-
Czas na integrację
... to największy problem, z jakim mają do czynienia, na co dzień. Szczególnie duże znaczenie ma to w przypadku filii, których infrastruktura teleinformatyczna nie jest ...
-
Produkty prozdrowotne coraz popularniejsze
... jakości co produkty markowe (w Wielkiej Brytanii odsetek ten jest dwukrotnie wyższy). Świadczy o tym również powoli rosnący udział marek własnych w sprzedaży towarów FMCG w Polsce. W Polsce produkty te odpowiadają za zaledwie około 9,1 procenta udziałów w rynku dóbr spożywczych, podczas gdy np. w Szwajcarii czy Wielkiej Brytanii jest to ok ...
-
Kampanie reklamowe dla seniorów
... jest prowadzone przez 60-latków. To aż 4 mln domostw, które mają 23‑proc. udział w wydatkach w sektorze FMCG. Warto podkreślić, że osoby po 65 roku życia stanowią w Polsce jeszcze bardziej łakomy kąsek dla marketerów – jest to aż 7,5 mln ludzi. To niezaprzeczalny dowód na to, że Silver Group jest ważną i – co ...
-
Innowacje a przewaga konkurencyjna
... synonim trwałości i niezawodności. To właśnie jedne z kluczowych cech, ... co roku wydaje znaczne sumy na badania R&D (2 mld dolarów, czyli dwa razy więcej niż jego główny konkurent – Unilever) i jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm w branży FMCG. Szefowie koncernu doszli jednak do wniosku, że nie zawsze rozwijanie technologii wewnątrz firmy jest ...
-
Czy zakupy spożywcze online mają przyszłość?
... to na rynku e-grocery (czyli internetowego handlu artykułami spożywczymi). Wielkość sprzedaży przez Internet w ubiegłym roku stanowiła ok. 0,1 proc. wartości rynku spożywczego w Polsce. Na innych - bardziej dojrzałych rynkach - udział sprzedaży artykułów FMCG w Internecie w stosunku do wartości sprzedaży ogółem jest ...
-
Jak wybrać auto flotowe?
... jest również korzystanie z pojazdów służbowych. Sposób na oszczędności Już na starcie projektu skupiliśmy się głównie na zadaniach, jakie na poszczególnych stanowiskach ma spełniać samochód służbowy. Z uwagi na to, że działamy w branży FMCG ... 100 kilometrów i ma zbiornik tylko 45 litrów i będziemy tankować co 400 kilometrów. Serwis, gwarancja, ...
-
E-commerce motorem wzrostu największych sieci detalicznych
... FMCG było to 5 proc. Nadal najbardziej rentownym z handlowych działów jest moda i akcesoria, której średnia marża zysku netto wyniosła 7,1 proc., czyli ponad dwa razy więcej niż w całym TOP 250. Jednak to ... i trzecim miejscu znajdują się JD.com oraz Apple. Co ciekawe Wal-Mart jest czwartym co do wielkości e-sprzedawcą, pomimo, że przez ten kanał ...
-
Diesel kończy karierę?
... Co go zastąpi? O tym, że diesel traci na popularności, wiadomo nie od dziś. Trend spadkowy widoczny jest już od 2012 roku i stoi za nim co ... to sytuacja bez wsparcia rządu. Wtedy ofertę trzeba budować w oparciu o możliwość - odpłatnego lub nie - wjazdu do miasta, dostępność miejsc parkingowych i działania lobby konsumenckiego, skłaniającego firmy FMCG ...
-
Opel Vivaro Furgon 1.6 CDTI BiTurbo 145KM FWD M6
... to kilka razy, ale nie tyle! W drogę! Jazda Vivaro jest łudząco podobna do jazdy Trafic’iem. Przypadek? Nie sądzę! Siedzi się wysoko, widzi się dużo, jednak widoczność z prawej strony, przy skręcaniu za sprawą nieprzeszklonego nadwozia słaba – ale to jest bolączka wielu dostawczaków. Co ...
-
Narzędzia cyfrowe w HR - jak zoptymalizować rekrutację?
... , energetyczna, farmaceutyczna/medyczna, FMCG, centra ... to w dowolnym miejscu i czasie, a rekruter zapoznaje się z nimi w dogodnym dla siebie momencie. Jest to olbrzymia oszczędność czasu dla działu kadr i ukłon w stronę kandydatów. Jeśli taka funkcja zintegrowana jest z systemem do zarządzania rekrutacją, to dział HR zaopatrzony jest we wszystko, co ...
-
10 zasad skutecznego zarządzania projektami
... występują na projektach – to jest w sumie najprostsze. Należy dołożyć maksimum starań aby upewnić się, że to wszystko działa w praktyce. Kierownicy Projektów muszą wiedzieć co im wolno i w ... z branży FMCG, która miała „obsesję” na punkcie ciągłego doskonalenia. Jeśli firma osiągała np. cel na poziomie 97% wydajności folii stretch to ustalała kolejny ...
-
Branża kosmetyczna: rośnie znaczenie e-commerce B2B
... jest to obszar niedoceniany przez polskie firmy. Wydaje się, że technologia i digitalizacja sprzedaży zarówno w segmencie B2C, ale przede wszystkim w B2B odegrają kluczową rolę w dalszym rozwoju branży kosmetycznej – wyjaśnia Renata Dutkiewicz, dyrektor ds. sektora spożywczego i FMCG ...
-
Big data: analityka twardych danych plus miękkie umiejętności
... wiedza jest używana w sprzedaży oraz jak na cały proces wpłynęła pandemia COVID-19 – to niektóre z pytań, z jakimi PNSA oraz Kearney skierowały się do największych instytucji finansowych, telekomów, firm z sektora FMCG i e-commerce. Wnioski z przeprowadzonych badań mają posłużyć działom sprzedaży do lepszego wykorzystania wiedzy o kliencie. Oto, co ...
-
Rynek z ponad 1 mln ofert pracy. Kogo szukają pracodawcy?
... co dziesiątą ofertę w serwisie. Jest to o ponad 7 tysięcy więcej ofert niż w 2021 roku, co ...
-
Harry Potter a kreowanie marki
... Co ważne, powstaje ich coraz więcej, każdego roku. Kultura i media to najbardziej dynamiczne rynki jeśli chodzi o wprowadzanie nowych marek, dlatego jest to najlepsze miejsce by podpatrywać trendy marketingowe. Żadne FMCG ...
-
ARSS: stacje benzynowe 2010
... to Power to drive. Pozostałe sieci stacji paliw nie mają póki co swojej marki gastronomicznej, ale za to oferta z tego segmentu dostępna jest na wszystkich stacjach, także franczyzowych. Tak jest ... pod koniec ubiegłego roku umowę, na mocy której francuski potentat na rynku FMCG będzie dostarczał towar do sklepów znajdujących się przy 137 stacjach tej ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
... jest telewizja – 85% korzysta z niej przynajmniej kilka razy w tygodniu. Wśród nich prawie co drugi należy do wspomnianej grupy wiekowej. Patrząc z innej perspektywy, co trzeci Internauta mieści się w wieku 25-44 i przynajmniej kilka razy w tygodniu, oprócz internetu, jest w zasięgu telewizji. To ...
-
Szara strefa a wyroby akcyzowe 2010
... jest poprzez bazary i nielegalne punkty sprzedaży. Oznacza to, iż legalne kanały sprzedaży są omijane przez papierosy o wartości ok. 3,8 mld zł, co powoduje utratę marży na poziomie 260 mln zł . W sytuacji, kiedy udział sprzedaży papierosów w przychodach całej branży FMCG ...
-
Wzrost konsumpcji w Polsce rekordowy
... co tak naprawdę zostało porównane w badaniu Nielsena. Konsumpcja u nas rośnie, gdy w zamożnej części Europy spada, to fakt. Ale jej poziom jest zdecydowanie niższy. Siła nabywcza przeciętnego obywatela Niemiec czy innych krajów starej Unii nadal jest ... r. Większy od polskiego wzrost wartości sprzedaży produktów FMCG zanotowały m.in. Turcja (wzrost o ...
-
Mapa Rynku Pracy - Lipiec 2003
... na własnej skórze. Z badań PBS wynika, że co trzeci obawia się utraty pracy i uważa, że ... punkty procentowe i wyniosła 11,7%. Jak można przypuszczać przyczyną jest – podobnie jak w przypadku FMCG – upalne lato, gdy rośnie popyt na ... , z której wyszło trzykrotnie mniej ogłoszeń niż miało to miejsce w czerwcu. Bardzo możliwe, że firmy produkcyjne, które ...
Tematy: -
Mapa Rynku Pracy - Wrzesień 2004
... co oznacza, że dobre wskaźniki makroekonomiczne mają wreszcie przełożenie na sytuację tzw. przeciętnego Polaka. A wskaźniki te od miesięcy systematycznie się poprawiają. Rośnie eksport, oraz inwestycje zagraniczne, duża jest ... się liczba ogłoszeń w FMCG (7% udział we wszystkich ogłoszeniach) i motoryzacji ... był to duży wzrost – kształtował się ...
-
Ceny w sklepach rosną mimo spadającej inflacji
... jest ona o 10,28 zł niższa niż w czerwcu br. Wyhamowanie inflacji, widoczne w lipcowych danych GUS, nie oznacza jeszcze realnej poprawy sytuacji dla konsumentów. Choć dynamika cen spada, wciąż mamy do czynienia z podwyżkami w sklepach, co odczuwają klienci przy codziennych zakupach. Wynika to ... życia. Rynek FMCG pozostaje w fazie dostosowań i w ...
-
Jak marki odpowiadają na komentarze na Facebooku?
... – domykanie konwersacji. To, co obecnie mierzą systemy do analityki social media, to obsługa klienta na pierwszym poziomie („przyjęto zgłoszenie”). Model jest następujący: jeżeli ... pod swoimi postami. Uwzględniliśmy Allegro, OLX, fanpage sieci sklepów FMCG i fanpage z modą/odzieżą i przyjrzeliśmy się, jak wyglądały aktywności fanów na ich ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w II kw. 2021 r.
... . kw.). na drugim miejscu znalazły się podmioty z Luksemburga (4 transakcje), które, co rzadkie, były zupełnie nieobecne na polskim rynku ... Equity, które postawiły głównie na branżę FMCG, odpowiadając za połowę akwizycji w tym sektorze ... rok do roku, wzrosła liczba odnotowanych inwestycji. Jest to spowodowane efektem niskiej bazy w drugim kwartale 2020 ...
-
Handel detaliczny w Polsce ma się dobrze
... dla detalistów, co zaowocowało znaczącą ... jest wciąż znacznie bardziej rozdrobniony w porównaniu do innych krajów europejskich. Na około 122,5 tys. sklepów oferujących produkty spożywcze w Polsce, ponad 118,4 tys. to placówki małe i średnie. Liczba sklepów wielkoformatowych to tylko około 4 tys. Obrazuje to udział w 2008 roku w krajowej sprzedaży FMCG ...
-
Inflacja niweczy eko-zachowania konsumentów?
... konsumentów to szansa rynkowa, której wartość wycenia się na 991 mld USD – jest to szansa dla tych firm z branży FMCG, ... to, że konsumenci wrócili do poszukiwania wygody, a nie przedmiotów pozbawionych plastiku – ludzie kupują mniej opakowań uzupełniających, w mniejszym stopniu unikają plastiku i częściej kupują napoje w plastikowych butelkach, co ...
-
Polacy polubili marki własne
... za ponad 65 procent sprzedaży. Jest to zresztą cecha charakterystyczna tej ... FMCG. Mniej trzeba wyłożyć na promocję pozytywnego wizerunku sieci, na którym ma się opierać sprzedaż sygnowanych przez nią produktów, niż na kampanię konkretnego wyrobu. Innym sposobem na zyskanie uznania klientów jest ... raczej nie dogonimy, ale co trzeci towar w koszyku ...
-
Ceny w sklepach w górę w czerwcu: gdzie zrobimy najtańsze zakupy?
... a najdroższym koszykiem w czerwcu 2025 r. wyniosła 149,26 zł i jest ona o 4,94 zł wyższa niż w maju br ... To realne wsparcie konsumentów, które pozwala porównywać ceny koszyków zakupowych na podstawie rzeczywistych danych, zbieranych co ... Badanie ASM SFA obejmuje porównanie cen analogicznych produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) ...
-
Rynek e-commerce w Polsce i na świecie
... jest naturalnym miejscem, w którym sprawnie się poruszają i realizują większość swoich aktywności i potrzeb – w tym także zakupowych. To oni odpowiadają ze rozwój kanału e-commerce. Na świecie już co trzeci konsument z obu tych grup kupuje produkty FMCG ... lojalność wobec marki jest ważna, a okres ich używania w domu jest długi i przewidywalny (co daje ...
-
Rynek detaliczny: kryzys uszczuplił zyski
... sektorze FMCG, obejmującym supermarkety ... Jest to związane ze względnym nasyceniem rynku dużych miast i ograniczoną pulą nowych lokalizacji pod budowę punktów sprzedaży. Klienci także oczekują sklepów w pobliżu miejsc zamieszkania. Już w 2008 r. największy wzrost podaży powierzchni handlowych zanotowano w średnich miastach - ponad 230 tys. m kw. - co ...
-
Specjaliści ds. sprzedaży: zarabiają więcej i polegają na AI
... roku. W branży FMCG i farmaceutycznej ... co dowodzi, że w bezpośrednich kontaktach z klientem wciąż kluczowe pozostają kompetencje ludzkie. Coraz częściej pojawia się pytanie o to, czy sztuczna inteligencja zastąpi handlowców. W praktyce AI nie jest alternatywą dla człowieka, ale narzędziem, które zwiększa efektywność. Jej największą wartością jest to ...
-
Kompleksowy raport płacowy Sedlak & Sedlak jesień/zima 2025. Wynagrodzenia i trendy w Polsce
... to okres umiarkowanego wzrostu płac przy stabilizującej się inflacji i zmian zatrudnienia. Dane Głównego Urzędu Statystycznego wskazują na średnią pensję brutto w przedsiębiorstwach na poziomie ok. 8.750 PLN we wrześniu 2025 r., co ... natomiast w branży FMCG i branży spożywczej. ... wielkości Kolejnym z kryteriów podziału danych jest wielkość firmy. ...
-
Powierzchnie magazynowe w Polsce I-III 2013
... obiektach klasy B. W fazie planowania lub budowy jest obecnie sześć obiektów o łącznej powierzchni ok. 100.000 m.kw., co obejmuje zarówno nowe projekty, jak ... i telekomunikacji, jak również firmy z branży dóbr szybkozbywalnych (FMCG). Choć zasoby powierzchni logistycznej to tylko 80.000 m.kw, ponad dwa razy tyle jest już na etapie planowania, a ...
-
Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
... Director, Codemedia. Jeżeli chodzi o przedstawicieli sektora FMCG to w zestawieniu obejmującym pierwsze półrocze 2017 roku znaleźli się: Unilever, Nestle, Ferrero oraz Procter & Gamble i PepsiCo. Większość reklamodawców przesunęło się w rankingu o jedną pozycję w górę lub w dół, co jest efektem niewielkich zmian w ilości wygenerowanych przez ich ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w IV kw. 2019 r. Głównie TMT
... FMCG (10%). Najliczniejszą grupą występującą w roli sprzedających pozostają inwestorzy prywatni, pomimo odnotowanej wzmożonej aktywność funduszy PE w Polsce. „Struktura sektorowa uczestników rynku fuzji i przejęć w Polsce w czwartym kwartale 2019 jest ... w regionie CEE, optymizm co do dalszego rozwoju rynku ... a łączna suma transakcji to ok. 562 ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem