-
Przemysł motoryzacyjny 2024: nowe rekordy i redukcja zatrudnienia
... Niezmiennie większość przychodów generują producenci części i akcesoriów (PKD 29.3). Tego typu firmy w 2024 roku osiągnęły produkcję sprzedaną na poziomie 115,0 mld złotych, o 0,4 ... aut osobowych nieznacznie wzrosła w krajach UE i Wlk. Brytanii (o 0,8 proc.) to kluczowy był przede wszystkim spadek produkcji. Według danych OICA w zeszłym roku w 27 ...
-
Relacje inwestorskie: zarządzanie poprzez raportowanie o kapitale intelektualnym
... intelektualnego przedsiębiorstwa stanowi kluczowy czynnik cenotwórczy, a pomiar kapitału intelektualnego o ile w ogóle da się go zmierzyć jest ciągle dość trudnym i pracochłonnym procesem. Stąd raportowanie danych pozafinansowych staje się kłopotliwe. Tym bardziej, że złożoność czynników uznanych za generatory wartości firmy, zwłaszcza w przypadku ...
-
CRM dla dużych i małych
... uświadomić korzyści z wdrożenia modelu Zarządzania Relacjami z Klientami, a także fakt, że oni sami mają kluczowy wpływ na relację firmy z klientem. Wdrożenie systemu CRM wymaga więc zmiany filozofii działania firmy oraz znacznego zaangażowania pracowników. Sprawność codziennych działań i zdolność do rozwiązywania pojawiających się problemów zależy ...
Tematy: -
Sektor MŚP: ocena III kw. 2010 i prognoza IV kw. 2010
... firmy, prezentowane w ujęciu rocznym, obserwujemy, że wartości cząstkowe wskaźnika KERNA po piku notowanym początkiem tego roku, spadły po III kw. do wartości -36 pkt. To nastroje zbliżone do rejestrowanych w ubiegłym roku w analogicznym okresie. Oceniamy, że kluczowy ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2011 i prognoza III kw. 2011
... kluczowy dla nas odbiorca eksportu Niemcy. Wśród firm sektora MŚP podmiotów eksportujących – zależnie od zatrudnienia - jest średnio ok. 35 procent. Najwięcej eksporterów w small biznesie - 45,8 proc. przypada na firmy ...
-
Komunikacja wewnętrzna w firmie 2011
... komunikacji przeprowadzanych w polskich firmach przez GFMP Management Consultants – kluczowy problem w komunikacji wewnętrznej stanowi kultura organizacyjna niesprzyjająca dialogowi. ... osobowości, można dostrzec rozbieżność. Wyniki tegorocznego badania wskazują na to, że firmy dostrzegają ten problem. W nadchodzącym czasie duża część firm planuje ...
-
9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu
... mobilnego. Wzrost wydatków i koncentracji działań odnosi się zarówno do upowszechniania aplikacji mobilnych, jak i komunikacji przez urządzanie mobilne. Przez ostatni rok firmy notują 98% wzrost wykorzystania aplikacji mobilnych i 111% wzrost wykorzystania komunikacji SMS. To dziś obecnie dwa najpopularniejsze sposoby angażowania klientów w kanale ...
-
Candidate experience to już za mało
... bagatelizuje ten moment, a może być on kluczowy w kontekście wyboru miejsca pracy. Na tym etapie pracownik określa poziom zaangażowania pracodawcy w wewnętrzną strukturę firmy. Odpowiednie przygotowanie do rozmowy, umiejętność przedstawienia głównych idei oraz wartości firmy wraz z profesjonalnym podejściem do procesu rekrutacji pokazuje ...
-
Rynek pracy stabilizuje się. Co planują pracodawcy?
... noworocznych podwyżek). Relatywnie częściej wzrost wynagrodzeń planują firmy z sektora SSC/BPO (27 proc.), a najrzadziej – firmy z branży finansowej i usługowej – raptem 11 proc. Tam też najczęściej ... O ile wydaje się, że dla dużych podmiotów nie jest to kluczowy problem, o tyle w przypadku małych i mikrofirm może być czynnikiem, który decyduje ...
-
Przedsiębiorczość i samozatrudnienie w Europie 2007
... i złożone procedury administracyjne nadal stanowią znaczące przeszkody przy zakładaniu firmy. Unia Europejska i państwa członkowskie muszą dokonać zmian w tych obszarach. Czy w ... Zjednoczonych (57 proc. w grupie wiekowej 15-24 lat). Edukacja szkolna to kluczowy czynnik zwiększający przedsiebiorczość 46 proc. mieszkańców Unii Europejskiej, którzy ...
-
Jakość obsługi klienta a pokolenie Y
... firmy przygotowały swoje strategie? Badanie wykazało, że 75% firm wierzy, że w przeciągu następnych 3 lat będzie musiało posiadać strategię skierowaną do przedstawicieli pokolenia Milenium. 30% oczekuje, że będzie to miało kluczowy ... , kiedy dochodzi do sprzedaży produktów i usług, reputacja firmy i marka mają dla przedstawicieli pokolenia Milenium ...
-
Menedżerowie firm a rozwój biznesu
... było niemal równie częste jak zrywanie sojuszy istniejących. Oznacza to, że firmy na całym świecie niezwykle intensywnie szły w kierunku optymalizacji swojej działalności, ... , nie stanowiąc dodatkowego obciążenia dla sektora publicznego. Kluczowy pozostaje jednak dobór odpowiednich projektów i właściwe rozłożenie ryzyka pomiędzy partnerem prywatnym ...
-
Sektor MSP zaczyna działać globalnie
... za pośrednictwem internetowych platform i sieci biznesowych, niż firmy z Ameryki Łacińskiej (50%) i firmy uzyskujące ujemną stopę zysku operacyjnego. Przetwarzanie w chmurze ... do rynku. Technologia jest bardzo ważna dla małych i średnich przedsiębiorstw i stanowi kluczowy element transformacji. Inwestycje w nowe technologie wydają się być dla małych ...
-
Jak wygląda informatyzacja sektora MSP?
... co szósta z komunikatorów wideo (16 proc.). Zabezpieczenia IT w pracy Małe i średnie firmy najczęściej nie stosują wielowarstwowych zabezpieczeń IT, wybierają tylko podstawowe programy antywirusowe ... częściej stosują podmioty, które nie uważają bezpieczeństwa IT za obszar kluczowy dla swojej działalności. Większość badanych firm z sektora SME określa ...
-
30 najlepszych firm polskiego automotive
... w branży motoryzacyjnej. Polska, jako kluczowy eksporter wyrobów przemysłu motoryzacyjnego na równi z działalnością produkcyjną powinna być inicjatorem rozwiązań z zakresu B+R i skutecznie je wdrażać. To szansa dla polskich dostawców części i komponentów. Ważne jest abyśmy wszyscy: firmy, ośrodki badawczo-rozwojowe oraz administracja państwowa ...
-
Walka o customer experience musi trwać
... które pozwalałyby im na efektywną współpracę pomiędzy wszystkimi działami wewnątrz firmy, co znacząco utrudnia zarządzanie customer experience. Ponad połowa (52%) konsumentów z pokolenia Y ... . High performers 1,9 razy częściej uznają customer experience za kluczowy wyróżnik konkurencyjności, a także 3,9 razy częściej prowadzą inicjatywy ...
-
System wynagrodzeń to element strategii
... talenty są dla firmy najcenniejsze, jakie potrzeby firmy należy realizować w pierwszej ... firmy bądź jej element np. strategia komercyjna, gdy dochodzi do fuzji lub restrukturyzacji albo wówczas, gdy problemem staje się utrzymanie pracowników w przedsiębiorstwie. Wówczas strategia w zakresie wynagrodzeń może mieć kluczowy wpływ na przyszłość firmy ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy w Europie 2022. Wśród laureatów 15 firm z Polski
... firmy z branży IT. Na drugim miejscu (15%) uplasowały się firmy świadczące usługi profesjonalne, a za nimi (11%) firmy z sektora ... firmy muszą przede wszystkim uzyskać dobrą opinię od swoich pracowników. To ich głos wyrażony w anonimowej ankiecie jest kluczowy. Ankieta bada opinie pracowników o firmie pod kątem wielu aspektów, m.in.: zaufania do firmy ...
-
Czego boją się CEO? Wygrywa inflacja, ale zagrożeń jest więcej
... kluczowa pozycję Chin w wielu globalnych łańcuchach dostaw. W efekcie pandemii firmy mają narastające trudności w pozyskaniu wykwalifikowanych pracowników: 29% CEO wymienia ją jako czynnik hamujący wzrost przedsiębiorstwa. Wzrost napięć na poziomie geopolitycznym to kolejny kluczowy czynnik hamujący wzrost w oczach CEO – wskazuje na niego 35 ...
-
Rekordowa ilość niewypłacalności w Polsce
... w tym kanale)? Dlaczego upadają firmy MSP? Finansowanie jako podstawowy bieżący problem, a długofalowo – utrata konkurencyjności kosztowej Finansowanie, koniec taniego pieniądza – to bardzo ważny, jeśli nie kluczowy aspekt sytuacji wielu firm. Dlaczego? Dotychczas firmy korzystały z kredytu przy stopach bliskich zeru, firmy płaciły de facto marże ...
-
Napędzani innowacją, kierowani Cyfrową Transformacją: proALPHA ERP+ i nowe horyzonty przemysłu.
... . Dlatego firmy, które jeszcze nie zdecydowały się na tę transformację, powinny jak najszybciej rozważyć jej wprowadzenie, aby skorzystać z licznych możliwości. Państwa firma wprowadziła niedawno mobilne rozwiązanie internetowe proALPHA ray. Jakie jest jego zastosowanie? Nasz najnowszy produkt, proALPHA ray, stanowi kluczowy element w naszej ...
Tematy: -
6 zasad skutecznej obsługi klienta
... że zostaje z nią na dłużej.” Empatia to kluczowy element skutecznej obsługi. Klient powinien poczuć, że jest dla firmy kimś więcej niż tylko liczbą w tabeli Excela. ... reputacja jest jednym z najcenniejszych aktywów. Obsługa klienta to strategia na przyszłość Najlepsze firmy traktują obsługę klienta nie jako konieczność, ale jako element strategii ...
-
Co dzieje się na rynku motoryzacyjnym i transportowym? Branża odkrywa karty
... kluczowy jest też rozwój sytuacji na Ukrainie. To wszystko są czynniki, na które nie mamy żadnego wpływu. W związku z tym przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych czy rozwojowych firmy ... niskich stawek przewozowych, w pewnym stopniu generowanych poprzez nadużywanie przez firmy ukraińskie preferencyjnych warunków na transport towarów związanych z wojną ...
-
Opowieść chirurga mózgu
... z równowagi. Zmieniasz pracę. Szef ma wypadek samochodowy. Kluczowy klient rezygnuje ze współpracy. Historia opisuje subiektywne ... firmy Sunfon, która opracowała telefony komórkowe z akumulatorami czerpiącymi energię z energii słonecznej. Przedstawiciele firmy na spotkaniu z bankowcami pokazują na slajdach pozycję firmy na rynku, schemat firmy ...
-
Jak zostać CEO?
... tobie również szef twojego szefa wypada dobrze, twoje szanse rosną. Kluczowy jest zawsze szef szefa. To często on jest bardziej zainteresowany twoją ... , aby twoimi współpracownikami zostali najlepsi ludzie. Przyciągaj, motywuj, szkol i nagradzaj najlepszych. Firmy, które "oszczędzają" i zatrudniają tylko tych, na których "mogą sobie pozwolić", są ...
-
Elektroniczna gospodarka w Polsce 2006
... do całej populacji przedsiębiorstw wskaźnik ten wyniósł 9 proc. (wzięto pod uwagę tylko firmy, których przychody ze sprzedaży online wyniosły co najmniej 1 proc.), ... 16 projektów na kwotę ok. 2,2 mld zł. Plan Informatyzacji Państwa stanowi kluczowy element mechanizmów absorpcji środków Unii Europejskiej przewidzianych na informatyzację i rozwój ...
-
Obsługa klienta w opinii zarządu
... firmy: Na przykład, 55% wyższej kadry zarządzającej twierdzi, że szybkość reagowania na telefony jest używana jako miara krytyczna. Ten sam pogląd wyznaje 70% specjalistów związanych z obsługą klienta. Na świecie 67% organizacji uznaje ten wskaźnik za kluczowy ... of Customer Service" na zlecenie firmy Genesys przeprowadzone było w dniach 1 kwietnia – 9 ...
-
Branża mięsna i rozwiązania IT
... są ściśle monitorowane, marża może sięgnąć wspomniane 3 procent. Czas oszczędności Obecnie firmy, również z branży mięsnej, poszukują rozwiązań, które będą dla nich źródłem ... Lawson Software Polska, wskazuje na zdolność do sprawnego przetwarzania informacji jako kluczowy element rozwiązań IT w sektorze mięsnym. Według niego, systemy informatyczne ...
-
Nowelizacja ustawy o komornikach do kosza
... branż gospodarki pokazują jednoznacznie, że najmniejsze, zatrudniające do 49 osób firmy, najgorzej radzą sobie z zatorami płatniczymi. O ile w przypadku dużych przedsiębiorstw, ... autorzy nowelizacji, bardzo duży wpływ na kształt nowelizacji, o ile nie kluczowy, miało… Ministerstwo Zdrowia. Według resortu zdrowia, nakład pracy komorników w czasie ...
-
Prowadzenie sklepu internetowego - logistyka
... wzbudza poczucie pewności i zaufania klienta. Warto także, już przy wyborze firmy kurierskiej, pomyśleć o takiej, która wprowadziła już system śledzenia przesyłek na ... , wiele elementów sklepu internetowego wpłynie na szybki przepływ informacji, a to z kolei kluczowy element logistyki. Aspekty logistyczne sklepu internetowego Przed właścicielem ...
-
Zarobki specjalistów i menedżerów w I poł. 2011 roku
... tylko mogących się pochwalić wynikami, ale także stylem zarządzania dopasowanym do kultury organizacyjnej firmy i odnajdujących się w zespole, są bardzo wysokie i stale rosną. Dobry menedżer jest kluczowy dla sukcesu firmy” – podkreśla Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia. Finanse ...
-
Europa a globalny rynek fuzji i przejęć 2012
... firmy nadal są niedofinansowane" – mówi jeden z niemieckich respondentów. W podobnym tonie wypowiada się polski inwestor ratujący firmy przed upadkiem, który wyjaśnia: "Kupujemy firmy z ... będzie bardziej widoczny w 2012 roku. 45 proc. respondentów oceniło konsolidację jako kluczowy czynnik stymulujący rozwój na rynku fuzji i przejęć w przyszłym roku ...
-
Odzyskiwanie danych po awarii może się nie powieść
... dwa dni robocze w wyniku awarii systemów informatycznych. Dla firmy zatrudniającej około 2000 pracowników oznacza to stratę 28 391 osobogodzin.„Tworzenie kopii zapasowych i odtwarzanie po awarii ma fundamentalne znaczenie dla przedsiębiorstw i stanowi kluczowy element zarządzania informacjami” – stwierdza Neil Fisher, wiceprezes instytutu ...
-
Globalne inwestycje w nieruchomości 2012
... Greg Vorwaller, dyrektor działu rynków kapitałowych na świat firmy Cushman & Wakefield, powiedział: „Kluczowy wpływ na skalę ożywienia aktywności inwestycyjnej mają dane ... może stopniowo pobudzać popyt najemców na efektywną i nowoczesną powierzchnię, ponieważ firmy zaczną realizować wstrzymywane plany ekspansji. To z kolei przełoży się na wzrost ...
-
Najlepsze Międzynarodowe Miejsca Pracy na Świecie 2013
... w tym przynajmniej 40% poza granicami kraju, w którym mieści się siedziba firmy. Dodatkowe punkty firmy otrzymują za liczbę krajów, w których firma brała udział w konkursie ... , Trust Index©). O pozycji danej firmy na Liście decyduje łączna ocena obu aspektów, ale wyniki ankiety pracowniczej stanowią aż 2/3 końcowej oceny. Kluczowy dla badania Great ...