-
Pożary w Grecji, czyli o ochronie konsumentów dotkniętych sytuacją kryzysową
10:32 28.07.2023
... prawa- zapisów umowy, ale także podejścia do klienta. Próba omijania praw konsumenta czy też brak oczekiwanej komunikacji to przykłady, które mogą skutecznie osłabić wizerunek danej firmy. Konsumenci natomiast powinni mieć świadomość przysługujących im praw i skutecznie z nich korzystać pamiętając o wpływie jaki mogą wywierać na ...
Tematy: pożary w Grecji, ochrona konsumentów, praca konsumentów, touroperatorzy -
Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa
00:20 30.05.2023
... roszczeń za nienależyte wykonanie umowy, a także przy kontroli niedozwolonych postanowień umownych. Raport wskazuje również, że dyrektywa sprawia problemy z ustaleniem statusu konsumenta w zakresie korzystania z usług czy treści cyfrowych („cel zarobkowy”), jak i charakteru samej umowy łączącej strony, a co za tym idzie powoduje niepewność ...
Tematy: dyrektywa cyfrowa, dyrektywa towarowa, Omnibus, e-commerce -
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?
09:02 11.04.2023
... dyrektywy towarowej jest wprowadzenie nowego rozdziału do ustawy o prawach konsumenta dotyczącego reklamacji konsumenckiej. Oznacza to, że jeśli złożymy reklamację jako konsument czy przedsiębiorca na prawach konsumenta, to zastosowanie będzie miała właśnie ustawa o prawach konsumenta, a nie kodeks cywilny – jakkolwiek przepisy dotyczące rękojmi za ...
Tematy: dyrektywa towarowa, Omnibus, e-commerce, e-sklepy -
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy Omnibus?
00:44 26.03.2023
... ochronę konsumenta jako słabszej strony stosunku prawnego, wykreowanego poprzez zakup towarów w sieci. Z okazji światowego dnia konsumenta, który przypadł 15 ... konsumenci byli świadomi swoich praw i umieli je egzekwować. Ten rok zaczęliśmy dużymi zmianami przepisów. Ich celem jest jeszcze lepsza ochrona konsumentów, także w świecie cyfrowym, ...
Tematy: Omnibus, e-commerce, e-sklepy, sklepy internetowe -
Omnibus. Czy można publikować tylko pozytywne opinie klientów?
13:50 23.01.2023
Od 1 stycznia 2023 roku zaczęła obowiązywać dyrektywa Omnibus, która m.in. ma na celu zwiększenie transparentności na rynku e-handlu. Obowiązek informacji o weryfikacji opinii w sklepie internetowym jest jedną z nowych zmian, a mimo to może budzić pytania sprzedawców. Czy wolno nie publikować negatywnych opinii? Co z opiniami wystawionymi przed 1 ...
Tematy: Omnibus, opinie klientów, Omnibus, ochrona praw konsumenta -
Dyrektywa Omnibus wejdzie w życie w 2023 roku? Jak wpłynie na e-commerce?
12:05 23.11.2022
... Rządowy projekt wdrażający Omnibusa to akt prawny o zmianie m.in. ustawy o prawach konsumenta, o ochronie konkurencji i konsumentów, o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz o informowaniu o cenach towarów i usług. W ustawie o prawach konsumenta zostaną wprowadzone nowe definicje takie jak: internetowa platforma handlowa czy dostawca ...
Tematy: Omnibus, e-commerce, e-sklepy, sklepy internetowe -
Dyrektywa Omnibus. Promocje w e-commerce - na co zwrócić uwagę?
13:00 13.10.2022
... . - Kamil Mirowski, kierownik ds. publicznych Zalando w Polsce. W Allegro oczekujemy na wejście w życie dyrektywy Omnibus. Wierzymy, że nowe przepisy wzmocnią ochronę konsumenta na rynku cyfrowym, sprawią, że zakupy online będą bezpieczniejsze, a sam konsument będzie w bardziej przejrzysty sposób informowany o przysługujących mu prawach. Już ...
Tematy: promocja, promocje, Omnibus, e-commerce -
Dyrektywa Omnibus w e-commerce. Jak przygotować się na zmiany?
11:06 30.09.2022
... , kiedy przepisy zostaną ostatecznie wprowadzone do polskiego prawa. Wiemy natomiast, że pod wpływem unijnej dyrektywy najbardziej zmieni się ustawa o prawach konsumenta, ale nie tylko. Zmiany obejmą również ustawę o informowaniu o cenach towarów i usług oraz o ochronie konkurencji i konsumentów. Omnibus w praktyce W świecie e-commerce o dyrektywie ...
Tematy: Omnibus, e-commerce, e-sklepy, sklepy internetowe -
Omnibus, czyli koniec z fake reviews
00:48 19.07.2022
... sam weryfikować opinii, może skorzystać z odesłania do stron zewnętrznych porównywarek, które również zbierają opinie. Jest to praktyka, która nie narusza praw konsumentów. Przedsiębiorca w takim przypadku musi jednak pamiętać, że ponosi odpowiedzialność za to, czy zewnętrzne strony przeglądarki faktycznie weryfikują pozostawiane tam ...
Tematy: Omnibus, ochrona praw konsumenta, prawa konsumenta, prawa konsumentów -
Prawo konsumenckie - jakie zmiany nas czekają?
00:15 13.07.2022
... i może skutkować dotkliwą karą finansową (nawet do 20 tys. złotych za każdy przypadek naruszenia). Opinie – koniec z kupowaniem rekomendacji Na decyzje konsumenta o zakupie danego produktu wpływa wiele czynników. Może to być atrakcyjna cena, wyjątkowa jakość, rozpoznawalna marka, czasem nawet praktyczne opakowanie. Coraz ...
Tematy: prawo konsumenckie, Omnibus, ochrona konsumentów, e-commerce