-
Debiut Certus Capital S.A. na NewConnect
... ,52%, spółki publiczne – 53,86%, obligacje – 26,62%. W dotychczasowej historii funkcjonowania Grupy największą część przychodów ze sprzedaży ogółem Grupy stanowiły przychody ... zostało zamiarem rozszerzenia zakresu oferty Grupy o usługi z zakresu działań IR/PR. Na chwilę obecną spółka zależna świadczy usługi z zakresu doradztwa gospodarczego. ...
-
Komu się opłaca outsourcing usług księgowych?
... działu księgowego – dotyczą zarówno szkoleń wstępnych, dostosowujących do funkcjonowania w strukturze danego przedsiębiorstwa, jak i w późniejszym czasie – szkoleń merytorycznych ... zgodzie z obowiązującymi przepisami. Biorąc pod uwagę ciągłe zmiany w polskim prawie podatkowym i z zakresu rachunkowości, bez takiego wsparcia i ciągłej edukacji się nie ...
-
Wyposażenie kupione prywatnie nie będzie kosztem podatkowym firmy
... że zostały w sposób racjonalny poniesione w celu uzyskania przychodów (w tym dla zagwarantowania funkcjonowania źródła przychodów), nawet wówczas gdyby z obiektywnych powodów przychód nie został ... osobistym, związanych z podnoszeniem ogólnego poziomu wiedzy i umiejętności z ww. zakresu. Z tej też przyczyny, nie można ich uznać za koszty uzyskania ...
-
Kontrola ZUS u płatnika składek
... w Białymstoku w wyroku z dnia 2 lipca 2013 r. (sygn. Akt III AUa44/13 ) dotyczącym zakresu prawa kontroli ZUS uznał, że: (...) ZUS ma prawo kontrolować, ... przedsiębiorstwach . Czynności kontrolne powinny być przeprowadzane w sposób sprawny i możliwie niezakłócający funkcjonowania kontrolowanego przedsiębiorcy. Czas trwania kontroli jest określony w ...
-
7 trendów w rozwoju inteligentnych miast
... obawom społecznym w kwestii ochrony danych. Uchwalane na całym świecie nowe przepisy z zakresu bezpieczeństwa danych, jak np. RODO już sprawiają, że zarówno organy ... obszarach zurbanizowanych. Miasta uginają się pod tym ciężarem, a dotychczasowe mechanizmy ich funkcjonowania są w dłuższej perspektywie nie do utrzymania. Prawdziwe smart city stawiają ...
-
Oficjalny koniec pandemii. Jakie obowiązki pracodawców po 1 lipca?
... znaczenie jedynie symboliczne, to niesie on za sobą szereg konsekwencji dla funkcjonowania przedsiębiorstw i ich pracowników. Przez blisko 3 lata, z uwagi na epidemię sukcesywnie zawieszano bieg lub upływ wielu terminów. Szkolenia z zakresu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, okresowe badania lekarskie czy też orzeczenia o niepełnosprawności, których ...
-
TOP wyzwania branży IT: dług technologiczny i produktywność pracy
... Kluczową kwestią staje się więc zarówno zwiększanie świadomości firm i jednostek z zakresu cyberzagrożeń, jak i inwestowanie w rozwiązania umożliwiające ochronę danych, czyli jednego z kluczowych aktywów XXI ... Zwiększanie świadomości w obszarze zagrożeń stanowi podstawę bezpiecznego funkcjonowania w sieci, ale w dzisiejszym świecie jest to działanie ...
-
Prywatne biura pośrednictwa pracy wg KPP
... , ofertę usług oferowanych na rynku pracy. Przyczyniają się tym samym do usprawnienia funkcjonowania tego rynku, łagodząc istniejące niedopasowania. Eksperci dostrzegają potrzebę dalszego ... oraz pracowników tymczasowych, Dyrektywą 89/391/EWG oraz dyrektywami indywidualnymi z zakresu bhp i wspólnotowymi przepisami, szczególne w zakresie bhp ...
-
Narodowy Bank Polski w systemie Target2
... , bez względu na ich lokalizację, a z drugiej strony umożliwia elastyczne dostosowanie zakresu wykorzystywanych usług do aktualnych potrzeb uczestnika poprzez ... rozwoju funkcjonalności systemu EuroELIXIR oraz dla dalszego jego działania po zakończeniu funkcjonowania systemu TARGET warunkiem niezbędnym był udział NBP w systemie TARGET2. ...
-
Administracja publiczna a skuteczny PR
... spojrzenia na urzędy administracji, a przede wszystkim innego, sprawniejszego sposobu ich funkcjonowania. Interesanci, którzy przychodzą do urzędu, to osoby interweniujące, ... dziennikarzami rozmów informacyjnych i inspirujących na tematy należące do zakresu działania organów rządowej administracji ogólnej, 2) realizacja zadań wynikających z ustawy ...
-
Rozwój i konsolidacja finansów wg Lewiatana
... Lewiatan uznaje te rozwiązania za bardzo dobre. Wyjaśnienia jednak wymaga, jakiego zakresu wydatków będzie dotyczyła reguła budżetowa (Plan mówi o „możliwie szerokim ... również zwiększyć efektywność części kapitałowej systemu emerytalnego, modyfikując zasady funkcjonowania OFE. PKPP Lewiatan uznaje te plany za słuszne. Rząd mówi również o ...
-
System teleopieki: pomysł na biznes
... wyglądem przypomina zegarek lub wisiorek. Jego innowacyjność polega na sposobie funkcjonowania – aby wezwać pomoc, nie trzeba sięgać po telefon komórkowy, który ... wyjątkowo precyzyjnie dostosować usługę do oczekiwań i potrzeb użytkownika. Świadczenie usług z zakresu teleopieki nie jest w żaden sposób koncesjonowane, tak więc każdy może rozpocząć ...
-
Pozew zbiorowy ryzykowny dla firm?
... Europejskiej wynika, że wprowadzenie instytucji pozwu zbiorowego przyniosło pozytywne korzyści. Są wśród nich: poprawienie funkcjonowania wspólnego rynku poprzez wzrost bezpieczeństwa prawnego konsumenta oraz rozszerzenie zakresu dostępu do wymiaru sprawiedliwości (70% obywateli UE deklaruje, że skorzystałoby z ochrony sądowej w drobnych sprawach ...
-
Typ i struktura organizacji a potencjał spółki
... niewielkimi zmianami struktury i typu organizacji jakie są niezbędne do dalszego funkcjonowania podmiotu. Do rzadkości należą przypadki kiedy podczas tworzenia firmy elementy ... typów organizacji i struktur dla budowy schematu optymalnie dostosowanego do danego zakresu działalności i specyfiki otoczenia konkurencyjnego w jakim działa konkretny podmiot. ...
-
4 etapy kontroli funkcji personalnej w firmie
... rekrutacji, selekcji i adaptacji zawodowej pracowników, awansowania, instrukcje: w sprawie zakresu i sposobu prowadzenia akt osobowych i dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy. ... ). Pozwala to firmie dostosowywać zasoby personalne do wymagań otoczenia i warunków funkcjonowania biznesu. Więcej wskazówek jak radzić sobie z zarządzaniem kadrami m.in ...
-
Stabilność finansowa XII 2010
... przez banki, co pozwala ocenić, że ryzyko dla ich stabilnego funkcjonowania obniżyło się. NBP podaje, że zdolność banków do absorbowania strat zwiększyła ... ma sprzyjać utrzymaniu stabilności finansowej m.in. dzięki lepszemu zrozumieniu skali i zakresu ryzyka w systemie finansowym. Analiza przeprowadzona w raporcie dotyczy okresu od marca 2010 r. ...
-
Inwestor giełdowy 2010
... analiz i danych o spółkach oraz surowsze wymagania z zakresu obowiązków informacyjnych, a przez to wyższa wiarygodność spółek debiutujących na tym rynku. OCENA DOTYCHCZASOWEGO FUNKCJONOWANIA RYNKU NEWCONNECT Badanie pokazuje, że ponad połowa inwestorów nie ma zdania na temat funkcjonowania rynku NewConnect, a 19,2% respondentów ocenia je na ...
-
Spółka komunalna a kontrola zarządcza
... prawem, efektywny, oszczędny i terminowy (art. 68 ustawy). W artykule 69 ust. 1 zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej zaliczono do obowiązków m.in. ... finansów publicznych”. Portal SpolkaZoo.pl - serwis dla członków zarządów spółek z o.o. Praktyczne porady z zakresu prawa handlowego i zarządzania spółką ...
-
Compliance przyszłością biznesu
... ww. obszarów oraz wsparcie w podjęciu adekwatnych kroków. Funkcja compliance związana z zarządzeniem ryzykiem prawnym, wymaga gruntownej znajomości funkcjonowania danego podmiotu, a często również wiedzy z zakresu finansów czy zarządzania oraz tzw. umiejętności miękkich (np. komunikacji), ze względu na konieczność interakcji i współpracy ...
-
Kontrola a doradztwo w rewizji finansowej
... jest natomiast z udzielaniem fachowych porad. Na tle przedmiotu, zakresu i celów rewizji finansowej scharakteryzowana zostanie zmieniająca się rola biegłego ... wyników rewizji finansowej, co powinno przyczynić się do usprawnienia wielu obszarów funkcjonowania jednostki. Wymaga to jednak lepszego zrozumienia przez pracowników badanej jednostki istoty ...
-
Usługi doradztwa w kosztach podatkowych firmy
... 4 oraz art. 7 ust. 1 i 2 w związku z art. 15 ust. 1 u.p.d.o.p. (…) Pozostałe wydatki stanowiąc koszty ogólne funkcjonowania spółki kapitałowej stanowią zgodnie z art. 15 ust. 1 u.p.d.o.p. koszty uzyskania przychodów". W ... Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu ...
-
Podatek akcyzowy: jak założyć skład podatkowy?
... w składzie podatkowym (należy również wskazać pojemność magazynową), projekt regulaminu funkcjonowania składu podatkowego, oświadczenie wnioskodawcy, że nie zostało mu cofnięte, ... , wykaz zawierający numerację i nazwy przyrządów pomiarowych z podaniem ich przeznaczenia i zakresu użytkowania, opis procesu technologicznego i postępowania technicznego ...
-
Postępowanie upadłościowe: umorzenie długów osób fizycznych
... możliwe w rozsądnej perspektywie czasowej. Oznacza to, że w przypadku normalnego funkcjonowania, tj. uwzględniając koszty utrzymania siebie oraz rodziny na poziomie przeciętnym, ... . To bowiem na upadłym spoczywa ciężar wykazania przesłanek dopuszczalności i zakresu oddłużenia. Dlatego też nader istotne jest skrupulatne przygotowanie wniosku, w tym ...
-
Polski sektor bankowy: doświadczenia zakupowe klientów
... że wyniki badania doświadczenia klienta należy interpretować w kontekście warunków funkcjonowania każdego z banków, a pod tym względem Bank Spółdzielczy jest specyficzny. W wielu ... pracownik Starbucks – marki sprzedającej kawę – odbywa 150 godzin specjalistycznych szkoleń z zakresu rozpoznawania potrzeb klienta i odpowiadania na nie, to dlaczego ...
-
Członek zarządu jako pełnomocnik spółki kapitałowej
... na podstawie pełnomocnictwa, nie mogą bowiem prowadzić do faktycznego wyłączenia funkcjonowania organu zarządzającego na rzecz ustanowionego przez niego pełnomocnika. W tym kontekście ... prawna dokonana przez członka zarządu działającego bez umocowania lub z przekroczeniem jego zakresu, zgodnie z art. 39 KC, będzie bowiem bezwzględnie nieważna. Umowy ...
-
Firmy pożyczkowe w Polsce 2008-2013
... doprowadzić do obniżenia cen pożyczek i poszerzania ich zakresu przedmiotowego oraz ciągłego podnoszenia jakość świadczonych usług ... funkcjonowania z wykorzystaniem lżejszej ekonomicznie struktury organizacyjnej i struktury dystrybucji zmniejsza ryzyko poniesienia bardzo poważnych strat, czasem prawdopodobnie uniemożliwiając dalsze funkcjonowania ...
-
Innowacyjność w przedsiębiorstwie 2013
... , niestety często są to działania ”punktowe” adresujące wybrane obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa. Sam innowacyjny produkt często nie wystarczy, by osiągnąć ... jaki jest stopień zaawansowania przedsiębiorstw pod względem skali, zakresu i efektów działalności innowacyjnej. W raporcie zaprezentowano także rolę, jaką innowacyjność odgrywa ...
-
Dofinansowanie do wczasów dzieci pracownika z ZFŚS w podatku PIT
... czynności związanych z organizowaniem wypoczynku, określone w dokumentach stanowiących podstawę funkcjonowania danego podmiotu. Istotne jest przy tym, czy ... także zasad jego organizowania i nadzorowania. Intencją ustawodawcy jest bowiem wyłączenie z zakresu przedmiotowego zwolnienia dopłat do niezorganizowanych form wypoczynku, takich na przykład ...
-
Koncesje i zezwolenia a zorganizowana część przedsiębiorstwa
... Zgodnie z tym przepisem w skład przedsiębiorstwa wchodzą m.in. prawa podmiotowe z zakresu prawa publicznego, do których należą koncesje oraz zezwolenia. ... jako samodzielne przedsiębiorstwo. Chodzi tu zatem wyłącznie o potencjalną możliwość funkcjonowania danego zespołu składników jako niezależnego przedsiębiorstwa. Powyższe potwierdza wyrok ...
-
Dyrektor generalny, Chief Executive Officer, CEO
... organizacji nadzorującej firmę) nadzorowanie funkcjonowania poszczególnych działów firmy współpraca z kluczowymi partnerami firmy nadzór nad pracą działu finansowego, monitorowanie płynności i wyników firmy Wymagania Dyrektor generalny musi mieć wykształcenie wyższe (najlepiej branżowe lub/i z zakresu zarządzania), wskazane są również dodatkowe ...
-
Inwestycja w audyt wewnętrzny = korzyści dla firmy
... audytowych, ale tylko 48% korzysta z nich przy podejmowaniu decyzji dotyczących zakresu badania i tylko 43% korzysta z nich przy ocenie ryzyka. Większa rola audytu ... mierze przyczyniły się do tego lokalne regulacje, które od wielu lat wymagają funkcjonowania w nich kompetentnych audytów wewnętrznych oraz nadzorujących ich działanie komitetów audytu. ...
-
Nowelizacja ustawy o NIK podpisana przez Prezydenta
... roku o zmianie ustawy o Najwyższej Izbie Kontroli. Ustawa ma na celu ograniczenie zakresu danych osobowych, które mogą być przetwarzane przez Najwyższą Izbę Kontroli, ... do dnia 31 marca następnego roku, informacji za poprzedni rok w zakresie funkcjonowania Dobrej Praktyki Laboratoryjnej. Informacje o wytworzeniu albo sprowadzeniu na terytorium kraju ...
-
Łazienka na poddaszu z ulgą rehabilitacyjną
... języka polskiego, Warszawa 1994). Natomiast „wyposażenie” to urządzenia potrzebne do prawidłowego funkcjonowania czegoś. Adaptacją mieszkania jest zatem przeróbka mająca mu nadać inny charakter, ... indywidualne potrzeby w zależności od niepełnosprawności. Po przedstawieniu zakresu robót i wyposażenia łazienki Wnioskodawczyni uzyskała odpowiedź, że ...
-
Nowa ustawa deweloperska to zbyt duże obciążenie dla deweloperów?
... konsument w związku z zakupem mieszkania lub domu na rynku pierwotnym. Obserwacja funkcjonowania Ustawy deweloperskiej pokazuje, że cel regulacji został osiągnięty i poziom ochrony ... posadowionego stanowiącego odrębną nieruchomość. Zgodnie z założeniami nowelizacji, rozszerzenie zakresu przedmiotowego Ustawy deweloperskiej ma odbyć się przez objecie ...
-
Nowoczesne finanse wspierają rozwój firmy
... polskich działów finansowych Respondenci badania są nastawieni dość optymistycznie - z funkcjonowania działów finansowych zadowolonych jest około 60% przebadanych dyrektorów finansowych. ... przetwarzania danych transakcyjnych na rzecz analizy szerokiego zakresu informacji, prognozowania trendów oraz wspierania decyzji biznesowych poprawiających wynik ...