-
Innowacje a przewaga konkurencyjna
... synonim trwałości i niezawodności. To właśnie jedne z kluczowych cech, ... co roku wydaje znaczne sumy na badania R&D (2 mld dolarów, czyli dwa razy więcej niż jego główny konkurent – Unilever) i jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm w branży FMCG. Szefowie koncernu doszli jednak do wniosku, że nie zawsze rozwijanie technologii wewnątrz firmy jest ...
-
Czy zakupy spożywcze online mają przyszłość?
... to na rynku e-grocery (czyli internetowego handlu artykułami spożywczymi). Wielkość sprzedaży przez Internet w ubiegłym roku stanowiła ok. 0,1 proc. wartości rynku spożywczego w Polsce. Na innych - bardziej dojrzałych rynkach - udział sprzedaży artykułów FMCG w Internecie w stosunku do wartości sprzedaży ogółem jest ...
-
Jak wybrać auto flotowe?
... jest również korzystanie z pojazdów służbowych. Sposób na oszczędności Już na starcie projektu skupiliśmy się głównie na zadaniach, jakie na poszczególnych stanowiskach ma spełniać samochód służbowy. Z uwagi na to, że działamy w branży FMCG ... 100 kilometrów i ma zbiornik tylko 45 litrów i będziemy tankować co 400 kilometrów. Serwis, gwarancja, ...
-
E-commerce motorem wzrostu największych sieci detalicznych
... FMCG było to 5 proc. Nadal najbardziej rentownym z handlowych działów jest moda i akcesoria, której średnia marża zysku netto wyniosła 7,1 proc., czyli ponad dwa razy więcej niż w całym TOP 250. Jednak to ... i trzecim miejscu znajdują się JD.com oraz Apple. Co ciekawe Wal-Mart jest czwartym co do wielkości e-sprzedawcą, pomimo, że przez ten kanał ...
-
Diesel kończy karierę?
... Co go zastąpi? O tym, że diesel traci na popularności, wiadomo nie od dziś. Trend spadkowy widoczny jest już od 2012 roku i stoi za nim co ... to sytuacja bez wsparcia rządu. Wtedy ofertę trzeba budować w oparciu o możliwość - odpłatnego lub nie - wjazdu do miasta, dostępność miejsc parkingowych i działania lobby konsumenckiego, skłaniającego firmy FMCG ...
-
Narzędzia cyfrowe w HR - jak zoptymalizować rekrutację?
... , energetyczna, farmaceutyczna/medyczna, FMCG, centra ... to w dowolnym miejscu i czasie, a rekruter zapoznaje się z nimi w dogodnym dla siebie momencie. Jest to olbrzymia oszczędność czasu dla działu kadr i ukłon w stronę kandydatów. Jeśli taka funkcja zintegrowana jest z systemem do zarządzania rekrutacją, to dział HR zaopatrzony jest we wszystko, co ...
-
Branża kosmetyczna: rośnie znaczenie e-commerce B2B
... jest to obszar niedoceniany przez polskie firmy. Wydaje się, że technologia i digitalizacja sprzedaży zarówno w segmencie B2C, ale przede wszystkim w B2B odegrają kluczową rolę w dalszym rozwoju branży kosmetycznej – wyjaśnia Renata Dutkiewicz, dyrektor ds. sektora spożywczego i FMCG ...
-
Big data: analityka twardych danych plus miękkie umiejętności
... wiedza jest używana w sprzedaży oraz jak na cały proces wpłynęła pandemia COVID-19 – to niektóre z pytań, z jakimi PNSA oraz Kearney skierowały się do największych instytucji finansowych, telekomów, firm z sektora FMCG i e-commerce. Wnioski z przeprowadzonych badań mają posłużyć działom sprzedaży do lepszego wykorzystania wiedzy o kliencie. Oto, co ...
-
Harry Potter a kreowanie marki
... Co ważne, powstaje ich coraz więcej, każdego roku. Kultura i media to najbardziej dynamiczne rynki jeśli chodzi o wprowadzanie nowych marek, dlatego jest to najlepsze miejsce by podpatrywać trendy marketingowe. Żadne FMCG ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
... jest telewizja – 85% korzysta z niej przynajmniej kilka razy w tygodniu. Wśród nich prawie co drugi należy do wspomnianej grupy wiekowej. Patrząc z innej perspektywy, co trzeci Internauta mieści się w wieku 25-44 i przynajmniej kilka razy w tygodniu, oprócz internetu, jest w zasięgu telewizji. To ...
-
Szara strefa a wyroby akcyzowe 2010
... jest poprzez bazary i nielegalne punkty sprzedaży. Oznacza to, iż legalne kanały sprzedaży są omijane przez papierosy o wartości ok. 3,8 mld zł, co powoduje utratę marży na poziomie 260 mln zł . W sytuacji, kiedy udział sprzedaży papierosów w przychodach całej branży FMCG ...
-
Wzrost konsumpcji w Polsce rekordowy
... co tak naprawdę zostało porównane w badaniu Nielsena. Konsumpcja u nas rośnie, gdy w zamożnej części Europy spada, to fakt. Ale jej poziom jest zdecydowanie niższy. Siła nabywcza przeciętnego obywatela Niemiec czy innych krajów starej Unii nadal jest ... r. Większy od polskiego wzrost wartości sprzedaży produktów FMCG zanotowały m.in. Turcja (wzrost o ...
-
Mapa Rynku Pracy - Lipiec 2003
... na własnej skórze. Z badań PBS wynika, że co trzeci obawia się utraty pracy i uważa, że ... punkty procentowe i wyniosła 11,7%. Jak można przypuszczać przyczyną jest – podobnie jak w przypadku FMCG – upalne lato, gdy rośnie popyt na ... , z której wyszło trzykrotnie mniej ogłoszeń niż miało to miejsce w czerwcu. Bardzo możliwe, że firmy produkcyjne, które ...
Tematy: -
Mapa Rynku Pracy - Wrzesień 2004
... co oznacza, że dobre wskaźniki makroekonomiczne mają wreszcie przełożenie na sytuację tzw. przeciętnego Polaka. A wskaźniki te od miesięcy systematycznie się poprawiają. Rośnie eksport, oraz inwestycje zagraniczne, duża jest ... się liczba ogłoszeń w FMCG (7% udział we wszystkich ogłoszeniach) i motoryzacji ... był to duży wzrost – kształtował się ...
-
Jak marki odpowiadają na komentarze na Facebooku?
... – domykanie konwersacji. To, co obecnie mierzą systemy do analityki social media, to obsługa klienta na pierwszym poziomie („przyjęto zgłoszenie”). Model jest następujący: jeżeli ... pod swoimi postami. Uwzględniliśmy Allegro, OLX, fanpage sieci sklepów FMCG i fanpage z modą/odzieżą i przyjrzeliśmy się, jak wyglądały aktywności fanów na ich ...
-
Handel detaliczny w Polsce ma się dobrze
... dla detalistów, co zaowocowało znaczącą ... jest wciąż znacznie bardziej rozdrobniony w porównaniu do innych krajów europejskich. Na około 122,5 tys. sklepów oferujących produkty spożywcze w Polsce, ponad 118,4 tys. to placówki małe i średnie. Liczba sklepów wielkoformatowych to tylko około 4 tys. Obrazuje to udział w 2008 roku w krajowej sprzedaży FMCG ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w II kw. 2021 r.
... . kw.). na drugim miejscu znalazły się podmioty z Luksemburga (4 transakcje), które, co rzadkie, były zupełnie nieobecne na polskim rynku ... Equity, które postawiły głównie na branżę FMCG, odpowiadając za połowę akwizycji w tym sektorze ... rok do roku, wzrosła liczba odnotowanych inwestycji. Jest to spowodowane efektem niskiej bazy w drugim kwartale 2020 ...
-
Inflacja niweczy eko-zachowania konsumentów?
... konsumentów to szansa rynkowa, której wartość wycenia się na 991 mld USD – jest to szansa dla tych firm z branży FMCG, ... to, że konsumenci wrócili do poszukiwania wygody, a nie przedmiotów pozbawionych plastiku – ludzie kupują mniej opakowań uzupełniających, w mniejszym stopniu unikają plastiku i częściej kupują napoje w plastikowych butelkach, co ...
-
Polacy polubili marki własne
... za ponad 65 procent sprzedaży. Jest to zresztą cecha charakterystyczna tej ... FMCG. Mniej trzeba wyłożyć na promocję pozytywnego wizerunku sieci, na którym ma się opierać sprzedaż sygnowanych przez nią produktów, niż na kampanię konkretnego wyrobu. Innym sposobem na zyskanie uznania klientów jest ... raczej nie dogonimy, ale co trzeci towar w koszyku ...
-
Rynek e-commerce w Polsce i na świecie
... jest naturalnym miejscem, w którym sprawnie się poruszają i realizują większość swoich aktywności i potrzeb – w tym także zakupowych. To oni odpowiadają ze rozwój kanału e-commerce. Na świecie już co trzeci konsument z obu tych grup kupuje produkty FMCG ... lojalność wobec marki jest ważna, a okres ich używania w domu jest długi i przewidywalny (co daje ...
-
Rynek detaliczny: kryzys uszczuplił zyski
... sektorze FMCG, obejmującym supermarkety ... Jest to związane ze względnym nasyceniem rynku dużych miast i ograniczoną pulą nowych lokalizacji pod budowę punktów sprzedaży. Klienci także oczekują sklepów w pobliżu miejsc zamieszkania. Już w 2008 r. największy wzrost podaży powierzchni handlowych zanotowano w średnich miastach - ponad 230 tys. m kw. - co ...
-
Powierzchnie magazynowe w Polsce I-III 2013
... obiektach klasy B. W fazie planowania lub budowy jest obecnie sześć obiektów o łącznej powierzchni ok. 100.000 m.kw., co obejmuje zarówno nowe projekty, jak ... i telekomunikacji, jak również firmy z branży dóbr szybkozbywalnych (FMCG). Choć zasoby powierzchni logistycznej to tylko 80.000 m.kw, ponad dwa razy tyle jest już na etapie planowania, a ...
-
Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
... Director, Codemedia. Jeżeli chodzi o przedstawicieli sektora FMCG to w zestawieniu obejmującym pierwsze półrocze 2017 roku znaleźli się: Unilever, Nestle, Ferrero oraz Procter & Gamble i PepsiCo. Większość reklamodawców przesunęło się w rankingu o jedną pozycję w górę lub w dół, co jest efektem niewielkich zmian w ilości wygenerowanych przez ich ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w IV kw. 2019 r. Głównie TMT
... FMCG (10%). Najliczniejszą grupą występującą w roli sprzedających pozostają inwestorzy prywatni, pomimo odnotowanej wzmożonej aktywność funduszy PE w Polsce. „Struktura sektorowa uczestników rynku fuzji i przejęć w Polsce w czwartym kwartale 2019 jest ... w regionie CEE, optymizm co do dalszego rozwoju rynku ... a łączna suma transakcji to ok. 562 ...
-
Zawody, które opierają się kryzysom: inżynier
... ? Co przyniesie postępująca ... to ... FMCG i farmacja). Zgodnie z danymi Bergman Engineering, wzrost rekrutacji na tego typu stanowiska wzrósł w ciągu ostatnich lat o 50%. 3) Specjalista ds. elektrycznych i inżynier elektryk. Tylko w ciągu ostatniego roku wzrost zapytań na rekrutację specjalistów z tego obszaru sięgnął 200%. Na rynku pracy jest ...
-
Rynek pracy specjalistów 2016
... 22%) objął branżę FMCG. Liczba ogłoszeń skierowanych ... to szczególnie programistów aplikacji mobilnych. Coraz częściej przeglądając Internet korzystamy nie tyle z przeglądarek, co aplikacji mobilnych – dlatego większość firm potrzebuje specjalistów którzy będą takie aplikacje tworzyć oraz nimi zarządzać. Kolejnym obszarem zyskującym na znaczeniu jest ...
-
Mapa Rynku Pracy - Kwiecień 2004
... się sektor dóbr szybkozbywalnych (FMCG) z 9% udziałem w liczbie ogłoszeń. W porównaniu z poprzednim miesiącem jest to wynik lepszy ... to moment roku w którym sprzedaje się więcej produktów, co pociąga za sobą dynamiczny rozwój przedsiębiorstw Zaczyna się ożywienie w budownictwie, które zimą było pogrążone w typowym dla siebie "śnie zimowym". Jest to ...
-
Konsumenci i rozwój technologii zmieniają oblicze handlu
... miejscu i czasie. Jest to niezwykle ważne zwłaszcza w procesach sprzedażowych, w których klienci nie kierują się codzienną rutyną – czyli co do zasady w przypadku ... system jest od zeszłego roku wprowadzony już w na rynku amerykańskim – dodaje Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w ...
-
Praca dla inżynierów - podsumowanie 2021 i prognoza 2022
... to głównie programistów oraz konstruktorów i projektantów - tłumaczy Tomasz Szpikowski. Gdzie jest najwięcej ofert pracy dla inżynierów zainteresowanych pracą zdalną? Paradoksalnie, w lotnictwie – to 57,69% wszystkich ofert. Oczywiście dotyczy to ...
-
Produkcja opakowań, czyli recykling, ceny energii i inne wyzwania
... na środowisko. Są stosowane głównie w gastronomii i sektorze FMCG jako alternatywa dla jednorazowych opakowań plastikowych, ... firm wprowadza modele ponownego napełniania opakowań, co pozwala na ograniczenie produkcji jednorazowych odpadów. ... jakości powietrza, informują o warunkach przechowywania. Jest to szczególnie istotne w branży farmaceutycznej i ...
-
Wzrasta rola HR w firmach
... pełni rolę Strategicznego Partnera dla Biznesu, natomiast 14% działów przypisywana jest rola Agenta Zmiany. „Z każdym rokiem możemy obserwować postępującą ewolucję funkcji ... gdy w zeszłorocznym badaniu była to branża FMCG. dwukrotnie wzrósł także poziom wskaźnika wykorzystania pracy czasowej. Z tej formy korzystała co druga firma biorąca udział ...
-
Praca w branży PR IX 2011
... Jest to także drugi ... Co ciekawe, w porównaniu z sierpniem zmalała liczba ofert pracy w województwie mazowieckim, a przede wszystkim w Warszawie. We wrześniu ogłoszenia z Mazowsza stanowiły jedynie 56 proc. ogółu ofert (odnotowaliśmy 103), wobec 68 proc. w sierpniu (z województwa mazowieckiego było wtedy 118 ofert). Wzrosła za to ... FMCG, IT, sportowej, ...
-
Rynek pracy specjalistów IV 2016
... co jest wynikiem o 1/5 wyższym od osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wysokie zapotrzebowanie na pracowników zgłosiły również bankowość/finanse/ubezpieczenia (5 591 ogłoszeń) oraz przemysł ciężki (3 841 ogłoszeń). Znaczące wzrosty opublikowanych ogłoszeń odnotowano również w branżach FMCG ... poszukiwani przez pracodawców to osoby ...
-
Najbardziej Pożądany Pracodawca w Polsce. Ranking Antal
... FMCG, nieruchomościach, produkcji, marketingu, PR i reklamie oraz e-commerce. To już dziewiąta edycja rankingu Najbardziej Pożądany Pracodawca, który powstaje na podstawie opinii kandydatów, pracowników i ekspertów HR. Klarującym się na przestrzeni ostatnich lat korzystnym trendem na rynku pracy jest ...
-
Rynek makaronów w Polsce rośnie
... co decydujący wpływ ma ich niższa cena. Liderem na rynku makaronów jest ... FMCG ...