-
Przetargi motoryzacyjne I 2010
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano informacje o rozstrzygnięciach przetargów dotyczących branży motoryzacyjnej ogłoszone w Polsce, w styczniu 2010 roku. Wynika z niego, iż najwięcej rozstrzygniętych przetargów dotyczyło dostaw samochodów osobowych. W styczniu 2010 r., w Polsce, rozstrzygnięto 298 ...
-
Inwestycje budowlane w Polsce I-II 2010
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano szeroko pojęte inwestycje budowlane ogłoszone w Polsce, w styczniu i lutym 2010 roku. Wynika z niego, iż w porównaniu do zeszłego roku wzrosła liczba ogłoszonych planów inwestycyjnych. Szczegółowa analiza pokazuje, że w województwie mazowieckim planowane są ...
-
Jak budować lojalność klienta?
... wzajemność i autentyzm są najlepszymi słowami określającymi dążenie do lojalności - im więcej dajesz, tym więcej dostajesz. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Sektor MSP: ocena IV kw. 2009 i prognoza I kw. 2010
... Oznacza to, że w kilku obszarach firmy stopniowo zaczynają „odmrażać” wydatki i będą inwestować. W tym kwartale przedsiębiorcy będą inwestować najwięcej w marketing i reklamę oraz w podnoszenie kompetencji pracowniczych – np. szkolenia. Nadal mizerne nakłady będą realizowane w obszarach: infrastruktury telekomunikacyjnej oraz nieruchomości. Cieszy ...
-
Przetargi medyczne w Polsce I-II 2010
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy w branży medycznej ogłoszone w Polsce, w styczniu i lutym 2010 roku. Wynika z niego, iż na początku roku największe zapotrzebowanie jest na dostawy leków. W okresie od stycznia do lutego 2010 r., w Polsce, ...
-
Jak stworzyć dobrą nazwę?
Nazwa oraz znak firmowy są najważniejszymi atrybutami marki. O ile stworzenie logo poleca się najczęściej grafikom, tak w przypadku nazwy sprawa nieco się komplikuje. Ponieważ według obiegowych opinii każdy zna się na nazwach powstaje pytanie czy stworzyć ją samemu, zlecić agencji marketingowej lub PR która obsługuje firmę, zatrudnić copywrittera, ...
-
Jak zachować prywatność w sieci?
... społecznościowym kierowanie wysyłek z wirusem zaszytym w pliku mp3 do osób zainteresowanych np. muzyką stało się dziecinnie proste. Cyberprzestępcy delegalizują marketing? Ustawa z 2002 roku, która uregulowała zasady masowego rozsyłania e-maili, znacznie utrudniła pracę marketerom, niewiele bardziej powstrzymując cyberprzestępców. Prawo ...
-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
Właściwe decyzje biznesowe podejmowane są na podstawie dobrych i sprawdzonych informacji na temat rynku, konkurencji, potrzeb konsumentów, perspektyw rozwoju i ich analizy. Bez dobrej informacji menadżer działa intuicyjnie, przez co zwiększa ryzyko popełnienia błędu. Informacje biznesowe można zdobywać na wiele sposobów - np. zamówić raport w ...
-
CEDC sprzeda dystrybucję na rzecz Eurocash
... sprzedaży, promocji, poziomu zapasów, przepływów pieniężnych i innych najważniejszych wskaźników handlowych. Będziemy nadal rozwijać nasz zespół odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, który pozostanie w CEDC i będzie w dalszym ciągu obsługiwał naszych głównych klientów z segmentu handlu tradycyjnego i gastronomii, a także zespół obsługi kluczowych ...
-
Przetargi budowlane I-III 2010
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o., opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy w branży budowlanej opublikowane w Polsce, w pierwszym kwartale 2010 r. Wynika z niego, że najwięcej przetargów ogłoszono na Śląsku i na Mazowszu. Przetargi te najczęściej dotyczyły drogownictwa. W ...
-
Debiut Lauren Peso Polska SA na NewConnect
... z zakresu zarządzania i sprzedaży, ponadto dysponuje zapleczem trenerskim umożliwiającym organizację szkoleń z takich dziedzin, jak: zarządzanie produkcją, obsługa klienta, marketing i human resources, prawo, informatyka i obsługa komputera, komunikacja oraz umiejętności osobiste. Emitent prowadzi również działalność w zakresie szeroko pojętego ...
-
E-branding: kreowanie marki w Internecie
... kojarzy. Skuteczna jest też wymiana linków i banerów ze stronami o podobnym profilu, a także linki sponsorowane. Coraz popularniejszy staje się także tzw. marketing wirusowy, czyli forma promocji polegająca na zapoczątkowaniu sytuacji, w której to sami internauci wymieniają między sobą informacje na temat firmy czy ...
-
Polskie strony internetowe: najczęstsze błędy
W listopadzie 2009 roku Adseo - marka Grupy Adweb specjalizująca się w marketingu wyszukiwarkowym - przeprowadziła promocję pod hasłem "Drzwi otwarte w Adseo". Celem akcji było sprawdzenie, jak właściciele stron radzą sobie z ich poprawnym użytkowaniem i promowaniem w wyszukiwarkach. Efektem kilkumiesięcznej pracy i przeprowadzonych badań jest ...
-
Jak banki detaliczne mogą pozyskać sektor MSP?
... dla małych przedsiębiorstw duże wyzwanie. Według raportu "Small Business Banking and the Crisis", opracowanego przez Capgemini, UniCredit i Efma (European financial marketing association), aby sprostać temu zadaniu, banki detaliczne muszą wzmocnić rolę menedżera ds. relacji i usprawnić swój system zarządzania ryzykiem kredytowym. Zrównoważenie ...
-
Serwisy społecznościowe a biznes
... wykorzystuje konsumenckie serwisy społecznościowe. Narzędzia oparte na sieciach społecznościowych upowszechniają się w kluczowych obszarach łańcucha tworzenia wartości, takich jak marketing i komunikacja, działy HR i obsługi klientów. W marketingu i komunikacji narzędzia te stały się już integralnym elementem działalności przedsiębiorstwa, ponieważ ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2009/2010
... poszukiwał informacji właśnie na takich forach). Sklepy potrafiące zapewnić doskonałą obsługę dla tej grupy klientów mogą liczyć na najlepszy szeptany marketing na świecie. Prym w tej kategorii wiedzie sklep SuperKoszyk.pl, który uzyskał ogólną ocenę 9,64. Tuż za niż, z oceną 9,63, uplasował ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2010
... się największymi sukcesami w skali globalnej. Prezesi i dyrektorzy finansowi na całym świecie powinni zwrócić się do swoich specjalistów odpowiedzialnych za marki i marketing z pytaniem, jak można wykorzystać marki do tego, aby jednocześnie chronić firmę w okresie trudności i dalej rozwijać jej działalność”. Informacje o badaniu Ranking ...
-
Działanie 6.1: Paszport do eksportu
Coraz więcej przedsiębiorców wykorzystuje targi, misje gospodarcze i konferencje jako bezpośredni sposób marketingu, zarówno własnej firmy, jak również poprawy wizerunku Polski jako producenta wyrobów i usług najwyższej jakości. Jednym z narzędzi finansowania podobnych działań jest działanie 6.1 "Paszport do eksportu" priorytetu 6 "Polska ...
-
Coraz więcej scareware w sieci
... coraz częściej posługują się technikami inżynierii społecznej. „Nasze obserwacje potwierdzają wnioski, do których doszło w swoim raporcie Google" – mówi Tomasz Zamarlik, Marketing Manager z firmy G Data Software. "Nastąpił radykalny wzrost ilości scareware w Sieci. Oszuści liczą, że jeśli przestraszą internautę fałszywym alarmem o zagrożeniu, ten ...
-
Rebranding
... , bo szansa na kolejny poprawnie przeprowadzony rebranding może trafić się dopiero za kilka następnych lat. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Polacy wybierają polskie marki
... spora grupa konsumentów w każdym społeczeństwie lubi eksperymentować, zmieniając od czasu do czasu swoje wybory, po czwarte wreszcie jest modny i umiejętny marketing, które potrafią skutecznie wypromować markę tak, że z cienia trafia ona na sam szczyt rankingu zaufania" - twierdzi prof. Janusz Czapiński. Informacje ...
-
Które karty paliwowe najpopularniejsze?
... o badaniu Badanie rynku kart paliwowych w Europie („Marktanteilserhebung 2009”) wykonała na zlecenie DKV Euro Service niemiecka firma konsultingowa Produkt + Markt marketing research z siedzibą w Wallenhorst. Analiza objęła następujące kraje: Danię, Holandię, Luksemburg, Niemcy, Francję, Włochy, Austrię, Polskę, Hiszpanię, Czechy i Wielką Brytanię ...
-
Lofty "U Scheiblera" w Łodzi
... osiągnąć kompromis pomiędzy wygodnym miejscem do zamieszkania, a odnową dawnych przemysłowych obiektów. Teraz oddajemy lofty w ręce mieszkańców” – mówi Dorota Urawska, marketing i PR manager w Opal Property Developments. Cechą wyróżniającą lofty „U Scheiblera” jest wystrój, zawierający elementy fabrycznej konstrukcji. Obiekt łączy styl przemysłowy ...
-
Polscy menedżerowie najlepsi z marketingu
... drugim miejscu znalazły się finanse - 2308 wykonanych testów. Trzecie miejsce przypadło sprzedaży z 1809 wypełnionymi testami. Najmniej popularną „klasówką” okazał się marketing - 1611 wykonanych testów. W czym polscy menedżerowie są najlepsi? Talent Club podaje, że wyniki nie są zbyt zaskakujące. Najlepiej poszedł im ...
-
Social media w różnych branżach
... , chorób i leczenia. Dotarciem do potencjalnych klientów poprzez serwisy mediów społecznościowych są zainteresowane firmy farmaceutyczne, gdyż wydają ponad 32% budżetu na marketing na pozyskiwanie nowych klientów poprzez to medium. Lekarze oraz personel medyczny zaczynają akceptować internetowe media społeczne jako sposób pozyskiwania wiedzy ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2010 i prognoza II kw. 2010
... zysków odłożono wyraźnie na przyszłość, prawdopodobnie na III i IV kwartał. Badani przedsiębiorcy jeśli będą inwestować w tym kwartale to głównie w marketing i reklamę, podnoszenie kompetencji pracowniczych oraz technologie, maszyny. Nie będzie wyraźnego ożywienia ze strony klienta MŚP dla branży sprzedającej infrastrukturę telekomunikacyjną ...
-
Relacje inwestorskie: definicja, zadania, cele
... Investor Relations Institute (najstarszej instytucji relacji inwestorskich) „relacje inwestorskie to element zarządzania strategicznego, obejmujący finanse, komunikację, marketing i przestrzeganie prawa obrotu papierami wartościowymi, który umożliwia efektywną komunikację między spółką, społecznością inwestorską i pozostałymi zainteresowanymi ...
-
Marki odzieżowe i ich strategie
... dowolnej kombinacji ubrań i zachęca użytkowników do zgłaszania wypracowanych zestawów do wirtualnego konkursu na najlepszą kombinację. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Czemu służy segmentacja rynku?
... oparciu o przeprowadzoną segmentację konsumentów racjonalny przedsiębiorca wybiera strategię marketingową. Najprostszym przypadkiem jest koncentracja jednosegmentowa, gdzie inwestor, stosując marketing skoncentrowany, osiąga silną pozycję rynkową w ściśle sprecyzowanej branży czy nawet kategorii produktu. Zupełnie innym zachowaniem jest stosowanie ...
-
Karty płatnicze specjalnego przeznaczenia
Jak pozyskać nowych klientów? To pytanie zadają sobie nieustannie spece od bankowego marketingu. I próbują stworzyć produkty, które wyróżnią się z grona kont, kart czy lokat dla wszystkich. Jeśli konsument zobaczy, że bank ma produkt specjalnie dla niego, chętniej się na niego skusi. Od dawna mamy w polskich bankach konta dla młodzieży czy ...
-
E-biznes w Polsce: kondycja finansowa 2009
... składa się z czterech części. W pierwszym rozdziale zaprezentowano ranking polskiego e-biznesu w czterech głównych grupach: "Serwisy i usługi internetowe", "Marketing i reklama internetowa", "E-commerce" (sklepy internetowe) oraz "Usługi dla firm internetowych". Przeanalizowano wyniki finansowe 275 najważniejszych przedsiębiorstw działających ...
-
Karta MasterCard Gold w banku BPH
Bank BPH rozpoczął kampanię marketingową karty kredytowej MasterCard Gold. Jest to karta kredytowa, która pozwala posiadaczowi - w zależności od jego potrzeb i stylu życia - na samodzielny wybór jednego z trzech programów korzyści: Bonus, AutoPlus albo Komfort. Program Bonus „Niektóre jedynki wracają tylko raz. A inne cały czas” to hasło, które ...
-
Projektor Sanyo PLV-HF10000L
SANYO Sales & Marketing Europe przedstawił najnowszy projektor dla wymagających użytkowników i obsługi najtrudniejszych technicznie przedsięwzięć. Projektor ma podstawową rozdzielczość 2048 x 1080, jasność 10.000 ...
-
Nowe oferty pracy V 2010
... ofert dotyczących zatrudnienia w tych branżach było o jedną czwartą więcej niż w kwietniu. Na przeciwnym biegunie – spadkowym – znalazły się takie branże jak marketing / reklama / PR (miesięczny spadek liczby ofert o 17 procent), badania i rozwój (spadek o 16,5 procent), Rolnictwo / Leśnictwo / Ochrona środowiska (spadek o 16 procent ...
-
Strategia brand butler
... przybywa z odsieczą. A aby stać się lubianym asystentem marki i klienta, należy bezwzględnie spełnić „tylko” kryterium kreatywności. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .