-
Najważniejsza jest rodzina. Co jeszcze uzmysłowiła Polakom pandemia?
... nam życie. Do jakich przemyśleń skłoniło Polaków funkcjonowanie w ciągłym zagrożeniu epidemicznym? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badanie zrealizowane przez SW Research dla Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach kampanii „Solidarni Zwyciężymy”. W odpowiedzi na pytanie o wnioski, jakie jako społeczeństwo powinniśmy wyciągnąć z pandemii, co ...
-
Boże Narodzenie: 11% Polaków planuje duże i rodzinne święta
... nie planuje w tym roku kupować prezentów. * Badanie planów świątecznych Polaków powstało na zlecenie Everli.pl i zostało zrealizowane przez instytutu badawczy SW Research na grupie 1002 ankietowanych w terminie 24-27 listopada 2020 r.
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
... rzeczywistością a wirtualnością” opracowany przez DELab UW na zlecenie Nationale-Nederlanden został oparty o wyniki reprezentatywnego badania sondażowego przeprowadzonego metodą CAWI przez SW Research w dn. 9-16 kwietnia 2021 r. na grupie 1000 mieszkańców Polski w wieku 25-50 lat. Dla porównania nastrojów Polaków zostało przeprowadzone drugie ...
-
Traci komunikacja miejska, zyskuje wynajem samochodu?
... . Tracą również koleje pasażerskie, które odnotowują o 37% gorszy wynik niż rok wcześniej . Natomiast z badania ,,Wynajem krótkoterminowy w oczach Polaków’’ wykonanego przez SW Research na zlecenie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów wynika, że 23 proc. Polaków wynajęłoby samochód z wypożyczalni aut (Rent a Car) ze względu ...
-
Strategia marketingowa firmy z branży kulinarnej. Jak zmaksymalizować efekty?
... opakowania, smaku, czy konsystencji, a spróbowanie „nowego” zmusza ich poniekąd do wyjścia ze strefy komfortu i porzucenia dawnych przyzwyczajeń. Jak pokazało badanie SW Research, jesteśmy przywiązani do znanych marek i z dużym dystansem podchodzimy do nowości. Dlatego tak istotne jest, aby w lejku zakupowym, uwzględnić obszar, jakim ...
-
Praca fizyczna w cenie. Na jakie benefity pracownicze można liczyć?
... HRrebels. Czy jednak rekordowy popyt na pracowników fizycznych i produkcyjnych przekłada się na chęć podejmowania pracy? Polacy dostrzegają ewolucję pracy fizycznej SW Research na zlecenie OLX przeprowadził ogólnopolskie badanie, pytając osoby aktywne zawodowo o postrzeganie pracy fizycznej i świadomość zmian na rynku pracy. Polacy świetnie ...
-
Wyprzedaże i e-commerce. Nowe prawa konsumenta wg dyrektywy Omnibus
... zakupy online, do czego przyczyniła się z pewnością pandemia i ograniczony dostęp do handlu. Nie inaczej jest w okresach wyprzedaży. Według badania Allegro i SW Research 30% respondentów podczas wyprzedaży kupuje wyłącznie w sklepach online. Zatem nie wędrówki między sklepowymi półkami, ale wyszukiwarki filtrujące towary oraz propozycje ...
-
Ile kryzysów potrzeba do skrócenia łańcuchów dostaw?
... handel internetowy oraz przewozy drobnicowe i FTL w Polsce i Europie. Zmianę zachowań konsumenckich, będących bezpośrednią konsekwencją wojny, widać także w badaniu przeprowadzanym przez SW Research w dniach 9-10 marca. Wynika z niego, że po zbrojnej napaści na Ukrainę, aż 48% Polaków wprowadziło zmiany w sposobie gospodarowania pieniędzmi, z czego ...
-
Płatności online: jakie zwyczaje płatnicze Polaków?
Znamy wyniki 2. edycji badania zrealizowanego dla Tpay przez SW Research „Perspektywy płatników na płatności online”. Najnowsze opracowanie po raz kolejny rzuca światło na preferowane przez polskich konsumentów metody płatności elektronicznych. ...
-
Jak przygotować się do złożenia PIT-a za 2022 rok? Sprawdź co się zmienia
... wysokość podatku oraz sprawdzamy, jak otrzymać najszybszy możliwy zwrot podatku. Co Polacy wiedzą o zmianach w rozliczeniach rocznych PIT Badanie przeprowadzone przez SW Research na zlecenie e-pity w listopadzie 2022 roku wyraźnie wskazuje, że Polacy są zdezorientowani i nie poruszają się sprawnie po nowej, podatkowej rzeczywistości ...
Tematy: rozliczenia z urzędem skarbowym, rozliczenia podatkowe, jak rozliczyć PIT, zeznanie podatkowe, zeznania podatkowe, zeznania roczne, zwrot podatku, nadpłata podatku, zwolnienia z PIT, PIT zerowy, PIT 2022, rozliczenie roczne 2022, podatki 2022, rozliczenie roczne, ulgi podatkowe, odliczenia podatkowe, odliczenia od podatku, odliczenia od dochodu, odliczenie ulgi, Polski Ład -
Nie wypalenie zawodowe, ale quiet quitting - nowe zjawisko na rynku pracy
... za polski dział Sales and Customer Success Team. Raport powstał na zlecenie Blue Colibri na podstawie wyników badania przeprowadzonego przez SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na reprezentatywnej grupie 1000 pracujących Polaków w dniach 16-23 grudnia 2022 roku. W przypadku przytaczania badania bardzo prosimy ...
-
Co ma największy wpływ na satysfakcję z pracy?
... badania „Love Your Work”, które rzuca światło na warunki i oczekiwania pracowników względem wykonywanej przez nich pracy. Na jego potrzeby agencja SW Research zebrała opinie 800 osób pracujących w biurach i zajmujących stanowiska na wszystkich szczeblach organizacji. Badanych poproszono o ocenę miejsca pracy, pracodawcy, kapitału społecznego ...
-
Czterodniowy tydzień pracy w Polsce? Czy to trafiony pomysł?
... zawodowego. Dzięki wprowadzeniu ustawy, pracownicy mieliby więcej czasu na odpoczynek, spędzanie czasu z rodziną oraz na aktywność fizyczną. Jak pokazało badanie SW Research dla Rzeczpospolitej, taki pomysł cieszy się społeczną aprobatą. Ponad 46% badanych pozytywnie ocenia pomysły skrócenia czasu pracy. Natomiast 26% jest ...
-
Polska wódka, czyli jak zastrzegać pochodzenie geograficzne alkoholu
... składników pożywienia tych zwierząt. Jej miejscem naturalnego występowania są śródleśne polany i łąki położone na obrzeżach puszczy. Wódka symbolem Polski Z raportu SW Research przeprowadzonego na zlecenie Stowarzyszenia Polska Wódka wynika, że alkohol ten jest trzecią najbardziej kojarzoną z naszym krajem marką. Aż 27% osób ...
-
Czy smartfony i aplikacje rządzą życiem młodych Polaków?
... Polski osób w wieku 15-35 lat. Próba zrealizowana N=1011. Oba badania zostały zrealizowane w kwietniu 2023 roku, przy współpracy firmy Future Mind i SW Research.
-
Za co cenimy polskie piwo?
... piwa z polskich browarów są cenione wśród konsumentów, a jeśli tak, to za co? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badani zrealizowane przez SW Research dla ZPPP Browary Polskie. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy polskie piwo znajduje uznanie w oczach konsumentów? Jakie walory złotego trunku ...
-
Euro w Polsce: czy chcemy wspólnej waluty?
... Polski do strefy euro? Czy miejsce zajmowane w strukturze społecznej ma znaczenie dla poparcia przyjęcia euro w Polsce? W maju 2023 roku firma SW Research, na zlecenie Fundacji Wolności Gospodarczej (FWG), przeprowadziła sondaż CAWI na reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski. Autorami koncepcji badania byli dr ...
-
Kobieto, Twój czas jest dziś - zgłoś się do TOP Women w e-biznesie
... ich życie. Kobiety chcą działać – potrzebują tylko zachęty i konkretnego wsparcia! Jak wynika z raportu badania, przeprowadzonego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research na zlecenie Nest Banku i Fundacji Kobiety e-biznesu, głównym powodem, dla którego kobiety otwierają lub chcą otworzyć firmę, jest chęć bycia ...
Tematy: TOP Women w e-biznesie, kobiety w biznesie -
Zasoby ludzkie: pracownicy HR niechętni do zmiany pracy?
... ludzkich W 2023 roku zatrudnieni w działach HR firm mogli liczyć na wzrost pensji, choć nie wszyscy. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Grafton Recruitment, 45% pracowników otrzymało podwyżkę, która nie przekroczyła wielkości inflacji (do 15%), a 10% zaczęło zarabiać więcej o ponad ...
-
Praca w marketingu i PR: satysfakcja plus stres
... jako bardzo stresujące lub odczuwa umiarkowany stres z powodu wykonywanych obowiązków. To najwięcej spośród wszystkich grup zawodowych badanych przez SW Research na potrzeby „Raportu wynagrodzeń i trendów w przedsiębiorstwach” Grafton Recruitment. W mniejszym stopniu napięcie związane z zadaniami odczuwają pracownicy sztandarowo stresogennych grup ...
-
Pokolenie Z stawia na zakupy online
... ludzie oczekują od aplikacji mobilnych? Badanie metodą CAWI na reprezentatywnej grupie Polek i Polaków z pokolenia Z przeprowadziła w marcu 2024 roku agencja badawcza SW Research. Dane pokazują, że aż 86,2% młodych Polaków decyduje się na zakupy online lub w aplikacji mobilnej raz w miesiącu bądź częściej. Natomiast ...