eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama w internecie, telewizji i w radio X 2024

Reklama w internecie, telewizji i w radio X 2024

2024-11-26 08:40

Reklama w internecie, telewizji i w radio X 2024

W TV najbardziej aktywna była branża „Pharmaceuticals” © Freepik

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Są już najnowsze dane z gemiusAdReal - cross-mediowego badania rynku reklamowego dotyczący październikowych działań reklamowych w internecie, telewizji i radio. Czy w czołówce najbardziej aktywnych i najhojniejszych reklamodawców doszło do przetasowań?

Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio IX 2024

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Którzy reklamodawcy byli ostatnio najbardziej aktywni w internecie?
  • Kto w minionym miesiącu przeznaczył największą kwotę na reklamę w telewizji?
  • Czyje reklamy najczęściej pojawiały się na antenie radiowej?


RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ


W październiku 2024 odnotowaliśmy 87,16 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3071 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,87% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,23 sekundy (10 sekund dla kreacji typu display i 7,06 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w październiku (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,41%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,51% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 42,89%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (36,41 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w październiku wyniósł 41,8%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,74 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48,20%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (7 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8% oraz Leisure Time (5,15 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5,9%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy internetowej

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade”


Top reklamodawcy online


Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w październiku 2024 została marka Temu, która wygenerowała 3,81 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,53% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,53 mld kontaktów i 80,82% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,97 mld kontaktów i zasięg na poziomie 81,39%).

Ranking TOP 10 marek zamyka Aliexpress, który odnotował 0,69 mld kontaktów reklamowych.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w październiku 2024 została marka Temu


Wydatki na reklamę online


Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w październiku 2024 znalazła się marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,77%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Allegro z 4,04% udziału, natomiast podium zamyka Ceneo (3,51% udziału).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę online

Na drugim miejscu uplasowało się Allegro


Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ


W październiku w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 14,4 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,50% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w październiku wyniósł dla tej branży 22,3%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,89 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Food” (12 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,6% oraz 91,13% zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Trade” (11,98 mld kontaktów reklamowych, SoV – 18,6% i zasięg – 91,47%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy telewizyjnej

W telewizji tradycyjnie już największą aktywnością wyróżniała się branża „Pharmaceuticals”


Top reklamodawcy TV


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w październiku była marka Lidl. Wygenerowała ona 2,14 mld kontaktów reklamowych, docierając do 85,87% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Carrefour (1,12 mld kontaktów reklamowych i 79,90% zasięgu), natomiast na trzecim – Media Expert (0,96 mld kontaktów i 82,18% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Żabka z 0,54 mld kontaktów reklamowych i 78,21% zasięgu w populacji 7-75.

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy telewizyjnej

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w październiku była marka Lidl


Wydatki na reklamę TV


Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,90% - a na drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 1,81%. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 1,45%.

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl


RYNEK REKLAMY RADIOWEJ


W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w październiku była branża „Trade” (12,18 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,12 mld kontaktów) oraz „Automotive” (2,86 mld kontaktów reklamowych).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy radiowej

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w październiku była branża „Trade”


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w październiku była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,87 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87,87% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,53 mld kontaktów reklamowych, 84,92% zasięgu), a na trzecim – Lidl (0,89 mld kontaktów, 84,01% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Agata Meble (0,33 mld kontaktów i 80,41% zasięgu).

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy radiowi

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w październiku była ponownie marka Media Expert


Wydatki na reklamę radiową


Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w październiku marka Media Expert (11,61%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (6,42%) oraz Lidl (2,24%).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę radiową

Najwięcej na reklamę w radio wydała marka Media Expert


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: