eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama w internecie, telewizji i w radio w III 2025

Reklama w internecie, telewizji i w radio w III 2025

2025-05-02 10:16

Reklama w internecie, telewizji i w radio w III 2025

W TV najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals” © Freepik

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Jest już najświeższa edycja gemiusAdReal - cross-mediowego badania kreacji reklamowych, które pojawiły się w marcu bieżącego roku w radio, telewizji i w internecie. Opracowanie tradycyjnie dostarcza nam informacji o najbardziej aktywnych i najhojniejszych reklamodawcach. Która z branż i która z marek podjęła ostatnio najbardziej intensywne działania reklamowe?

Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio w II 2025

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:




RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ


W marcu 2025 odnotowaliśmy 88 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3077 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,3% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,8 sekundy (9,6 sekund dla kreacji typu display i 6,6 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w marcu 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 44%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,7% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 42,9%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (35,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w marcu wyniósł 40,8%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,30 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48,7%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (9,95 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 11,3% oraz Automotive (5,6 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,3%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy internetowej

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online tradycyjnie była branża „Trade”


Top reklamodawcy online


Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w marcu 2025 została marka Media Expert, która wygenerowała 4 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,6% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Temu z 3,9 mld kontaktów i 79,7% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,2 mld kontaktów i zasięg na poziomie 80,2%).

Ranking TOP 10 marek zamyka tvn24.pl z 0,8 mld kontaktów reklamowych.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy online

Ranking TOP 10 marek otwiera ponownie Media Expert


Wydatki na reklamę online


Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w marcu 2025 znalazła się marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,5%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Allegro z 3% udziału, natomiast podium zamyka Temu (2,4% udziału).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę online

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych znalazł się Media Expert


Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ


W marcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 14,1 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w marcu wyniósł dla tej branży 20,8%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,7 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Food” (13,8 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 20,3% oraz 90,9% zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Trade” (12,6 mld kontaktów reklamowych, SoV – 18,7% i zasięg – 90,7%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy telewizyjnej

W marcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”


Top reklamodawcy TV


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w marcu była marka Lidl. Wygenerowała ona 2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 84,7% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Kaufland (1,2 mld kontaktów reklamowych i 82,9% zasięgu), natomiast na trzecim – Rossmann (1 mld kontaktów i 80,2% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka T-Mobile z 0,6 mld kontaktów reklamowych i 77,3% zasięgu w populacji 7-75.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywny w TV był Lidl


Wydatki na reklamę TV


Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,4% - a na drugim Kaufland, z udziałem na poziomie 1,7%. Trzecie miejsce należało do Rossmann z udziałem 1,6%.

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę TV

Największe budżety na reklamę TV wygospodarowały Lidl i Kaufland


RYNEK REKLAMY RADIOWEJ


W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w marcu była branża „Trade” (10,5 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,75 mld kontaktów) oraz „Automotive” (3,7 mld kontaktów reklamowych).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy radiowej

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych była branża „Trade”


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w marcu 2025 była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,6 mld kontaktów reklamowych, docierając do 88,9% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,1 mld kontaktów reklamowych, 87% zasięgu), na trzecim – oponeo.pl (0,9 mld kontaktów, 84,9% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Carrefour (0,3 mld kontaktów i 81,3% zasięgu).

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy w radiu

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu była ponownie marka Media Expert


Wydatki na reklamę radiową


Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w marcu marka Media Expert (12,1%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,5%) oraz oponeo.pl (2,8%).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę radiową

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała marka Media Expert


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: