-
Czy pandemia zmieniła marki luksusowe?
... netto niż pozostałe firmy. Z kolei pięć z nich może pochwalić się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w ujęciu rocznym – mówi Bartek Bobczyński, Dyrektor, Deloitte Digital. Najwięcej spółek w ogólnym zestawieniu to tradycyjnie producenci ubrań i butów (37 firm), ale największy wzrost sprzedaży zanotowały firmy oferujące różnorodny asortyment ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
... , Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Re:define, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup ...
-
Medycyna i ochrona zdrowia o pandemii nie zapomni jeszcze długo
... zrewolucjonizują proces dochodzenia do innowacyjnych medycznych rozwiązań – czy to w obszarze leków, urządzeń, czy usług – mówi Wiesław Kotecki, Partner w Deloitte Digital. Od ochrony zdrowia do zdrowej starości Zdaniem ekspertów Deloitte, doświadczenia ostatnich miesięcy skłonią ludzi do częstszego i bardziej świadomego brania odpowiedzialności ...
-
Czy reklamy znikną z powodu nowej daniny?
... ocenić z punktu widzenia tzw. pomocy publicznej. Pretekstem do objęcia reklamy internetowej obciążeniem jest zaś unijny kierunek opodatkowania gospodarki cyfrowej (digital economy tax) dotyczący objęcia daninami publicznymi także tzw. cyfrowych gigantów. Taki kierunek jest trendem ogólnoeuropejskim. Dodatkowo w uzasadnieniu projektu zauważono ...
-
Jak daleko jest transformacja cyfrowa i co zrobić, żeby zapewnić jej rozwój?
... prezentują się kompetencje cyfrowe? W poszukiwaniu odpowiedzi na te pytania Capgemini przepytało rzeszę 1000 menedżerów z całego świata. Ich opinie zebrano w raporcie "Digital Mastery Report". Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak organizacje oceniają swoje możliwości cyfrowe? Jakie działania należy podjąć, aby przejść do ...
-
Odbudowa i rozwój gospodarki. Pandemia to nie wszystko
... . kapitał ludzki), co jest przyczyną niskiej – 24 pozycji w unijnym rankingu cyfryzacji zbudowanym na bazie wyników wskaźnika cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa (The Digital Economy and Society Index - DESI). Trendy, które będą kształtowały przyszłość, mogą z jednej strony przynieść zagrożenia dla przedsiębiorstw, z drugiej jednak rodzą ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
Najnowsza odsłona badania Publicis Groupe wyraźnie potwierdza, że polski rynek reklamy nie uniknął negatywnych skutków pandemii. Miniony rok okazał się dla niego najgorszym od ponad dekady, a spadek jego wartości sięgnął blisko 9%. Po raz pierwszy w historii negatywną dynamikę odnotował internet. Budżety na reklamę cięły m.in. firmy pożyczkowe i ...
-
Przemysł 4.0 ma pracę dla inżyniera, ale potrzeba odpowiednich kompetencji
... zmienia to faktu, że dziś aż 2/3 polskich firm traktuje cyfryzację jako jeden ze swoich kluczowych celów strategicznych (raport „Brother Digital Transformation”, 2021). Potwierdzają to badania Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii powstałe przy udziale Siemensa („Smart Industry Polska 2020”), zgodnie z którymi o ile ...
-
Projektor Optoma ZU720TST o jasności 7 000 lumenów
... o laserowy projektor krótkiego rzutu o jasności 7 000 lumenów ze stałą optyką - model ZU720TST. Projektor jest dedykowany do profesjonalnych zastosowań, m. in. w digital signage, instalacjach wieloprojektorowych (edge-blending) i immersyjnych, mapowaniu projekcji czy symulatorach. Projektor Optoma ZU720TST jest kompatybilny z 4K i HDR oraz posiada ...
-
Pokolenie Z: życie i zakupy online przestały bawić młodych?
Generacja Z to niewątpliwie najbardziej „zdigitalizowana” rzesza naszej populacji. Wydawać by się zatem mogło, że czas pandemii i związanego z nią przejścia na życie online, to dla Zetek sytuacja bliska idealnej. Tymczasem okazuje się, że to właśnie osoby urodzone po 1995 roku w największym stopniu tęsknią za bezpośrednimi kontaktami. 46% z nich ...
-
Kursy zawodowe i szkolenia: co na topie?
... dla operatorów wózka widłowego, operatorów maszyn CNC, spawalnicze 21% kursy sprzedażowe 14% kursy finansowe i księgowe 10% kursy marketingowe, w tym najczęściej digital marketingu i grafiki komputerowej 9% kursy IT, w tym najczęściej programistycznych lub związanych z administracją IT 6% kursów budowlanych Ponad 6 milionów złotych pożyczek na ...
-
Czy branża FMCG będzie inwestować w reklamę?
... marek FMCG? Jak będą kształtować się wydatki na reklamę w branży FMCG w 2023 r?. Który z krajów przoduje pod względem wydatków na kanał digital? Najnowszy raport Business Intelligence - FMCG Food and Drink autorstwa agencji mediowej Zenith, przewiduje, że marki dóbr szybkozbywalnych (FMCG) zwiększą swoje ...
-
Praca zdalna? Tak, ale w modelu hybrydowym
... %, a dla w pełni sztywnych godzin pracy – 36%. Zarówno w skali globalnej, jak i w Polsce chęć posiadania elastycznych godzin pracy deklarują najczęściej pracownicy branży digital oraz pracownicy umysłowi – oni najczęściej też wykonują ją w tym modelu obecnie. W drugiej kolejności znaleźli się tradycyjni pracownicy biurowi, a w trzeciej – pracownicy ...
-
Jak nowe technologie wpływają na wellbeing pracowników?
... . Wyzwaniem w ciągu minionego roku okazało się natomiast dla wielu firm wzmocnienie umiejętności cyfrowych pracowników. PwC w tym celu uruchomiło edukacyjną aplikację Digital Fitness Assessment, która pomaga ocenić obecny stan wiedzy, a także wspiera w dostosowaniu się do nowych sposobów pracy i nauki. Wyzwania związane z pracą ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... swoje budżety na reklamę cyfrową wspierającą pozycję alkoholu w e-commerce, nawet po pełnym otwarciu pubów i restauracji, napędzając roczny wzrost wydatków na digital w latach 2019-2023 na poziomie 9,2%, kiedy to reklama cyfrowa będzie stanowić 30% budżetów reklamowych całej branży alkoholowej. Zgodnie z prognozą agencji mediowej ...
-
Zrównoważony rozwój priorytetem branży technologicznej
... w zespole ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej, Deloitte. Związek między technologiami cyfrowymi a Celami Zrównoważonego Rozwoju (SDG) pokazuje raport „Digital with Purpose: Delivering a SMARTer2030”, opracowany wspólnie przez ekspertów Deloitte i Globalnej Inicjatywy na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju (GeSI). Z analizy wynika, że ...
-
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?
Wartość rynku reklamowego w Polsce w I kw. 2021 r. wzrosła 2% - czytamy w najnowszym raporcie Publicis Groupe. Opracowanie dowodzi, że reklamodawcy nadal intensywnie przenoszą swoje budżety do internetu, w efekcie czego po raz kolejny zwiększył on swój udział w rynku (do 44,2%). Wartość wydatków na reklamę telewizyjną spadła o 1,3%, czyli o 11,7 ...
-
Nie ma ofert pracy dla pokolenia Z?
... zmiany uprzednio zaplanowanej ścieżki kariery. Niemały odsetek przedstawicieli pokolenia Z deklaruje chęć pracy w zawodach silnie bazujących na kompetencjach cyfrowych, w branży IT, digital marketingu, na stanowiskach związanych z tworzeniem animacji i grafik, a także stron internetowych. Jednocześnie są to profesje, których podstawy można poznać ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
... 2,73 biliona dolarów i przez następne 4 lata rosnąć w średniorocznym tempie 6,29%, osiągając w 2025 roku wartość ponad 3,47 biliona dolarów. Według Statista Digital Market Outlook, spośród trzech najważniejszych rynków najszybciej rozwijać będą się Chiny (7,9% średniorocznie), odpowiadając w 2025 roku za ponad 1,63 biliona dolarów ...
-
Polski rynek Venture Capital w I kw. 2021 wart prawie 1 mld PLN
... na 71% wartości wszystkich rund finansowania w pierwszym kwartale. Warta odnotowania jest także runda Ramp, której przewodził amerykańskie fundusze NfX i Galaxy Digital, a udział w niej wzięła także Mozilla i aniołowie biznesu. Wśród tych ostatnich znalazł się m.in. Piotr Pisarz, który nie tylko rozwija własną ...
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
... lub niezadowalający. To pokazuje, że wciąż wiele przedsiębiorców ignoruje wyzwania związane z troską o kondycję psychiczną pracowników – mówi Elżbieta Wojciechowska, prezes Fundacji Digital University. Skutki kryzysu odczuwane przez portfele Badanie Nationale-Nederlanden pokazuje również, że wiele osób w okresie pandemii straciło pracę. Blisko co ...
-
Rynek pracy specjalistów I poł. 2021
... . Niewiele mniejsze wzrosty w stosunku do poprzedniego półrocza dotyczyły marketingu (70%), na co wpływ miał wzrost zapotrzebowania firm na działania z obszaru digital marketingu, dynamicznie rozwijające się w czasach pandemii. Wzrost liczby ofert pracy dotyczył również turystyki, hotelarstwa i gastronomii (67%), a także budownictwa (59%). Niższa ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną dzięki e-commerce i video online
... USD. Wideo online wciąż się przekształca, napędzany przez rozwój usług streamingowych i telewizorów z funkcją smart TV" – powiedział Benoit Cacheux, Global Chief Digital Officer w Zenith. Jego ciągła ewolucja wymaga radykalnego przemyślenia sposobu budowania optymalnego, neutralnego dla ekranu modelu dotarcia. Wprowadzanie nowych źródeł danych ...
-
7 nowych trendów w zakupach online po pandemii
... pod marketem). Szybko okazało się jednak, że ten model jest po prostu bardzo wydajny także bez dystansu społecznego. Zgodnie z badaniami Digital Commerce, w USA już blisko połowa sieci sprzedaży umożliwia odbiór zakupów internetowych w system curbside pickup. Oznacza to, że powstaje spora grupa ...
-
Content marketing, czyli treść to dopiero początek
... algorytmów Google’a. Czy wystarczy więc napisać kilkadziesiąt postów na Facebooku, przygotować naprędce bloga, albo rozpocząć wysyłkę newslettera? Nie, współczesny świat digital potrzebuje czegoś więcej. Zacznijmy od podstaw, a więc witryny internetowej. Choć fanpage’e, czy strony na Instagramie powoli wypierają klasyczne wizytówki online ...
-
PARP: cyfryzacja winduje sprzedaż w polskich firmach
... rozwiązań cyfrowych mogą być dodatkowo szczególnie duże w Polsce, gdzie obserwuje się jeden z najniższych stopni digitalizacji firm w Unii Europejskiej. Dane z Raportu Digital Economy and Society Index (DESI) przygotowywanego przez Komisję Europejską wskazują, że skala cyfryzacji plasuje polskie firmy na czwartym miejscu od ...
-
Jak sprzedawać rękodzieło?
... wzrost sprzedaży skoczył do 235% w marcu2 ubiegłego roku. Z kolei brytyjska firma Wool and the Gang, która od dawna wdrażała strategię digital, także odnotowała niesamowity wzrost sprzedaży3. „W Polsce również widać wyraźny wzrost zainteresowania produktami handmade. Zaczynając od modnej makramy, wełnianych koców, biżuterii ...
-
IAB Polska: reklama w internecie znowu zaskakuje
... , LEADR, Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polsat-Interia, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Dane zbierano do 12 sierpnia 2021 r.
-
Branża spożywcza na bakier z e-commerce
Wprawdzie pandemia znacznie przyspieszyła plany przedsiębiorstw w zakresie rozpoczęcia działalności w e-commerce, to jednak okazuje się, że niektóre branże ciągle podchodzą do świata online z dość sporą wstrzemięźliwością. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia Santander Consumer Banku, z których wynika, że digitalizacja sprzedaży B2B w ...
-
Event marketing: jaką wartość mają spotkania biznesowe?
... marketingu jest o tyle dogodny, że wszelkiego rodzaju spotkania odbywają się w sposób zdalny – również eventy – komentuje Marta Lebuda, Team Leader Antal. Digital czy e-commerce do tej pory był dość mocno powszechny i rozwinięty po stronie agencji marketingowych. Obecnie firmom zależy na wzmocnieniu tego ...
-
Ataki hakerskie a dodatkowe przychody i koszty podatkowe
Digitalizacja wielu obszarów biznesowych, jak również tych związanych z rozliczaniem podatków, korzystanie z bankowości elektronicznej czy wymuszona sytuacją pandemiczną praca zdalna powodują, że przedsiębiorcy są coraz częściej obiektem ataków hakerskich. Cyberprzestępstwa mogą mieć na celu wyłudzenie informacji, zablokowanie działalności ...
-
Konta Netflix do kupienia na Darknecie
... kontem. Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce, namawia też do korzystania z dodatkowych usług chroniących cyfrowy ślad internauty. Przykładowo Digital Identity Protection oprócz tego, że informuje o naruszeniach danych lub pojawieniu się ich w Darknecie, wyświetla wezwania do działania, takie jak chociażby ...
-
Benefity pracownicze, wellbeing i kultura organizacji. Tego chcą pracownicy
... się opłaca! Budowanie wewnętrznej kultury firmy wymaga czasu i właściwej analizy sytuacji. Z najnowszego raportu Worksmile, powstałego we współpracy z agencją Great Digital, wynika, że właściwe podejście do tematu wymusza na liderach i działach HR przeanalizowania kilku elementów: stałe monitorowanie aktualnych potrzeb pracowników, sposób ...
-
Najsilniejsze marki w mediach 2021
... 162 949. Top Marka to najszersze badanie brandów w Polsce. Prasa nie traci na znaczeniu, ale też cały czas rośnie rola digital. W tej edycji przekroczyliśmy granicę 100 mln przeanalizowanych materiałów, głównie z uwagi na ich przyrost w internecie i social media. Marki muszą być jeszcze ...
-
Reklama online prawie 30% w górę w II kw. 2021
... , LEADR, Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polsat-Interia, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Dane zbierano do 22 października 2021 r.