-
Gdzie lokować reklamy, żeby odnieść sukces?
... story w mediach społecznościowych to 3 najlepsze kanały, w których notuje się wzrost netto budżetów reklamowych w 2022 i 2023 roku. Za nimi plasuje się marketing w obszarze metaverse, który zdaniem marketerów wzrośnie o 61% w 2023 roku. Komentując wyniki badania, Jane Ostler, zajmująca w Kantar stanowisko EVP Creative and ...
-
Black Friday: jak nie nabrać się na chwyty marketingowe?
W czasach, gdy inflacja powoli zbliża się do 20%, sprzedawcy dokładają podwójnych starań, aby zachęcić kupujących do wydania pieniędzy. Okazją do tego jest m.in. nadchodzący Black Friday, czyli przypadające w tym roku 25 listopada święto promocji i wyprzedaży. Do obniżek cen warto jednak podchodzić ze stosowną rezerwą, ponieważ niejednokrotnie już ...
-
Monitor Philips 27B1U7903
... . Monitor ten, oprócz wyświetlania obrazu w najwyższej jakości, umożliwia proste podłączenie urządzeń za pomocą szybkiego złącza Thunderbolt 4 – komentuje Xeni Bairaktari, Global Marketing Lead oraz Senior Brand Manager EU w MMD Monitors & Display. MiniLED, Quantum Dot i 2304 strefy przyciemniania 27B1U7903 wyposażony został w 27-calową matrycę ...
-
Kryptowaluty w sieci 2022: o czym mówią internauci?
... narodem na świecie. Influence Score, który wskazuje najbardziej wpływowe treści w Internecie, wyniósł w tym wypadku 10/10 - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne. Połowa wypowiedzi dotyczy Bitcoina Kryptowalutą, o której w polskim Internecie mówi się najwięcej, jest zdecydowanie Bitcoin, którego dotyczyła co druga wypowiedź ...
Tematy: kryptowaluty, Bitcoin, inwestowanie w kryptowaluty, Ethereum, Twitter, Facebook, TikTok, social media -
Rozliczenia podatkowe za 2022 r. - warto już teraz sprawdzić możliwe ulgi i zwrot podatku
... walkę z COVID, darowizny sprzętu komputerowego na rzecz organów prowadzących jednostki oświatowe, na internet, na robotyzację, na inwestycje (w spółkę alternatywną), na marketing nowych produktów, na zakup terminala płatniczego, na produkcję nowych towarów, na zakup i renowację zabytków, z tytułu składek na rzecz związków zawodowych ...
Tematy: rozliczenia z urzędem skarbowym, rozliczenia podatkowe, jak rozliczyć PIT, zeznanie podatkowe, zeznania podatkowe, zeznania roczne, zwrot podatku, nadpłata podatku, PIT 2022, rozliczenie roczne 2022, podatki 2022, rozliczenie roczne, ulgi podatkowe, odliczenia podatkowe, odliczenia od podatku, odliczenia od dochodu, odliczenie ulgi, Polski Ład -
W których krajach jest przestrzeń dla różnorodności i integracji społecznej?
... , IT i reklamy, choć znajdują się w dolnej połowie rankingu, najaktywniej podejmują kroki w kierunku większej integracji. Z kolei przedsiębiorstwa działające w branżach takich jak marketing, moda, hotelarstwo, bezpieczeństwo, rozrywka, media, sport, wydawnictwa i rolnictwo mają jeszcze wiele do zrobienia, aby poprawić swoje wyniki. Trudne prawdy ...
-
Cyber Week 2022: Black Friday i Cyber Monday z rekordami
Salesforce zaprezentował dane dotyczące wyników Cyber Week w 2022 roku. Dotyczą one e-zakupów dokonanych przez ponad 1,5 miliarda konsumentów, obrazując przy okazji aktywność w obszarze handlu, marketingu i usług. Okazuje się, że geopolityczna i gospodarcza niepewność nie powstrzymuje kupujących przed wydawaniem pieniędzy. Tegoroczne Cyber Monday ...
-
Nastroje konsumentów na niskim poziomie
... właśnie wtedy możemy spodziewać się odroczonego spowolnienia konsumpcji i co za tym idzie, kolejnego spadku nastrojów – mówi Barbara Lewicka, Senior Director Marketing & Consumer Intelligence w GfK. W listopadzie br. ujemne nastroje konsumenckie dotyczyły wszystkich grup wiekowych analizowanych przez GfK. Najwyższy wynik odnotowano w grupie od ...
-
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
... świeży post, opublikowany na facebookowym profilu marki na początku grudnia, dotyczący tajemniczej inicjatywy o nazwie Żabu - dodaje Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne. Na Instagramie najpopularniejsze jest Dino, a na TikToku Biedronka O sklepach Polacy najchętniej rozmawiają na Facebooku, z którego pochodzi ponad połowa wypowiedzi ...
-
Polacy oszczędzają prąd. Sprzęt elektryczny do szafy?
... czajników, piekarników czy piecyków, a co czwarty Polak ogranicza korzystanie z suszarki do włosów oraz żelazka – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK. – Pamiętajmy, że mówimy o sprzętach elektrycznych absolutnie podstawowych, z których większość z nas dotychczas korzystała codziennie, z reguły nie ...
-
Czy transparentność wynagrodzeń wpływa na reputację firmy?
... nie tylko ważne z punktu widzenia obsługi klienta. Specjaliści ds. marketingu twierdzą, że zbudowanie wizerunku godnego zaufania zmniejszy koszty przeznaczane na marketing i stanie się podstawą reklamy w niedalekiej przyszłości. W końcu zadowoleni klienci stanowią najlepsze źródło promocji. Dla kandydatów z kolei reputacja firmy jest ważnym ...
-
5 trendów w inwestowaniu w 2023 roku
... , klientów i inwestorów, dla których jakość nieodzownie zaczęła łączyć się z odpowiedzialnością za środowisko. W 2022 roku obserwowaliśmy, jak wiele dużych firm swój marketing opierało niemal wyłącznie o przekaz związany z celami środowiskowymi. W taki sposób firmy nie tylko budują swój wizerunek wśród klientów czy inwestorów, ale ...
-
Sztuczna inteligencja w polskim internecie. Zainteresowanie Polaków rośnie
... prostych, powtarzalnych czynności uwalniamy potencjał ludzki do zadań, których maszyny nie będą w stanie samodzielnie wykonać - mówi Agnieszka Uba, Head of Marketing - Automate w SentiOne. Według przewidywań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości do 2025 r. wartość globalnego rynku sztucznej inteligencji wzrośnie do przeszło 190 mld ...
Tematy: sztuczna inteligencja, AI, chatboty, voiceboty, boty, internauci, badania internautów, media -
Reklama piwa i wina bezalkoholowego - nie dla małoletnich?
... został wyjaśniony przez Trybunał Konstytucyjny. Chodzi o to, że „Reklama i promocja “innego produktu” korzysta bowiem z wizerunku handlowego ukształtowanego w przeszłości przez marketing alkoholu lub doznaje intensyfikacji na skutek tego, że ów “inny produkt” umożliwia jednoczesną reklamę alkoholu. To decyduje o interesach stron w nabyciu ...
-
Rok 2023 będzie trudny dla dealerów samochodowych
... tylko w sąsiedztwie danego salonu. Diler korzystający z usług platform online, niejako posiłkuje się narzędziami marketingowymi tych platform, nie musząc angażować na marketing swojego kapitału. Motoryzacyjny e-commerce daje też ogromne możliwości dopasowania produktów finansowych do potrzeb nabywcy auta, a także do jego sytuacji finansowej ...
-
Grunty inwestycyjne. Zmieniają się strategie deweloperów
... działkę?” krok po kroku opisujemy w jaki sposób sprzedawać ziemię, od podstawowych elementów działki, przez niezbędne dokumenty i sposoby ustalania ceny, po marketing. Elementy wpływające na atrakcyjność terenów inwestycyjnych Bez względu na koniunkturę na rynku i strategię przyjętą przez dewelopera, nie zmieniają się kluczowe ...
-
Umowa wydawnicza gry wideo - jak zabezpieczyć interesy obu stron?
... grafik promocyjnych). Dodatkowo, inny będzie zakres korzystania w przypadku świadczenia tylko usług wydawniczych, a inny jeżeli w grę będzie wchodził również marketing. W przypadku licencji Strony powinny uregulować czas trwania, zakres terytorialny, ewentualną wyłączność, środki dystrybucji (platformy cyfrowej dystrybucji czy również dystrybucja ...
-
Zawody poszukiwane na rynku pracy. To warto studiować
... 8 – 12 000 PLN brutto, a social media menedżerowie 7 – 12 000 zł brutto - dodaje Maryla Aftanasiuk – Lisiecka, Business Unit Director Antal, Sales & Marketing. Planowanie płynności finansowej przedsiębiorstwa - kontroler finansowy Kontrolerzy finansowi odpowiadają za zaawansowaną analizę sytuacji finansowej firmy oraz zagrożeń, przed jakimi stoi ...
-
BSS: jaki rynek pracy w usługach dla biznesu?
... odnotowano w obszarach: IT – o 11,3 proc., administracji – o 10,5 proc., HR – o 9,5 proc. oraz finansów i bankowości – o 8,7 proc. Na kolejnych miejscach plasują się: marketing (6,7 proc. wzrostu), bankowość i usługi finansowe (6,1 proc. wzrostu) oraz sprzedaż i obsługa klienta (wzrost o 5,9 proc.). Według przewidywań w pierwszym kwartale 2023 roku ...
-
Customer Experience - jak wpływa na rozwój firmy?
... , ponownego skorzystania z usług. To z kolei po odliczeniu kosztów uzyskania przychodów prosta droga do powstania dochodu w przedsiębiorstwie - wnioskuje Tomasz Kamiński, Marketing Specialist z Fixit, Customer Experience Company. Zdefiniowanie doświadczeń klientów Customer Experience to szeroki termin odnoszący się do wywołanych emocji, doznanych ...
-
Ruszył ogólnopolski konkurs Kobieta e-commerce 2023
... - to najważniejsze wyróżnienie dla kobiet angażujących się w branżę e-commerce w Polsce, rozumianą szeroko jako działalność handlową w Internecie, e-marketing, social marketing, e-usługi, technologia i innowacje. Głównym celem konkursu jest wspieranie i promowanie przedsiębiorczych kobiet, zarówno właścicielek małych i średnich firm, jak i kobiet ...
Tematy: kobiety w biznesie, Kobieta e-commerce -
Pracownicy z Ukrainy (i nie tylko). Jak współpracujemy z obcokrajowcami?
... z ofertami zatrudnienia dla obywateli Ukrainy, którzy trafili do Polski oraz konsultacje CV w języku ukraińskim – mówi Aleksandra Skwarska, PR, CSR & Content marketing Manager Grupa Pracuj. Jak wskazuje Deloitte w badaniu Uchodźcy z Ukrainy w Polsce. Wyzwania i potencjał integracji, spośród tych osób, które udały się w kierunku ...
-
Technologie informacyjne w biznesie - jakie korzyści?
... wymagań, potrzeb i wyborów klientów. Jak widać, technologie informacyjne są kluczem do skutecznego prowadzenia i rozwoju przedsiębiorstwa. Dają one niezliczone korzyści poprzez marketing, księgowość, komunikację, przewagę nad konkurencją oraz efektywność ekonomiczną, dlatego niewątpliwie warto wdrożyć je w swojej firmie. Adam Dziedzic CEO
-
Klastry w Polsce: jakie korzyści?
... . Plusem są także niższe koszty działalności m.in. dzięki wykorzystywaniu zasobów i infrastruktury klastra, zmniejszeniu kosztów transakcyjnych, kosztów transportu oraz nakładów na marketing i promocję. Firmy należące do klastrów mają także łatwiejszy dostęp do finansowania zewnętrznego i możliwość pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania, w tym ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2022 roku
... na „gwarantowaniu oryginalnych, wiarygodnych opinii”. Zebrane informacje oraz dowody pozwoliły ukarać za wprowadzanie konsumentów w błąd trzy firmy: Opinie.pro, SN Marketing oraz Agencja City Damian Trzciński. Łącznie sankcje finansowe wyniosły 110 tys. zł. Ponadto od ponad pół roku konsumenci mogą korzystać ...
-
Kiedy i jaki podatek od wygranej w loterii, konkursie i pokera online?
Przedsiębiorcy organizują różnego rodzaju konkursy, loterie, sprzedaż premiową czy inne aktywności marketingowe mające na celu zwiększenie przychodów. Klienci otrzymujący te świadczenia powinni rozliczyć się z fiskusem, jednak niewielu z nich wie o tym obowiązku i nie jest świadoma ciążącego na nich ryzyka podatkowego. Opodatkowanie nagród Na mocy ...
Tematy: nagroda w konkursie, podatek od nagrody, podatek od wygranej, podatek od nagród, podatek od gier, wygrane w konkursach a podatki, sprzedaż premiowa, konkursy, gry hazardowe, gry online, gry losowe, poker, poker online, zakłady hazardowe, zwolnienia z PIT, zwolnienia podatkowe, źródła przychodów podatkowych, rozliczenie nagrody, PIT-8AR -
Media społecznościowe: coraz więcej zakupów na Instagramie i TikToku
... oferuje coraz więcej funkcji swoim użytkownikom – w tym m.in. sprzedaż produktów. Instagram i TikTok to platformy, dzięki którym stale rośnie w siłę influencer marketing, ale także poszerza się przestrzeń do tworzenia wysokozasięgowych kampanii dla przedstawicieli różnorodnych branż. Czego konsumenci poszukują na Instagramie? Blisko co ...
-
Rozwój osobisty albo wypowiedzenie? Pracownicy chcą podnoszenia kwalifikacji zawodowych
... dotyczących recesji wzrosła w tej sieci społecznościowej aż o 900%. Jednocześnie publikuje listę umiejętności, które mają pomóc w zdobyciu zatrudnienia. Karina Chowaniak, senior marketing specialist w GoodHabitz Poland jest zdania, że kluczowe dla rozwoju talentów będzie także efektywne łączenie kompetencji miękkich z twardymi - tzw. skill blending ...
-
Polacy nie rezygnują z wydatków na odzież i obuwie, wakacje oraz platformy streamingowe
... pieniądze, by sprawić sobie odrobinę przyjemności i zapewnić rozrywkę. To niezwykle ważne w tych trudnych i przepełnionych niepokojem czasach – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK. Wiosna budzi do życia plany urlopowe Rozpoczynająca się wiosna ma również duży wpływ na plany urlopowe Polaków ...
-
Polacy chętnie zapłacą więcej za produkty energooszczędne
... Polaków do planowania wydatków wpływa kryzys energetyczny. W konsekwencji kluczowe znaczenie podczas wyborów zakupowych ma cena – wyjaśnia Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK. Oszczędzamy energię w trosce o portfele Priorytetem nabywców są nie tyle najtańsze zakupy, co możliwie najkorzystniejsze pod ...
-
Zetki polują na promocje, Baby Boomers kupują polskie produkty
Kantar Polska ogłosił wyniki z najnowszego raportu "Pokolenia - Marketing pokoleń i zmian". Jak kupują pokolenia? Co jest dla nich ważne? Od Alfa do Baby Boomer – co jest ważne dla przedstawicieli ...
-
10 wskazówek, jak bezpiecznie korzystać z telefonu
... i regularnie zmieniane hasło. Skutecznym zabezpieczeniem jest też dwuetapowa weryfikacja dostępu do danych lub biometria wykorzystująca odcisk palca - mówi Maja Wiśniewska, Marketing Manager w SMSAPI. Używaj silnych i unikalnych haseł Ustawienie hasła do telefonu to dopiero połowa sukcesu. Kod musi spełniać kilka warunków, aby ...
-
CEO wierzą, że spowolnienie gospodarcze to szansa na rozwój firmy?
... obszar dla zarządzających firmami, który wskazało 40% badanych – i była to najczęstsza odpowiedź w tej kategorii. Ważnym elementem utrzymania przewagi konkurencyjnej jest marketing i doświadczenia konsumentów (wskazało je 33% polskich CEO i 38% globalnych). Podobną ilość wskazań ma kwestia zarządzania ryzykiem – zarówno na poziomie geopolitycznym ...
-
Wypłata wynagrodzenia w kryptowalutach. Czy to rozwiązanie się sprawdzi?
... firm płacących w kryptowalutach (np. cryptocurrencyjobs.co, cryptojobslist.com) zamieszczane są oferty pracy dla stanowisk z działów takich jak: obsługa klienta, finanse, marketing, handel. Wymienione portale publikują oferty pracy z całego świata, w tym także z Polski. Portal cryptojobslist.com prowadzi własne statystki o rekrutacji wśród firm ...
-
Korzystanie z internetu 60+. Jak seniorzy surfują w sieci?
... wyraźnie, że osoby w wieku 60+ stanowią grupę docelową, do której warto prowadzić działania z zakresu e-commerce – mówi Magdalena Grablewska, Head of Marketing w Przelewy24. Formy dostawy. Z jakich firm kurierskich najczęściej korzystają seniorzy? Paczkomat (56%) i firmy kurierskie (38%) to najchętniej wybierane formy dostawy wśród ...