-
Holding a tożsamość korporacyjna
... grupy ze strategią biznesową, strategią marketingową i wynikającym z tego wizerunkiem. Oddziaływanie jest odwrotne, bez dobrego wizerunku nie ma efektywnego marketingu, słaby marketing nie wspiera firmy w realizacji strategii, więc i cele i wizja firmy są trudniejsze do osiągnięcia. W grupach przedmiotem rozwiązań jest nie tylko tożsamość ...
-
Dziś inflacja bazowa w Polsce
... za akcję. POINFORMOWALI PRZED SESJĄ Point Group - spółka kupiła za 1,3 mln PLN 100 proc. akcji brokera reklamy internetowej Bluetooth and Marketing Services oraz za 8 mln PLN 100 proc. udziałów firmy reklamy zewnętrznej Media Works. Optimus - od 1 lipca komputery dla spółki produkować ...
-
Fundusze z ochroną kapitału ponoszą straty
Niepewność na rynkach finansowych oraz kolejne dołki indeksów giełdowych powodują wzrost apetytu na produkty zabezpieczające przed stratami. Ochrona kapitału często ma jednak wymiar marketingowy, fundusze z "ochroną" w nazwie, ponoszą bowiem straty. Expander wielokrotnie zwracał uwagę na ryzyko, jakie wiąże się z inwestowaniem w fundusze z ochroną ...
-
Marketerzy a kreatywność w reklamie
Według badania ankietowego przeprowadzonego przez On Board PR we współpracy z Flashbook.pl wśród pracowników reklamy, specjalistów ds. marketingu i PR-owców, zaledwie 30% z nich wskazuje użyteczność jako jedno z kryteriów kreatywności. Pozostali uważają m.in., że kreatywność to umiejętność fantazjowania (33%) lub umiejętność wpadania na masę ...
-
Public relations - rynek pracy IV-VI 2008
... w zakresie znajomości języków obcych pozostaje język angielski. Posługiwania się nim oczekiwano w 345 ofertach. W badanym kwartale większość ofert dotyczyła branży media i marketing, ale warto zwrócić też uwagę na wzrost zapotrzebowania na specjalistów ds. komunikacji w branży administracyjnej. W samym kwietniu ukazało się 7 ogłoszeń z tej ...
-
Kierunek studiów a satysfakcja z pracy
... pracę – dodaje. W innych branżach między sobą konkurują raczej pracownicy niż pracodawcy, co naturalnie obniża ich teoretyczną wartość. Dlatego jeśli kończyłeś marketing i zarządzanie, a masz dobrą pracę, to oprócz odpowiednich kwalifikacji z pewnością miałeś dużo szczęścia. Informacje o badaniu W sondzie na temat relacji "kierunki kształcenia ...
-
Pozycjonowanie marki - koncept
... . Jednak napisanie dobrego konceptu oraz jego prawidłowe testowanie stanowi wciąż unikalną na naszym rynku kompetencję. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Zarządzanie biznesem: strategiczne nie-planowanie
... możemy przewidzieć przyszłych ruchów konkurencji?” i „Jak możemy zareagować na działania konkurencyjnych firm, jeśli nasze zasoby są skrępowane długoterminowymi planami?” (źródło: „Marketing do góry nogami”, A. Ries, J. Trout, Wydawnictwo IFC Press, 1999). Niestety, większość ludzi biznesu popatrzyło wokół siebie bezmyślnym wzrokiem, pokiwało ...
-
Branża PR w mediach VII 2008
W lipcu prawie dwukrotnie - względem czerwca - wzrosła liczba materiałów negatywnych o branży PR, jak wynika z raportu PRoto.pl. Najwięcej pojawiło się ich w kontekście marketingu politycznego i PR-u regionalnego. A najczęściej o public relations pisała w lipcu Gazeta Wyborcza. Raport o branży PR przygotowany został na podstawie 278 publikacji ...
-
Reklama i promocja to usługi marketingowe opodatkowane VAT
Usługi polegające na promocji, reklamie i pozycjonowaniu towarów, a także organizacji degustacji w sklepach są usługami marketingowymi opodatkowanym podatkiem VAT, które należy dokumentować fakturą. Stanowisko takie zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z dnia 22.08.2008 r. nr IBPP1/443-800/08/AL ( ...
-
Outsourcing kadrowy i płacowy w praktyce
... : W firmie Ikson działania podstawowe zdefiniowano jako: produkcja farmaceutyków dla określonego sektora branży. Pozostała działalność, w tym: promocja oraz marketing, transport oraz wynajem samochodów służbowych, rekrutacja i selekcja, administracja kadrowo-płacowa, dystrybucja, zostały uznane za działalność wspierającą. Podjęto decyzję o zleceniu ...
-
Telefonia komórkowa 2006/2007
... %, Orange – 87,1%, Play – 54%, w 2007 roku). Tak wysoki stopień świadomości konsumenckiej wiąże się ze znacznymi nakładami operatorów telefonii ruchomej na marketing, w tym na reklamę (16% udziału branży telekomunikacyjnej i 13% samego segmentu telefonii ruchomej, w całkowitej wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce w 1Q ...
-
Wynagrodzenia w działach marketingu w roku 2007
Już po raz czwarty portal wynagrodzenia.pl przy współpracy z pracuj.pl, gazeta.pl, wp.pl, infopraca.pl, jobpilot.pl, bankier.pl przeprowadził Internetowe Badanie Wynagrodzeń (IBW). Jest to największe w Polsce pozarządowe badanie płac. Uczestniczyła w nim rekordowa liczba 80008 osób. W obliczeniach uwzględnia dane 72111 osób. Niniejszy artykuł jest ...
-
Rynek pracy specjalistów III kw. 2008
... tego roku wzrósł także nieco popyt na kandydatów z branży telekomunikacyjnej i zaawansowanych technologii. Procentowo największy przyrost ofert pracy pochodził natomiast z branży marketing, media i reklama oraz z branży edukacyjnej. Zwiększony popyt na kandydatów tej ostatniej był zapewne związany z rozpoczęciem roku szkolnego i akademickiego. Co ...
-
Reklama internetowa odporna na kryzys
... badanie Epsilon CMO, przeprowadzone w sierpniu 2008 r. Wśród 175 członków personelu najwyższego szczebla zarządzania, 63% spodziewało się zwiększenia nakładów na marketing online w 2008 r. Tylko 14% zamierzało je ograniczyć. Najnowsze badanie z października 2008 r., które wśród 600 przedsiębiorców z USA przeprowadziło MarketingProfs wykazało ...
-
Piractwo internetowe: Polska na 6 miejscu
... opiekunami sieci bot lub robi to sam Kluczowe umiejętności: Zorganizowany, proaktywny, przedsiębiorczy i posiada dobre umiejętności interpersonalne Edukacja: Biznes / Marketing, Informatyka Osobowość: Zorientowany na biznes, pewny siebie i arogancki Rozwiązanie: Sygnatury, technologie behawioralne, IPS i mechanizm reputacji stron 5. Oszust: Średni ...
-
Produkty inwestycyjne niepopularne
... , doradca Zarządu Domu Maklerskiego BOŚ. – „Banki, fundusze czy firmy inwestycyjne powinny zadać sobie pytanie, czy lepiej wydawać ogromne pieniądze na marketing swoich produktów, żeby pozyskać klientów konkurencji, czy raczej pracować nad poszerzeniem rynku”. Jedną z wielu barier rozwoju rynku produktów finansowych związanych ...
-
Serwisy społecznościowe: kryzys reklamy
... nie powinni się całkowicie wycofywać ze społeczności internetowych", powiedziała Debra Aho Williamson - senior analyst w eMarketer, autorka raportu pt. "Social Network Marketing: US Ad Spending Update." "W ciężkich czasach dla gospodarki zwykle łatwiej jest wprowadzić na rynek produkt wśród pozyskanych już klientów niż ...
-
Alior Bank - nowy gracz na rynku
Alior Bank, który powstał od zera z połączenia włoskiego kapitału i polskiego doświadczenia w bankowości, stawia sobie ambitne cele. Na ile zostaną one zrealizowane, pokaże czas. Póki co, czas na małe podsumowanie miesiąca działalności. Miesiąca sukcesów marketingowych, ale też wpadek i problemów technicznych. O tym, że Alior Bank powstanie, było ...
-
Harry Potter a kreowanie marki
Nieważne czy lubisz czarodzieja w okularach. Nieważne czy znasz jego przygody. Nieważne czy masz w domu jakiś potterogadżet. Jeśli zajmujesz się sprzedażą, strategią lub marketingiem, Harry Potter Który-Tak-Naprawdę-Nie-Istnieje może być twoim mentorem do spraw osiągania sukcesu biznesowego. Nie kręć nosem, że twój biznes to nie są miliardy ...
-
Organizacje sportowe: kreowanie silnej marki
... biznesowym językiem wymiernych korzyści, a także kibice, którzy uczestniczyć będą w widowiskach sportowych na coraz wyższym poziomie. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
ECB: stopy procentowe pójdą w dół?
... rotacji zapasów ze 198 do 150 dni (co powinno dać 30-40 mln PLN oszczędności)zmienić działy sprzedaży i mocniej zaangażować się w marketing. Spółka chce w trzy lata zwiększać sprzedaż o 15-20 proc. rocznie i poprawić marżę operacyjną. ING - bank podał, że jego wstępnie szacowany zysk ...
-
Polski rynek pracy III-XII 2008
... swoje oferty w serwisie Szybkopraca.pl. Z mniejszych udziałem w skali całego kraju, ale w niektórych województwach znaczącą rolę odgrywały też: edukacja, promocja i reklama, marketing i badania rynku, branża hotelowa, branża gastronomiczna, telekomunikacja, FMCG. …ale wśród zawodów dominują prace fachowe i fizyczne Fakt, że na czele najwięcej ...
-
Internet PR a komunikacja kryzysowa
... wypadku, kiedy to sytuacja kryzysowa zostanie zlekceważona lub niewłaściwie prowadzona, przedsiębiorstwo może ponieść surowe konsekwencje. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Stanowisko handlowca popularne w I 2009
... .pl Jak wynika z jesiennego raportu płacowego Advisory Group TEST Human Resources, średnie wynagrodzenie proponowane dla dyrektora ds. sprzedaży i marketingu (Sales & Marketing Director) wynosi 24860 zł netto. Dyrektor sprzedaży może liczyć na średnie wynagrodzenie w wysokości 16839 zł netto, a kierownik działu sprzedaży (Sales ...
-
Klienci a rynek telekomunikacyjny 2008
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport z badania konsumenckiego "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku. Klienci indywidualni" przeprowadzonego przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. Głównym celem badania było poznanie opinii konsumentów w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz ocena preferencji ...
-
Branża spożywcza a systemy ERP
... plus wdrożenie, wynosi pomiędzy 150 a 500 tys. zł, w zależności od złożoności procesów biznesowych klienta i konfiguracji systemu - informuje Marcin Sokołowski, senior marketing manager, CEE, Epicor Software Poland. - Przykłady naszych klientów pokazują, że nawet duża inwestycja w oprogramowanie jest w stanie zwrócić się w ciągu czterech ...
-
Sytuacja ekonomiczna MSP w IV kw. 2008
... 41% spodziewa się go w przyszłości. Sposobem przeciwdziałania skutkom kryzysu będą przede wszystkim próby redukcji wydatków - głównie na reklamę, marketing, premie/bonusy/prowizje dla pracowników. W przypadków firm średnich istotnie większe cięcia będą dotyczyły premii/bonusów/prowizji dla pracowników, świadczeń socjalnych. Można się również ...
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport z badania konsumenckiego "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku. Klienci instytucjonalni" przeprowadzonego przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. Wyniki badania wskazują, że prawie trzy na cztery badane firmy (73,3%) użytkują zarówno telefony stacjonarne, jak i komórkowe. Tylko ...
-
Kara porządkowa a złe wyniki pracy
Pracownik działu marketingu odpowiedzialny za pozyskiwanie nowych klientów od kilku miesięcy osiąga niezadowalające pracodawcę wyniki. Rezultaty jego pracy są o wiele gorsze niż pozostałych osób zatrudnionych na tym samym stanowisku. Wobec powyższego szef postanowił zdyscyplinować nieefektywnego podwładnego wymierzając mu karę nagany. Czy ...
-
Komunikacja w firmie: szef-podwładny
... , muszę/powinienem, taka jest kolej rzeczy, nieuniknione, konieczność, naturalny porządek, konsekwencja. Proceduralni zwykle odpowiadają w firmach za finanse, a Opcyjni za marketing. Proceduralni tworzą regulaminy i księgi zachowań, zaś Opcyjni preferują kulturę tworzącą się na bieżąco, dostosowującą się do aktualnych warunków. W dobrej firmie ...
-
Nieuczciwe praktyki rynkowe a ochrona praw konsumenta
... przez praktyki rynkowe rozumie się działanie lub zaniechanie przedsiębiorcy, sposób postępowania, oświadczenie lub informację handlową, w szczególności reklamę lub marketing, bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta. Praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorców jest nieuczciwa, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi ...
-
Płace i podwyżki - prognozy 2009
W ciągu ostatnich tygodni jedną z najczęstszych informacji pojawiających się w mediach była ta o coraz gorszym stanie krajowej gospodarki. Nowa sytuacja stawia nowe wyzwania przed wszystkimi firmami – niezależnie od ich wielkości, pochodzenia kapitału, sektora czy branży, w której lokują swoją działalność. Prawdopodobnie będzie rosło znaczenie ...
-
Użyteczność stron www: użytkownik rezygnuje po 2 sekundach
... publiczny pręgierz wykonane modyfikacje zanim zostaną one opublikowane online, porównując oczywiście z wynikami dla stanu obecnego. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Dział HR - sprawozdanie kapitału ludzkiego
Wiadomo po co tworzy się (i to regularnie) zestawienia finansowe, plany marketingowe i dokumentacje techniczne. Każdy rozsądny menedżer (i całe mnóstwo dyletantów) potrzebuje tych dokumentów do sprawnej pracy. HR ma podobny dokument, który nosi nazwę sprawozdania kapitału ludzkiego. Występuje ono w trzech głównych wersjach. Wersja pierwsza wynika ...