-
Amazon preferowaną przez konsumentów platformą reklamową
... . Pierwsza piątka obejmuje również inne kanały kontaktu bezpośredniego, w tym reklamy kinowe, reklamy w punktach sprzedaży i poza domem (analogowe i cyfrowe). Badanie ujawniło znaczny ... z 12. miejsca na 20. Tylko 6% marketerów twierdzi, że w 2024 roku zwiększy wydatki na reklamę telewizyjną. Gonca Bubani, zajmująca w Kantar stanowisko Global Thought ...
-
Marketingowiec omija platformę X i celuje w reklamę na YouTube
... największym zaufaniem. Już od kilku lat obserwujemy, że reklamodawcy wycofują swoje wydatki marketingowe z serwisu X. Ponieważ trend ten wyraźnie przyspieszył w ciągu ostatnich ... z natarczywością. Inne preferowane kanały komunikacji to reklamy kinowe, wydarzenia sponsorowane, reklamy prasowe i reklama zewnętrzna. Najpopularniejsze kanały medialne w ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
... po telewizji. Wyniki raportu IAB Europe AdEx wskazują, że w 2010 roku wydatki na reklamę online wyniosły w Polsce prawie 1,6 mld zł, co oznacza 15-proc. wzrost ... sieci pojawiają się także reklamy wideo, przypominające tradycyjne reklamy telewizyjne, umożliwiające jednak użytkownikowi interakcję i przejście na witrynę reklamodawcy. Reklamy tego typu ...
-
Sieci handlowe w mediach IV kw. 2014
... , Alma. W cytatach zachowano pisownię oryginalną. Wydatki reklamowe zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 1 lipca a 30 ...
-
Marketing czyli reprezentacja i reklama w kosztach podatkowych
... FSK 1140/16). Działania marketingowe, czyli reklama i reprezentacja w kosztach Co do zasady wydatki na reklamę można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. ... ? Komplikacje powoduje konieczność oceny wydatku i zakwalifikowania go do kosztów „reklamy” bądź „reprezentacji”, a także weryfikacji możliwości zaliczenia takiego nakładu do kosztów ...
-
Gadżety z logo firmy a koszty podatkowe
... do masowego odbiorcy. Spółka kwalifikuje te wydatki jako wydatki o charakterze reklamowym. Wobec braku definicji pojęcia reklamy w ustawie o podatku dochodowym również w tym miejscu ... wskazać w tym przypadku kwotę granicy cenowej i przyjąć, że wydatki poniżej np. 50 zł są to wydatki o niższej wartości) wydawanych masowym klientom, trudno raczej ...
-
Najważniejsze trendy w e-commerce
... wydatki programmatic na sektor mobile wyniosą 8,36 mld dolarów i po raz pierwszy przekroczą nakłady na reklamę desktopową – 6,52 mld dolarów. Jak podkreślają eksperci, siła programmatic tkwi w tym, że wszystkie strony zaangażowane w proces zakupu reklamy ...
-
Optymalizacja internetowej kampanii reklamowej
... w dużym stopniu z jego syntetycznego charakteru. Porównuje się wyłącznie efektywność kosztową reklamy na różnych serwisach WWW. Wiadomo gdzie opłaca się reklamować bardziej, a gdzie mniej. ... świadomi sytuacji na zagranicznych giełdach przykręcali kurek z pieniędzmi na wydatki marketingowe. Jednymi z pierwszych w Polsce firm, które głębiej ...
Tematy: -
Sponsoring a podatki
... . Biorąc powyższe pod uwagę, wydatki sponsora na rzecz sponsorowanego należy kwalifikować dla celów podatkowych, tak jak wydatki na zakup innych usług reklamowych, ... tych samych zasadach, co świadczenie usług reklamowych: (...) wszystkie formy reklamy pośredniej i sponsoringu, jak również nieodpłatnej dystrybucji przynoszą te same rezultaty/efekty ...
-
Nowelizacja ustawy o VAT - co powinieneś wiedzieć
... W wyniku tych zmian wydatki na reklamę zaliczane będą do kosztów podatkowych w pełnej wysokości, bez względu na charakter reklamy. Wydatki określone przepisami o bezpieczeństwie i higienie pracy nadal będziesz mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Do kosztów podatkowych będą także podlegały zaliczeniu wydatki poniesione przez pracodawcę na ...
-
Kampanie reklamowe dla seniorów
... pomocą finansową dla swoich dzieci. Model ścisłej kontroli wydatków (w tym miesięczne wydatki na lekarstwa) jest jego drogą życiową, a wszystkie zakupy, które wykraczają poza ... aktywizacji starszego pokolenia. Ale już kilka lat temu pojawiły się w Polsce reklamy przełamujące stereotyp nieszczęśliwego, skromnego emeryta, który niewiele już oczekuje ...
-
Reklama wielkoformatowa 2012 r.
... dobry rok dla rynku trójmiejskiego, który wzrósł o 5,6%. Liczba aktywnych reklamodawców wzrosła z 67 do 69. Towarzyszył temu wzrost średniego budżetu o 5,6%. Rynek reklamy wielkoformatowej w Katowicach odnotował zwyżkę w 2012 roku o 2%. Liczba aktywnych reklamodawców spadła z 56 do 53. Średni budżet wzrósł o 7,7%. Rynek łódzki był najszybciej ...
-
Sieci handlowe w mediach I kw. 2014
... „wielosztuki”, co w podsumowaniu kwartału przełożyło się na wydatki rzędu 12 mln zł i trzecią ... wydatki reklamowe zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy ...
-
Podatki 2007: jakie zmiany dla firm
... , zakup żywności oraz napojów, także alkoholowych. W nowelizacji zrezygnowano z dotychczasowego rozróżnienia reklamy publicznej i niepublicznej. Zlikwidowano też limit 0,25 proc. przychodów wydatków na reklamę niepubliczną. W wyniku zmian wydatki na reklamę zaliczane będą do kosztów podatkowych w pełnej wysokości, bez względu na charakter reklamy.
-
IAB o polskiej e-reklamie
... Belgia (18 mln €), a przekracza wydatki Słowenii (2,7 mln €), Grecji (7 mln €), Irlandii (4 mln €). Są to oczywiście kraje dużo mniejsze, jednak pod względem procentowego udziału reklamy online w budżetach reklamowych Polska również znajduje się w środku stawki. W trakcie rozmów o rozwoju rynku reklamy online w krajach Europy Wschodniej podkreślano ...
-
Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
... . Jednak nadal częstą praktyką w budowaniu strategii reklamowych jest uwzględnianie tylko lub głównie reklamy w telewizji, radiu czy prasie drukowanej. Niestety koszty reklamy tzw. tradycyjnej nierzadko liczone są w milionach, a z kolei na takie wydatki mogą pozwolić sobie tylko najwięksi gracze na rynku. Jeśli mówimy o skuteczności tak ...
-
Ile kosztuje reklama online w branży budowlanej?
... kampaniach SEM i SEO. Firma właśnie przeprowadziła badanie pokazujące wydatki na reklamę w wyszukiwarce Google symulowane dla statystycznego, polskiego przedsiębiorstwa ... Blink.pl. Ile dokładnie kosztuje reklama materiałów budowlanych? Aby oszacować koszty reklamy w wyszukiwarce Google dla branży budowlanej, Blink.pl przeprowadził symulację z ...
-
Dane paliwem cyfrowej gospodarki
... użytkowników Internetu są paliwem dla tych obszarów cyfrowego marketingu. Potwierdza to rosnący rynek reklamy programmatic, który globalnie osiągnie w tym roku wartość 75 mld dolarów, co daje ... skuteczność uzależniona jest od jakości danych. Miesiąc po wejściu w życie RODO wydatki na kampanie w tym modelu wróciły do poziomu, na jakim były zanim ...
-
Reklama internetowa odporna na kryzys
... zdecydowanie bardziej ostrożna i nie ma tak optymistycznych poglądów na przyszłość reklamy internetowej. Środowiska te traktują ogólny trend wzrostowy wydatków na ... MarketingProfs wykazało, że w reakcji na spowolnienie gospodarcze 60% przedsiębiorców planuje zwiększyć wydatki na reklamę internetową. Zdaniem analityków przedsiębiorców powinno się ...
-
Zalewają nas dane: w 2024 skończy się przestrzeń na dyskach?
... 2019 Report, w 2019 roku europejskie wydatki na kampanie mobilne po raz pierwszy były większe od kwot przeznaczonych na reklamy desktopowe - przekroczyły 30 mld ... reklamy online, dzięki czemu ten kanał znacznie łagodniej przejdzie przez kryzys wywołany pandemią niż tradycyjne media. Co prawda jak twierdzi firma WARC, w ujęciu globalnym wydatki ...
-
Jakie trendy w polskim e-commerce?
... polskim rynku e-commerce. Oto kluczowe wnioski płynące z tej analizy. Wydatki na reklamę w internecie w górę Wartość oglądanych przez nas w internecie reklam to ... 22 mld dolarów rocznie. Polska jest w czołówce państw, w których internauci blokują reklamy. Według danych PageFair, korzysta z tego prawie 40 proc. polskich internautów. Większy odsetek ...
-
Światowe korporacje i rządy wobec kryptowalut
... blockchain. Analitycy Światowego Forum Ekonomiczne szacują, że do 2028 roku wydatki na wykorzystanie tej technologii mogą osiągnąć poziom nawet 1 biliona dolarów. ... Google znosi całkowity zakaz i pozwala uregulowanym giełdom kryptowalutowym publikować reklamy w swoich serwisach. Na razie reklamy będą widoczne jedynie w USA i Japonii, jednak należy ...
-
Internet w 2006 wg eMarketer
... przeznaczona na reklamę online. Po raz pierwszy te wydatki przekroczą barierę pięciu procent. Do roku 2009 mimo przewidywanego ogólnego spadku wydatków reklamowych, wydatki w kanale Internetu wzrosną do 7,5% wydatków ogółnych (22 miliardy dolarów) i mogą przewyższyć udziały reklamy w radio. 2. Handel online Przychody ze sprzedaży detalicznej ...
-
Sponsorzy EURO 2012 zrobili dobry interes
... więc były one bezpośrednim efektem jej zaangażowania sponsorskiego), niż pozostałe dwie najbardziej reklamowane marki z branży piwnej: Warka i Tyskie. Najniższe wydatki na reklamy, największy ekwiwalent reklamowy Marka Carlsberg, oficjalny sponsor mistrzostw, uzyskała największy ekwiwalent reklamowy swoich publikacji spośród badanych marek piwnych ...
-
Co muszą detaliści, czyli wyzwania sprzedaży detalicznej
... utrzymały, ale nawet zwiększyły swoje wydatki w różnych kategoriach detalicznych, równoważąc w ten sposób bardziej powściągliwe wydatki obserwowane wśród grup o niższych ... przychodów. Platformy społecznościowe oferują unikalne korzyści, takie jak celowane reklamy, partnerstwa z influencerami i zaangażowanie konsumentów w czasie rzeczywistym, co może ...
-
Czego nie zaliczymy do kosztów podatkowych prowadząc bloga?
... podatkowy w takim stanie faktycznym uznał, że „(...) wydatki ponoszone będą w celu napisania interesujących recenzji bądź artykułów. Wnioskodawca będzie uzyskiwał przychód z tytułu dzierżawy strony internetowej, na której umieszczane będą reklamy, a nie z tytułu prowadzenia blogów. Zatem wydatki związane z prowadzeniem bloga …...pl, …...pl i …..net ...
-
Pięć błędów marketingu internetowego
... z następujących Pięciu Wielkich Błędów... Błąd 1 - Myślenie, że słowo kluczowe reklamy to wszystko Codziennie spotykam ludzi, którzy wkładają pieniądze w wyszukiwanie typu ... wiedzą o czym mówią. Prawda jest taka, że w rzeczywistości możesz zredukować wydatki na marketing i jednocześnie zwiększyć sprzedaż, mierząc efekty i dostosowując do ...
-
Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe
... firm z branży, które decydują się na reklamę w mediach. Ograniczenie się jedynie do reklamy w klasycznych mediach przy obecnym szumie medialnym i przepełnieniu bloków reklamowych nie wystarcza ... zamknął się w 70-80 tys. zł - powiedział prezes OSM Chojnice. Według Expert Monitor, wydatki cennikowe SM Mlekpol na markę Łaciate w 2008 roku wyniosły 13,6 ...
-
Media elektroniczne - trendy 2011
... przygotowywanych specjalnie pod kątem Internetu. Wydatki na reklamę wideo w Internecie rosną bardzo dynamicznie, a marketerzy na całym świecie są skłonni wkładać w tym roku więcej wysiłku w optymalizację kopii kreatywnych pod kątem emisji w Internecie. Badanie Dynamic Logic pokazało, że wprawdzie reklamy telewizyjne „zaprzęgnięte” do nowych ...
-
Klub sportowy: sponsoring w kosztach firmy
... pomoc będzie mieć formę pieniężną, a przedsiębiorca otrzyma jej ekwiwalent w postaci reklamy (na przykład na koszulkach klubowych, boisku, biletach czy plakatach), będzie ... uzyskuje określone umową usługi reklamowe. W zamian zobowiązuje się ponieść określone wydatki lub przekazać rzeczy albo świadczyć usługi, które będą służyć działalność ...
-
Jakie będą media 2023? Oto najnowsze prognozy Kantar
... zastąpić inną marką lub reklamą. Podobnie jak w przypadku reklamy adresowalnej, różnym widzom można wyświetlać zindywidualizowane reklamy – oczywiście przy założeniu, że dostępne będą ... szans dla branży mediów. Obserwujemy, że globalny wzrost cen wpływa na wydatki konsumentów i budżety reklamowe. Oznacza to, że można optymalizować planowanie kampanii ...
-
Reklama video coraz popularniejsza
... znaczny wzrost z tytułu przychodów - podał eMarketer.com. eMarketer szacuje, że wydatki na reklamę video online w USA wyniosą w 2007 roku, 640 milionów dolarów, ... reklamy video w ogólnym budżecie „rich media” (określanej jako jakakolwiek reklama zawierająca ruch, dźwięk lub elementy interaktywne), z 17,9% w roku 2005 do 42,4% w roku 2009. Wydatki ...
-
Przekazanie towarów na cele reklamowe
... spory budzą zasady opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów na cele promocji, reklamy oraz reprezentacji. Zdaniem specjalistów oraz sądów administracyjnych przekazania takie - ... Podatek dochodowy Na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych wydatki na wyprodukowanie towarów stanowiących prezenty reklamowe mogą stanowić koszty ...
-
Ugoda sądowa i nie tylko a koszty podatkowe firmy
... . Zakres tego przepisu obejmuje nie tylko wydatki związane z rzeczywiście osiągniętymi przychodami, ale również wydatki poczynione na poczet zamierzonych przychodów. Ponadto kwota ta ... spółki, zamówił w jej imieniu usługę reklamową polegającą na publikacji reklamy spółki w kolejnych numerach jednego z czasopism. Pracownik nie był upoważniony ...
-
Reklama w Internecie 2012
... w historii uda się bowiem przekroczyć poziom dwóch miliardów złotych na wydatki reklamowe w polskim internecie. Z drugiej jednak strony - pierwszy raz od dawna dynamika ... lider - mianowicie reklama display - znalazła godnego następcę. Udział SEM, czyli reklamy powiązanej z wynikami wyszukiwania, w pierwszym kwartale 2012 roku zrównał się z nią ...