-
Zaległe należności budżetowe = odsetki podatkowe?
... rzecz konkretnego podatnika, jako bezpośredni (lub w formie zryczałtowanej) zwrot kosztów funkcjonowania tych organów, np. opłaty sądowe lub opłaty notarialne. Odsetki, o których mowa w art. 16e ... 2005 r. w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej, a także zakresu informacji, które muszą być zawarte w rachunkach (Dz. U. nr 165, ...
-
Poszukiwani wyspecjalizowani pracownicy IT
... danych, jakimi zarządzają firmy i rosnącą rolę nowoczesnych technologii dla sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstw. Nowe trendy pomagają branży utrzymać stały trend wzrostowy. Według ... Nowo tworzone stanowiska będą coraz częściej wymagać od informatyków nie tylko wiedzy z zakresu nowych, zyskujących na popularności dziedzin IT, ale także licznych ...
-
Podatek VAT od opłaty za śmieci?
... opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina pokrywa koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, które obejmują koszty: 1. odbierania ... uczestniczących w danej czynności (właścicieli nieruchomości), wykonując zadania z zakresu władzy publicznej określone w przepisach ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj ...
-
Opłaty za śmieci bez podatku VAT
... na własną odpowiedzialność. Natomiast, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu ... pobranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina pokrywa koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, które obejmują koszty: 1. odbierania, ...
-
Debiut Agrotour SA na NewConnect
... SA. To dwudziesty piąty tegoroczny debiut oraz 446 spółka, którą dotychczas zanotowano na NewConnect. DZIAŁALNOŚĆ EMITENTA Celem funkcjonowania firmy jest zaoferowanie szerokiego zakresu usług o charakterze turystycznym, rekreacyjnym i gastronomicznym, opartych o uprawę winorośli i produkcję własnego wina marki Mnich. Agrotour prowadzi działalność ...
-
Opłata za wywóz śmieci bez podatku VAT
... na własną odpowiedzialność. Natomiast, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu ... z pobranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina pokrywa koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, które obejmują koszty: 1. odbierania, ...
-
Crowdfunding – innowacyjny sposób finansowania projektów
... być tu np. Megatotal.pl pomagający uzyskać dofinansowanie do projektów z zakresu muzyki. Natomiast SiePomaga.pl ukierunkowany jest na działania ... Towarzystwo Crowdfundingu. Bezpieczeństwo działań crowdfundingowych w Polsce Za optymalne warunki funkcjonowania i rozwój crowdfundingu w naszym kraju odpowiada Polskie Towarzystwo Crowdfundingu. ...
-
Spółdzielnie mieszkaniowe w sejmowych szrankach
... pola do nadużyć. W samej sejmowej Komisji Nadzwyczajnej do rozpatrzenia projektów ustaw z zakresu prawa spółdzielczego kotłują się obecnie aż cztery projekty nowelizacji ... autorstwa Platformy nie wprowadza fundamentalnych zmian w zakresie organizacji i funkcjonowania spółdzielni w odniesieniu do przepisów, które obecnie obowiązują. – Niektóre ...
-
Rekomendacja U to lepsze ubezpieczenie kredytu
... zasad funkcjonowania ubezpieczeń dodawanych do kredytów hipotecznych. – Najważniejszą zmianą będzie możliwość samodzielnego wyboru przez klienta oferty ubezpieczeniowej. Jeśli bank będzie wymagał dodatkowego zabezpieczenia w postaci np. ubezpieczenia na życie, będzie musiał zaakceptować każde, które spełni minimalne kryteria dotyczące zakresu ...
-
BIG będzie wiedzieć więcej. Co na to KPF?
... byłby mniejszy. Przechodząc do meritum, proponowane rozwiązania, idące w kierunku rozszerzenia zakresu działalności biur informacji gospodarczej, dostęp do informacji z instytucji publicznych, takich ... udostępniania informacji, w konsekwencji prowadząc do zwiększenia ogólnych kosztów funkcjonowania systemu, przy jednoczesnym braku korzyści. Zmiany ...
-
Renta socjalna dla czasowo przebywających poza granicami
... dziećmi umieszczonymi w pieczy zastępczej. Zmiany zmierzają również do poprawy funkcjonowania procedur adopcyjnych. Co do zasady nowelizacja wchodzi w życie po 14 dniach ... lub instytucje społeczne w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej; petycja może być złożona zarówno w interesie publicznym, jak ...
-
Nowa ustawa konsumencka a zmiany w sprzedaży B2B
... sprzedaży lub umowie dystrybucyjnej, nie będzie mógł wyłączyć ani nawet ograniczyć zakresu tej odpowiedzialności wobec dalszych sprzedawców. Przykładem może być sytuacja, w ... dokonujący wyłącznie transakcji B2B będą musieli znacząco zmienić dotychczasowe zasady funkcjonowania. Trzeba jednakże dodać, że częściowe pokrycie się wprowadzonych zmian z ...
-
Leczenie za granicą: zwrot kosztów od NFZ
... handlu bronią, było także dążenie do wyrównywania prawnych warunków funkcjonowania eksporterów z państw pozostających do tej pory poza systemem kontroli z uwarunkowaniami już ... pojęć, odpowiedzialność osób prawnych oraz stosowanych kar i innych środków, kwestie z zakresu prawa karnego procesowego określające normy i procedury postępowania w sprawach ...
-
Działalność gospodarcza: czy rzeczywiście będzie łatwiej?
... w systemie dystrybucji środków publicznych, niezależnie od ich wielkości, obrotów czy zakresu terytorialnego. Co ważne zwiększono również dostęp do orzeczeń sądowych poprzez doprecyzowanie pojęcia ... jej rozwój. Mam nadzieję, że wprowadzona w życie regulacja faktycznie przyczyni się do istotnej poprawy funkcjonowania przedsiębiorstw i spełni swój ...
-
Polityka flotowa - jakie elementy musi określać?
... , z prezesem i członkami zarządu włącznie. Jedna z naczelnych zasad funkcjonowania polityki flotowej jest związana z tym, że w jednakowy sposób traktuje ... danego przedsiębiorstwa. Zatwierdzanie dokumentu Mając szkielet polityki flotowej, poprośmy o pomoc specjalistów z zakresu podatków, prawa i kadr. Takie działanie pomoże nam stworzyć dokument, ...
-
Trendy HR: nowe technologie i pracownik jak klient
... przez ludzi, biznes czy sektor publiczny mają kluczowe znaczenie dla sprawnego funkcjonowania obszaru kapitału ludzkiego. Dział HR pełni unikatową funkcję: może pomóc liderom i ... rozwiązania z zakresu nowych technologii odbiorą im ich obecne stanowisko pracy. Za to niemal co druga osoba odczuwa potrzebę odbycia szkoleń z zakresu nowych technologii. ...
-
Istotny pogląd x4. UOKiK kolejny raz zgadza się z konsumentami
... Ca2388/16 (Raiffeisen Bank). Prezes UOKiK może wydać istotny pogląd we wszystkich sprawach z zakresu ochrony praw konsumentów, nie tylko usług finansowych. Ocena prawna ... na stronie internetowej UOKiK. Istotny pogląd w sprawie konsumenckiej – zasady funkcjonowania: Istotny pogląd w sprawie, to pisemne stanowisko Prezesa UOKiK, w którym Urząd ...
-
Podatek CIT i podmioty powiązane: usługi rekrutacji nie są limitowane
... i zasadniczego charakteru, jakim jest instalacja, obsługa i kontrola funkcjonowania wdrażanego oprogramowania. Zatem nieuprawnione jest stanowisko organu dokonującego ... personelu (...)”. W opinii Wnioskodawcy pokazuje to wyraźnie intencje ustawodawcy do wyłączenia z zakresu zastosowania art. 15e updop wydatków poniesionych na Usługi rekrutacji. W ...
-
Konstytucja biznesu to propaganda, a nie prawdziwe reformy
... działalność gospodarczą. W związku z tym projektodawca Prawa przedsiębiorców wprowadził w rozdziale 6 ustawy „Zasady opracowywania projektów aktów normatywnych z zakresu prawa gospodarczego oraz oceny ich funkcjonowania”. Przydatne linki: - Niezbędnik firmowy - Własna firma - Składki ZUS - działalność gospodarcza Zasady te stanowią katalog dyrektyw ...
-
Ubezpieczenie zdrowotne bez limitów? Tego potrzebujemy?
... szeroki zakres badań. Po drugie, Polacy, mimo rosnącej świadomości na temat funkcjonowania ubezpieczeń, polisy zdrowotne nadal traktują jako pomoc doraźną w momencie, kiedy zachorują, ... uwagę? Zarządzający firmami produkcyjnymi powinni uwzględnić w polisie świadczenia z zakresu medycyny pracy oraz opieki ambulatoryjnej i chirurgii 1 dnia. Dla ...
-
Finanse: wiedza Polaków na 3+
... się pewnie w kwestiach związanych z bezpieczeństwem danych osobowych w internecie. Ankietowani przyznają, że nie mają natomiast wiedzy z zakresu podatków, wychodzenia z długów, zasad funkcjonowania systemu emerytalnego, prowadzenia własnej firmy, inwestowania pieniędzy i korzystania z instrumentów inwestycyjnych. Ankietowani najniżej ocenili swoją ...
-
Zdrowie i dobrobyt - droga do zrównoważonego rozwoju
... z zakresu ochrony środowiska naturalnego: przechodzenie na odnawialne źródła energii, ograniczanie emisji gazów cieplarnianych oraz akcje pro ekologiczne. - Zapobieganie zmianom klimatycznym to obowiązek obywateli, ale przede wszystkim firm i instytucji. Troska o środowisko naturalne to jeden z kluczowych filarów odpowiedzialnego funkcjonowania ...
-
Liczy się zarządzanie różnorodnością i włączająca kultura organizacyjna
... , ale wręcz chodzi im o to, żeby uczyniły z tego jeden z filarów codziennego funkcjonowania. Diversity&Inclusion Rating to nowa, powstała we współpracy z Deloitte, inicjatywa Forum Odpowiedzialnego ... szans pracowników m.in. w systemie wynagrodzeń i motywacyjnym, edukację z zakresu różnorodności i równego traktowania w miejscu pracy, a także ...
-
Do czego posunie się Polak, żeby otrzymać kredyt?
... systematycznie maleje. Możliwość ta, w połączeniu z upowszechnieniem wiedzy na temat jej funkcjonowania, okazuje się pewną barierą dla przestępców. Pomimo to, posługiwanie się ... zakresu przedmiotowego danych i dostępności dla przedsiębiorców, działających na szeroko rozumianym rynku konsumenckim. Dobrym rozwiązaniem byłoby dalsze poszerzanie zakresu ...
-
Najem krótkoterminowy - co nas czeka w najbliższym czasie?
... obawy właścicieli takich mieszkań. Obawy te wynikają z funkcjonowania najmu dla turystów w pewnym stopniu jako szarej strefy. Obiekty wynajmowane na krótki termin podlegają rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dn. 19 sierpnia 2004 i surowym wymaganiom z zakresu bezpieczeństwa przeciwpożarowego, wymagań sanitarnych i budowlanych. Obiekt taki ...
-
Wiedzy o finansach należy uczyć w szkole. Chce tego 90% Polaków
... , w stosunku do 2019 r., dane wskazują na znaczącą poprawę wiedzy z zakresu oszczędzania (spadek wskazań negatywnych z 34% do 5%) oraz kredytów i pożyczek (z 44% ... i Fundacji GPW, znacząco wzrósł odsetek osób deklarujących brak jakiejkolwiek wiedzy o zasadach funkcjonowania giełdy – z 18% do 27%. Niedostateczna wiedza jest zresztą również dla ...
-
Czy wspólnik większościowy może pozostać pracownikiem spółki?
... sytuacji, gdy pracodawcą jest jednostka organizacyjna np. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, obowiązki z zakresu prawa pracy realizuje w jej imieniu osoba bądź organ ... idzie wykonującym czynności w obszarze prawa pracy, jest zarząd. Specyfika struktury i funkcjonowania spółki Cechą charakterystyczną dla spółek kapitałowych, do których ...
-
Nowe technologie 2021. 6 prognoz Cisco
... osoby niezamożne. Dziś dostęp do sieci stanowi jeden z fundamentów funkcjonowania społeczeństwa i ekonomii, w której uczestniczyć, uczyć się i rozwijać mogą wszyscy obywatele. ... zakup tylko tych elementów usługi, na których najbardziej im zależy i rozbudowę zakresu świadczeń wraz z rozwojem firmy. Zmiany w modelu konsumpcji usług IT będą postępować, ...
-
Zmiana profilu działalności: korekta VAT od inwestycji w nieruchomości
... faktur zakupowych. Rozbudowa była prowadzona w celu zwiększenia miejsc noclegowych oraz zakresu świadczonych usług przez hotel. Obecnie spółka zamierza zmienić profil ... przedsiębiorcy można mówić wówczas, gdy ponoszone wydatki wiążą się z całokształtem funkcjonowania przedsiębiorstwa – mają pośredni związek z działalnością gospodarczą, a tym samym ...
-
Inwestowanie w akcje i obligacje. Jak nie stracić?
... sprawie w decyzji nr RBG-13/2019 dotyczącej Idea Banku ostrzegając, że „Specjalista z zakresu finansów także byłby świadomy faktu, iż to, że sytuacja firmy ... i te negatywne w postaci utraty nawet całości zainwestowanego kapitału. Jeśli więc nie rozumiesz mechanizmu funkcjonowania swojej inwestycji – nie inwestuj! Nie opieraj swojej decyzji wyłącznie ...
-
Elektromobilność: inwestycje generują popyt na specjalistów
... wzrośnie zapotrzebowanie na osoby odpowiedzialne za tworzenie infrastruktury, niezbędnej do funkcjonowania branży. To przede wszystkim analitycy w zakresie obsługi danych ... w Polsce: inwestycje, trendy, zatrudnienie” wynika, że Polacy są najbardziej cenionymi fachowcami z zakresu obsługi fabryk baterii litowo-jonowych w Europie. To właśnie polscy ...
-
Obowiązki pracodawcy, który zatrudnia minimum 20 pracowników
... bankructwo firmy; likwidacja oddziału przedsiębiorcy, jego upadłość; zmiana organizacji funkcjonowania zakładu pracy. Pozostałe przesłanki to: zatrudnianie przynajmniej 20 pracowników; przeprowadzenie ... organu lub osoby dokonującej w imieniu pracodawcy czynności z zakresu prawa pracy; członkowie specjalnego zespołu negocjacyjnego lub europejskiej ...
Tematy: obowiązki pracodawcy, ubezpieczenia społeczne, PFRON, wpłaty na PFRON, zwolnienia grupowe, zwolnienie pracownika, zwolnienie z pracy, redukcja etatów, związki zawodowe, odprawa przy zwolnieniu, odprawa przy zwolnieniach grupowych, odprawa, regulamin pracy, FGŚS, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Socjalnych, BHP, obowiązki pracodawcy w zakresie BHP -
6 czynników sukcesu budowania zespołu pracowników - specjalistów IT
... się, że dotyczy to tylko określonych wydarzeń, które są ważne dla funkcjonowania zespołu pracowników, na przykład integracji czy koordynacji istotnych procesów. Niech ... wprowadzających w dziedziny danych czy inżynierii sieciowej, po studia magisterskie z zakresu data science i zarządzania biznesem, praktyki zawodowe pomagają nam rozwijać niezbędne ...
-
Cyberbezpieczeństwo: dlaczego polskie firmy boją się dyrektyw UE?
... może być sporo, zależy to od obszaru funkcjonowania i wcześniejszych działań w obszarze bezpieczeństwa. To m.in. obowiązek stałego monitoringu incydentów w środowisku i infrastrukturze IT organizacji, właściwie zbudowane i zabezpieczone narzędzia oraz technologie chmurowe, usługi z zakresu Business Continuity jak Backup as a Service czy ...
-
Zmiany w VAT, CIT i ulgach proinnowacyjnych ważne dla przedsiębiorców
... niewspółmierny do ewentualnych korzyści fiskalnych, wzrost kosztów funkcjonowania firm oraz ryzyka związanego z wypełnianiem obowiązków podatkowych. Przywrócenie ... mechanizmy zarządzania korporacyjnego, promocję etycznych standardów biznesowych oraz szkolenia pracowników z zakresu ESG. Wprowadzenie ulgi na zrównoważony rozwój może stanowić bodziec ...
Tematy: zwolnienie z VAT, zwolnienie podmiotowe VAT, limity podatkowe, podatek minimalny, podatek dochodowy od osób prawnych, podatek CIT, zmiany w podatkach, działalność badawczo-rozwojowa, ulga B+R, ulga na badania i rozwój, ulgi podatkowe, preferencje podatkowe, amortyzacja mieszkania, amortyzacja nieruchomości