eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024

Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024

2025-01-29 09:08

Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024

Kto reklamował się w TV? © Freepik

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Pojawiły się wyniki najnowszego badania gemiusAdReal, które co miesiąc poddaje analizie rodzimy rynek reklamy w internecie, telewizji i radio. Ostatnie opracowanie wskazuje m.in. na dużą aktywność sieci Media Expert, która bardzo aktywnie reklamowała się we wszystkich trzech badanych środkach masowego przekazu.

Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio XI 2024

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Jacy reklamodawcy byli najbardziej aktywni w internecie?
  • Kto przeznaczył największy budżet na reklamę online?
  • Czyje reklamy najczęściej pojawiały się w telewizji, a czyje w internecie?
  • Którego reklamodawcę mogli często usłyszeć słuchacze stacji radiowych?

RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ


W grudniu 2024 odnotowaliśmy 92,16 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3243 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,04% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,11 sekundy (9,76 sekund dla kreacji typu display i 7,23 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w grudniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,03%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,41% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 42,35%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (40,21 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w grudniu wyniósł 43,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,43 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48.23%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD” (8,05 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,7% oraz „Clothing and accessories” (5,65 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,1%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy internetowej

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade”


Top reklamodawcy online


Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w grudniu 2024 został Media Expert, który wygenerował 5,2 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 81,54% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazła się marka Temu z 4,2 mld kontaktów i 80,04% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,85 mld kontaktów i zasięg na poziomie 80,81%).

Ranking TOP 10 marek zamyka Rossmann, który odnotował 0,85 mld kontaktów reklamowych.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy online

Ranking TOP 10 marek zamyka Rossmann



Wydatki na reklamę online


Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w grudniu 2024 znalazła się marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 7,22%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Apart z 3,44% udziału, natomiast podium zamyka Allegro.pl (2,84% udziału).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę online

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych znalazł się Media Expert


Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ


W grudniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Trade”. Wygenerowała ona 17,09 mld kontaktów reklamowych, docierając do 93,64% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w grudniu wyniósł dla tej branży 25,8%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,94 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” (12,57 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,9% oraz 93,12% zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Food” (10,01 mld kontaktów reklamowych, SoV – 15,1% i zasięg – 92,91%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy telewizyjnej

W grudniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Trade”


Top reklamodawcy TV


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w grudniu była marka Media Expert. Wygenerowała ona 3,38 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,25% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Lidl (1,75 mld kontaktów reklamowych i 87,13% zasięgu), natomiast na trzecim – Biedronka (0,97 mld kontaktów i 84,43% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka T-Mobile z 0,72 mld kontaktów reklamowych i 80,55% zasięgu w populacji 7-75.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w grudniu była marka Media Expert


Wydatki na reklamę TV


Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Media Expert – jej udział w wydatkach wyniósł 5,65% - a na drugim Lidl, z udziałem na poziomie 2,88%. Trzecie miejsce należało do Allegro.pl z udziałem 1,79%.

fot. mat. prasowe

Wydatki TV

Na pierwszym miejscu znalazła się marka Media Expert


RYNEK REKLAMY RADIOWEJ


W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w grudniu była branża „Trade” (13,09 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,5 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,32 mld kontaktów reklamowych).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy radiowej

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w grudniu była branża „Trade”


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w grudniu była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 3,58 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,23% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,61 mld kontaktów reklamowych, 83,76% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,64 mld kontaktów, 81,02% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Intermarche (0,37 mld kontaktów i 77,23% zasięgu).

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w grudniu była ponownie marka Media Expert


Wydatki na reklamę radiową


Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w grudniu marka Media Expert (16,10%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (7,43%) oraz Biedronka (2,26%).

fot. mat. prasowe

Wydatki radio

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w grudniu marka Media Expert


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Re: Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024

    MRabiewicz / 2025-01-29 13:58:03

    Apropo reklamy to też warto na targi Remadays się wybrać do Nadarzyna. Trwają do piątku wiec jest jeszcze czas odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: