-
Zenith: czy turystyka inwestuje w reklamę?
Generowane przez turystykę wydatki na reklamę będą najprawdopodobniej rosnąć - czytamy w najnowszym raporcie agencji mediowej Zenith - Business Intelligence Travel. Liderami wzrostów mają być Indie oraz Rosja, ale pieniędzy na działania marketingowe szczędzić nie będzie również chińska i polska branża turystyczna. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Boże Narodzenie 2021 za 2129 zł
... kupowanie prezentów najbliższym. Najbardziej zaś stresujący i czasochłonny będzie wybór podarunku dla współpracowników. – mówi Natalia Załęcka, CMO Advisory Leader, Head of Marketing Transformation, Deloitte. Zakupy świąteczne coraz wcześniej Coraz więcej z nas planuje zakupy wcześniej. W listopadzie chciało to zrobić 27 proc i jest to ...
-
SMS obchodzi urodziny. Oto krótka historia wiadomości tekstowych
... z zagranicy, informacje dla osób na kwarantannie i potwierdzenia terminu szczepienia. SMS-staje się jednym z ważniejszych kanałów informacyjnych w kryzysowej sytuacji Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI: 29-letnia historia SMS-a zaczyna się od życzeń świątecznych i faktycznie była taka dekada na początku wieku, kiedy w każdą Wigilię ...
-
Jak zmienił się rynek pracy w pandemii?
... i pracownicy dostrzegają wady i zalety gig economy i uważają, że jest to forma zatrudnienia, która sprawdzi się tylko w wybranych obszarach, jak: IT, marketing, PR, media, zarządzanie etc. Praca zdalna w długoterminowej perspektywie Konieczność wprowadzenia pracy zdalnej wpłynęła nie tylko na refleksję nad nowymi formami ...
-
Branża IT poszukuje pracowników, juniorzy znowu w cenie
... , nawet pracując zdalnie. Dlatego początkujący w branży niemal z dnia na dzień stracili możliwość znalezienia zatrudnienia w IT – mówi Lech Wikaryjczyk, Head of Marketing w No Fluff Jobs. – Jak jednak pokazują liczby, ten trend zaczyna się odwracać. Liczba ogłoszeń, które kierowane były do początkujących w branży ...
-
Komunikatory internetowe: szczyt popularności już za nimi?
... też ze sobą integrować. Nawet Meta (dawniej Facebook), mimo zapowiedzi, nie wprowadziła wysyłania wiadomości z Messengera na Instagramie - zauważa Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI. Zwykłym użytkownikom już teraz trudno spamiętać wszystkie miejsca, gdzie mogą czatować, biznesy mają jeszcze trudniej, bo w obecność w każdym ...
-
Ford Mustang Mach-E GT wjechał na polski rynek
Wszyscy już zdążyli oswoić się z nowym wykorzystaniem kultowej nazwy. Teraz specjaliści od marketingu mają kolejny argument, by ją uzasadnić. Ford Mustang Mach-E GT wjechał na polski rynek i właśnie miałem okazję nim jeździć. To tak naprawdę mój dziewiczy kontakt z elektrycznym crossoverem amerykańskiej marki. Pierwsze wrażenie? Wygląda lepiej, ...
-
Odroczone płatności elementem rozwoju e-commerce
... na takich samych zasadach, jak w przypadku transakcji online, jest narzędziem, które już wkrótce zoptymalizuje wielokanałowość innowacyjnych rozwiązań płatniczych. Agata Lejman Marketing Manager
-
6 trendów na rynku pracy 2022
... szukają takich rozwiązań również w branży FMCG, farmaceutycznej czy szeroko pojętych usług dla biznesu – dodaje Maryla Aftanasiuk-Lisiecka, dyrektor Antal Sales & Marketing. Trend 5: Transformacja kompetencji w organizacjach będzie postępować Wobec niedoboru kompetencji, szczególnie z obszarze nowych technologii coraz częściej firmy będą stawiać ...
-
Usługi dla biznesu: dobry czas dla pracowników?
... o 10 proc. Na kolejnych miejscach plasuje się bankowość i usługi finansowe (9,3 proc. wzrostu), finanse i księgowość (8,9 proc.), obsługa klienta i sprzedaż (7,7 proc.) oraz marketing (6,2 proc). Coraz ważniejsza rola języków obcych Analitycy Grafton Recruitment zbadali potencjał inwestycyjny w dziewięciu miastach oraz wielkość zatrudnienia. Po raz ...
-
Najpopularniejsze marki w polskim Internecie
... Wykopie. Samsung nie skąpi branżowym recenzentom nowych modeli do testów i to mu się opłaca - komentuje Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne - Z naszej analizy wynika, że warto podsyłać modele do recenzji branżowym ekspertom i blogerom, a w przypadku producentów konsol i gier zaangażować się w rozgrywki ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
O tym, że polski rynek reklamy dość szybko otrząsa się z koronakryzysu, Publicis Groupe donosiła już wcześniej. Najnowsze doniesienia potwierdzają, że reklama wychodzi na prostą, a reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy na działania marketingowe. Wzrosty widoczne są w niemal wszystkich branżach i kanałach komunikacji. Poniżej jeszcze więcej ...
-
Phishing uderza w smartfony. Reaguje polski rząd
... cyberataków było rozpowszechnianych za pośrednictwem poczty e-mail – to drastyczny wzrost w porównaniu z 2019 r., kiedy to „tylko” 64% – mówi George Mack, Content Marketing Manager, Check Point Software. Co ciekawe, ponieważ użytkownicy stają się coraz bardziej ostrożni przy otwieraniu podejrzanie wyglądających plików i załączników w poczcie ...
-
Internauci nawołują do bojkotu firm wciąż działających w Rosji
... tylko rozzłościła Internautów i zyskała ponad 12 tys. reakcji wyrażających gniew oraz zaledwie 35 „serduszek” - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne. Podobnie wygląda sytuacja sieci hipermarketów Auchan, należących do tej samej spółki co Decathlon i Leroy Merlin. Jeszcze w lutym mogła pochwalić ...
-
Dobra luksusowe: spadki sprzedaży i zwrot ku e-commerce
... miejscu. Z pierwszej dziesiątki wypadł za to Swatch Group, w przypadku którego sprzedaż spadła o 33 proc.– mówi Bartek Bobczyński, dyrektor, lider Advertising, Marketing & Commerce, Deloitte. Najwięcej spółek w ogólnym zestawieniu to firmy produkujące różnorodny asortyment dóbr luksusowych (35 proc.), które w tym roku po raz ...
-
Jakie wynagrodzenia w digital i e-commerce?
... marketingowych. Dlatego na wiele ofert pracy mogą liczyć obecnie osoby na stanowiskach, takich jak e-commerce manager, digital manager, projektant UX/UI, marketing automation specialist, czy CRM manager. Korzystne perspektywy kariery czekają też na pracowników zajmujących pozycje SEM/SEO specialist, traffic manager, web analyst ...
-
Majonez Winiary zdominował dyskusje w sieci, ale w kontekście bojkotu
... Winiary jest obecnie najpopularniejszym majonezem w polskim Internecie, ale większość wypowiedzi jest nacechowana negatywnie – mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne. Wypowiedzi o Majonezie Kieleckim pojawiają się obecnie głównie w kontekście bojkotu Winiary. Konsumenci twierdzą, że niezależnie od postępowania Nestlé, i tak ...
-
Wpis KRS czy REGON a faktyczna działalność i prawo zaliczenia wydatków w KUP
Podmioty współpracujące w ramach grup kapitałowych pełnią w nich różne funkcje (np. produkcyjne, marketingowe, sprzedażowe, logistyczne etc.). W związku z tym spółki powiązane ponoszą różnego rodzaju wydatki związane z ich funkcjonowaniem. Usługi wewnątrzgrupowe są szczególnym obszarem zainteresowania fiskusa, ponieważ w praktyce mogą stanowić ...
-
Nie ma cyberbezpieczeństwa bez specjalistów
... w celu zwiększenia kwalifikacji i świadomości w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz zniwelowania luki w umiejętnościach do 2026 roku – mówi Sandra Wheatley, SVP Marketing, Threat Intelligence and Influencer Communications, Fortinet. Informacje o metodologii badania Fortinet Skills Gap: Badanie zostało przeprowadzone wśród ponad tysiąca dwustu ...
-
Co musi zrobić bankowość detaliczna, żeby skutecznie konkurować?
... rozwój i wprowadzanie nowych produktów. Jednak wielu z tych CMO nie jest odpowiednio przygotowanych do kierowania przejściem z marketingu skoncentrowanego na produkcie na marketing skoncentrowany na kliencie, głównie dlatego, że dane potrzebne do realizacji strategii opartych na kliencie są ubogie, silosowe i skupiają się tylko ...
-
Klocki Lego najpopularniejszą zabawką w polskim Internecie
... TikToku zdobyła też kampania lalek L.O.L. z aktorką Katarzyną Cichopek, która zdobiła blisko 700 tys. wyświetleń - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne. Największym uznaniem cieszą się lalki Enchantimals - blisko ⅓ wypowiedzi na ich temat ma pozytywny wydźwięk. Komentujący chwalą ją za wykonanie ...
Tematy: klocki Lego, klocki, Lego, lalki, Barbie, puzzle, zabawka, zabawki, badania internautów, Facebook, TikTok, monitoring internetu -
Kampania marketingowa raczej z influencerem niż z celebrytą?
... dwóch grup – szeroko rozpoznawalnych celebrytów i bardziej niszowych influencerów – pokazuje, że wybór mniej znanego nazwiska może nieraz stanowić efektywniejsze rozwiązanie. Influencer marketing, trafiając do wąskiej, oddanej grupy fanów, darzących obserwowaną osobę zaufaniem, ma szanse nie tylko realnie wpłynąć na ich opinie i zachowania ...
-
Znamy zwycięzców 2. edycji konkursu Huawei Startup Challenge
... wspierającym Krajowej Izby Klastrów Energii oraz patronatem medialnym Rzeczpospolita, WP, Puls Biznesu, InnPoland, ISBNews, eGospodarka.pl, Mam Startup, Brief, NowyMarketing, Marketing i Biznes, Homo Digital oraz Eco-News.
-
Wymiana handlowa między Polską a Hiszpanią
... . Inne pozytywne aspekty to np. możliwość zmian w technologii produkcji oraz zwiększenie stopnia dalszego rozwoju, które tworzą przewagę konkurencyjną. Natalia Szczucka, Marketing Manager w
-
Oznaczanie treści sponsorowanych w social media a prawo ochrony konkurencji
Od kiedy portale społecznościowe zyskały status naczelnej siły marketingowej naszych czasów coraz więcej mówi się o potrzebie stworzenia ram prawnych dla biznesu w social mediach. Brak szczególnych rozwiązań w polskim prawie nie oznacza jednak, że zagadnienia te wymykają się spod zakresu obowiązujących od wielu lat w naszym porządku prawnym ustaw, ...
-
Polacy wolą Disney+ od Netflixa
... zdecydowanie wygenerowali dużo szumu medialnego, dobrali odpowiednią ofertę cenową i bardzo szeroką gamę filmów i seriali - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne - Dotarli do grupy docelowej, która do tej pory była trochę zaniedbana na platformach streamingowych: pokolenia baby boomers i starszych millenialsów ...
-
GfK: wysokie ceny rewidują plany na wakacje
... ceny będą rosły szybciej lub co najmniej w podobnym tempie jak wiosną tego roku – wskazuje Dominika Grusznic-Drobińska, dyrektor działu Consumer Insight & Marketing Effectiveness w GfK. Obawy wpływają na wakacje Polaków Stale podnoszone ceny podstawowych artykułów oraz niepokój związany z przewidywanymi dalszymi podwyżkami mocno przełożyły ...
-
Problemy z rekrutacją pracowników z pożądanymi kwalifikacjami zgłasza 7 na 10 firm
... 32% przebadanych polskich firm. Na drugim miejscu znalazły się logistyka i operacje (29%), a następnie obsługa klienta (27%), HR (26%) oraz sprzedaż i marketing (23%). Branżą, w której firmy odczuwają największy problem z rekrutacją pracowników jest gastronomia i hotelarstwo – aż 85% organizacji z tego sektora mierzy się z niedoborem ...
-
Inwestowanie. Na jakie pułapki marketingowe uważać?
Mówienie o ryzykach inwestycyjnych, zwłaszcza w ofertach skierowanych do potencjalnych klientów, jest nawet ważniejsze niż wskazywanie korzyści. Jak obserwujemy, na rynku inwestycji w udziały spółek deweloperskich komunikacja firm zbyt często wiąże się z marketingowymi chwytami podkreślania zysków, a zbyt rzadko z mówieniem o możliwych ryzykach - ...
-
TikTok rośnie w siłę. TOP5 polskich kont
... gonić TikToka - w tyle pozostały już dawno Twitter i Snapchat, teraz nowy lider prześcignął imperium Marka Zuckerberga - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne - Nie chodzi wyłącznie o procentowy przyrost liczby użytkowników w czasie ani o liczbę bezwzględną młodszych odbiorców z tzw. pokolenia Z, która jest już wyższa ...
-
Oszczędzanie wody - praktyczne porady
... marnować wody podczas ustawiania optymalnej temperatury kąpieli. Ta pozostaje też niezmienna przez cały czas trwania prysznica – podpowiada Barbara Kowalczyk, leader marketing Poland, Lixil Emena. Poza tym podczas urządzania lub modernizowania łazienki fachowcy zalecają zakup nowoczesnych misek ustępowych ze spłuczkami z podwójnym systemem ...
-
Wirtualna rzeczywistość: co nam da wejście do Metaversum?
Metaversum to cyfrowe odwzorowanie świata – takiego, jakiego na co dzień fizycznie doświadczamy – w przestrzeni wirtualnej. I właśnie na wzór naszego realnego życia może być odtworzone na wielu poziomach, także biznesowym i społecznym. Metaversum korzysta z najnowszych technologii, zmieniając raz na zawsze sposób interakcji międzyludzkich, w tym ...
-
Ulga sponsoringowa - jakie korzyści podatkowe?
Wprowadzona ulga dla wspierających sport, kulturę i edukację jest atrakcyjnym instrumentem umożliwiającym podatnikom podejmowanie działań marketingowych, promocyjnych, biznesowych oraz wsparcie działalności istotnej dla społeczeństwa, przy jednoczesnym korzystaniu z preferencji podatkowej. Odpowiednie ukształtowanie procesów w firmie oraz ...
Tematy: ulga sponsoringowa, ulga na CSR, społeczna odpowiedzialność biznesu, sponsoring, działania sponsoringowe, sponsoring sportowy, wydatki na kulturę, umowa sponsoringu, sponsoring klubu sportowego, ulgi podatkowe, reklama, marketing, wydatki na reklamę, prawo do ulgi, odliczenia podatkowe, podatek od firmy, podatek dochodowy, odliczenia od dochodu, koszty podatkowe, KUP, koszty uzyskania przychodu, CSR, Polski Ład, rok 2022 -
Czy i jak można reklamować piwo bezalkoholowe?
... . Jak wskazał przy tym Trybunał Konstytucyjny w jednym z orzeczeń, „Reklama i promocja “innego produktu” korzysta bowiem z wizerunku handlowego ukształtowanego w przeszłości przez marketing alkoholu lub doznaje intensyfikacji na skutek tego, że ów “inny produkt” umożliwia jednoczesną reklamę alkoholu. To decyduje o interesach stron w nabyciu ...
-
Najlepsze horrory wg Polaków. Zwycięzcą Teksańska masakra piłą mechaniczną
... ” to jedyny film z wymienionej dziesiątki, na temat którego większość wzmianek - aż 64 proc. - pochodzi z Facebooka - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne - Najnowsi „Pogromcy duchów” oraz „Milczenie owiec” najczęściej były omawiane na portalach internetowych, za to w przypadku sześciu pozostałych produkcji ok ...