eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach V 2009

Branża PR w mediach V 2009

2009-06-16 13:26

Branża PR w mediach V 2009

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W maju 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych ukazało się aż 541 publikacji związanych z PR-em. To o 120 proc. publikacji więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku i najwięcej od początku sporządzania raportu o wizerunku branży PR w mediach - podał portal PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2009

Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską liderem okazała się telewizja Superstacja (75). Na drugim miejscu uplasował się Polsat News (49), a następnie dziennik Rzeczpospolita (40).

W maju na pierwszym miejscu wśród informacji medialnych związanych z PR-em znalazł się temat PR-u politycznego – zagadnieniu temu poświęcono 267 publikacji. Większość z nich (451) pochodziła z mediów ogólnoinformacyjnych. Dość często pojawiał się także temat PR-u Polski (151). Natomiast temat branży PR podejmowano rzadziej niż w poprzednich miesiącach – tylko 44 razy. To o 33 publikacje mniej niż w kwietniu tego roku.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Analiza zakwalifikowanych publikacji wykazała, że zdecydowana większość majowych przekazów (505) o branży PR miała wydźwięk neutralny, tylko 8 materiałów było nacechowanych negatywnie, a 28 - pozytywnie.

W maju 245 razy cytowano i 27 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast nazwy firm, instytucji i agencji w analizowanych publikacjach były przytaczane 102 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji.

Ekspertem najczęściej proszonym o komentarz PR-owski w maju był dr Wojciech Jabłoński, który pojawił się w mediach i na łamach ogólnopolskiej prasy aż 40 razy. Drugie miejsce zajął Piotr Tymochowicz (37), trzecie Eryk Mistewicz (26). Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują Wiesław Gałązka (10) i Sławomir Pawlak (9).

Osobą, która najczęściej wzmiankowano w kontekście PR-u był Jacek Prześluga, jego nazwisko wymieniono w mediach 12 razy.

fot. mat. prasowe

Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR

Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR

Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w maju pierwsze miejsce zajęła firma Alert Media Communications, którą wymieniono 4 razy. Na drugim miejscu uplasowała się Społeczna Agencja PR.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: