2023-01-02 13:12
Jak rozmawiamy o AI w polskim internecie? © pixabay.com
Przeczytaj także: Chatboty w oczach Polaków. Czy taka obsługa klienta nam odpowiada?
Chatboty i voiceboty zyskują coraz więcej zastosowań i pozytywnie się kojarzą. Jak wynika z analizy wypowiedzi polskich Internautów z ostatniego roku przeprowadzonej przez SentiOne, liczba wypowiedzi na temat chatbotów i voicebotów w ciągu ostatniego roku wzrosła aż o 132 proc., a ich nacechowanie jest coraz bardziej pozytywne. Z 25 proc. do 32 proc. wzrósł udział kobiet w tych rozmowach.W 2021 r. mówiło się głównie o botach w branży retail i obsłudze klienta, a internauci przede wszystkim zastanawiali się, jak z nimi rozmawiać i które firmy wdrażają wirtualnych asystentów. W 2022 r. nastąpiła wyraźna zmiana kontekstu, a na pierwszy plan przebiły się wypowiedzi dotyczące rozwoju tej technologii. Trzy najpopularniejsze w tym roku Tweety na temat botów dotyczyły oświadczenia inżyniera Blake’a Lemoine’a, że zbudowany przez Google bot LaMDA zyskał samoświadomość. Lemoine stwierdził, że LaMDA jest świadoma, ponieważ pisze o uczuciach tak, jak ludzie. Jednak umiejętność pisania o uczuciach to coś zupełnie innego niż faktyczne ich przeżywanie - komentuje dr Agnieszka Pluwak z działu AI Research wSentiOne - LaMDA zapewnia jedynie iluzję rozmowy z prawdziwą osobą, dzięki unikaniu błędów logicznych, semantycznych i gramatycznych oraz poprzez opisywanie doświadczeń, do których większość osób może się odnieść, na przykład spędzania czasu z rodziną. Wynika to prawdopodobnie z tego, że system został przeszkolony na zbiorze danych składającym się z wielu wypowiedzi prawdziwych ludzi, a także specjalnie napisanych przykładach dialogów.
Rozwój sztucznej inteligencji często wiąże się z obawą pracowników o miejsca pracy. Niepotrzebnie - według danych World Economic Forum w światowej gospodarce w najbliższych latach powstanie 58 mln nowych miejsc pracy. Przekazując sztucznej inteligencji wykonywanie prostych, powtarzalnych czynności uwalniamy potencjał ludzki do zadań, których maszyny nie będą w stanie samodzielnie wykonać - mówi Agnieszka Uba, Head of Marketing - Automate w SentiOne.
oprac. : eGospodarka.pl
Chatboty, voiceboty, AI dla firm. 5 kluczowych trendów 2020
Najpopularniejsze media wg interneutów
Najpopularniejsze filmy o miłości na Walentynki 2023
Jak cyberprzestępcy mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję?
3 trendy w atakach hakerskich w 2023 roku
Content marketing, SEO i influencer marketing 2022. Jakie trendy na 2023 rok?
Co czeka e-commerce w 2023 roku?
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
Odpowiedzialność za sztuczną inteligencję - co zmieni nowa dyrektywa UE?
Witam, chciałam zapytać jaką datę wykonania usługi wpisujemy przy usługach ciągłych i jak księgujemy (w umowie nie mamy określonego ...
Umowa darowizny. Ja obdarowany oświadczam, że obciążam nabyty budynek na rzecz rodziców służebnością osobistą polegającą na dożywotnim ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Wartość IPO w Europie spadła w 2022 roku o 79,2% rdr
DAX najwyżej od roku
Zakup mieszkania na kredyt 2% nie będzie problemem
Zerowy PIT dla seniorów - czy faktycznie się opłaca? Sprawdź wyliczenia ekspertów podatkowych.
Planujesz zakup auta elektrycznego? Do wyboru masz ponad 100 modeli
Długi Polaków wobec sądów to prawie 750 mln zł
Ustawa Antylichwiarska 3.0 - co się zmieniło?