Reklama w internecie, telewizji i w radio w X 2025
2025-11-21 00:11
Handel branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w radio © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio w IX 2025
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Jak wyglądała październikowa aktywność reklamowa w internecie, telewizji i radiu?
- Które branże najintensywniej inwestowały w kampanie reklamowe w poszczególnych mediach?
- Które marki były liderami kontaktów reklamowych online?
- Jak kształtowały się zasięgi, częstotliwości kontaktów i udziały w wydatkach reklamowych?
RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ
W październiku 2025 odnotowaliśmy 88,2 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3077 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 88,1% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.
Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,19 sekundy (9,2 sekundy dla kreacji typu display i 6,3 sekundy dla kreacji wideo).
Średnia widoczność kreacji digital w październiku 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 51,9%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 61,6% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 48,8%.
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (38,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w sierpniu wyniósł 44,1%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 8,6 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji – 52,2%.
Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD” (7,8 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,8% oraz „Clothing and accessories” (4,45 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5 %).
fot. mat. prasowe
Rynek reklamy internetowej
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online tradycyjnie była branża „Trade”
Top reklamodawcy online
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w październiku 2025 ponownie została marka Temu, która wygenerowała 5,1 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 82,3% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,6 mld kontaktów i 82,3% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (3 mld kontaktów i zasięg na poziomie 82,55%).
Ranking TOP 10 marek zamyka RTV Euro AGD z 0,7 mld kontaktów reklamowych.
fot. mat. prasowe
RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ
W październiku w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 16,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 88,7% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w sierpniu wyniósł dla tej branży 21,2%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 21 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (15,9 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 20,8% oraz 89% zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Food” (12,9 mld kontaktów reklamowych, SoV – 16,8% i zasięg – 88,8%).
fot. mat. prasowe
Rynek reklamy telewizyjnej
Na pierwszym miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals”
Top reklamodawcy TV
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w październiku była marka Lidl. Wygenerowała ona 2,5 mld kontaktów reklamowych, docierając do 83% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazła się Media Expert (1,5 mld kontaktów reklamowych i 80,4% zasięgu), natomiast na trzecim – Kinder (1,4 mld kontaktów i 79,1% zasięgu).
Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka mBank z 0,7 mld kontaktów reklamowych i 78,3% zasięgu w populacji 7-75.
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę TV
Największe budżety na reklamę TV wygospodarowały Media Expert i Lidl
Wydatki na reklamę TV
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,7% - a na drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 2,5%. Trzecie miejsce należało do Rossmann z udziałem 1,95%.
fot. mat. prasowe
RYNEK REKLAMY RADIOWEJ
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w październiku była branża „Trade” (10,6 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Automotive” (3,6 mld kontaktów) oraz „Pharmaceuticals” (3,5 mld kontaktów reklamowych).
fot. mat. prasowe
Rynek reklamy radiowej
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych była branża „Trade”
Top reklamodawcy radiowi
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w październiku 2025 była marka Media Expert - wygenerowała ona 2,7 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się oponeo.pl (1 mld kontaktów reklamowych, 82,9% zasięgu), na trzecim – RTV Euro AGD (1 mld kontaktów, 84,7% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Netto (0,3 mld kontaktów i 78,6% zasięgu).
fot. mat. prasowe
Top reklamodawcy w radiu
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu była ponownie marka Media Expert
Wydatki na reklamę radiową
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w sierpniu marka Media Expert (11,9%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,1%) oraz Lidl (3,9%).
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę radiową
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała marka Media Expert
Reklama w internecie, telewizji i w radio w VI 2025
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)













Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?
