-
Reklama w sieci jest skuteczna
... badania było określenie efektywności prowadzonej przez Gillette w okresie przedświątecznym kampanii reklamowej on-line w Polsce i Czechach. W ramach promocji marki Braun, po raz pierwszy do tradycyjnie stosowanych kanałów komunikacji ... Porównanie wyników ankiet wypełnionych przez te dwie grupy respondentów dało odpowiedź, jaki wpływ miała reklama ...
-
Skuteczna reklama online czyli jaka?
... , co daje Polsce 2. wynik w Europie, wynika z najnowszych badań. Nie jest to dobra wiadomość dla e-wydawców, dla ... zawsze należy sprawdzić jak docelowo będą wyglądały również w wersji mobilnej. Umiejętnie rozlokowana, nieagresywna reklama nie powoduje porzucenia strony przez użytkowników. Dobrym przykładem są tutaj serwisy społecznościowe. Stosowane ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
... na tle wybranych rynków w Europie. Perspektywy rozwoju i zagrożenia” został przygotowany przez KPMG w Polsce na zlecenie IAA Oddział w Polsce, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. Głównym celem raportu była analiza rynku reklamy telewizyjnej w Polsce oraz identyfikacja kluczowych trendów mających na niego wpływ. Polski rynek porównano do ...
-
Media w Polsce wymagają repolonizacji?
... reklama w internecie jest i tańsza, i efektywniejsza. Internet rządzi Dlatego najważniejsze wydaje się, kto jest dziś głównym graczem w polskich mediach internetowych. Według danych Gemius-PBI (za listopad 2015 r.) wśród 20 najpopularniejszych witryn internetowych w Polsce ... wydawców witryn i programów internetowych w Polsce. Znalazło się w ...
-
Reklama internetowa 2005 wg IAB
... stanowiły już około 1 proc. całości obrotów detalicznych w Polsce. Rok 2005 - kolejny rok rozwoju reklamy internetowej w Polsce W 2005 roku polskie firmy znacznie zwiększyły ... w historii obroty handlu elektronicznego osiągnęły poziom 1 proc. całości obrotów detalicznych w Polsce. Liczba sklepów internetowych wzrosła do prawie 800. Główną przyczyną ...
-
Niskie zaufanie do banków i rządu w Polsce
... (z 68% na 29%). W krajach UE, największą utratę wiarygodności banki zanotowały w Polsce – spadek o 28 punktów (31%), w Holandii – o 25 punktów (47%) i w Wielkiej Brytanii – o 20 ... 16 punktów, do 46%) i spadkiem w Rosji (o 10 punktów, do 38%). W 20 krajach reklama zarówno korporacyjna jak i produktowa pozostaje najmniej wiarygodnym źródłem informacji, ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2008 r.
... efekt stosunkowo niskiego pułapu wyjściowego, z którego startował Internet jako kanał reklamowy w Polsce jeszcze kilka lat temu.” Z badania wynika, że nadal najpopularniejszą formą reklamy internetowej – generującą 40% przychodów z działań reklamowych online – jest reklama graficzna (display). Z kolei w ramach tej kategorii dominują formy wbudowane ...
-
Raport szkolenia w Polsce
... dokształcenia pracowników w dziedzinach takich jak marketing, promocja, reklama, PR, techniki sprzedażowe a także w dziedzinie umiejętności osobistych przydatnych w ... w kursach i szkoleniach jest widoczny w każdej grupie wiekowej. Badanie "Szkolenia w Polsce" składało się z dwóch części: 1. sondażu przeprowadzonego wśród osób indywidualnych w ...
-
Szkodliwe programy w Polsce VI 2010
... się kolor bordowy (powyżej 20% infekcji w skali kraju). Top 20 najpopularniejszych zagrożeń w Polsce Druga część raportu dotyczy Top 20 szkodliwych programów, które najczęściej atakowały ... pojawić się ikony nieznanych wcześniej programów. Co jakiś czas wyświetlana jest też reklama. Takie działanie ma zachęcić użytkownika do kupna produktu, który ...
-
Prawa konsumenta: rękojmia i gwarancja w Polsce i Europie
... , ale także odpowiedzialności ustawowej, klientka otrzymała pełną rekompensatę. Badanie „tajemniczy klient„ („mistery client”), przeprowadzone przez Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce pokazało, że również polscy przedsiębiorcy mają problem z rozróżnieniem dwóch podstaw do reklamacji, dotyczy to głównie małych i średnich firm – podkreśla ...
-
Opłaty celne: czy w Polsce zwrot zapłaconego cła jest możliwy?
... działał w dobrej wierze. Oczywiście punkt kluczowy w tej układance to zdanie: „W normalnych okolicznościach dłużnik nie mógł wykryć tego błędu”. Przedsiębiorca, który w Polsce musi być z definicji alfą i omegą, mieć wszystkie przepisy w małym palcu, a niuanse podatkowe interpretować lepiej, niż urzędnicy z 20-letnim stażem, z definicji powinien ...
Tematy: cło, odprawa celna, cło importowe, eksport towarów, import towarów, kodeks celny, organy celne, import, eksport -
Zarobki w Polsce: trendy 2019
... co proponuje rynek pracy? Które branże oferują najlepsze wynagrodzenia? Jakim trendom ulegają zarobki w Polsce? Jeśli interesują cię odpowiedzi na te pytania, dobrze trafiłeś. Poniżej przedstawiamy wyniki ... pod koniec 2018 r. W raporcie uwzględniona jest perspektywę firm – ponad 3 000 organizacji działających w Polsce – oraz perspektywę pracowników ...
-
Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.
... raport "MPG Media Market Scan 1Q 2011. Analiza rynku reklamy w Polsce". I. Rynek ogółem Według estymacji MPG, całkowita wartość rynku reklamy w I ... dni powszednie. Najwięcej reklam radiowych wyemitowano w stacjach miejskich i regionalnych. Największą dynamikę wykazała reklama w stacjach krajowych, rosnąc aż o 32% w stosunku do I kwartału 2010 roku. W ...
-
Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.
... podaje raport "MPG Media Market Scan 1H 2011. Analiza rynku reklamy w Polsce". I. Rynek ogółem Jak czytamy w raporcie, najszybciej rozwijały się wydatki w Internecie ... że najwięcej reklam radiowych wyemitowano w stacjach miejskich i regionalnych. Największą dynamikę wykazała reklama w stacjach krajowych, rosnąc aż o 31% w stosunku do I połowy 2010 ...
-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... narzędzi promocji jest oczywiście reklama. Reklama dźwignią handlu, czyli jak czytać, słuchać i oglądać reklamy Jeśli zdamy sobie sprawę z tego, że reklama to wszelka płatna ... domu klienta. Coraz więcej biur podróży, banków oraz innych podmiotów gospodarczych w Polsce wysyła oferty bezpośrednio klientom, skuteczność tych działań pozostawia jednak ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
... na reklamę w wyszukiwarkach będą rosły średnio o 14% rocznie do 2016 roku, a reklama ogłoszeniowa − zaledwie o 7%. Wydatki na mobile (reklama w urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach), rosną 5,5 raza szybciej niż reklama na urządzeniach stacjonarnych (desktop). ZenithOptimedia prognozuje, że dzięki coraz większej popularności smartfonów ...
-
Reklama online w Polsce: viewability nieco niższe, ale nie jest źle
... wideo. Nowością najnowszej edycji opracowania są również rankingi przyczyn decydujących o tym, że reklama online pozostaje niewidoczna dla odbiorców. Jak wynika z raportu “Meetrics Benchmark Report Q2/2019” wskaźnik Viewability reklam online w Polsce po trzech kolejnych kwartałach wzrostów (i osiągnięciu w I kwartale br. rekordowego poziomu 59 proc ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... reklamowych na polskim ryku Według najnowszych estymacji ZenithOptimedia, w 2012 roku wydatki netto na reklamę w Polsce spadną o 4,9% w stosunku do roku 2011. Prognozowana wartość rynku ... video online. W mniejszym tempie rośnie reklama w wyszukiwarkach (prognozowany wzrost – 15% rocznie do 2014) i reklama ogłoszeniowa (6% rocznie). Wydatki na ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2012
... (64%). Ponadto, biorąc pod uwagę mechanizmy rynkowe obserwowane w Polsce, w roku 2012 trudno było osiągnąć dodatnią dynamikę wzrostu. Wśród masowych mediów zanotowała ją wyłącznie reklama cyfrowa. Przypadające na drugi kwartał roku mistrzostwa piłkarskie Euro w Polsce, które zaowocowały zmniejszeniem aktywności medialnej wielu reklamodawców, spadki ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014
... globalne wydatki na reklamę w Internecie będą rosły średnio o 16% rocznie. Reklama display (której szeroka definicja obejmuje poza "tradycyjnym" displayem również media społecznościowe i video ... 2016 roku wydatki na mobile będą rosły średnio o 51% rocznie. Reklama desktop będzie natomiast rosła w tempie 8% rocznie. Analitycy ZenithOptimedia szacują ...
-
Czy reklama telewizyjna ustąpi miejsca programmatic TV?
... to jednak nie jedyny problem telewizyjnych reklamodawców. W przerwie reklamowej W Polsce coraz bardziej zauważalne jest zjawisko multiscreeningu. Oglądający TV, w przerwie ... tendencji jest programmatic TV, czyli spersonalizowana reklama telewizyjna? Rzadziej, lepiej, skuteczniej Spersonalizowana reklama telewizyjna może być rozwiązaniem, które ...
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
... ze spadkiem o blisko 10,5 mln zł. W 2023 roku internet był największym medium w Polsce pod względem przychodów reklamowych. Z analiz Publicis Groupe wynika, że ... a telewizji wyniosła 5,3 punktów procentowych. Najszybciej rosła reklama video – o 20,4%, wolniej w wyszukiwarkach – o 11,2%, a reklama display odnotowała natomiast niewielki wzrost, o ...
-
Reklama w internecie - irytująca i skuteczna
... na reklamę w internecie. Tę tendencję potwierdzają wyniki najnowszego badania Gemius SA zrealizowanego w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Reklama w internecie jest skuteczna! Tak twierdzi 34 proc. internautów w Polsce, ponad 40 proc. w Czechach, Słowacji i na Litwie, i aż 53 proc. w Rumunii. Niezależnie od kraju internauci preferują ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2010
... CPA), natomiast wideo i reklama behawioralna odnotowały tendencję wzrostową. Największy wzrost wydatków względem pierwszego półrocza 2009 zanotowała reklama typu SEM (30%) oraz ogłoszenia (22%), zaś w porównaniu do pierwszego kwartału br. największy wzrost uzyskał display (25%). „Nie tylko w Polsce reklama internetowa utrzymuje wiodącą pozycję pod ...
-
Reklama internetowa w Polsce III kw. 2012
... i komunikacji w sieci. Raport AdMonitor za III kwartał 2012 prezentuje trendy w zakresie najefektywniejszych form kreacji i branż najintensywniej promujących się w sieci. Reklama online – ujęcie rynkowe W III kwartale 2012 roku najczęściej stosowanymi formatami kreacji – we wszystkich zrealizowanych w tym czasie kampaniach online – były: Double ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2011
... motorem napędowym całej branży reklamowej w Polsce, która bez internetu, zamiast niewielkiego wzrostu zanotowałaby spadek – powiedział Piotr Kowalczyk, Prezes Zarządu IAB Polska. Struktura rynku Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych w roku 2011, najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna z 41% udziałem w torcie. Na ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... telewizyjny oraz polityk) działający w sieci [3]. Tymczasem zakaz reklamy alkoholu w Polsce obowiązuje od 2001 r. i jest wskazany w artykule 13(1) ustawy alkoholowej [4]. Przypomnijmy, że została w niej dopuszczona wyłącznie – pod licznymi ograniczeniami – reklama piwa. Reklama alkoholi oprócz piwa jest co do zasady zakazana – dozwolone są tylko ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
Reklama społeczna w internecie
... współczynnika odnotowano dla kampanii "Sieciaki" Fundacji Dzieci Niczyje. W ramach kampanii reklama dotarła do ponad 2 mln użytkowników (cookies). Spośród nich 140 235 ... wizerunkowych i komunikacyjnych realizującą za pomocą internetu. "Prowadzimy jedyny w Polsce i jeden z nielicznych na świecie publicznych, internetowych rejestrów osób zaginionych - ...
-
Reklama w Internecie 2012
... się wzrostowy trend, przekroczymy kolejną granicę wartości rynku. Rynek reklamy online w Polsce nadal rośnie. Najnowsze, opublikowane w drugiej połowie lipca dane AdEx, ... od dawna dynamika wzrostu nie osiągnęła wyniku dwucyfrowego - podaje Interaktywnie.com w raporcie Reklama w internecie za 2012 rok. Zanim jednak dojdzie do historycznego przełamania ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
... Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska. W pierwszym półroczu 2016 roku reklama cyfrowa utrzymała dwucyfrowy wzrost, dzięki czemu jej wartość osiągnęła ... , Cormedia, Eniro, Evolutionmedia, Facebook (częściowo szacowane), Freshmail, GG-Network, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile (częściowo szacowane), GroupM, Grupa Allegro ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I poł. 2019 r.
... mediów społecznościowych. Duży wpływ na tempo, w jakim rozwija się rynek, nadal wywiera internetowa reklama wideo oraz reklama sprzedawana w modelu programmatic. Ogólny obraz rynku także nie uległ przemianie - liderką pozostaje reklama graficzna, która odpowiada za niemal połówkę tortu reklamowego online, marketing w wyszukiwarkach pozyskuje prawie ...
-
Reklama online w Polsce: viewability w III kw. 2019
... pozostaje Austria ze wskaźnikiem widoczności na poziomie 68 procent. Trzeci kwartał w Polsce wygląda znacznie lepiej w kategorii wideo, gdzie widoczność wzrosła o 9 punktów procentowych, z 60 ... badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 procent ...
-
Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
... znajomych, dalej członka rodziny. Znacznie gorzej pod tym względem wypadają już fora internetowe. Reklama zajmuje ostatnie, 9. miejsce. Siła oddziaływania na decyzje zakupowe społecznych źródeł informacji została ostatecznie potwierdzona ... charakter warstwowo-kwotowy, co pozwoliło zachować jej reprezentatywność dla populacji Internautów w Polsce ...
-
Reklama internetowa w Polsce II kw. 2012
... 1,10%), czas wolny (CTR: 1,06%) oraz podróże, turystyka, hotele i restauracje (CTR: 0,92%). Reklama online – ujęcie rynkowe Mimo że Rich Media mają większy niż ... nią – odnotowano dla formatów: Wideboard 1024x300 (3,85%), Toplayer (3,14%) oraz Wallpaper (2,71%). Reklama online – mailing W II kwartale 2012 roku wskaźnik CTR liczony dla otwartych maili ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2012
... osiągając po trzech kwartałach 2012 już 18,9% całego tortu reklamowego w Polsce (za Starlink). Według AdEx reklama online w sumie w tym roku zarobiła już 1,52 miliarda i ... sytuacji na rynku mediowym, rok 2012 przyniesie dla reklamy cyfrowej rekordową wartość. - Reklama online cały czas jest na plusie, jednak spowolnienie gospodarcze i pogarszająca ...