eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach III 2010

Branża PR w mediach III 2010

2010-04-22 11:41

Branża PR w mediach III 2010

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W marcu 2010 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się 309 publikacji związanych z PR-em. W opisywanym miesiącu, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny, o którym pisano 136 razy - największym zainteresowaniem dziennikarzy cieszyły się prawybory w PO - wynika z raportu PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach II 2010

W marcu 2010 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się 309 publikacji związanych z PR-em. To o 47 proc. publikacji więcej niż w lutym 2010 roku i o 22 proc. więcej niż w marcu 2009 roku.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Analiza zakwalifikowanych publikacji wykazała, że zdecydowana większość marcowych przekazów (284) o branży PR miała wydźwięk neutralny, 20 materiałów było nacechowanych negatywnie, a 5 - pozytywnie. Najwięcej materiałów negatywnych pochodziło z tygodników (9).

W opisywanym miesiącu, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny, o którym pisano 136 razy. Media chętnie zajmowały się także tematem PR-u Polski (61) i lobbingu (32). Natomiast temat samej branży PR poruszano 23 razy.

W marcu 198 razy cytowano i 9 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast nazwy firm, instytucji i agencji w analizowanych publikacjach były przytaczane 101 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji.

fot. mat. prasowe

Media publikujące informacje o PR

Media publikujące informacje o PR

Wśród mediów poruszających tematykę PR-owską liderem okazał się dziennik Polska (26). Na drugim miejscu uplasował się dziennik Rzeczpospolita (24) i telewizja Polsat News (24).

Najczęściej przytaczanymi w temacie PR-u organizacjami/ instytucjami/ firmami, były POT (9), BCC (5) i Asseco Poland (5), a agencjami PR - On Board PR i Ciszewski Financial Communications, które wymieniono po dwa razy.

W opisywanym miesiącu ekspertem najchętniej proszonym o komentarz PR-owski był Wojciech Jabłoński, którego cytowano 22 razy. Drugie miejsce zajęli ex aequo Bartłomiej Biskup (16) i Eryk Mistewicz (16).

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: