eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach II 2010

Branża PR w mediach II 2010

2010-03-12 00:36

Branża PR w mediach II 2010

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W lutym 2010 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się 210 publikacji związanych z PR-em. To o 52 proc. publikacji mniej niż w lutym 2009 roku. W opisywanym miesiącu, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny, o którym pisano 92 razy - wynika z raportu PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach I 2010

Analiza zakwalifikowanych publikacji wykazała, że zdecydowana większość lutowych przekazów (199) o branży PR miała wydźwięk neutralny, 7 materiałów było nacechowanych negatywnie, a 4 - pozytywnie. Najwięcej materiałów negatywnych pochodziło z tygodników (3).

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

W opisywanym miesiącu, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny, o którym pisano 92 razy. Większość z nich (88) była nacechowana neutralnie, a 89 materiałów pochodziło z mediów ogólnoinformacyjnych. Media chętnie zajmowały się także tematem PR-u Polski (36) i lobbingu (25). Rzadko natomiast poruszano temat samej branży PR, bo tylko 6 razy.

W lutym ekspertem najczęściej proszonym o komentarz PR-owski był Wojciech Jabłoński, którego cytowano 18 razy. Drugie miejsce zajął Bartłomiej Biskup (11), trzecie Piotr Tymochowicz (10), a czwarte Wiesław Gałązka (7).

fot. mat. prasowe

Media publikujące informacje o PR

Media publikujące informacje o PR

Najczęściej przytaczanymi w temacie PR-u organizacjami/ instytucjami/ firmami, były POT (3), Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych (2) i KPP (2).

W lutym 2009 roku, w mediach ogólnopolskich, opublikowano 210 materiałów dotyczących branży public relations 88 z nich, to przekazy z telewizji i radia (odpowiednio: 54 i 34), pozostałe 122 to teksty z prasy.

Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską liderem okazał się dziennik Polska (29). Na drugim miejscu uplasował się dziennik Rzeczpospolita (16), a następnie telewizja Polsat News (15).

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: