eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach IV 2010

Branża PR w mediach IV 2010

2010-05-13 10:31

Branża PR w mediach IV 2010

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W kwietniu 2010 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazały się 183 publikacje związane z PR-em. To o 62 proc. publikacji mniej niż w kwietniu 2009 roku i o 40 proc. mniej niż w marcu 2010 roku - wynika z raportu PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach III 2010

W opisywanym miesiącu, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny, o którym pisano 79 razy. Media rzadziej niż zwykle zajmowały się także tematem PR-u Polski (27) i lobbingu (9). Więcej uwagi poświęcono zagadnieniom związanym z relacjami inwestorskimi (24), a o samej branży PR pisano 17 razy.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Analiza zakwalifikowanych publikacji wykazała, że zdecydowana większość kwietniowych przekazów (176) o branży PR miała wydźwięk neutralny, 6 materiałów było nacechowanych negatywnie, a 1 - pozytywnie.

W kwietniu 114 razy cytowano i 4 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast nazwy firm, instytucji i agencji w analizowanych publikacjach były przytaczane 63 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji.

W opisywanym miesiącu ekspertami najczęściej proszonymi o komentarz PR-owski byli ex aequo Wiesław Gałązka i Wojciech Jabłoński, których cytowano po 9 razy. Drugie miejsce zajął Bartłomiej Biskup (7).

fot. mat. prasowe

Media publikujące informacje o PR

Media publikujące informacje o PR

Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską liderem okazał się dziennik Polska (31). Na drugim miejscu uplasował się dziennik Rzeczpospolita (16), a następnie telewizja Polsat News (13).

Najczęściej przytaczanymi w temacie PR-u organizacjami/ instytucjami/ firmami, były Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych (4), ZFPR (2) i BCC (2).

Agencjami, o których w kwietniu pisano najczęściej były firmy Ciszewski PR (3) i On Board PR (2).

Przeczytaj także: Branża PR w mediach II 2010 Branża PR w mediach II 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: