do swoich starych nawyków, a więc do zakupów w ...
13:35 06.05.2021
... kupowane online przekroczą po raz pierwszy w historii 1 mld dolarów. Treści cyfrowe Liczne ograniczenia i zatrzymanie Polaków w domach wpłynęło nie tylko na zwyczaje konsumenckie w korzystaniu z treści cyfrowych, ale także na wyraźny wzrost wydatków w tej kategorii zakupowej. Szacuje się, że do końca 2021 r. konsumenci ...
09:22 06.05.2021
Niespodziewany wybuch pandemii przyniósł wielu branżom w Polsce prawdziwą zapaść, ale nie brakuje również takich, które z kryzysu wyszły obronną ręką albo wręcz na nim skorzystały. Wśród tych ostatnich wymienić należy chociażby e-commerce. Nie jest to jednak zaskoczeniem, skoro nasze wydatki na zakupy online rosną najszybciej w Europie, a blisko ...
12:19 16.04.2021
... jak w październiku deklaruje, że wydaje pieniądze z większą rozwagą w porównaniu do czasu sprzed pandemii (obecnie 58,9%), to jednak pytani o konkretne zachowania zakupowe, ankietowani deklarują, że bliżej przyglądają się produktom w swoim koszyku zakupowym. Obecnie 34,1% ankietowanych zmienia marki produktów, które kupuje, aby obniżyć ...
10:48 14.04.2021
Generacja Z to niewątpliwie najbardziej „zdigitalizowana” rzesza naszej populacji. Wydawać by się zatem mogło, że czas pandemii i związanego z nią przejścia na życie online, to dla Zetek sytuacja bliska idealnej. Tymczasem okazuje się, że to właśnie osoby urodzone po 1995 roku w największym stopniu tęsknią za bezpośrednimi kontaktami. 46% z nich ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Popyt na mieszkania niższy, ceny znów wzrosły
Będą zmiany zasad pobierania zaliczek na podatek PIT
Zdolność kredytowa V 2022. Największe spadki za nami
Próba kontynuacji odbicia cen akcji w górę
Zdolność kredytowa: kogo i gdzie stać na zakup mieszkania?
SEAT Tarraco e-Hybrid FR
Ceny mieszkań pokonują inflację