eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach III 2009

Branża PR w mediach III 2009

2009-04-17 01:20

Branża PR w mediach III 2009

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską dwa pierwsze miejsca w marcowym raporcie PRoto zajęły stacje telewizyjne: Superstacja (38) oraz TVN24 (17). W opisywanym miesiącu zdecydowanym liderem wśród tematów ponownie został PR polityczny (110 publikacji związanych z tym zagadnieniem).

Przeczytaj także: Branża PR w mediach II 2009

W marcu 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazały się 253 publikacje związane z PR-em. To aż o 183 materiały mniej niż w lutym, jednak o 29 więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku.

W opisywanym miesiącu zdecydowanym liderem wśród tematów został PR polityczny (w zestawieniu znajduje się 110 publikacji związanych z tym zagadnieniem). Drugie miejsce w zestawieniu zajęła tematyka PR-u Polski (50), a trzecie – branży PR (38).

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że tak jak w poprzednim miesiącu zdecydowana większość (199) marcowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, 33 materiały były nacechowane negatywnie, a aż 20 - pozytywnie.

W marcu 128 razy cytowano i 24 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast nazwy firm, instytucji i agencji w analizowanych publikacjach były przytaczane 81 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.

W marcu ekspertem najczęściej proszonym przez media ogólnopolskie o komentarz PR-owski był Piotr Czarnowski (10). Drugie miejsce zajął Piotr Mościcki (7). Kolejni w zestawieniu to Wiesław Gałązka i Marek Kochan, których wypowiedzi były wykorzystywane po 6 razy.

fot. mat. prasowe

Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR

Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR

Najczęściej wymienianą w kontekście PR-u instytucją był PSPR (6). W tym kontekście wzmiankowano również: PAIiIZ (4) oraz POT (3).

Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w marcu pierwsze miejsce zajęły firmy: First PR (10) i Ciszewski PR (3).

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: