-
Wynagrodzenia w Polsce na tle świata
... młodszego i starszego specjalisty wynosi 63%, natomiast między wynagrodzeniem kierownika i dyrektora to aż 82%. Co ciekawe różnice te są większe niż wynikające z podwyżek przyznawanych w przypadku ... odejść sięgającym 14%. Jedyną branżą, która nie zwiększa zatrudnienia, jest sektor FMCG. Wzrosty zatrudnienia nie są duże. – Firmy nie będąc do końca ...
-
Najbogatsi ludzie świata: młode pokolenie przejmuje stery
... FMCG ... jest sprzedaż firmy dzieciom lub innym członkom rodziny, którzy wchodzą w rolę sukcesorów. Zdaniem specjalistów to dobre rozwiązanie, bo przejmujący majątek mają dużą motywację do jego pomnażania, szczególnie wtedy, gdy muszą wziąć kredyt, by odkupić od rodziców rodzinne spółki. W Polsce rozwiązanie to jest ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 12/2016
... 700 mln zł rocznie, co stanowi ułamek procentu całego handlu produktami spożywczymi. W krajach Europy Zachodniej jest to kilka procent. Perspektywy rynku ... przedświąteczny jest ważny dla całego handlu FMCG [z ang. Fast-Moving Consumer Goods, czyli produkty szybko zbywalne – red.] – podkreśla Tomasz Dębowski. – Przewagą zakupów online jest to, że ...
-
Redukcja kosztów. Tym zajmuje się dział zakupów
... co skutkuje ogromną presją na CPO. Nic zatem dziwnego, że na rynku FMCG obserwujemy silną rywalizację i niezbędną specjalizację w używaniu narzędzi wspierających zarządzanie marżą i cenami. Mimo iż 71 proc. badanych deklaruje poprawę swoich wyników, nie oznacza to ... że talent jest decydującym czynnikiem o sukcesie w dziale zakupów, to jednocześnie aż ...
-
Czego milenialsi szukają u pracodawcy?
... to samo pytanie: „co jest dla ciebie najważniejsze w wykonywanej obecnie pracy?”. Przeszło połowa milenialsów (53%) przyznała, że zdecydowanym priorytetem jest dla nich wysokość wynagrodzenia. Na kolejnych pozycjach uplasowała się atmosfera w pracy (31%) oraz „stabilne/bezpieczne stanowisko” (38%). Dość interesujące jest to ... z kategorii FMCG ...
-
Największe sieci handlowe na świecie 2018
... na poziomie 4,4 bln dolarów, co jest równoznaczne z dość stabilnym wzrostem na ... co oznacza że najwięksi gracze stopniową zwiększają swą dominację. Największy skok Amazonu Po raz pierwszy od czterech lat branża odzieżowa i akcesoriów nie była wyraźnym liderem wzrostu przychodów, ale pozostała najbardziej dochodowym sektorem. Z kolei detaliści FMCG to ...
-
Giganci e-commerce inwestują w handel tradycyjny
... w sklepie jest to, co sprzedaje się najlepiej w tym punkcie. To daje gigantowi ... To posunięcie wywołało spore zamieszanie za oceanem, pomimo że sieć sklepów ze zdrową żywnością nie ma nawet 2% udziałów w rynku. Każdy sklep spożywczy zapamięta ten dzień jako początek nowej ery, a wielu już jest przerażonych – opisał transakcję analityk rynku FMCG ...
Tematy: e-commerce, handel detaliczny -
Sektor opakowań musi postawić na recykling odpadów z plastiku
... opakowań z tworzyw sztucznych trafia do odpadów zmieszanych lub co gorsza do pieców domowych. Jest więc to efekt braku wiedzy i nieświadomości konsumentów. Ale z ... spodziewane jest w pierwszym kwartale tego roku. W ocenie ekspertów Deloitte główne konsekwencje nowych przepisów poniesie sektor FMCG. Zakaz wykorzystywania wielu jednorazowych produktów ...
-
Woda butelkowana: jak się miewa polski rynek?
... To co charakteryzuje ten sektor, to silna zależność popytu od warunków pogodowych i związana z tym sezonowość produkcji, która jest ...
-
Upadłości firm I-X 2019 r.
... FMCG, w tym w żywności, to wśród firm usługowych do rzadkości nie należy upadłość firm doradztwa biznesowo-finansowo-marketingowego (8) oraz zaangażowanych w procesy inwestycyjne (6). Konsumpcja nie jest ... pierwszej potrzeby – wydawałoby się więc, iż konsumpcja hamuje…. Co przecież nie jest prawdą. Na wzroście konsumpcji zyskują więc konsumenci (oraz ...
-
Zmiana pracy efektem pandemii? Niektórzy byli zmuszeni
... co przed pandemią. Oczywiście nie dotyczy to pracowników sektorów bezpośrednio dotkniętych kryzysem, takich jak HoReCa, turystyka,gastronomia i retail, gdzie obecnie wciąż jest ... Handel detaliczny, retail – 39% pracowników zmieniło pracę w ciągu ostatniego roku. FMCG – 38% pracowników zmieniło pracę w ciągu ostatniego roku. Doradztwo/consulting – 36% ...
-
Rynek pracy specjalistów 2024
... to okres stabilizacji na rynku pracy. Obecna sytuacja jest ...
-
Preselling zyskuje na znaczeniu
... lata temu z presselingu korzystały głównie firmy z branży FMCG. Z czasem ta forma sprzedaży ... jest zasilany wewnętrznym akumulatorem doładowywanym z gniazda zapalniczki samochodowej lub zasilacza sieciowego, co pozwala na niezależną pracę w terenie. (Źródło: http://www.syriusz.com.pl/produkty.php?str=mobilne&menu=mobilne) Czym jest preselling Jest to ...
-
Sieci handlowe w obliczu kryzysu
... roku 2007. W 2009 roku tempo wzrostu rynku będzie niższe, na poziomie 8 proc., na co wpływ będzie miało rosnące znaczenie nowoczesnych formatów handlowych, a także gorsza ... dotknąć firm związanych z przemysłem spożywczym ani tych handlujących artykułami FMCG. Głównym powodem jest to, że są to produkty niezbędne do życia wszystkim konsumentom. Być ...
-
Upadłości firm w Polsce I-IX 2012 r.
... FMCG – mówi Marcin Siwa, dyrektor ds. oceny ryzyka w Coface Poland. Wynika to przede wszystkim z postępującej konsolidacji rynku. Zgodnie z zasadą, że silniejszy może więcej, mniejsze podmioty mają coraz bardziej ograniczony dostęp do kredytu oraz małą możliwość konkurowania ceną. Liczba firm działających w sektorze jest ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... To dane niższe od oczekiwanych przez analityków, którzy spodziewali się wzrostu PKB na poziomie 1,8%. Wyraźnie hamująca gospodarka i zapowiedzi dalszego pogorszenia koniunktury negatywnie wpływają na sytuację na rynku reklamy. Budżety zmniejszyli reklamodawcy z branży FMCG, do ograniczenia wydatków zmuszona jest ...
-
Polski eksport ma się dobrze
... jest w Niemczech, Francja nadal jest w stanie niepewności. Przekłada się to bezpośrednio na liczbę zamówień - mówi Wojciech Dorociak, Dyrektor Zarządzający firmy Standis Polska, dostawcy wyposażenia meblowego oraz materiałów POS dla sieci handlu detalicznego oraz producentów FMCG ...
-
Fuzje i przejęcia pikują. Fala wzrostów już za nami
... to wyobrażenie zdecydowanie nie oszacowuje wartości firmy), przez co mogłoby nie dojść do transakcji na obiektywnych warunkach. Istnieją też przypadki, w których sporządzenie wyceny firmy jest ...
-
Na straganie w dzień targowy...długi sięgają 42 mln zł
... Jest to efekt bardzo liberalnych i skrajnie uproszczonych zasad jego funkcjonowania. Z badań przeprowadzonych przez Katedrę Ekonomiki Rolnictwa i Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych SGGW wynika, że handel targowiskowy stanowi obecnie około 5-7 proc. detalicznego obrotu artykułami FMCG ... spłatą raty nie radzi sobie co dziesiąty. Firmy z bazarów w ...
-
Śledzimy zachowania konsumentów z Ukrainy
... co ... jest to spory potencjał do wykorzystania. Również sklepy oferujące różnego rodzaju sprzęty, czy to AGD, czy komputerowe mają szerokie pole do działania w zakresie zakupów kredytowanych – zaledwie kilka procent dokonywanych przez Ukraińców zakupów to zakupy właśnie na kredyt. Patrząc na zachowania zakupowe Ukraińców w zakresie produktów FMCG, to ...
-
Handel na targowiskach ma się dobrze
... SGGW wynika, że udział handlu targowiskowego w detalicznym obrocie artykułami FMCG wynosi 5-7 proc. i dotyczy przede wszystkim produktów rolno-spożywczych, a ... produktów spożywczych. A to właśnie bazar staje się synonimem dobrej, nieprzetworzonej i zdrowej żywności. Zagrożeniem dla targowisk jest z kolei utrzymujący się wymóg płacenia gotówką, co ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2019
... to opublikowano aż 37% wszystkich ofert pracy z I kwartału. Jest to potwierdzenie tezy, że początek roku jest gorącym okresem w rekrutacji pracowników, co ...
-
Opel Vivaro Furgon 1.6 CDTI BiTurbo 145KM FWD M6
... to kilka razy, ale nie tyle! W drogę! Jazda Vivaro jest łudząco podobna do jazdy Trafic’iem. Przypadek? Nie sądzę! Siedzi się wysoko, widzi się dużo, jednak widoczność z prawej strony, przy skręcaniu za sprawą nieprzeszklonego nadwozia słaba – ale to jest bolączka wielu dostawczaków. Co ...
-
Programy lojalnościowe w B2B. Oczekiwania vs rzeczywistość
... zdaniem uczestników programów lojalnościowych co piąta akcja oparta jest na tym mechanizmie, który nie tylko zachęca do zwiększenia wolumenu sprzedaży, ale przede wszystkim do utrzymania ciągłości sprzedaży. To dobra droga do ... Benefits and Rewards Services Polska. Wzięło w nim udział 300 uczestników programów lojalnościowych z branż FMCG, ...
-
Zmiana pracy: jak często i dlaczego?
... FMCG (11%). POKOLENIE Y WYZWANIEM DLA PRACODAWCÓW? Prowadzone badania wyraźnie wskazują, że zmiana pracy jest silnie skorelowana z wiekiem zatrudnionych. Zdecydowanie najczęściej decydują się na nią osoby należące do pokolenia Y, a więc pracownicy urodzeni w latach 80. i 90. minionego wieku. Jest to ... doskonalenie swoich umiejętności, co uważa się za ...
-
10 zasad skutecznego zarządzania projektami
... występują na projektach – to jest w sumie najprostsze. Należy dołożyć maksimum starań aby upewnić się, że to wszystko działa w praktyce. Kierownicy Projektów muszą wiedzieć co im wolno i w ... z branży FMCG, która miała „obsesję” na punkcie ciągłego doskonalenia. Jeśli firma osiągała np. cel na poziomie 97% wydajności folii stretch to ustalała kolejny ...
-
Gdzie podąża logistyka miejska w Polsce?
... czego ponad 25% umiejscowiona jest w terytorialnych granicach miast. Na rynku póki co dominują najemcy z branży logistycznej, sprzedaży detalicznej i pokrewnych sektorów. Wkrótce jednak ma się to zmienić - ... logistyki miejskiej jest zdominowany przez najemców z sektorów logistyki, sprzedaży detalicznej i branż pokrewnych, takich jak FMCG, żywność i ...
-
Cyfrowe platformy usług wyrównują szanse małych sklepów
... jest, że nawet długoterminowe promocje rozliczane są w cyklach tygodniowych, zwiększając jego płynność finansową. Detalista może zarówno dołączyć do akcji producenta, jak i z niej zrezygnować w dowolnym momencie, co daje mu też elastyczność i swobodę decyzji. Dane to paliwo przyszłości „Data is the new oil” to ...
-
Rynek z ponad 1 mln ofert pracy. Kogo szukają pracodawcy?
... co dziesiątą ofertę w serwisie. Jest to o ponad 7 tysięcy więcej ofert niż w 2021 roku, co ...
-
Rynek pracy: więcej ofert w sprzedaży, spadki w IT
... Weszli oni w okres oczekiwania na to, co przyniosą najbliższe miesiące. Duża niepewność gospodarcza sprawia, że rekrutacji jest mniej, niż w analogicznym ... to większą powściągliwość w decyzjach rekrutacyjnych i okres ochłodzenia po rekordach z minionych lat. Wśród innych najchętniej rekrutujących branż znalazły się firmy zajmujące się produkcją FMCG ...
-
Zarządzanie tożsamością firmy
... Branża, która w Polsce jest niezwykle wrażliwa na zmiany percepcji klientów, powodowane wejściem nowych konkurentów lub zmianami wśród obecnych graczy, to sektor FMCG. Pojawiające się ... są udane i gwarantują sukces, jednak odświeżanie marek zawsze informuje o rozwoju, co utwierdza konsumentów w przeświadczeniu o pracy nad marką i jej jakością oraz ...
-
Czas na integrację
... to największy problem, z jakim mają do czynienia, na co dzień. Szczególnie duże znaczenie ma to w przypadku filii, których infrastruktura teleinformatyczna nie jest ...
-
Produkty prozdrowotne coraz popularniejsze
... jakości co produkty markowe (w Wielkiej Brytanii odsetek ten jest dwukrotnie wyższy). Świadczy o tym również powoli rosnący udział marek własnych w sprzedaży towarów FMCG w Polsce. W Polsce produkty te odpowiadają za zaledwie około 9,1 procenta udziałów w rynku dóbr spożywczych, podczas gdy np. w Szwajcarii czy Wielkiej Brytanii jest to ok ...
-
ARSS: stacje benzynowe 2010
... to Power to drive. Pozostałe sieci stacji paliw nie mają póki co swojej marki gastronomicznej, ale za to oferta z tego segmentu dostępna jest na wszystkich stacjach, także franczyzowych. Tak jest ... pod koniec ubiegłego roku umowę, na mocy której francuski potentat na rynku FMCG będzie dostarczał towar do sklepów znajdujących się przy 137 stacjach tej ...
-
Kampanie reklamowe dla seniorów
... jest prowadzone przez 60-latków. To aż 4 mln domostw, które mają 23‑proc. udział w wydatkach w sektorze FMCG. Warto podkreślić, że osoby po 65 roku życia stanowią w Polsce jeszcze bardziej łakomy kąsek dla marketerów – jest to aż 7,5 mln ludzi. To niezaprzeczalny dowód na to, że Silver Group jest ważną i – co ...