-
Dział HR - sprawozdanie kapitału ludzkiego
Wiadomo po co tworzy się (i to regularnie) zestawienia finansowe, plany marketingowe i dokumentacje techniczne. Każdy rozsądny menedżer (i całe mnóstwo dyletantów) potrzebuje tych dokumentów do sprawnej pracy. HR ma podobny dokument, który nosi nazwę sprawozdania kapitału ludzkiego. Występuje ono w trzech głównych wersjach. Wersja pierwsza wynika ...
-
Faktoring w obrocie handlowym
... tych podstawowych funkcji, jakie przyjmują na siebie instytucje factoringowe, z dodatkowymi świadczeniami, takimi jak: prowadzenie księgowości wierzyciela, marketing, doradztwo finansowe, znacznie ułatwia funkcjonowanie przedsiębiorstw wierzycieli, zwłaszcza tych, które nie dysponują dostatecznymi środkami finansowymi. Realizacja postanowień ...
-
Testy dynamiczne antywirusów a ryzyko
... jednak pamiętać, że autor tego artykułu z pewnością nie jest ekspertem w dziedzinie marketingu): wydaje się, że Kaspersky Lab włożył więcej wysiłku w marketing swojego mechanizmu blokowania zachowań niż Symantec podczas wprowadzania swojego "anti-worm", przez co twórcy szkodliwego oprogramowania mieli większą świadomość produktu firmy ...
-
Badania etnograficzne: sposób na problemy firmy?
... zachowań, bo nie przypomina Big Brothera, ale życie ze wszystkimi jego fascynacjami, banalnością i urokiem zwyczajności. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Sektor spożywczy a systemy BI
... gospodarczej zarządy spółek z branży spożywczej wyjątkowo uważnie analizują trzy kluczowe obszary: zaopatrzenie, łańcuch dostaw oraz działalność bieżącą. Agnieszka Zarzycka, audience marketing manager Microsoft Dynamics z firmy Microsoft, uważa, że duża presja na rabaty i obniżki cen ze strony sieci handlowych oraz klientów wybierających ...
-
Branża HoReCa perspektywiczna
... właściciele restauracji to ludzie niepodatni na reklamę. Wyraża się ona jednak w zupełnie innych działaniach i nie wymaga funduszy na ciekawe opakowanie. - Marketing produktu dla gastronomii jest inny, bo zupełnie inna jest grupa docelowa, jej oczekiwania odnośnie informacji i profesjonalnej obsługi - mówi Wojciech Tomczak ...
-
Branża e-commerce w Polsce 2008
Grupa robocza e-commerce Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego przygotowała raport podsumowujący stan branży e-commerce w Polsce w 2008 roku. Według autorów wartość rynku wzrosła o 36 procent i wynosi ponad 11 miliardów złotych. Autorzy przewidują, że 2009 rok będzie charakteryzował się wolniejszym wzrostem, ale jednocześnie ustabilizuje sektor ...
-
Produkty prozdrowotne a styl życia
Konsumenci na całym świecie coraz chętniej sięgają po produkty typu health & wellness. Jeszcze kilka lat temu była to jedynie moda i chwyt marketingowy koncernów produkcyjnych, dzisiaj dynamicznie rozwijający się trend rynkowy i styl życia wielu ludzi. Już nie tylko na Zachodzie, ale również w Europie Centralnej i Wschodniej konsumenci są gotowi ...
-
Kryzys gospodarczy a rynek kawy
... krajach sugerują również, że kryzys gospodarczy nie ma wpływu na ilość konsumowanej kawy. Opinię tę potwierdza Beata Gostyńska, sales and marketing offi cer z Poznańskiej Palarni Kawy Astra, która uważa, że trend ten wynika ze zmieniających się zwyczajów picia kawy. - W najbliższych latach ...
-
Walka z wypaleniem zawodowym - fakty i mity
Wypalenie. Równowaga. Work-life balance. Dobre życie. Jakkolwiek marketingowo to ubrać, sens pozostaje ten sam. Pracowników w każdej branży dopada w końcu wyczerpanie, bylejacyzm i tendencja do prześlizgiwania się przez życie. Jak sobie z tym poradzić (indywidualnie oraz korporacyjnie)? Najpierw trzeba co nieco wiedzieć o co właściwie chodzi. ...
-
System monitorujący NewsPoint UGC
Firma NetSprint wprowadziła na polski rynek rozwiązanie NewsPoint UGC - system monitorujący blogi i fora internetowe. Aplikacja została przeznaczona dla specjalistów marketingu i public relations, prowadzących działania komunikacyjne w internecie, którzy chcieliby poznać opinie odbiorców swoich produktów i usług bez konieczności przeprowadzania ...
-
Zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie
... ze stron przeprowadzających badanie nie bierze odpowiedzialności za prawdomówność osób, które wzięły udział w tym badaniu. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Rynek e-commerce: personalizuj ofertę
... o wyniki sprzedażowe, ale i świadomość marki. Jest to szczególnie istotne w czasach spowolnienia gospodarczego, a co za tym idzie redukcji budżetów poświęconych na marketing i promocję. „Utrzymanie dotychczasowego, i co ważne zadowolonego, klienta wymaga pięciokrotnie niższych nakładów finansowych niż dotarcie do nowych klientów” – przekonuje Piotr ...
-
Jak promować firmę w Internecie?
Sieć stała się obecnie główną płaszczyzną działań marketingowych firm. Potwierdzają to statystyki pokazujące skuteczność sieci jako kanału komunikacji na linii klient - firma. Jak donosi Główny Urząd Statystyczny (www.stat.gov.pl), już ponad 50 % przedsiębiorstw posiada firmowy serwis WWW, a odsetek ten stale wzrasta. Opublikowane przez IAB Polska ...
-
Działania sponsoringowe: na co uważać?
... sponsor otrzymuje możliwość wykorzystania pozytywnych skojarzeń z działalnością wspieranych przedmiotów dla osiągnięcia określonych celów marketingowych i komunikacyjnych.” [M. Datko, Dziś i jutro sponsoringu, Marketing i Rynek, 1996, nr 8-9] Sponsoring należy zatem odróżnić od mecenatu, w którym mecenas w zamian na udzielone wsparcie nie otrzymuje ...
-
Reklama internetowa coraz gorzej postrzegana
... , do czego to może doprowadzić? Niewątpliwie potrzebne jest natychmiastowe porozumienie pomiędzy użytkownikami a właścicielami serwisów internetowych. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
CSR jako strategia konkurencyjna
... . Poza finansowymi skutkami realizowanych z zakresu CSR działań, bezpośrednie korzyści dla organizacji objawiają się również w wielu innych obszarach jej aktywności: Marketing (budowanie znajomości i reputacji marki, większa akceptacja dla podstawowego przedmiotu działalności, wzmocnienie więzi z obecnymi i potencjalnymi klientami). Zasoby ludzkie ...
-
Działania 6.2. - wsparcie przedsiębiorczości i samozatrudnienia
... ) umożliwiającego uzyskanie wiedzy i umiejętności potrzebnych do założenia i prowadzenia działalności gospodarczej, obejmującego takie zagadnienia jak np. prowadzenie księgowości, marketing, przepisy BHP, prawo handlowe, prawo cywilne, wdrażanie i obsługa programów użytkowych związanych z prowadzeniem działalności. Doradztwo oferuje opracowanie ...
-
Rośnie rynek kawy w Polsce
... . Dziesięć lat temu było to zaledwie 15 proc. Ponad 80 proc. Polaków deklaruje, że pije kawę regularnie - dodaje Zbigniew Skarżyński, marketing manager w Dziale Napojów Nestlé Polska. Kolejnym charakterystycznym trendem na polskim rynku jest rosnąca popularność kaw z segmentu premium. Rynek premium jest ...
-
Rynek mieszkaniowy i hotelowy I kw. 2009
... inwestycji. Odpowiednia lokalizacja (na ogół popularna miejscowość turystyczna w akceptowalnej odległości od głównych centrów biznesowych) i jakość projektu oraz dobry marketing pozwalają zdobyć środki niezbędne do finansowania inwestycji od indywidualnych inwestorów nabywających poszczególne apartamenty. Podaż Na rynku nieruchomości hotelowych ...
-
Zastosowanie outsourcingu opłacalne?
... CIMA (Chartered Institute of Management Accountants). Powszechnie spotykane metody to zwolnienia pracowników, ograniczenie produkcji i inwestycji, zmniejszenie wydatków na reklamę i marketing lub zaprzestanie szkoleń pracowników. – „Managerowie zamiast skoncentrować się na działaniach, które poprawią wyniki finansowe firmy zmuszeni są do szukania ...
-
Odwrócona hipoteka - szanse i zagrożenia
... łatwiejsze ma być nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami. Trudno nie przyznać braw za tak nowatorskie podejście do przedstawienia oferty. To jednak marketing, a dla klienta najważniejsze są konkrety. Zaufanie do Funduszu Hipotecznego DOM to połowa sukcesu Oczywistym jest, że oferowanie tak specyficznego produktu ...
-
Fundusze VC szansą dla sektora MSP
... płaszczyznach, zarówno związanych z innowacyjnym pomysłem, twardymi aspektami działalności, takimi jak skuteczne zarządzanie finansami, a także z aspektami miękkimi, do których zaliczamy marketing czy PR" – mówi Bogusław Bartoń, Prezes funduszu OneRay Investment. Niezwykle istotne jest również doświadczenie funduszy venture capital w danej branży ...
-
Faktura na inną firmę a koszty uzyskania przychodu
... , Spółka zauważa, że koszty dokumentowane fakturami są w oczywisty sposób związane z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą o profilu dystrybucyjno-marketingowym (dystrybucja i marketing dotyczy towarów nabywanych od grupy Unilever). Celem ich poniesienia było osiągnięcie przychodów z prowadzonej działalności. Koszty te nie zostały również ...
-
Reklama porównawcza nie zawsze legalna
... nie jest wierną kopią oryginału a przede wszystkim korzysta z renomy i popularności ich marki, która została stworzona przy pomocy dużych pieniędzy wpompowanych w marketing. Ponadto podróbki psuły dobre imię oryginałów. Wyrok korzystny dla firmy L'Oréal, reprezentowanej w sądzie przez kancelarię Baker & McKenzie, zapadł 18 ...
-
Jaką strategię innowacji zastosować?
... więc na zmianę strategii, na przykład odejście od strategii standaryzacji i zastosowanie strategooo różnicowania. Powyższy fragment pochodzi z książki Wojciecha Grzegorczyka "Marketing na rynku międzynarodowym" (Wolters Kluwer Polska, Kraków 2009). Opisane w publikacji strategie wchodzenia na rynki zagraniczne i funkcjonowania na nich zostały ...
-
Grill po polsku: jaka żywność króluje?
... z serem i papryką oraz kilka rodzajów hamburgerów w tym hamburgery duże. Produkty na grill oznaczamy etykietką z takim właśnie napisem - tłumaczy Małgorzata Świątek, marketing manager w zakładach Krzyżanowscy. Wspomniane produkty pakowane są w formę vacuum, posiadającą tzw. łatwe otwieranie. To ułatwia ich transport na grillowy piknik ...
-
Insight konsumencki - skuteczne działanie marketingowe?
... . Pomagają w tym odpowiednio wybrane badania i doświadczeni interpretatorzy danych, którzy nie dają się zwieść powierzchownym obserwacjom. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Komunikacja mobilna: szybki rozwój w Europie Wsch.
... rynek, który w ciągu ostatnich lat rozwijał się niezwykle dynamicznie. Wartość dodana i innowacyjne usługi to kolejny znaczący krok polskiego sektora komunikacyjnego. Marketing mobilny i reklama, płatności przez telefon oraz treści multimedialne będą napędzać wzrost rynku w ciągu najbliższych czterech lat. W opinii ekspertów, aby sprostać ...
-
Zakup nowego mieszkania: na co uważać?
... idealna propozycja dla zabieganych osób, ale także dla tych, którzy nie potrafią się odnaleźć w gąszczu ofert. Duża konkurencja sprawia, że marketing odgrywa coraz ważniejszą rolę w firmach deweloperskich. Trzeba więc zachować wyjątkową ostrożność. Eksperci radzą, aby w tej marketingowej otoczce przede wszystkim zwracać ...
-
Google Bid Simulator dla kampanii AdWords
... , jak zwiększyć ruch na stronie internetowej bez nadmiernych kosztów oraz określić, które słowa wymagają zmiany stawek”, powiedział Janusz Moneta, Country Marketing Manager CEE w Google. Symulator stawek dostępny jest po przejściu na zakładkę „Słowa kluczowe” w nowym interfejsie konta AdWords. Aby dokonać symulacji ...
-
Public relations - rynek pracy VII 2009
... pracy dla PR-owców, podczas, gdy w drugim kwartale 2009 liczba ogłoszeń z prasy nie przekraczała 4 (4 w czerwcu; 2 w kwietniu i 1 w maju). W badanym okresie w branży media i marketing pojawiło się aż 60 ofert pracy, z czego większość pochodziła z agencji PR-owskich. Sześć ofert pochodziło od pracodawców działających w branży FMCG, po ...
-
Kłamstwa w CV u 32% kandydatów
... w procesie rekrutacji, dlatego kandydaci mają tendencję do zawyżania poziomu ich znajomości” wyjaśnia Karolina Grzelachowska, Team Manager Antal International zespołu Sales & Marketing. „Prawdopodobnie wierzą, że jeśli reszta kwalifikacji będzie odpowiadała wymaganiom wakatu to zostaną oni zaproszeni na spotkanie”. Jednak jest to umiejętność ...
-
Komunikacja marketingowa: crossmedia
... Knight”, wchodząc na ekrany kin, pobił wszelkie możliwe rekordy i stał się jedynym z hitów wszech czasów. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
IPO - Pierwsza Oferta Publiczna
... z inwestorami instytucjonalnymi, których celem jest promocja oferty wśród inwestorów oraz zebranie wstępnych informacji o odbiorze oferty oraz poziomu oczekiwanej wyceny. Marketing Etap ten to okres publicznej promocji oferty zarówno wśród inwestorów instytucjonalnych jak i indywidualnych. Subskrypcja Na etapie tym następuje przyjmowanie zapisów ...