-
Tydzień 40/2009 (28.09-04.10.2009)
... lat). Według MFW w USA bezrobocie wzrośnie w 2010 roku do 10,1% w roku przyszłym. Według skorygowanych danych PKB USA spadło o 0,7%. Spółka-córka Gazpromu Marketing and Trading USA podpisała wieloletnie kontrakty na dostawy skroplonego gazu z pól na Sachalinie do magazynów w Stanach Zjednoczonych. Gaz będzie dostarczany ...
-
Sektor MSP: obecność w Internecie istotna
... i efektywne wykorzystanie Internetu może przyczynić się do sukcesu szczególnie małych i średnich firm, które na ogół nie dysponują dużymi budżetami na marketing i promocje. Razem z Google i home.pl będziemy przekonywać polskich przedsiębiorców, że warto zaistnieć w Internecie” – mówi Henryka Bochniarz, Prezydent PKPP Lewiatan. W ramach ...
-
Korzystanie z Internetu a sektor MSP
... 60% badanych). 74% polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP deklaruje, że korzysta z reklamy. Najczęściej ma przez to na myśli polecanie przez znajomych (marketing szeptany - 93% reklamujących się), drukowane książki teleadresowe (69%) i reklamę w internecie (63%). Jednocześnie firmy, które próbowały już reklamy w internecie, uważają internet ...
-
Siła reklamy a wybór marki
... zweryfikują powyższe. Mam również wielką nadzieję, że zweryfikują negatywnie i moja hipoteza okaże się wierutną bzdurą. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Generacja Y a rynek pracy
Po generacji Baby Boomers i straconego pokolenia X, na rynek wchodzi kolejna fala siły roboczej. Wykształceni, dorastający w zglobalizowanym świecie młodzi ludzie, stanowią wyzwanie nie tylko dla speców od marketingu, ale również dla własnych szefów. Po odnoszącym sukcesy pokoleniu wyżu powojennego i zapomnianej Generacji X, najpierw w USA, a ...
-
Wydatki na reklamę online wzrosną
Barometr IAB to nowe badanie rynku zainicjowane przez Związek Pracodawców Branży Interaktywnej Interactive Advertising Bureau Polska. Wnioski z pierwszej edycji badania są bardzo obiecujące dla branży reklamy interaktywnej. Co najistotniejsze - widać wyraźne zwiększenie zainteresowania reklamą w Internecie kosztem pozostałych kanałów ...
-
Ceny transferowe: dokumentacja kosztów zakupu usług
Dość często w obrocie gospodarczym występuje sytuacja, w której polska spółka handlowa, pozostająca w grupie kapitałowej w ramach międzynarodowych struktur koncernowych, jest obciążana kosztami "wewnątrzgrupowymi", wynikającymi bądź to z tytułu wykonywania na jej rzecz usług o charakterze zarządczym, bądź też usług koordynacji w zakresie zakupu, ...
-
Nagana a świadectwo pracy
... informacji uzupełniających, pracodawca może wpisać, że: Pracownik w okresie zatrudnienia ukończył: szkolenie „Skuteczna reklama w Internecie”, „Negocjacje biznesowe”, Studia podyplomowe - Marketing i zarządzanie. Powyższe dane pracodawca umieszcza tylko wtedy, gdy pracownik wystąpi z taką inicjatywą. Sam nie może takich informacji zamieszczać ...
-
Trendy w budowaniu marki
... . Pisząc to, oddaję ukłon w stronę twórców identyfikacji PLAY i dziękuję za nietuzinkowe podejście do tematu identyfikacji. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Kampanie reklamowe: shock advertising
... przyjęte przez społeczeństwo, jeśli tylko da to możliwość dotarcia do konsumenta. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Nowe centra handlowe w Małopolsce
... istniejącą lukę. Będzie to pierwszy obiekt w mieście mający w swej ofercie tak szeroką gamę punktów handlowych, usługowych i gastronomicznych - mówi Monika Szostek, Marketing Manager TK Development. Ciekawa inwestycja powstała również w Zakopanem. Centrum Handlowe Szymonek PPS Społem to jedno z największych centrów założonych przez spółdzielców ...
-
Budowanie modelu kompetencji
... menedżerskimi), charakteryzujące wymagania poszczególnych szczebli zarządzania, kompetencje funkcyjne, czyli odzwierciedlające specyfikę wszystkich obszarów funkcjonalnych (np. produkcja, sprzedaż, marketing, IT, logistyka, itd.) Na podstawie modelu kompetencji tworzone są profile kompetencyjne dla stanowisk lub też grup stanowisk. W profilu ...
-
Jak radzą sobie firmy innowacyjne w kryzysie?
PKPP Lewiatan podaje, iż ponad 80% przebadanych Firm Innowacyjnych twierdzi, że ich inwestycje w innowacje procesowe, produktowe, marketingowe i organizacyjne mają pozytywny wpływ na ich dzisiejszą sytuację. Wyraźnie wskazują, że dzięki tym inwestycjom zrealizowanym w latach 2007-2008, ich pozycja konkurencyjna na rynku poprawiła się (61% firm), ...
-
Internet a dostarczanie informacji
... ̇oną przeglądarkę, środowisko, w którym rezydował przez ostatnie dwadzieścia lat. Przez lodówkę. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Konta osobiste dla kobiet: ranking
Specjaliści od bankowego marketingu dwoją się i troją, by dotrzeć z dedykowaną ofertą do kolejnych grup odbiorców. Mamy już konta dla dzieci, studentów, VIP-ów i dorosłych. Przyszedł również czas na konta dla kobiet. Oferta BZ WBK dla płci pięknej stała się dla porównywarki finansowej Comperia.pl pretekstem do wykonania rankingu kont zawierających ...
-
Oracle PeopleSoft Enterprise CRM 9.1
... CRM 9.1 wyposażono go w ponad 100 nowych funkcji, 20 nowych usług internetowych oraz dwa nowe produkty na potrzeby modułów Sales, Service i Marketing. W wersji CRM 9.1 rozszerzono ponad 4000 ekranów systemu PeopleSoft CRM, aby udostępnić interfejs użytkownika w technologii Web 2.0 oraz nowe, bogatsze możliwości obsługi ...
-
Przetargi w Polsce: zwycięzcy I-XI 2009
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. (dawniej TAI Sp. z o.o.) właściciel serwisu inwestycyjno-przetargowego PressInfo.pl przeanalizowała i podsumowała podmioty gospodarcze, które wygrały przetargi w Polsce w 2009 roku. Z analizy wynika, iż prawie 12 tys. podmiotów gospodarczych wygrało przynajmniej jeden przetarg o wartości 50 tys. zł. W okresie od ...
-
Usługi maklerskie 2009
... już osiem podmiotów oferuje możliwość równoległego korzystania z tych usług. Invest24.pl podaje, iż przezwyciężenie sytuacji kryzysowej to również nacisk na marketing położony przez biura maklerskie w ostatnim okresie. Pięć podmiotów w ramach promocji zrezygnowało w tym roku z pobierania opłaty za prowadzenie konta maklerskiego. DM ...
-
Sektor MSP: ocena III kw. i prognoza IV kw. 2009
... , dostawców rozwiązań telekomunikacyjnych i deweloperów. A gdzie MŚP zainwestuje? Z badania wynika, że ostatnie 3 miesiące tego roku to czas na wydatki reklamowo-promocyjne. Marketing i reklama, utrwalanie marki, maksymalne wspieranie sprzedaży – w te obszary zamierzają lokować środki finansowe przedsiębiorcy MŚP. Nie należy się spodziewać, że będą ...
-
Platforma cyfrowa TVP zakodowana
... kupić na własną rękę, nie musi tworzyć własnego call center, a wszystkie usługi miały być zamawiane przez telewidza przez np. Internet; marketing zorganizuje we własnym zakresie. Ponadto miejsca na transponderach są wykupione już od 2005 r., a cyfrowe programy są już w fazie realizacji. Blokowanie ...
-
Budowa dróg i mostów: przetargi I-XI 2009
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano informacje o rozstrzygnięciach przetargów dotyczących budownictwa drogowego i mostowego ogłoszone w Polsce, w okresie od stycznia do listopada 2009 r. Wynika z niego iż najwięcej rozstrzygniętych przetargów ogłosiły pomioty na szczeblu gminnym i miejskim. W okresie od 1. ...
-
Kreowanie marki w polskich realiach
... ̇ promilowe w skali przedsięwzięcia. Tu chodzi o podniesienie jakości oraz konkurencyjności waszego biznesu. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Apple - najbardziej innowacyjna marka
... – dlaczego Apple jest najbardziej innowacyjną marką na świecie. Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości? Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Nowe metody płatności popularniejsze
... i usług, które pozwolą im na podwyższenie swej wartości w oczach końcowych użytkowników usług bankowych oraz zapewnić firmom dodatkowe usługi, takie jak marketing i analiza klienta” – podsumowuje Yiru Zhong.
-
Kolejne debiuty na GPW i NewConnect
... ”, ze strony kluczowych osób zaangażowanych w ten projekt, tj. pana Patryka Vegi (reżyser, producent), Pana Marcina Pliszkiewicza (odpowiedzialny za promocję i marketing) i Pana Tomasza Tokarskiego (odpowiedzialnego za finansowanie). Spółka rozpoczyna działalność jako fundusz filmowy, inwestujący w komercyjne projekty filmowe i czerpiący przychody ...
-
Przetargi budowlane 2009
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. podsumowała rok 2009 pod względem ogłoszeń dotyczących przetargów i zleceń na usługi, wykonanie i dostawy w branży budowlanej opublikowanych w Polsce. Najwięcej ogłoszono ich w III kwartale 2009 roku. Największą aktywność w ogłaszaniu przetargów budowlanych wykazały województwa śląskie i mazowieckie. Najczęściej ...
-
Sektor MSP a serwisy społecznościowe
... braku pełnego przekonania co do skuteczności prowadzonych działań, świadome są jednak korzyści płynących z takiej aktywności. Według autorów raportu „Small Business Marketing Forecast 2010” - Ad-olody generowanie wejść na firmową stronę internetową jest naczelną korzyścią płynącą z obecności na serwisach społecznościowych dla małych przedsiębiorców ...
-
Siła reklamy a potrzeba konsumenta
... . Za mało czasu. Dlatego raczej potrzebna konkretna informacja na rzeczywistą potrzebę dla istniejącego Jana Kowalskiego. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Akademia PARP: szkolenia w 2009 roku
... MŚP” oraz „Jak założyć własną firmę” (poza czołówką rok temu). Na trzecim miejscu znalazły się szkolenia „Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem”, „Marketing internetowy i e-commerce w MŚP” oraz „Praktyczne zarządzanie personelem w MŚP” (na drugim miejscu przed rokiem). Tych 6 szkoleń zbiera zainteresowanie blisko 80 proc ...
-
Telewizja mobilna: Polacy zadowoleni po pilotażu
Aż 75% ankietowanych zadeklarowało chęć zakupu usługi telewizji mobilnej w abonamencie za cenę 10 zł miesięcznie. Średni czas korzystania z usługi wyniósł 107 minut dziennie. Takie są wyniki badania marketingowego przeprowadzonego przez GfK Polonia podczas programu pilotażowego telewizji mobilnej DVB-H w Warszawie. Zakupem usługi w cenie 15 zł ...
-
Inwestycje budowlane w Polsce 2009
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano szeroko pojęte inwestycje budowlane ogłoszone w Polsce w 2009 roku. Wynika z niego, iż ponad połowa ogłoszonych planów inwestycyjnych dotyczy budowy obiektów. Najwięcej obiektów ma być zrealizowanych w województwie mazowieckim. W okresie od stycznia do ...
-
Public relations - rynek pracy I 2010
... , przy czym ponieważ ukazały się one później niż w mediach elektronicznych nie były brane pod uwagę w analizie). W badanym okresie w branży media i marketing pojawiło się aż 98 ofert pracy, z czego większość pochodziła z agencji PR-owskich, interaktywnych i marketingowych lub firm działających na rynku mediów, osiem ...
-
Wykorzystanie sieci IP 2009-2014
... w sieciach mobilnych rośnie szybciej, niż oczekiwaliśmy pięć lat temu” — powiedział Doug Webster, dyrektor ds. marketingu rozwiązań dla operatorów (Service Provider Marketing) w firmie Cisco. „Użytkownicy szybko zaczęli korzystać ze smartfonów, netbooków, czytników elektronicznych i internetowych kamer wideo. Na rynku pojawiły się również aplikacje ...
-
Slogan reklamowy a tożsamość marki
... postawionych w briefie, ale marketera nie zastąpi. Receptą na skuteczny slogan pozycjonujący pozostaje ich wzajemna współpraca. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Przetargi motoryzacyjne I 2010
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano informacje o rozstrzygnięciach przetargów dotyczących branży motoryzacyjnej ogłoszone w Polsce, w styczniu 2010 roku. Wynika z niego, iż najwięcej rozstrzygniętych przetargów dotyczyło dostaw samochodów osobowych. W styczniu 2010 r., w Polsce, rozstrzygnięto 298 ...