eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach VII 2008

Branża PR w mediach VII 2008

2008-08-14 00:26

Branża PR w mediach VII 2008

Tematy poruszane przez media najczęściej publikujące o PR © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W lipcu prawie dwukrotnie - względem czerwca - wzrosła liczba materiałów negatywnych o branży PR, jak wynika z raportu PRoto.pl. Najwięcej pojawiło się ich w kontekście marketingu politycznego i PR-u regionalnego. A najczęściej o public relations pisała w lipcu Gazeta Wyborcza.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach VI 2008

Raport o branży PR przygotowany został na podstawie 278 publikacji medialnych o public relations.W mediach ukazało się aż o 90,4 proc. więcej materiałów na temat PR-u niż w analogicznym miesiącu 2007 roku. Lipcowe zestawienie wykazało także wzrost zainteresowania tematyką PR-u politycznego, na temat którego opublikowano ponad dwa razy więcej materiałów niż w czerwcu 2008, przy jednoczesnym 22 procentowym wzroście zainteresowania promocją Polski i jej miast.

Liderowi lipcowego zestawienia, czyli PR-owi Polski poświęcono 118 publikacji. Najczęściej na temat promocji kraju oraz jego miast i regionów pisał zwycięzca zestawienia mediów najczęściej publikujących o public relations - Gazeta Wyborcza. W jej ogólnopolskim i regionalnych wydaniach znalazło się 37 publikacji o promocji regionów.

fot. mat. prasowe

Tematy poruszane przez media najczęściej publikujące o PR

Tematy poruszane przez media najczęściej publikujące o PR

Drugim najchętniej poruszanym w omawianych publikacjach zagadnieniem był PR polityczny, który pośród wszystkich tematów związanych z public relations zawierał najwięcej publikacji o negatywnym nacechowaniu. Stanowiły one prawie 50 proc. wszystkich materiałów o pejoratywnym wydźwięku. W lipcu, w kontekście marketingu politycznego dziennikarzy interesowały głównie tematy bojkotu mediów przez PiS, SMS-owych instrukcji wysyłanych przez PO do swoich działaczy oraz odejście rzeczniczki rządu Agnieszki Liszki.

W lipcu, wspominając o public relations, media wzmiankowały głównie Agnieszkę Liszkę, która pod koniec czerwca zrezygnowała ze stanowiska rzecznika rządu. Jej nazwisko wzmiankowano aż 30 razy. Natomiast spośród instytucji w kontekście public relations media pisały głównie o agencjach PR, praktycznie pomijając przy tym inne firmy i organizacje. Najczęściej cytowaną/wzmiankowaną agencją była Grupa Eskadra, na którą w lipcu media powoływały się 5 razy.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Większość (171) lipcowych przekazów o branży PR zakwalifikowanych do badania miała wydźwięk neutralny, 26 materiałów było pozytywnych. Co ciekawe, do 81, czyli prawie dwukrotnie (względem czerwca) wzrosła liczba materiałów negatywnych. Najwięcej publikacji o pejoratywnym zabarwieniu pojawiło się w kontekście marketingu politycznego (43) oraz PR-u Polski (32).

W zestawieniu dominują materiały pochodzące z mediów regionalnych – było ich 162, natomiast materiałów pochodzących z mediów ogólnopolskich było 116.

Większość (236) lipcowych materiałów uwzględnionych w zestawieniu opublikowały media ogólnoinformacyjne, natomiast 33 publikacje pochodzą z mediów o profilu biznesowo-gospodarczym.

Najczęściej o public relations pisały dzienniki – 197 publikacji, a najrzadziej – tylko raz dwutygodniki. Jedynie 20 materiałów pochodzi z radia i telewizji.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto
Inflacja VII 2008

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: