-
PARP: dla 80% Polaków założenie działalności gospodarczej to nic trudnego
... zakłada biznes, aby kontynuować tradycję rodzinną, podczas gdy w Europie to powód jedynie dla jednej trzeciej ankietowanych. Częściej także niż w Europie (41 proc.) decydujemy się założyć działalność, aby zmieniać świat (65 proc.). Mieszkańcy innych krajów Europy trzy razy częściej niż my decydują ...
-
KPMG: spada sprzedaż, firmy rozważają restrukturyzacje
... 19% przedsiębiorstw oceniło otrzymane wsparcie dobrze (13% wskazań) lub bardzo dobrze (6% wskazań). Pozostali respondenci gorzej oceniają otrzymaną pomoc. Wg 41% firm wsparcie przeznaczone na zwalczanie negatywnych skutków pandemii COVID-19 należy ocenić średnio. Natomiast w ocenie 1/3 organizacji korzystających z tarcz antykryzysowych otrzymana ...
-
Przestępstwa skarbowe: fiskus odmawia zwrotu VAT
... dane o wykonaniu budżetu państwa za styczeń – wrzesień 2020 r.” z dnia 21 października 2020 r.). Z kolei, jak wynika z podsumowania całego minionego 2019 r., ponad 41% wszystkich podatkowych wpływów budżetowych stanowiły wpływy z podatku VAT (blisko 181 mld zł). Podatek od towarów i usług stanowi więc najważniejsze źródło ...
-
COVID-19 wyprzedza wszystkie inne ryzyka biznesowe
... globalnego ryzyka biznesowego został zdominowany przez zagrożenia związane z pandemią COVID-19. Za największe niebezpieczeństwa dla biznesu uznano przerwy w prowadzeniu działalności (41% odpowiedzi), wybuch pandemii (40%) i incydenty cybernetyczne (40% wskazań). W Polsce za największe ryzyko uznany został wybuch pandemii COVID-19 (52%), przerwy ...
-
Trendy HR 2021: trwa walka z minusami pracy zdalnej
... . na przeprojektowanie polityk i strategii pracowniczych w krytycznych obszarach, t.j. praca zdalna, świadczenia itp. W Polsce te odsetki wyniosły odpowiednio: 68 proc., 73 proc., 41 proc. i 32 proc. Ankietowanych zapytano, czy w związku z dużym wpływem HR na funkcjonowanie organizacji w czasie kryzysu, są oni pewni, że działy ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
... internet przewyższyły wydatki na telewizję. W całym analizowanym okresie odsetek budżetów przeznaczanych na reklamę online wzrósł aż o 5,2 pkt proc. z 35,9% do 41,1%. Pozostałe media zmniejszyły swój udział w mediamiksie. Dużo straciły telewizja, kina oraz outdoor, bo odpowiednio 0,7 pkt proc., 1,3 pkt proc. oraz 1,8 pkt ...
-
Kim są solopreneurs?
... , która najaktywniej zarysowała swoją obecność na amerykańskim rynku pracy. Według szacunków bostońskiej agencji Spencer Brenneman za rok 2019, w Stanach działało 41,8 mln wolnych strzelców, którzy identyfikowali się, jako “konsultanci”, “freelancerzy” i właśnie - solopreneurs. Zarówno grupa zajmująca się własnym mikro biznesem na pełen ...
-
PIE: globalizacja ma się dobrze, podobnie polski eksport
... PIE dowiodły, że ponad 15 proc. ogółu respondentów nie przewiduje swego udziału w relokacji produkcji z Chin. Zwraca uwagę fakt, że blisko 41 proc. respondentów uważa, iż zjawisko relokacji produkcji z Chin przez korporacje międzynarodowe ich nie dotyczy. Na relatywnie dobre wyniki polskiego eksportu ...
-
Firmy pożyczkowe ze spadkiem sprzedaży. Nie ma chętnych na pożyczki?
... . Z tego względu jako ostatni miarodajny odczyt należy potraktować tydzień rozpoczynający się 21 czerwca, w trakcie którego wskaźnik utrzymał się na poziomie 41 procent. Odczyt w tygodniu rozpoczynającym się 14 czerwca wykazał natomiast nadzwyczaj wysoki poziom odrzuceń na poziomie nieznacznie przekraczającym 50 procent. Trudno ...
-
Uchodźcy na granicy białoruskiej. Czy Polacy popierają działania rządu?
... o model wolnorynkowy (15%), o poglądach liberalnych (9%). W badaniu Inquiry zapytano również, jakie działania powinny zostać podjęte przez rząd w obecnej sytuacji, Polacy najczęściej (41%) preferują opcję, w której osoby czekające na granicy są umieszczone w specjalnych ośrodkach, gdzie ich wnioski o azyl mogłyby zostać rozpatrzone. Jedynie co ...
-
Branża spożywcza na bakier z e-commerce
... do rozwoju w e-commerce? Spożywczy e-commerce ciągle do zagospodarowania Wśród wszystkich ankietowanych podmiotów z różnych gałęzi gospodarki, odsetek firm sprzedających online wyniósł 41%. W przypadku sektora spożywczego jest to 19%. Co też ciekawe, wpływ pandemii na rozwój e-commerce firmy oceniły na relatywnie słaby. Przyspieszenie ...
-
Licytacja komornicza ciągnika siodłowego firmy z podatkiem VAT
... określone w ustawie z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1427, 1492 i 2320 oraz z 2021 r. poz. 11 i 41) oraz komornicy sądowi wykonujący czynności egzekucyjne w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania cywilnego są płatnikami podatku od dostawy, dokonywanej w trybie egzekucji, towarów ...
-
Skuteczne zaskarżenie decyzji organu uniemożliwia dokonanie potrąceń z wpłat podatnika na poczet zaległości podatkowych
... tego urzędu poinformował go, że wpłata ta została zaliczona na poczet jego zaległości podatkowych za 2012 rok, i tylko w części wynoszącej 41 300 zł, bowiem aż 8 700 zł pochłonęły odsetki. Podatnik zaskarżył postanowienie naczelnika, podnosząc, że zobowiązania te nie były wymagalne, bo ...
-
Pożyczki odbijają się od dna, ale 1/3 firm pożyczkowych przestała istnieć
... tygodni ulegną korekcie. Z tego względu jako ostatni miarodajny odczyt należy potraktować tydzień rozpoczynający się 20 grudnia, w trakcie którego wskaźnik wyniósł 41,6 procent, a więc utrzymał się na poziomach obserwowanych od września. Wskaźnik dot. średniej liczby odpytań ws. klientów aplikujących o finansowanie wobec średniej ...
-
Spadek S&P 500 największy od miesiąca
... dzisiejszej sesji na giełdach Azji i Oceanii jedynymi głównymi indeksami, które zwyżkowały był indeksy chińskie (Shanghai Composite +1,46 proc., Hang Seng +0,41 proc.; Shanghai B-Share +0,95). Shanghai B-Share był w trakcie dzisiejszej sesji najwyżej od 2019 roku. Najsilniej – o 0,91 proc. – koreański Kospi. Trwała ...
Tematy: komentarz walutowy, kursy walut, złoty, dolar, euro, funt, jen, rynek akcji, rynek surowców, komentarz giełdowy, WIG20, giełdy światowe, S&P 500 -
Pożyczki: firmy pożyczkowe nie odczuwają skutków wojny?
... klientów aplikujących o finansowanie wobec średniej liczby unikatowych klientów wrócił do poziomu obserwowanego w listopadzie 2021 – styczniu 2022 roku, a więc do poziomu 2,41 wobec 2,19 w lutym. Spadek w zeszłym miesiącu może być tłumaczony dwoma czynnikami. Pierwszym jest sezonowość rynku pożyczek - w okresie listopad-styczeń zazwyczaj występuje ...
-
Urlopy. Jakie zmiany w Kodeksie pracy?
... lub domownikowi. Zmiany w urlopach rodzicielskich Według nowych przepisów urlop rodzicielski, w przypadku urodzenia jednego dziecka, zostanie wydłużony z obecnych 32 tygodni do 41. Co ważne, po zmianach nie będzie możliwości wykorzystania całości urlopu rodzicielskiego przez jednego rodzica. Będzie on mógł wykorzystać maksymalnie 32 ...
-
Nie tylko inflacja. Czego obawiają się europejscy CFO?
... branży. Podczas gdy 89 proc. reprezentantów firm doradczych liczy na wzrost przychodów, w przypadku przedstawicieli producentów samochodów odsetek ten wynosi jedynie 41 proc. Borykający się z wieloma problemami, takimi jak niedobór półprzewodników czy zakłócenia łańcucha dostaw, sektor samochodowy niezbyt optymistycznie podchodzi także do ...
-
1 Liga Piłki Nożnej: jakie przychody wygenerowały kluby w sezonie 2021/2022?
... sezonie mogła liczyć na pomoc finansową pochodzącą od 96 podmiotów. Zbliżone do siebie wyniki odnotowały Arka Gdynia i Podbeskidzie Bielsko-Biała – odpowiednio 41 i 39 sponsorów. Najwięcej pieniędzy od pojedynczego sponsora otrzymała Korona Kielce (268 tys. zł), niewiele mniej uzyskał ŁKS Łódź – 266 tys ...
-
Samochód na firmę: leasing, zakup czy wynajem długoterminowy?
... jednoosobowe działalności gospodarcze, w badaniu przeprowadzonym przez IBRiS, wskazali, że stała rata przez cały okres wynajmu (55%) oraz jej niski poziom (41%) są głównymi przewagami wynajmu długoterminowego nad innymi formami finansowania samochodu. Aspekt finansowy w znaczący sposób definiuje decyzje biznesowe, a także zakres planowanych ...
-
Uchodźcy z Ukrainy na polskim rynku pracy. Co robią, co planują?
... na stałe. Jak pokazuje analiza, respondentów przekonałoby otrzymanie atrakcyjniejszego wynagrodzenia (79%), możliwość podjęcia pracy w zawodzie (71%), czy wyższy standard życia (41%). Możemy śmiało i z wielką dumą stwierdzić, że Polacy sprostali wyzwaniu, jakim jest niesienie pomocy uchodźcom z Ukrainy. Zaangażowanie społeczne widoczne jest też ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G w I 2023
... Średnia szybkość pobierania danych Orange utrzymało pozycję lidera w zestawieniu średniej szybkości pobierania danych LTE (42,6 Mb/s). T-Mobile, czyli wicelider, osiągnął 41,5 Mb/s, a Play 40,2 Mb/s. Tabelę zamknął Plus (33,2 Mb/s.). Średnia szybkość wysyłania danych Play prowadzi z wynikiem 22,3 Mb/s. T-Mobile i Orange ...
-
Dodatkowy urlop opiekuńczy i nowe umowy na okres próbny. Zmiany w Kodeksie pracy uchwalone
... dodatkowych przerw wliczanych do czasu pracy. Dodatkowy wymiar i wyższa wartość urlopu rodzicielskiego Nowelizacja kodeksu pracy wydłuża okres urlopu rodzicielskiego do 41 tygodni w przypadku urodzenia jednego dziecka i 43 tygodni w przypadku urodzenia więcej niż jednego dziecka. W tym wymiarze każdy z rodziców otrzymuje do wyłącznego ...
Tematy: kodeks pracy, work-life balance, urlop rodzicielski, wymiar urlopu rodzicielskiego, urlop opiekuńczy, dodatkowy urlop opiekuńczy, uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem, urlop, urlopy, zasiłek macierzyński, zasiłek opiekuńczy, zwolnienie od pracy, umowa o pracę, umowa na okres próbny, rodzaje umów o pracę, przerwy w pracy -
Praca tymczasowa: pracowników coraz mniej, co dalej?
... łącznie 167 tys. pracowników tymczasowych, o 8% mniej niż w ubiegłym roku. Wskaźnik FTE, czyli przeliczenie wszystkich przepracowanych godzin na pełne etaty, wyniósł 41 tys. – o 3% mniej niż rok wcześniej. Wydłuża nam się zatem średni okres zatrudnienia jednego pracownika tymczasowego z 58,6 dnia w 2021 do 61 ...
-
Jak ubezpieczyciele wpływają na Polaków i gospodarkę Polski?
... w rozwoju przemysłu i handlu, tworzenie miejsc pracy, ułatwianie dostępu do usług medycznych. Kluczowe liczby: 72 proc. Polaków ma zaufanie do ubezpieczycieli . 41,3 mld zł – tyle ubezpieczyciele wypłacili z tytułu odszkodowań i świadczeń w 2021 r. W przeliczeniu na mieszkańca Polski była to kwota 1086 zł na osobę ...
-
Inwestowanie w nieruchomości komercyjne: prywatny kapitał górą
... raportu Knight Frank, prywatni inwestorzy byli najbardziej aktywnymi nabywcami nieruchomości komercyjnych w 2022 roku. Łącznie zainwestowano 455 miliardów USD, co stanowiło 41% całego globalnego wolumenu inwestycji w zeszłym roku, zgodnie z danymi firmy Knight Frank. Oznacza to najwyższy w historii udział inwestorów prywatnych w inwestycjach ...
-
Jakie koszty budowy domu w I kw. 2023 roku?
... . W I kwartale 2023 roku była to kwota 799 763 zł, zmiana to 75 413 zł co w przeliczeniu na procenty daje 10,41%. To nieco powyżej połowy wskaźnika inflacji w całym 2022 roku. Biorąc pod uwagę koszt metra kwadratowego powierzchni użytkowej domu, jest to ...
-
Urlop rodzicielski i ojcowski po nowemu. Jakie jeszcze zmiany dla rodziców od 26 kwietnia?
... nawet wtedy, gdy matka dziecka w momencie porodu nie była zatrudniona. Wydłużeniu o 9 tygodni ulegnie również sam urlop rodzicielski (z dotychczasowych 32 do 41 tygodni), z zaznaczeniem, że nowo dodana część zarezerwowana zostaje tylko dla drugiego rodzica. Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie roli drugiego ...
Tematy: kodeks pracy, nowelizacja kodeksu pracy, uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem, urlop rodzicielski, uprawnienia rodzicielskie, opieka nad dzieckiem, urlop ojcowski, praca na urlopie rodzicielskim, zasiłek macierzyński, urlop macierzyński, wysokość zasiłku macierzyńskiego, elastyczny czas pracy, ochrona przed zwolnieniem -
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert atakuje
... kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (29,4 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w kwietniu wyniósł 41,1%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,15 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 51,6%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się ...
-
Transformacja energetyczna: Europejczycy zdecydowanie na tak
... +6 punktów procentowych), a następnie w Bośni i Hercegowinie (57 proc., +7 p.p.), Czarnogórze (54 proc., +7 p.p.), Macedonii Północnej (48 proc., +1), Mołdawii (44 proc., +2), Turcji (41 proc., +12) i Serbii (32 proc., +2). Lepsza sytuacja gospodarcza Postrzeganie sytuacji gospodarczej znacznie się poprawiło. Obecnie 45 proc. respondentów uważa, że ...
-
Dziś Dzień Długu Ekologicznego
... proekologicznych – jak odpowiedzieli respondenci – należą: segregacja śmieci (67 proc.), używanie energooszczędnego sprzętu (49 proc.), wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów (41 proc.). Nadmierny konsumpcjonizm, to pojęcie, które może dotyczyć zarówno powstania długu ekologicznego, ale też długu finansowego. Ponadto w przypadku długu ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G w VIII 2023
... 46,8 Mb/s. To dokładnie taki sam wynik jak przed miesiącem. Zarówno Orange, jak i Play osiągnęli zadowalające prędkości, odpowiednio 42,3 Mb/s i 41,9 Mb/s. Natomiast Plus uzyskał prędkość 35,7 Mb/s i zakończył miesiąc na ostatnim miejscu w omawianej kategorii. Średnia szybkość wysyłania danych: Play (23 ...
-
SEO i Google w branży turystycznej. Kto radzi sobie najlepiej w internecie?
... TUI i Rainbow - zarówno pod kątem fraz w TOP 3 (odpowiednio 22,4 tys., 20,7 tys. i 14,1 tys.), TOP 10 (48,4 tys., 43,7 tys. i 41,8 tys.), jak i ruchu z organicznych wyników wyszukiwania (1,94 mln, 1,7 mln i 1,51 mln). To, co rzuca się w oczy, to korelacja między widocznością ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: handel znowu na czele
... drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (1 mld kontaktów reklamowych, 79,15% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,61 mld kontaktów, 76,41% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Intermarche (0,21 mld kontaktów i 66,98% zasięgu). Wydatki na reklamę radiową Najwyższy udział w wydatkach reklamowych ...
-
Szybkość internetu to nie jest pole do oszczędzania. Nawet w kryzysie
... stawiają na jakość, nie koszt usługi. Czynnik ten zyskał na wadze zwłaszcza w odniesieniu do produktów dostawców usług szerokopasmowych (51% wobec 41% w ubiegłym roku) i inteligentnego domu (40% w porównaniu do 34% w edycji 2022). Na wysoki wynik w tym obszarze wpłynął wyraźnie rosnący entuzjazm konsumentów ...