-
Greenwashing w polskim biznesie
Ponad połowa "eko" deklaracji to greenwashing - alarmuje Unia Europejska!1 "Świadomy wybór" w kampanii odzieży spod znaku fast fashion, "neutralność węglowa" międzynarodowego producenta napojów, czy "eko" paliwo to tylko nieliczne przykłady "ekościemy" i próby wprowadzenia klientów w błąd. Pod lupą zagranicznych i krajowych organów są takie znane ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w II 2025
... i 81,65% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka ING Bank Śląski z 0,52 mld kontaktów reklamowych i 78% zasięgu w populacji ... - a na drugim Biedronka, z udziałem na poziomie 2,05%. Trzecie miejsce należało do ING Bank Śląski z udziałem 1%. RYNEK REKLAMY RADIOWEJ W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych ...
-
Monitory AOC 310 Hz oraz 240 Hz dla graczy
AOC GAMING 25G4SXU i AOC GAMING CU34G4Z to dwa nowe monitory dla graczy. Pierwszy to 24,5-calowy model Full HD o odświeżaniu 310 Hz, a drugi to zakrzywiony, 34-calowy monitor ultrapanoramiczny UWQHD o odświeżaniu 240 Hz. Wysokie odświeżanie do dynamicznych gier AOC GAMING 25G4SXU został oparty na panelu typu Fast IPS o odświeżaniu 300 Hz. Po ...
-
Phishing: cyberprzestępcy wabią na znane domeny
Phishing nie traci na sile - cyberprzestępcy w szczególności żerują na popularności znanych nazw i domen cieszących się powszechnym zaufaniem. Analiza cyberataków wymierzonych w ponad 10 000 klientów na całym świecie ujawniła, że tylko w minionym roku do ich skrzynek trafiło aż 30 mln wiadomości phishingowych. W niemal wszystkich analizowanych ...
-
Brand phishing w I kw. 2025. Polowanie także na polskie serwisy
O tym, że cyberprzestępcy specjalizujący się w phishingu nader chętnie wykorzystują popularność globalnych marek, nie trzeba przypominać już chyba nikomu. Najnowsze doniesienia Check Point Research tylko to potwierdzają, ostrzegając jednocześnie polskich internautów przed atakami phishingowymi żerującymi na sławie często odwiedzanych polskich ...
-
10 najlepiej i najgorzej ocenionych zawodów 2025
Strażak i ratownik medyczny po raz kolejny z rzędu znajdują się na pierwszych miejscach rankingu zawodów cieszących się największym poważaniem Polaków. W tym roku na trzecim miejscu podium zadebiutował pilot samolotu pasażerskiego. Najgorzej ocenione profesje to wciąż influencerzy i politycy - wynika z badania "Ranking poważania zawodów 2025" ...
-
Spadły stopy procentowe. Rata za leasing samochodu zaskakuje?
W minioną środę Rada Polityki Pieniężnej podjęła długo wyczekiwaną zwłaszcza przez kredytobiorców decyzję o obniżeniu stóp procentowych. Na tym ruchu skorzystają również osoby posiadające samochód w leasingu - jak jednak wynika z symulacji ekspertów serwisu Superauto.pl, nie należy oczekiwać, że rata za samochód w leasingu pokaźnie się obniży. ...
-
Apple najcenniejszą marką świata 2025
Najcenniejszą marką świata, czwarty rok z rzędu, pozostaje Apple - wynika z najnowszego rankingu Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands za rok 2025. Wartość tej marki sięga obecnie 1,3 biliona dolarów. Na podium znalazły się także Google i Microsoft. W rankingu zadebiutował ChatGPT, zajmując 60. miejsce. Imponujący wzrost wartości odnotowały ...
-
Sektor MŚP nie płaci za leasing. Długi przekraczają 1,36 mld zł
2/3 przedsiębiorców z sektora MŚP deklaruje, że najważniejszym źródłem finansowania prowadzonej działalności gospodarczej jest dla nich leasing. To drugi najwyższy odsetek w UE. Z rzetelnością spłacania rat leasingowych nie jest jednak najlepiej - jak podaje KRD, zadłużenie z tego tytułu sięga już 1,36 mld zł, co oznacza, że na przestrzeni ...
-
Opóźnienia lotów rosną. Gdzie będzie najwięcej zakłóceń?
Sezon wakacyjny to okres największego natężenia ruchu lotniczego. Pasażerowie są narażeni na opóźnienia czy odwołanie lotów, a także overbooking. Ryanair stworzył własny ranking państw UE odpowiedzialnych za największe zakłócenia w przestrzeni powietrznej - tzw. "Ligę opóźnień". Opóźnienia lotów rosną Według danych Ryanaira, między 1 stycznia a 26 ...
-
Sztuczna inteligencja napędza cyberataki - nowe zagrożenia dla firm
Sztuczna inteligencja staje się nie tylko narzędziem obrony, ale i bronią w rękach cyberprzestępców. Według najnowszego raportu Check Point Software Technologies, już ponad 67% globalnych incydentów phishingowych w 2024 roku było wspieranych przez AI. Nowe technologie umożliwiają hakerom tworzenie perfekcyjnych, trudnych do wykrycia ataków, a ...
-
Obniżka stóp procentowych NBP: jak zmieniły się raty za nowe i używane samochody?
Obniżki stóp procentowych przez Radę Polityki Pieniężnej w maju i lipcu 2025 roku wyraźnie przełożyły się na spadek rat leasingowych i kredytowych za samochody - wynika z analizy Superauto.pl. Średnia rata leasingu nowego auta spadła nawet o 167 zł, a w przypadku segmentu premium oszczędności sięgają ponad 5000 zł w całym okresie finansowania. ...
-
Neuromarketing, czyli jak nauka wpływa na zachowania konsumentów?
Wyobraź sobie, że reklama nie tylko przyciąga uwagę, ale czyta Twoje emocje i reaguje w czasie rzeczywistym. W 2025 roku marketing sensoryczny wkracza w erę neurotechnologii – EEG, eye-tracking i AI pozwalają markom zajrzeć w głąb umysłu klienta. To już nie intuicja, lecz nauka decyduje o tym, co kupujemy i dlaczego. Emocje sprzedają – dosłownie. ...
-
Bezpieczna współpraca B2B: scoring finansowy krok po kroku
Czy przed podpisaniem umowy z nowym kontrahentem sprawdzasz jego wiarygodność finansową? W dobie spowolnienia gospodarczego i zatorów płatniczych taki krok przestał być opcją, a stał się w zasadzie koniecznością. Scoring, czyli algorytmiczna ocena ryzyka, może być dla firmy swoistego rodzaju tarczą ochronną. Z pewnym jednak zastrzeżeniem - nawet ...
-
Złośliwe reklamy internetowe – jak chronić firmę przed malvertisingiem?
Reklama internetowa to nie tylko skuteczne narzędzie sprzedaży, ale też coraz częstszy wektor cyberataków. Wysyp złośliwych reklam, czyli tzw. malvertisingu, pokazuje ciemną stronę cyfrowego marketingu. Tylko w minionym roku Google zablokował blisko 800 milionów takich zagrożeń — to ostrzeżenie dla firm i użytkowników. Z tego tekstu dowiesz się m. ...
-
Palenie w pracy pod lupą: przerwy na papierosa kosztują pracodawców 42 mld zł rocznie
Aż 60% zatrudnionych uważa, że pracodawcy nie powinni ingerować w ich nawyki związane z paleniem, a 58% nie oczekuje wsparcia ze strony firmy w walce z nałogiem, wynika z ankiety Gi Group Holding. Problem jednak istnieje - "przerwy na dymka" i częstsza absencja palaczy z powodów zdrowotnych kosztują pracodawców w Polsce nawet 42 miliardy złotych ...
-
Rewolucja w Google Ads: Smart Bidding Exploration, czyli koniec sztywnego ROAS-u
Google ogłasza przełom w świecie performance marketingu. Nowa funkcja "Smart Bidding Exploration", która jest dostępna w kampaniach korzystających ze strategii Docelowy ROAS (tROAS), ma być, według zapowiedzi Google, największą aktualizacją strategii ustalania stawek od ponad dziesięciu lat. Z drugiej strony pojawia się subtelna, ale praktyczna ...
-
Światłowód Play od 45 zł: krótka umowa i szybki internet bez zobowiązań
Stabilny internet na cały rok akademicki, telewizja z elastycznym doborem serwisów streamingowych i promocja, która pozwala korzystać z usług nawet przez sześć miesięcy bez opłat – tak Play otwiera jesień. Operator przygotował krótkie umowy, które powinny przypaść do gustu w szczególności tym, którzy unikają długich zobowiązań. Co można zyskać, ...
-
Meta, LinkedIn i Instagram zmieniają analitykę - co to oznacza dla marketingu w social media?
Platformy społecznościowe Meta, LinkedIn i Instagram wprowadzają nową jakość w analizie skuteczności działań marketingowych. Meta upraszcza metryki, zastępując różnorodne wskaźniki jedną ujednoliconą miarą Views, LinkedIn dostarcza automatyczne powiadomienia o efektywności postów w czasie, a Instagram testuje możliwość śledzenia screenshotów, by ...
-
Mamy rekord zdolności kredytowej. Ile banki pożyczą rodzinie 2+1?
... taki wynik zaprezentował Alior, PKO BP (wraz ze swoim bankiem hipotecznym), ING i Pekao S.A. Nawet banki kalkulujące zdolność kredytową w sposób bardziej zachowawczy i tak ... cięcia stóp na wrześniowym posiedzeniu spodziewają się zarówno gracze rynkowi jak i ekonomiści ING czy ich koledzy z spod znaku żubra (Pekao S.A), choć ci ostatni z mniejszą ...
-
Data Act w marketingu i sprzedaży: Co muszą wiedzieć firmy od września 2025?
12 września 2025 roku wchodzi w życie Data Act. To unijne rozporządzenie, które ma ułatwić dostęp, wymianę i ponowne wykorzystanie danych między firmami, instytucjami i obywatelami. Jak nowe prawo wpłynie na firmy, które tworzą i korzystają z rozwiązań wspierających działania marketingowe? Sprawdzamy, na co muszą zwrócić uwagę producenci i ...
-
Phishing odwraca reguły gry: To ofiary inicjują kontakt, a cyberprzestępcy podszywają się pod normalne firmy
Kampania phishingowa ZipLine to jedna z najbardziej zaawansowanych operacji socjotechnicznych ostatnich lat, gdzie to nie ofiary, lecz przestępcy zmieniają zasady gry. Cyberprzestępcy inicjują kontakt poprzez formularze firmowe, a ofiary piszą jako pierwsze, co buduje fałszywe zaufanie oparte na profesjonalnej wymianie wiadomości. Taki mechanizm ...
-
Zdolność kredytowa: na jakie mieszkanie stać singla, parę i rodzinę?
Czy spadające stopy procentowe ułatwiają zakup mieszkania? Najnowsze dane z rynku kredytowego pokazują, że na ostatnich decyzjach Rady Polityki Pieniężnej rzeczywiście korzystają pary i rodziny. Nieco gorzej sprawy mają się w przypadku singli, którym może być trudniej sfinansować kupno wymarzonego lokum. Sprawdzamy, na jakie mieszkanie stać dziś ...
-
Techmex szkoli partnerów Novella
Novell oferuje polskim partnerom handlowym wszechstronne szkolenia handlowe, marketingowe i techniczne. W ramach rozwijania współpracy ze swoimi partnerami, Novell wraz z autoryzowanym dystrybutorem oraz centrum edukacyjnym - firmą Techmex - organizują cykl szkoleń dla partnerów Novella. Akcja ma na celu dostarczenie takich informacji handlowych, ...
-
HP i i-flex: wspólna oferta
HP zawarł z i-flex solutions umowę o wspólnej sprzedaży i marketingu rozwiązań sprzętowych i oprogramowania dla instytucji finansowych. Rozwiązania te służą do świadczenia zarówno podstawowych usług bankowych w czasie rzeczywistym, jak i całodobowych usług bankowości telefonicznej, transakcji bankomatowych, bankowości internetowej i innych. HP i ...
Tematy: i-flex solutions, systemy typu mainframe -
Comp SA: nowe rozwiązanie do zarządzania siecią
Firma Comp SA poinformowała o zaprojektowaniu rozwiązania Comp SMS Management System (C-SMS) umożliwiającego administratorom serwerów i urządzeń sieciowych ich bieżący monitoring oraz kontrolę pracy. Rozwiązanie to dostarcza informacji o nieprawidłowościach w działaniu urządzeń poprzez powiadamianie administratorów za pomocą SMS-ów. Dzięki ...
-
Seagate: wyniki kwartalne
Seagate Technology Holdings podała wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2003, zakończony 27 września 2002. Seagate Technology Holdings, zanotowała w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2003 sprzedaż 16,7 miliona dysków twardych. Firma osiągnęła skonsolidowany przychód w wysokości 1,579 miliardów dolarów oraz zysk netto, raportowany ...
-
4 tysiące odejdzie z IBM i PwC
Tuż po przejęciu firmy konsultingowej PricewaterhouseCoopers IBM zamierza zredukować liczbę pracowników w obu firmach o 4 tysiące, podaje Wall Street Journal powołując się na "dobrze poinformowane źródła" wewnątrz koncernu. Nie wiadomo, ile osób odejdzie w każdym z przedsiębiorstw. Nie będą to pierwsze redukcje personelu u "Big Blue" - w tym roku ...
-
RIAA i serwisy peer-to-peer chcą końca sporu...
Zarówno RIAA (Recording Industry Association of America) jak i popularne serwisy typu peer-to-peer chcą zakończenia procesu w sprawie naruszania praw autorskich. Trudno jest się jedynie porozumieć kto ma zostać zwycięzcą sporu. Prawnicy występujący przeciw Kazaa, Morpheusowi i Groksterowi poprosili w poniedziałek sędziego o podsumowanie ...
-
Fujitsu: nowa architektura serwerów
Firma Fujitsu Siemens Computers opracowała nową generację serwerów Primepower klasy enterprise, opartych na technologii Solaris/Sparc, z rozszerzoną architekturą dla środowisk przetwarzania danych o znaczeniu krytycznym (Extended Architecture for Business Critical Computing). Serwery Primepower zostały opracowane przez firmę Fujitsu Ltd w Japonii. ...
-
Jest standard badań profili internautów
Sieci reklamowe Ad.net, IDMnet, ARBOmedia z firmami badawczymi I-Metria i Global eMarketing rozpoczęły wspólne badanie profili internautów użytkowników witryn zrzeszonych w sieciach o nazwie Prawdziwy Profil. Zgodnie z podpisaną w dniu 11 października br. umową strony wspólnie będą realizować badanie profili użytkowników witryn zrzeszonych w ...
Tematy: sieci reklamowe, profile internautów -
WirtualneMedia.pl katalogują media
22 października portal WirtualneMedia.pl uruchomił katalog firm medialnych. Dostęp do bazy danych jest bezpłatny. Katalog został podzielony na sześć działów: media tradycyjne, Internet, komputery i telekomunikacja, reklama i marketing, film i muzyka oraz inne podmioty. WirtualneMedia.pl jest serwisem informacyjnym poświęconym telewizji, radiu, ...
Tematy: katalog firm medialnych, wirtualnemedia.pl -
Niemcy najlepsze w szybkim internecie
Niemcy zajmują pierwsze miejsce pod względem dostępu do szybkiego internetu w domach (56%), włączając łącza cyfrowe ISDN - wynika z badań Nielsen/Netratings. Kolejne miejsca po Niemczech zajmują: Holandia (41%), Francja (28%) oraz Szwecja i Hiszpania (28%). Zarówno we Francji, jak i w Szwecji, 25% osób posiada w domach dostęp do szerkopasmowych ...
Tematy: dostęp do internetu w domu, isdn -
Outsourcing systemów bankowych
Dominet SA podpisał z Centralnym Ośrodkiem Przetwarzania Informacji KGHM Polska Miedź SA umowę hostingu systemów informatycznych. Umowa ta dotyczy wszystkich rozwiązaniań systemowych z obszaru IT, funkcjonująacych w podmiotach Grupy Dominet: Dominet , Dominet Finanse, Promotorze oraz Dominet Banku (dawniej Cuprum Banku). Jest to pierwszy w Polsce ...
-
Nowy sposób badania e-skuteczności
Firmy I-Metria oraz Global eMarketing wprowadziły na rynek nowy produkt badawczy – Prawdziwy Efekt. Jest to narzędzie badawcze, które służy do pomiaru skuteczności internetowej kampanii reklamowej. Prawdziwy Efekt jest połączeniem audytu internetowej kampanii reklamowej realizowanej z wykorzystaniem systemu trackingowego GeMius oraz analizy postaw ...