eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama w internecie, telewizji i w radio w VI 2025

Reklama w internecie, telewizji i w radio w VI 2025

2025-07-19 10:11

Reklama w internecie, telewizji i w radio w VI 2025

W radiu reklamowała się przed wszystkim branża handlowa © Freepik

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (9)

Czerwiec 2025 należał do marek z branży „Trade” – to one były najaktywniejsze reklamowo we wszystkich mediach: internecie, telewizji i radiu. Według danych GemiusAdReal, liderami wśród reklamodawców okazali się Media Expert, Lidl i Temu. Reklamy digitalowe dotarły do ponad 87% Polaków, a widoczność spotów wideo przekroczyła 63%. Z kolei reklama TV osiągała średni czas kontaktu na poziomie ponad 20 sekund.

Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio w III 2025

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Która branża była najaktywniejsza reklamowo w czerwcu 2025?
  • Które marki osiągnęły największy zasięg reklamowy online, w telewizji i radiu?
  • Jakie były średnie parametry reklamy internetowej – widoczność, czas kontaktu i zasięg?
  • Które firmy poniosły najwyższe wydatki na reklamę w telewizji i radiu?


RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ


W czerwcu 2025 odnotowaliśmy 88 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3093 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,02% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,37 sekundy (10,03 sekund dla kreacji typu display i 6,62 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w czerwcu 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 49,73%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 63,24% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 47,99%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (35,72 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w czerwcu wyniósł 40,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 8,88 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji – 52,90%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (9,52 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 10,8% oraz Automotive (4,25 mld kontaktów reklamowych i SoV – 4,8%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy internetowej

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online tradycyjnie była branża „Trade”


Top reklamodawcy online


Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w czerwcu 2025 była marka Temu, która wygenerowała 4,95 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 81,06% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,92 mld kontaktów i 81,89% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,06 mld kontaktów i zasięg na poziomie 79,67%).

Ranking TOP 10 marek zamyka tvn24.pl z 0,8 mld kontaktów reklamowych.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy online

Ranking TOP 10 otwiera Temu


RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ


W czerwcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Trade”. Wygenerowała ona 14,1 mld kontaktów reklamowych, docierając do 90,73% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w czerwcu wyniósł dla tej branży 23,1%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,47 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Food” (9,6 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 15,8% oraz 90% zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Pharmaceuticals” (9,45 mld kontaktów reklamowych, SoV – 15,5% i zasięg – 89,97%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy telewizyjnej

W czerwcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”


Top reklamodawcy TV


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w czerwcu była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,79 mld kontaktów reklamowych, docierając do 83,48% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (1,6 mld kontaktów reklamowych i 83,42% zasięgu), natomiast na trzecim – Kaufland (1,18 mld kontaktów i 81,03% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka T-Mobile z 0,7 mld kontaktów reklamowych i 76,47% zasięgu w populacji 7-75.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywny w TV był Lidl


Wydatki na reklamę TV


Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Media Expert – jej udział w wydatkach wyniósł 3,51% - a na drugim Lidl, z udziałem na poziomie 3,38%. Trzecie miejsce należało do marki Żabka z udziałem 1,86%.

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę TV

Największe budżety na reklamę TV wygospodarowały Media Expert i Lidl


RYNEK REKLAMY RADIOWEJ


W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w czerwcu była branża „Trade” (12,16 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,73 mld kontaktów) oraz „Automotive” (2,35 mld kontaktów reklamowych).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy radiowej

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych była branża „Trade”


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w czerwcu 2025 była marka Media Expert - wygenerowała ona 3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 88,95% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,03 mld kontaktów reklamowych, 86,6% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,93 mld kontaktów, 85,72% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Agata Meble (0,29 mld kontaktów i 79,78% zasięgu).

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy w radiu

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu była ponownie marka Media Expert


Wydatki na reklamę radiową


Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w czerwcu marka Media Expert (13,09%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (4,7%) oraz Lidl (3,69%).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę radiową

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała marka Media Expert


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: