eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach VI 2009

Branża PR w mediach VI 2009

2009-08-04 17:20

Branża PR w mediach VI 2009

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W czerwcu 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się aż 327 publikacji związanych z PR-em. To o 58 (21 proc.) publikacji więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku i o 214 (39,5 proc.) mniej niż w poprzednim miesiącu 2009 roku. Liderami wśród mediów najczęściej poruszających ten temat okazały się Superstacja i Rzeczpospolita - wynika z raportu PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach V 2009

W opisywanym miesiącu, ponownie jak w poprzednich, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny (w zestawieniu znajduje się 116 publikacji związanych z tym zagadnieniem). Media chętnie zajmowały się tematem PR-u Polski (83). Natomiast temat branży PR był poruszany znacznie częściej niż w poprzednim miesiącu, bo aż 75 razy.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji







Analiza zakwalifikowanych publikacji wykazała, że zdecydowana większość czerwcowych przekazów (302) o branży PR miała wydźwięk neutralny, 15 materiałów było nacechowanych negatywnie, a tylko 10 - pozytywnie.

W czerwcu 169 razy cytowano i 28 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast nazwy firm, instytucji i agencji w analizowanych publikacjach były przytaczane 98 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji.

Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską liderem okazała się ponownie telewizja Superstacja (51). Na drugim miejscu pojawił się dziennik Rzeczpospolita (38), a następnie telewizja Polsat News (19).

fot. mat. prasowe

Profil i częstotliwość mediów informujących o PR

Profil i częstotliwość mediów informujących o PR

W opisywanym miesiącu ekspertem najczęściej proszonym o komentarz PR-owski był Piotr Tymochowicz, który pojawił się w mediach i na łamach ogólnopolskiej prasy 36 razy. Drugie miejsce zajął Wojciech Jabłoński (11), a trzecie Eryk Mistewicz (6).

Osobą, która najczęściej wzmiankowano w kontekście PR-u był Jarosław Sroka z Kulczyk Holding, którego nazwisko wymieniono 5 razy.

Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w czerwcu pierwsze miejsce zajęła firma Toolbox Creative Communications, którą wymieniono 6 razy. Na drugim miejscu pojawiła się agencja 3PR, którą wymieniono 4 razy.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: