-
Polskie przedsiębiorstwa coraz bardziej dojrzałe zakupowo
... na rzecz większego skupienia na obszarach strategicznych. Podstawą poprawnego funkcjonowania obszaru zakupów jest właściwe zrozumienie przez zespół zakupowy ... odchodzić od biernej realizacji składanych zamówień na rzecz analizy szerokiego zakresu informacji, prognozowania trendów oraz wspierania decyzji biznesowych – dodaje Jan Karasek, partner w ...
-
Jak zmiany w prawie wpłyną na ryzyko kredytowe?
... opinii Polaków najczęstszą przyczyną problemów finansowych jest brak właściwego planowania z zakresu finansów osobistych. Nieumiejętność, a może również brak woli racjonalnego zaplanowania budżetu ... , do rynku, do dbałości o jego stabilny rozwój. O potrzebie funkcjonowania nowych źródeł informacji świadczy między innymi wielkość bazy informacji ...
-
Przegląd samochodu: co sprawdza stacja kontroli pojazdów?
... sprawne, ale wkrótce będą musiały zostać naprawione. Potwierdzeniem poprawnego funkcjonowania auta jest pieczątka wbijana do dowodu rejestracyjnego. Oczywiście po tym, gdy ... . Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia głębokość bieżnika nie może być mniejsza niż ...
-
Prawo UE: nowe przepisy przeciwdziałające nadużyciom na rynku kapitałowym
... . Warto zwrócić uwagę, że w ramach nowego reżimu funkcjonowania informacji poufnych w spółkach publicznych, zakres obowiązków raportowych będzie ściśle związany z definicją informacji poufnej, a spółki będą zobowiązane dokonać oceny czy dane zdarzenie mieści się w ramach zakresu definicji i w konsekwencji podlega obowiązkowi publikacji. Obecnie ...
-
Kantory internetowe: jak wygląda rynek?
... konkurencji? Konkurencyjnie! Naprawdę dobrze. O ile cała branża jest pod względem zakresu usług czy funkcjonalności bardzo podobna o tyle duże znaczenie ma niezawodność i ... na takie podmioty. To w dużej mierze zdecyduje o dalszej możliwości funkcjonowania wielu z istniejących kantorów. 3. Które z Państwa oczekiwań na 2016 r. potwierdzają się ...
-
Kiedy waloryzacja i podwyżka wynagrodzenia?
... wynagradzania. Polityka wynagradzania określa zasady podejmowania decyzji i działań z zakresu zarządzania wynagrodzeniami (M. Armstrong, 2009). Warto zatrudnić specjalistę ds. ... wynagradzania wchodzi w skład systemu wynagrodzeń. Stanisława Borkowska wyodrębnia fazy funkcjonowania nowo wprowadzonego systemu wynagrodzeń: faza wysokiej efektywności: ...
-
Projekt unijny - jak pozyskać partnera?
... chcemy składać wniosek o dofinansowanie oraz datę naboru, jeśli jest już wiadoma, zakresu współpracy pomiędzy partnerem a nami, jaki będzie podział obowiązków na etapie pisania ... Krok czwarty – wnioskowanie o fundusze Tworzenie partnerstwa i ustalanie zasad jego funkcjonowania zaczyna się wraz z przygotowaniem wniosku o dofinansowanie. W nim musimy ...
-
Co Gabinet Cieni BCC rekomenduje rządowi?
... oraz płaca minimalna, która powiększy szarą strefę, a także znacząco podwyższy koszty funkcjonowania, głównie małych firm. Zbyt pospiesznie przygotowywane są ww. rozwiązania i trudno ... specjalności nauczania istniały przed 1989 rokiem. Dziś spółdzielniom brakuje specjalistów z zakresu gospodarki. Przemysł obronny GEN. LEON KOMORNICKI, minister ds. ...
-
HR przyszłości. Zarządzanie zasobami ludzkimi "po nowemu"
... miejscu warto podkreślić, że niemal każde przedsiębiorstwo potrzebuje zintegrowanego systemu dla funkcjonowania całej organizacji, a nie tylko dla wycinkowego elementu biznesu, tj. finansów, ... ludzkumi ma ogólna marka pracodawcy, występuje więc potrzeba rozwoju działań z zakresu employer brandingu. W dobie orientacji na pracownika i tzw. rynku ...
-
Galerie handlowe do liftingu
... . 4 fazy życia obiektu handlowego Literatura z zakresu organizacji i zarządzania dzieli życie każdej organizacji na cztery podstawowe etapy funkcjonowania: start, rozwój, dojrzałość i schyłek. Identyczny podział wprowadza JLL w odniesieniu do życia centrum handlowego. Każda faza funkcjonowania obiektu handlowego jest uwarunkowana wieloma czynnikami ...
-
Sprawny onboarding to lepsze wyniki firmy
... funkcjonowania pracownika w firmie i jasne zakomunikowanie tego podczas procesu rekrutacyjnego – dodaje. Dlaczego to takie istotne? Spotkanie dwóch kultur… organizacyjnych Sposób funkcjonowania ... pracy w większym zespole, ścisłej specjalizacji i stosunkowo wąskiego zakresu odpowiedzialności. Freelancer – do samodzielnego zarządzania czasem i ...
-
Koronawirus: 9 postulatów gospodarki elektronicznej
... pandemii. od: podatku od nieruchomości, podatku dochodowego, obciążeń z zakresu ubezpieczenia społecznego przedsiębiorcy i oraz zatrudnionych u niego osób (składek ZUS ... ) wynikającymi z konieczności zwalczania epidemii koronawirusa na okres odpowiadający czasowi funkcjonowania takich ograniczeń i trzech kolejnych miesięcy po zakończeniu tego ...
-
Praca zdalna: jak wspierać pracowników i liderów?
... dobrych relacji w zespołach. Nawet w warunkach pracy zdalnej starajmy się, aby schemat funkcjonowania i styl pracy nie zmieniły się. Jeśli zwyczajem naszej firmy były ... ich tematykę dostosować do aktualnego zapotrzebowania i sytuacji. W Colliers postawiliśmy na szkolenia z zakresu pracy zdalnej, m.in. warsztaty dla rodziców na temat tego jak radzić ...
-
Jak wybory w USA wpłynęły na globalny rynek nieruchomości?
... Europejską przy jednoczesnym niwelowaniu deficytów handlowych między partnerami. Poprawa funkcjonowania NATO i relacji w ramach sojuszu powinna w krótkim okresie ... centra przetwarzania danych. Zwycięstwo Bidena wspiera rozwijanie i wdrażanie bardziej spójnych strategii z zakresu ESG w Ameryce Północnej i Europie, a nawet na całym świecie, zważywszy ...
-
Polskie banki: jakie wyzwania w 2021 roku?
... technologicznych. Pandemia wyraźnie pokazała, że są one nieodzownym elementem funkcjonowania sektora bankowego i będą przenikać większość procesów zachodzących w organizacjach. 2. Zapotrzebowanie ... kluczowe zadanie w tym procesie pełni edukacja, w szczególności z zakresu bezpiecznego korzystania z internetu. Oszuści wciąż tworzą nowe sposoby ...
-
Odliczenie VAT od miejsca parkingowego
... nie może być ograniczane ani pod względem czasu, ani też pod względem zakresu przedmiotowego. Nie jest to bowiem wyjątkowy przywilej podatnika, lecz jego ... działalnością przedsiębiorcy można mówić wówczas, gdy ponoszone wydatki wiążą się z całokształtem funkcjonowania przedsiębiorstwa – mają pośredni związek z działalnością gospodarczą, a tym samym z ...
-
Lepsza wiedza o finansach i gotowość na oszczędzanie pieniędzy
... na temat funkcjonowania rynku kapitałowego. Aż 61% respondentów uważa, że ich wiedza na temat funkcjonowania GPW jest bardzo mała lub raczej mała (wzrost o 5 p.p. w porównaniu do 2021 roku). Autorzy badania wskazują, że wśród Polaków nie ma wątpliwości co do wprowadzenia obowiązkowych zajęć z zakresu wiedzy ...
-
Transformacja cyfrowa determinuje działania i zmienia rolę CFO
... związanych z digitalizacją. Procesy te wymagają jednak przeszkolenia kadry pracowniczej z zakresu użytkowania nowych technologii. 51 proc. ankietowanych przyznało, że w przeciągu ... procesu gromadzenia danych księgowych wpłynie na nie tylko sposób funkcjonowania przedsiębiorstw, ale również pozycję i rolę księgowych oraz dyrektorów finansowych ...
-
Skrócony czas pracy: tydzień chcemy okroić do 4 dni
... Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że dla pracowników, po dwóch latach funkcjonowania w pandemii, priorytetem jest zdrowie. Niemal co trzecia osoba (35 proc.) ... zdalnych form rozrywki, jak np. Netflix (11 proc. wskazań), doradztwo podatkowe z zakresu Polskiego Ładu (10 proc. wskazań). Najmniej atrakcyjne dla pracowników jest wsparcie ...
-
Na czym polega ekologia cyfrowa w branży IT?
... danych, większe tempo wymiany urządzeń, postępująca rezygnacja z „analogowych” form kontaktu i funkcjonowania – wszystko to przekłada się już teraz na większy ślad węglowy. ... w wielu miejscach pracy IT zespoły wciąż nie są wystarczająco świadome działań z zakresu tzw. CSR, prowadzonych przez pracodawcę. To wskazuje z kolei, że ich komunikacja ...
-
Strefa Czystego Transportu w Warszawie - co warto wiedzieć?
... samym poprawią stan zdrowia mieszkańców stolicy. Władze miasta przyznają, że na obecnym etapie funkcjonowania strefy, aż do 2027 roku, wymogi będą dotyczyły zaledwie 3 procent pojazdów ... czasu na przystosowanie się do wprowadzanych zmian oraz poszerzenia zakresu obowiązujących wyłączeń. Obowiązujące dziś przepisy są efektem wielu kompromisów i w ...
-
Dobry moment na polskie REIT-y. W końcu się uda?
... publikując interpretacje przepisów. Jest to szczególnie ważne, ponieważ w początkowej fazie funkcjonowania REIT-ów mogą pojawić się liczne pytania i wątpliwości prawne. Dlatego istotne jest ... dla członków zarządu i rady nadzorczej. Kluczowe jest także zapewnienie szerokiego zakresu aktywów, w które spółka mogłaby inwestować. Wyjątkiem, który warto ...
-
Dział obsługi klienta i operacji: jakie wynagrodzenia?
... i operacji pozostaje niższy niż średnia rynkowa. Indeks zatrudnienia w tym obszarze funkcjonowania przedsiębiorstw wynosi 0,84, podczas gdy średnia dla wszystkich sektorów ... działach obsługi klienta i operacji różnią się w zależności od lokalizacji, doświadczenia oraz zakresu obowiązków. Doradca klienta może liczyć na propozycje wynagrodzeń od 5 500 ...
-
Aktualizacja i rozwój serwisu WWW
... nadzwyczajnego. Budżet, jaki należy zabezpieczyć na obsługę i rozwój serwisu w zależności od zakresu umowy zawartej pomiędzy zleceniodawcą a agencją, wynosi przeważnie od kilku ... jest wyczyszczenie grupy "postów", które nie są związane z tematyką i celem funkcjonowania grupy. Dzięki takiemu działaniu użytkownicy grup otrzymują czysty przekaz, ...
-
eCRM, czyli zwiększamy lojalność eKlientów
... na „tradycyjnym” rynku, często zmuszone są do inwestycji w rozwiązania z zakresu eCRM. Dzieje się tak nawet w przypadku tak skostniałych dotychczas instytucji ... potrzeb? Podkreślić trzeba, że najłatwiej przedstawić to można na podstawie funkcjonowania sklepów internetowych. Ponieważ na dobrze zbudowanych witrynach e-commerce mamy do czynienia z ...
-
Dotacje unijne dla firm
... technologii do MSP, wzornictwo i własność przemysłowa, rozwiązania zwiększające produktywność, wdrażanie rozwiązań z zakresu ochrony środowiska) - kwota dotacji może wynieść od 1 500 do 10 ... w momencie zakładania przedsiębiorstwa, jak i w początkowym okresie jego funkcjonowania. Te formy pomocy przewidują: - Zapewnienie kompleksowego wsparcia ...
-
NewConnect: emisja prywatna warta uwagi
... zwanych inwestorów kwalifikowanych. Inwestor kwalifikowany musi charakteryzować się dużym kapitałem oraz wiedzą z zakresu rynków finansowych. Wobec tego funkcję tę pełnią głównie duże instytucje finansowe: domy maklerskie, banki, ... szanse na pozyskanie inwestora strategicznego, z drugiej strony znacznie ograniczając koszty debiutu i funkcjonowania ...
-
Parki przemysłowe i technologiczne
... gospodarczej, szczególnie wartościowe są dla nich szkolenia i usługi z zakresu prowadzenia biznesu. Poruszany jest wówczas szeroki zakres zagadnień od tych podstawowych ... Wbrew pozorom, preferencyjne stawki podatkowe nie stanowią podstawy przyciągania i funkcjonowania przedsiębiorstw w parkach. Oczywiście, w początkowym stadium istnienia parków, ...
-
Firmy rodzinne to głównie firmy mikro
... ma problem komu przekazać władzę Sukcesja rodzinna jest jednym z najważniejszych przejawów funkcjonowania family business. W biznesie rodzinnym udana sukcesja jest procesem newralgicznym, ... (7.81). Relatywnie wysoką średnią użyteczności uzyskało też szkolenie z zakresu rozliczania się z Urzędem Skarbowym przez firmy rodzinne (7.63). Informacje ...
-
Polscy menedżerowie najlepsi z marketingu
... na platformie e-learningowej programu Talent Club. Menedżerowie chcą sprawdzać swoje kompetencje i znajomość podstawowych obszarów funkcjonowania firmy. W sumie wypełnili aż 9777 testów wiedzy z zakresu marketingu, technik sprzedaży, finansów oraz zarządzania (kompetencji menedżerskich). „Testy zamieszczone na platformie e-learningowej Talent ...
-
Regionalne Programy Operacyjne 2010
... będą mogli składać wnioski dotyczące budowy, rozbudowy i rozszerzenia zakresu działalności przedsiębiorstwa, realizacji zasadniczych zmian produkcji i świadczenia usług, unowocześnienia ... podmiotów jest zwiększenie zdolności inwestycyjnej w początkowym okresie funkcjonowania mikroprzedsiębiorstw realizujących projekty w Lubelskiem. Będą oni mogli ...
-
Outsourcing w Polsce 2010 i prognozy 2011
... pozycję na arenie międzynarodowej. Nowi inwestorzy, nowi klienci i rozszerzanie zakresu działania już obecnych w Polsce centrów sprawią, że będzie to jeden ... jest wystarczająca. - Dzięki działaniom popularyzującym ideę outsourcingu i tłumaczącym sens jego funkcjonowania przedsiębiorcy zaczynają rozumieć na czym polegają zalety tego narzędzia. Jednak ...
-
Wydatki na wystrój firmy w kosztach podatkowych
... z kosztów podatkowych wydatki reprezentacyjne. Z braku ustawowej definicji reprezentacji, dla ustalenia zakresu tego pojęcia na potrzeby podatkowe przyjmuje się definicję słownikową, którą ... Wielkanocy, ale również m.in. świąt branżowych czy też np. jubileuszów funkcjonowania firmy na rynku. Okazjonalny wystrój pojawia się wówczas m.in. w biurach, ...
-
Prokura w obrocie gospodarczym
... osobą. Szczególnym rodzajem prokury jest prokura oddziałowa, ograniczona do zakresu spraw wpisanych do rejestru oddziału przedsiębiorstwa. Taka prokura nie obejmuje ... nie powoduje wygaśnięcia prokury, co ma na celu zapewnienie dalszego, sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Podsumowując, instytucja prokury spełnia bardzo ważną rolę w obrocie ...
-
Darmowy Internet?
... została tak zaprojektowana, aby mogły z niej korzystać osoby bez zaawansowanej wiedzy z zakresu informatyki, czy programowania. Z darmowej poczty na Onet.pl mogą ... jakości telewizji w Internecie, stała się ona bardzo popularna. Na początku funkcjonowania tej usługi, telewizja internetowa była płatna. Jednakże telewizja Internetowa, jak każda usługa ...