eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach XII 2009

Branża PR w mediach XII 2009

2010-01-14 12:28

Branża PR w mediach XII 2009

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

W grudniu 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się 260 publikacji związanych z PR-em. To prawie tyle samo publikacji co w listopadzie 2009 roku (259) i o 34 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku. Analiza zakwalifikowanych publikacji wykazała, że zdecydowana większość grudniowych przekazów (225) o branży PR miała wydźwięk neutralny, ale aż 29 materiałów było nacechowanych negatywnie, a tylko 6 - pozytywnie - wynika z raportu PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach VI 2009

Najwięcej materiałów negatywnych pochodziło z telewizji (15).Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską liderem okazał się dziennik Polska (36). Na drugim miejscu uplasował się Polsat News (24), a następnie Rzeczpospolita (21).

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

W opisywanym miesiącu, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny, o którym pisano 75 razy. Media chętnie zajmowały się również tematem lobbingu (48) i PR-u Polski (56). Rzadziej natomiast poruszano temat branży PR, bo tylko 21 razy.

W grudniu 131 razy cytowano i 8 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast nazwy firm, instytucji i agencji w analizowanych publikacjach były przytaczane 90 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji.

W opisywanym miesiącu ekspertem najczęściej proszonym o komentarz PR-owski był Eryk Mistewicz, którego cytowano 13 razy. Drugie miejsce zajął dr Wojciech Jabłoński (6), a trzecie - ex aeqo Wiesław Gałązka (5) i Kinga Kubiak (5).

Osobą, która najczęściej wzmiankowano w kontekście PR-u był Jacek Prześluga, jego nazwisko wymieniono w mediach 3 razy.

Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w grudniu pierwsze miejsce zajęła firma Ciszewski PR, którą wymieniono 3 razy.

Najczęściej przytaczaną w temacie PR-u organizacją/ instytucją/ firmą, było PRoto (7), a następnie POT (4).

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: