Wakacyjny detoks cyfrowy – ilu Polaków rezygnuje z internetu na urlopie?
2025-07-13 12:20
Przeczytaj także: Czas wolny chętnie spędzamy w internecie
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Ilu Polaków ogranicza korzystanie z internetu podczas urlopu?
- Jakie formy spędzania wolnego czasu zyskują na popularności w czasie wakacji?
- Jak marki mogą wykorzystać trend cyfrowego detoksu w swoich kampaniach?
Z badania zrealizowanego na zlecenie agencji On Board Think Kong wynika, że większość Polaków deklaruje ograniczenie korzystania z mediów społecznościowych i internetu w czasie urlopu.
Na ograniczenie aktywności online podczas wakacji w największym stopniu decydują się osoby z regionu północno-zachodniego (województwa lubuskie, zachodniopomorskie i wielkopolskie) – deklaruje tak aż (82% badanych z tego obszaru geograficznego). Najniższy odsetek odnotowano w województwie mazowieckim (66%).
Największy kontrast w odpowiedziach widać między regionami południowo-zachodnim (województwa dolnośląskie i opolskie) a południowym (woj. małopolskie i śląskie) – w pierwszych aż 54% respondentów uważa, że urlop bez dostępu do internetu byłby lepszy, podczas gdy w drugich taką opinię wyraziło jedynie 39%.
fot. mat. prasowe
Korzystanie z internetu podczas urlopu
Większość Polaków deklaruje ograniczenie korzystania z mediów społecznościowych i internetu w czasie urlopu
Na poziomie ogólnopolskim 72% badanych ogranicza w jakimś stopniu korzystanie z internetu w czasie wakacji, całkowicie rezygnuje z aktywności online niemal co piąta osoba. 44% respondentów deklaruje, że podczas urlopu częściej sięga po książki, a 27% spędza więcej czasu na oglądaniu telewizji i filmów w serwisach streamingowych. 15% badanych wskazuje na częstsze słuchanie podcastów. 44% uczestników badania uważa, że urlop bez internetu byłby lepszy, 32% nie ma zdania, a 24% jest przeciwnego zdania.
fot. mat. prasowe
Czy zgadzasz się ze stwierdzeniem: bez internetu mój urlop byłby lepszy
44% uczestników badania uważa, że urlop bez internetu byłby lepszy
Badanie wskazuje, że okres wakacyjny sprzyja ograniczaniu korzystania z Internetu, co tworzy korzystne warunki dla działań offline – wydarzeń, i kampanii odbywających się w przestrzeni publicznej. Warto rozwijać wydarzenia bez dostępu do sieci i treści drukowane, które odpowiadają na potrzebę cyfrowego resetu. Podcasty mogą być skutecznym kompromisem w takiej sytuacji. Dodatkowo rekomendowany jest dynamiczny kontent o krótkim formacie (Stories, Shorts, karuzele) i lokalne tworzenie kampanii w miejscach wypoczynku. Warto rozważyć sponsorowanie letnich podcastów i playlist oraz narrację skupioną na spokoju, regeneracji i dobrym samopoczuciu – bez presji bycia na bieżąco.
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI w dniach 24–25 czerwca 2025 r. na ogólnopolskiej próbie 816 dorosłych Polaków. Próba została zweryfikowana i zważona pod względem płci, wieku oraz wielkości miejscowości.
![Ilu Polaków spędzi urlop wypoczynkowy na kanapie? [© WOKANDAPIX z Pixabay] Ilu Polaków spędzi urlop wypoczynkowy na kanapie?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/wakacje/Ilu-Polakow-spedzi-urlop-wypoczynkowy-na-kanapie-260164-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Czy nadmierne korzystanie z ekranów wywołuje autyzm cyfrowy u dzieci? Eksperci ostrzegają rodziców
-
Ryanair inwestuje 400 mln dolarów w lotnisko Modlin: 25 nowych tras i setki miejsc pracy
-
Samsung zaprezentował Galaxy Watch8 i Watch8 Classic - najcieńszy smartwatch Samsunga z AI Gemini
-
Wakacyjny detoks cyfrowy – ilu Polaków rezygnuje z internetu na urlopie?