eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama w internecie, telewizji i w radio V 2024

Reklama w internecie, telewizji i w radio V 2024

2024-06-14 10:16

Reklama w internecie, telewizji i w radio V 2024

Którzy reklamodawcy byli najbardziej aktywni w internecie? © patpitchaya - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Pojawiły się wyniki najnowszego, comiesięcznego badania gemiusAdReal, które tradycyjnie już bierze pod lupę sytuację panującą na rodzimym rynku reklamy internetowej, telewizyjnej oraz radiowej. Ostatnie opracowanie wskazuje m.in., że maju wszystkie z analizowanych kanałów reklamowych zdominowała jedna branża.

Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Którzy reklamodawcy byli najbardziej aktywni w internecie?
  • Kto w maju bieżącego roku zarezerwował największy budżet reklamę online?
  • Czyje reklamy najczęściej pojawiały się w telewizji, a czyje w radio?


RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ


W maju 2024 odnotowaliśmy 83,92 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2986 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 85,67% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,86 sekundy (9,61 sekundy dla kreacji typu display i 6,62 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w maju (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 46,59%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 57,70% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 44,37%, a dla reklam tekstowych zaledwie 37,64%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (35,23 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w maju wyniósł 42%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,28 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,23%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (7,04 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,4% oraz Leisure Time (4,93 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5,9%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy internetowej - maj 2024

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade”


Top reklamodawcy online


Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w maju 2024 została marka Allegro.pl, która wygenerowała 3,26 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 78,97% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Media Expert z 3,08 mld kontaktów i 79,61% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Temu (2,87 mld kontaktów i zasięg na poziomie 76,95%).

Ranking TOP 10 marek zamyka Aliexpress.com, która odnotowała 0,53 mld kontaktów reklamowych.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w maju 2024 została marka Allegro.pl



Wydatki na reklamę online


Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w maju 2024 znalazła się marka Allegro.pl - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,57%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Media Expert z 4,37% udziału, natomiast podium zamyka Ceneo (4,32% udziału).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę online

Na drugim miejscu uplasowała się marka Media Expert


Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ


W maju w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Trade”. Wygenerowała ona ponad 12,92 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,60% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w maju wyniósł dla tej branży 20,1%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,81 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” (11,48 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 17,9% oraz 90,63% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (9,54 mld kontaktów reklamowych, SoV – 14,9% i zasięg – 91,02%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy telewizyjnej

W maju w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Trade”


Top reklamodawcy TV


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w maju była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,88 mld kontaktów reklamowych, docierając do 85,36% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazła się Biedronka (1,06 mld kontaktów reklamowych i 84,12% zasięgu), natomiast na trzecim – Carrefour (0,88 mld kontaktów i 78,30% zasięgu).

Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Orange z 0,58 mld kontaktów reklamowych i 78,08% zasięgu w populacji 7-75.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w maju była marka Lidl


Wydatki na reklamę TV


Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,08% - a na drugim Biedronka, z udziałem na poziomie 2,02%. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 1,73%.

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl


RYNEK REKLAMY RADIOWEJ


W radiu największą liczbę kontaktów reklamowych odnotowała w maju branża „Trade” (9,79 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,26 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,55 mld kontaktów reklamowych).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy radiowej

W radiu największą liczbę kontaktów reklamowych odnotowała w maju branża „Trade”


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w maju była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,68 mld kontaktów reklamowych, docierając do 89,75% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,09 mld kontaktów reklamowych, 85,95% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,69 mld kontaktów, 83,62% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Biedronka (0,32 mld kontaktów i 79,31% zasięgu).

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy radio

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu była ponownie marka Media Expert


Wydatki na reklamę radiową


Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w maju marka Media Expert (13,85%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,80%) oraz Lidl (3,30%).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę radiową

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w maju marka Media Expert


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: