nieuczciwa reklama - wiadomości i porady tematyczne
-
UOKiK sprawdza influencerów: pod lupą Wojan, Palion i reklamy dla dzieci
00:10 13.11.2025
... , który zdecydowanie skłania dzieci do nabycia produktu. To może być wezwanie w trybie rozkazującym lub bardzo silna sugestia. Co innego, jeśli reklama produktu jest jego prezentacją, pokazaniem cech, poleceniem albo przedstawia obraz zadowolonych użytkowników. Tego rodzaju treści stanowią oddziaływanie pośrednie, niezawierające wprost ...
Tematy: influencerzy, media społecznościowe, uokik, nieuczciwe praktyki rynkowe -
Rzetelność w reklamie a kara dla T-Mobile
12:20 05.01.2024
... nie zdecydować się na skorzystanie z promocji. Równie istotny jest wpływ reklamy na postrzeganie atrakcyjności T-Mobile jako przedsiębiorcy oferującego „darmowe” korzyści. Reklama wywołuje bowiem nie tylko bezpośrednie korzyści, ale także benefity długofalowe związane z budową dobrego wizerunku marki, co w dalszej perspektywie również może ...
Tematy: T-Mobile, UOKiK, wprowadzanie konsumentów w błąd, ochrona konsumentów -
Reklama piwa i wina bezalkoholowego - nie dla małoletnich?
08:22 03.01.2023
... korzystają z tych samych nazw, znaków towarowych, oznaczeń producenta, tych samych lub podobnych opakowań, podobnych etykiet – zatem ich reklama podlegać będzie tym samym przepisom, co reklama alkoholi. Wszelkie produkty, które zawierają nazwę czy znaki towarowe napojów alkoholowych objęte są regulacjami ustawy alkoholowej – niezależnie ...
Tematy: wino, rynek wina, promocja alkoholu, wino bezalkoholowe -
Reklama piwa i wina bezalkoholowego w social mediach - czy ma jakieś ograniczenia?
10:52 28.11.2022
... ” rzeczywiście nie zawiera alkoholu. Producenci takich napojów powinni więc dokonywać prawidłowego oznaczenia produktu. W stosunku do wszystkich produktów i usług, w tym żywności, reklama i prezentacja produktu nie może wprowadzać w błąd konsumentów5. Weryfikacja tych oznaczeń należy zaś do organów kontrolujących znakowanie żywności – takich jak np ...
Tematy: wino, rynek wina, promocja alkoholu, wino bezalkoholowe -
Wino bezalkoholowe - czy można je reklamować?
12:29 10.11.2022
... profilach influencerów i influencerek. Czy prawidłowo? W ustawie alkoholowej (4) co do zasady zakazano reklamy alkoholi - dozwolone są tylko formy szczegółowo uregulowane (tj. reklama piwa na określonych warunkach). Teoretycznie zakaz nie powinien dotyczyć win bezalkoholowych (ustawa alkoholowa według art. 46 ust. 1 jako napoje alkoholowe ...
Tematy: wino, rynek wina, promocja alkoholu, wino bezalkoholowe -
Czy i jak można reklamować piwo bezalkoholowe?
00:30 21.10.2022
... , oznaczeń producenta, tych samych lub podobnych opakowań, podobnych etykiet – zatem ich reklama podlegać będzie tym samym przepisom, co reklama alkoholi. Jak wskazał przy tym Trybunał Konstytucyjny w jednym z orzeczeń, „Reklama i promocja “innego produktu” korzysta bowiem z wizerunku handlowego ukształtowanego w przeszłości przez marketing ...
Tematy: piwo, piwo bezalkoholowe, rynek piwa, sprzedaż piwa -
Sąd Apelacyjny o reklamie suplementu diety. UOKiK miał rację
11:24 30.05.2022
... wymaga działań edukacyjnych także konsumentów. Edukacja zaś wymaga przejrzystości i jasności, nie ma w niej miejsca za wprowadzenie w błąd, także w działalności reklamowej. Reklama ma na celu prezentację produktu lub usługi, kształtowanie popytu oraz tworzenie i utrzymywanie rynków zbytu, ale nie ma w niej miejsca na ...
Tematy: suplementy diety, UOKiK, nieuczciwa reklama, reklama wprowadzająca w błąd -
UOKiK ostrzega przed reklamami wykorzystującymi wizerunek znanych osób
13:15 09.03.2022
UOKiK ostrzega konsumentów przed reklamami wykorzystującymi wizerunek znanych osób. Reklamy te, powołując się na polityków, sportowców czy aktorów, zachęcają do inwestowania w ryzykowne instrumenty finansowe, obiecując szybki, łatwy i wysoki zysk bez wychodzenia z domu i rzekomo bez ryzyka. Otrzymujemy sygnały od konsumentów, którzy stracili ...
Tematy: ochrona konsumentów, prawa konsumenta, nieuczciwe reklamy, nieuczciwa reklama -
T-Mobile wprowadzał klientów w błąd
12:25 17.04.2018
... jednak, że reklamy mogły wprowadzać klientów w błąd. Kampania T-Mobile prowadzona była w okresie od 21 lipca do 30 września 2015 r. Emitowana reklama sugerowała, że nielimitowany pakiet usług Heyah kosztować ma 49,98 zł. W radiowej i internetowej wersji reklamy nie pojawiła się jednak informacja ...
Tematy: nieuczciwe praktyki rynkowe, nieuczciwa reklama, ochrona konsumentów, T-Mobile -
Ukarano kolejne firmy pożyczkowe
10:06 09.03.2018
... sytuacji musiał dodatkowo zapłacić warunkowo zawieszone wynagrodzenie pożyczkodawcy. Opóźnienie w spłacie pożyczki promocyjnej wiązało się zatem z większym kosztem, niż sugerowała to reklama. Mogło to wprowadzać konsumentów w błąd co do ryzyka wiążącego się z zaciągnięciem pożyczki – wyjaśnia Waldemar Jurasz, dyrektor delegatury UOKiK w Krakowie ...
Tematy: nieuczciwe praktyki rynkowe, nieuczciwa reklama, ochrona konsumentów, firmy pożyczkowe -
Nieuczciwa firma - gdzie ją zgłosić?
20:18 19.07.2012 PORADA
Witam Gdzie należy zgłosić firmę, która mimo zawieszonej działalności reklamuje się coraz bardziej, wprowadza ludzi w błąd, że prowadzi działalność i wykonuje zlecenia chociaż ma zawieszoną działalność. Proszę o pomoc w tej sprawie Pozdrawiam
Tematy: nieuczciwa firma, zawieszenie działalności gospodarczej, reklama wprowadzająca w błąd, nieuczciwa reklama


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem