-
W branży FMCG luka płacowa jest minimalna
... co przekłada się na wyższe wynagrodzenia – mówi Iwona Wieczyńska, dyrektor regionu w Grupie Progres. I dodaje, że minimalnie wyższe stawki godzinowe dla kobiet wskazują na to, że podstawowe wynagrodzenie za jednostkę czasu pracy jest w dużej mierze wyrównane. To oznacza, że branża FMCG ...
-
Do zmiany pracy motywują nas pieniądze. A co nas powstrzymuje?
... to jednak, że mamy całkowity kres rynku kandydata, mimo ogólnego wzrostu stopy bezrobocia. Jak wskazała prawie połowa badanych pracodawców, nie jest łatwiej pozyskać pracownika w czasie pandemii, w szczególności w branżach IT, e-commerce, call center czy FMCG ...
-
Emigracja zarobkowa ciągle interesująca. Pracę za granicą rozważa co 10. Polak
... pracownicy są potrzebni w pierwszej kolejności w branży budowlanej, produkcji oraz w logistyce (FMCG) i handlu detalicznym. Duże zapotrzebowanie cały czas zgłasza sektor medyczny, ... z podatku dochodowego, ale to wszystko. W najbliższym czasie wynagrodzenia nie powinny rosnąć, co związane jest z pogorszeniem sytuacji ekonomicznej. Metodologia ...
-
Rynek pracy 2015: co nas czeka?
... Co to oznacza dla pracodawcy? Konieczność budowania programów rozwojowych, które pozwolą na rekrutację wewnętrzną. Bez nich rynek menedżerów pozostanie na podobnym poziomie. Konieczne jest ...
-
Co jest największą zaletą open source?
... To pierwsza tego rodzaju inicjatywa w naszym kraju, której zadaniem jest ocena stopnia, w jaki w Polsce wykorzystuje się narzędzia i oprogramowanie open source. W tegorocznej, przeprowadzonej 23 maja ankiecie udział wzięli specjaliści, inżynierowie, menedżerowie oraz zarządzający projektami IT reprezentujący sektor ICT, finanse, FMCG ... co jest ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna - co mówić, by zostać usłyszanym?
... to nie buduje zaufania. Nawiązuj do ich potrzeb. Dowiedz się, czego najbardziej potrzebują, co ich najbardziej boli. I pokazuj, że umiesz to zrobić, że ulżysz im w tym bólu. Zdejmiesz im z głowy ten ciężar. Oczywiście pod warunkiem, że to naprawdę umiesz. To jest ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę w IV kw. 2015 r.
... 2015 promocja produktów FMCG w pasmach telewizyjnych przyciągnęła budżety za ponad 700 mln złotych, co stanowiło 69% wszystkich budżetów reklamowych. Medium zaliczyło 4% wzrost w stosunku do roku 2014. Pozornie niewielki przyrost to jednak znacząca kwota w wysokości ponad 27 mln złotych. Branża FMCG najmniejsze kwoty przeznaczyła w całym ...
-
GfK: e-commerce podwoi udział w polskim rynku FMCG?
... Jest więc przestrzeń do dalszej ekspansji i w przeciągu najbliższych 2-3 lat możemy spodziewać się wzrostu udziału e-commerce do 2-3% całkowitej wartości sprzedaży FMCG ...
-
Czy branża FMCG będzie inwestować w reklamę?
... to 6% poniżej poziomów z 2019 roku. Firmy FMCG stoją w obliczu niepewności, jak szybko konsumenci wrócą do sklepów i jak bardzo ich zachowania zostały zmienione w czasie pandemii. Jednak teraz, gdy infrastruktura e-commerce w branży FMCG jest ...
-
Branża FMCG potrzebuje doświadczonych
... FMCG pojawiło się kryterium co najmniej 2-letniego doświadczenia zawodowego. Ponadto 20% pracodawców oczekuje od kandydatów udokumentowania sukcesów zawodowych. Ważne jest także wyższe wykształcenie, wymagane w 56% ogłoszeń. W branży FMCG ...
-
Rośnie rynek FMCG. Konsumenci więcej wydają i więcej kupują
... FMCG. Wartość zakupów w dyskontach wzrosła rok do roku o ponad 10 proc., a w supermarketach i sieciowych sklepach małoformatowych – o nieco ponad 8 proc. W 2024 roku Polacy nie tylko wydali więcej, ale także kupili więcej. Jest to ...
-
Nowe technologie w FMCG i handlu detalicznym. Co nas czeka?
... co oznacza, że firmy z sektora FMCG oraz detaliści powinni wykorzystać dane oraz zaawansowane narzędzia analityczne (np. narzędzia preskrypcyjne, które potrafią przewidywać popyt w czasie niemal rzeczywistym). Pomoże im to ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... kwartał br. i sektor FMCG. Wynika z niej m.in., że w badanym okresie reklama tej branży pochłonęła ponad 224 miliony złotych, co jest wynikiem o 12% lepszym od ... 50% więcej niż w 2014 – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Reklama w magazynach to głównie promocja produktów w czasopismach branżowych, takich jak Poradnik Handlowca, Hurt & Detal, ...
-
W FMCG liczy się jakość produktu oraz customer experience
... dla zarządów firm operujących na rynkach FMCG – niezależnie od tego czy są to producenci, czy sieci handlowe – jest utrzymanie właściwego balansu pomiędzy strategiami ... jednocześnie prowadzenie działań i inicjatyw w całym łańcuchu dostaw (65% wskazań), przez co firmy produkcyjne czy usługowe mają możliwość dostarczania swoich produktów w sposób ...
-
FMCG przoduje wśród firm oferujących pracę zdalną
... jest pracownikom coraz częściej. Pracodawcy pozwalają im regularnie pracować z domu. W niektórych firmach możliwe jest to raz w tygodniu, w innych raz w miesiącu, czasami również taka możliwość warunkowana jest dobrymi wynikami w poprzednim miesiącu lub złożeniem przełożonemu raportu z rozpiską planu działania na dany dzień. FMCG ...
-
Jeśli FMCG, to sklepy dyskontowe
... co piąty konsument, a hipermarkety i supermarkety odpowiednio 16 i 8 proc. badanych. Badanie wskazuje, że wybór placówki handlowej podyktowany jest przede ... 2016 wobec 12 proc. w 2015). Jeżeli sklepy dyskontowe, to przeważnie Biedronka, którą jako główne miejsce zakupów FMCG wskazuje niemal połowa badanych. Na kolejnych pozycjach uplasowały ...
-
BLIX AWARDS 2024. Konsumenci wskazali ulubione marki FMCG
... najbliższy rok. To ogromna wartość marketingowa, która może być używana w kampaniach reklamowych, na opakowaniach, a także w komunikacji masowej. Dla producentów to również potwierdzenie, że ich produkt spełnia oczekiwania klientów, co może przekładać się na większą lojalność i zaufanie konsumentów. Polski rynek FMCG jest coraz bardziej dopasowany ...
Tematy: BLIX AWARDS, fmcg, produkty fmcg, marki, opinie konsumentów, najpopularniejsze marki, zakupy, handel -
Jak Chińczycy zmieniają globalny rynek FMCG?
... . Tempo, w którym rozwijają się rynek spożywczy i FMCG w Chinach w istotnym stopniu uzależnione jest od segmentu. Widoczna jest m.in. silna skłonność do stołowania się poza domem i zamawiania jedzenia na wynos, co skutkuje dynamicznym wzrostem wydatków w tej kategorii. Równocześnie jednak jest to czynnik hamujący sprzedaż produktów służących do ...
-
Praca w handlu: na co mogą liczyć sprzedawcy?
... popyt na sprzedawców. Zapotrzebowanie na pozostałe role jest mniejsze, np. w przypadku przedstawicieli handlowych widoczny jest wzrost o 4,4% w stosunku do ubiegłego roku. Jednocześnie ... FMCG (3,7%). Postawa handlowców – „zostaję i walczę” Z ankiety przeprowadzonej przez Grafton Recruitment na portalu LinkedIn, w której zapytano handlowców o to, co ...
-
Piątnica najczęściej wybieraną przez Polaków marką FMCG
... przez Polaków marką FMCG została Piątnica. Kolejne miejsca ... jest wydawnictwo Handel/HandelExtra. Nagrodzone marki to przykłady firm, które od lat realizują strategię budowania przewagi konkurencyjnej. Część z nich podejmuje odważne decyzje związane z rozszerzaniem portfolio i wchodzi w kategorie pozornie odległe od ich biznesu. Co ważne, robią to ...
-
Polacy coraz chętniej kupują marki własne. Trafia do nich już co czwarta złotówka wydana na FMCG
... to, że już co czwarta złotówka wydawana na produkty FMCG trafia do marek własnych. Dynamika wzrostu utrzymuje się również w bieżącym roku - w okresie styczeń-maj 2025 segment zwiększył swoją wartość o 8,2 proc. Z tego artykułu dowiesz się: Już co czwarta złotówka wydana przez Polaków na FMCG ... . Ich komunikacja jest coraz bardziej profesjonalna, a ...
-
Kiedy marketing mobilny jest efektywny?
... sektora FMCG czy też dóbr luksusowych. Magnes opłacalności Kolejny krok w stronę efektywności kampanii marketingu mobilnego to ustalenie odpowiedniej taryfy SMS. Jest to ... 100 pierwszych nadawców SMS-ów bądź co setny, licząc do pierwszego odebranego SMS-a. Przeprowadzenie losowania związane jest z uzyskaniem pozwolenia Ministerstwa Finansów zgodnie z ...
-
Oferty pracy dla inżyniera: co przyniesie 2021 rok?
... i to pomimo zawirowań, jakie przyniosła rynkowi pracy pandemia. Błędem jest jednak zakładać, że na ... stoją przedsiębiorstwa przeżywające prosperity - to m.in. farmacja, firmy zajmujące się bezpieczeństwem sanitarnym, FMCG, e-commerce, firmy kurierskie, ... się na podróże drogą lotniczą, co zostało także spotęgowane przez decyzje rządowe ograniczające ...
-
Rośnie sprzedaż FMCG na wsi
... , iż w ciągu ostatniej dekady siła nabywcza mieszkańców wsi dla rynku FMCG znacząco wzrosła. Wynika to zarówno z wyższego, niż dotychczas, poziomu zamożności, jak i ogólnego wzrostu ... Od 2000 roku obserwuje się znaczący wzrost liczby mieszkańców wsi. Obecnie jest to 14,8 mln osób, co stanowi 40 proc. populacji. Jak pokazują badania, w 2008 roku siła ...
-
Rynek pracy: jest praca po 50-tce
... co napawa umiarkowanym optymizmem – jest to spadek kilkuprocentowy i wpisuje się w generalny trend na rynku pracy. Ponadto spośród 3894 osób w wieku 50+ zatrudnionych przez firmę Start People w latach 2009 – 2011, większość, czyli 66,17 proc. zatrudnionych to kobiety (2577 osób). Co ...
-
Gospodarka obiegu zamkniętego: czy GOZ to szansa czy iluzja?
... 9,8% i jest niższy od średniej unijnej (11,9%). Co poszło nie tak? Czy w gospodarce obiegu zamkniętego nie ma pieniędzy do zarobienia? Wiele wskazuje na to, że jest (a przynamniej ... oraz zwiększenie lojalności klientów w sektorach handlu detalicznego i FMCG. Istnieją przedsiębiorstwa działające globalnie, które deklarują skuteczne wdrożenie ...
-
Rynek pracy: co przyniesie końcówka 2015 roku?
... bilansu na rynku pracy w segmencie FMCG. To oczywiści efekt zbliżających się świąt. Ściśle powiązany z tym trendem jest wzrost zatrudnienia w branży TSL, ponieważ ... głębokiej dekoniunktury. - Coraz lepsza koniunktura przekładała się na wzrost optymizmu, co w dalszej perspektywie napędzało zarówno inwestycje jak i konsumpcję. Większy popyt wymusza ...
-
Praca na produkcji: zwolnienia pracowników w co 5. firmie
... Jeżeli jednak przyjrzeć się wyłącznie firmom produkcyjnym, to w tym przypadku jest to odpowiednio 8 i 14%. To wyraźnie potwierdza dające o ... to trzecia edycja raportu. Przedstawia stawki wynagrodzeń dla ponad 200 stanowisk w sektorze produkcyjnym, w podziale na segmenty rynku: przemysł ciężki, motoryzacyjny, produkcja AGD, przemysł chemiczny & FMCG ...
-
Co shopper ma w koszyku?
... To, co faktycznie różnicuje w percepcji konsumentów sieci między sobą, to ogólnie rozumiany wizerunek, który jest ściśle powiązany z szerokością asortymentu w danej kategorii. Wynika to właśnie z faktu, iż sieć przypisuje, a przynajmniej powinna przypisywać w swej strategii, każdej sprzedawanej kategorii produktowej określoną rolę. Co ...
-
Co może popsuć Brexit?
... i kursu funta, co z kolei negatywnie wpłynie na obroty i marże brytyjskich przedsiębiorstw. Nawet jeśli nowa umowa handlowa z Europą zostanie podpisana, to z pewnością się ... . Nowej Zelandii) z powodu odmiennej oferty. Mniej pewna jest sytuacja eksporterów nabiału, słodyczy i innych produktów FMCG – oni zapewne stracą dużo więcej. Istotnym czynnikiem ...
-
Handlowiec na rynku pracy. Ile zarabia? Na co może liczyć?
... FMCG, przez IT po HR. Warto jednak pamiętać, że osoba z doświadczeniem w handlu materiałami budowlanymi posiada inne kompetencje i styl pracy niż ktoś, kto specjalizuje się w sprzedaży tkanin czy oprogramowania. Rekordowa liczba ogłoszeń nie jest jeszcze dowodem na to, że praca czeka na każdego - jest to ... 3 500 zł brutto, co oznacza, że zarabiają ...
-
CV nieadekwatne do stanowiska pracy to norma
... aż do znalezienia optymalnego kandydata. Kandydaci to wiedzą i to zachęca ich do przesyłania CV zgodnie ... Zasadnym więc wydaje się podkreślanie w ogłoszeniu rekrutacyjnym tego, co absolutnie konieczne, by można było rozważać ... doradcy ubezpieczeniowego na stanowisko kierownika działu zakupów w FMCG jest, delikatnie mówiąc, frapujące. Takie sytuacje są ...
-
Za co kochamy dyskonty?
... jest generowana przez sklepy dyskontowe, zaś kategoria rozwinęła się w ciągu dwóch lat z 3 do 7 segmentów. Promocje cenowe to już za mało by przyciągnąć shoppera do sklepu „Polski kupujący jest coraz bardziej wrażliwy na promocje” – opowiada Małgorzata Głos – „w 2015 r co ...
-
Masło czy margaryna? Co wybierają Polacy?
... co w efekcie dało całemu rynkowi tłuszczów żółtych ponad 2-procentowy wzrost. Masło czy margaryna? Oto jest pytanie. Spora rzesza ekspertów od żywienia jest przekonanych, że odpowiedź jest jedna - zdecydowanie masło. I najwyraźniej to ... i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG. 2. Raportu „Polska na widelcu. Zwyczaje ...
-
Jaki jest HR biznes partner?
... jest ogólnie dobrze oceniana. Myślę, że już zdobyła swoje ważne miejsce w strukturach organizacyjnych nowoczesnych firm. To co martwi, to dużo wyższa ocena kompetencji przez samych partnerów. Zawyżona samoocena może negatywnie wpływać na gotowość i chęć HR do własnego rozwoju. Bardzo często widzę, że jest to ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem